Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


vipy: ” S obzirom da dio svj ekonomista vidi da je srednjerocno odrziva stopa rasta Kine lezi u domacoj potrosnji te razvoju ostalih drzava Azije, od Indije i Indonezije do Koreja, Tech, kakve to ima posljedice na brodare? ” Izvrsne. Kupuju rudu u Australiji, voze je u Kinu i gotove proizvode po regiji. Sve zemlje koje si nabrojio sa Kinom komuniciraju morem. Jedina je po meni neizvjesnost izlazak novogradnji 2010 i dalje.

baš se dobro osjećam kad vidim da se moja početnička razmišljanja poklapaju s techmanovim.

pitanje za techmana: ima li šanse da je ovaj pad BDI-a i konjunkture sektora možda utjecao i tako da se smanjio rast novih narudžbi?

Gorgija, predlazem ti da pogledas Platou koji je Vipy, na prethodnoj stranici ove teme, re-postao.

Toknezev je na drugom forumu postao jedan tekst koji potvrdjuje restriktivnije mjere banaka prema davanju kredita za novogradnje, zatim bio je tu jos jedan tekst sa bloomberga koji kaze da je na brodogradilista smanjena navala ali po meni obje te cinjenice osjetit ce se iza 2010 ili vjerojatnije 2011. godine. Zasto? Vrlo jednostavno, trenutno su brodogradilista prebukirana a nove narudzbe se odnose na razdoblje koje sam spomenuo…

U svemu tome ja vidim dobru stranu: brodogradilista ce ipak razmisliti o sirenju i gradnji novih te tako, nadam se, odrzati ovu lijepu situaiju za brodare u narednih dvije godine….

Konkretnije na tvoje pitanje: vjerujem da nije doslo do nikakavih znacajnih promjena trenutno. Vidis da ATPL jos uvijek nije ugovorila 6 novih handya sto ti je potvrda da:
– su brodogradilista jos uvijek zatrpana narudzbama
– su cijene novogradnji i dalje visoke (pdnosno da nisu pale u ovoj mini-konjukturi)

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

a evo i zanimljivog vidjenja “nase gore lista” (jel je?) mr. Douglasa Mavrinca:

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Po mojoj tehnickoj brodari su na dnu kako drys tako i atpl i jdpl .Preporuka strong bye,mozda u sljedecem vremeskom periodu od tjedna i padnu malkice nize ali to bi bila odlicna prilika za dokup.

SAM PROTIV SVIH


Po mojoj tehnickoj brodari su na dnu kako drys tako i atpl i jdpl .Preporuka strong bye,mozda u sljedecem vremeskom periodu od tjedna i padnu malkice nize ali to bi bila odlicna prilika za dokup.

Geronimo puno ces biti vjerodostojniji ako izostavis preporuku. Stavi cinjenice i ostavi ljudima da prosude. [smiley]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


pitanje za techmana: ima li šanse da je ovaj pad BDI-a i konjunkture sektora možda utjecao i tako da se smanjio rast novih narudžbi?

Ne nazalost. Jos uvjek se ugovoreni slot moze dobro prodati.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


U svemu tome ja vidim dobru stranu: brodogradilista ce ipak razmisliti o sirenju i gradnji novih te tako, nadam se, odrzati ovu lijepu situaiju za brodare u narednih dvije godine….

Mislim da nisi u pavu. Nedavno sam bio na DNV seminaru u Hoviku. Osvrnuli su se na nove kapacitete u Kini. Jos se grade novi skverovi za novogradnje. Procjena DNV-a je da ce doci do udruzivanja i da ce cijene ostati stabilne zbog vece konkurencije unatoc porastu inputa.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Razmišljam da gledajući suhe brodare koji se u principu nalaze i strogo polariziranom tržištu željezne rudače postoji opasnost dogovora Kineza i rudara (Brazil, Australija), zasad se oni nalaze u povlaštenom položaju i moguć je prešutni dogovor. I jednim i drugima odgovoara TRENUTNI pad vozarina, i napravit će sve što mogu da to učine.
Gledajte npr. zalihe rude u lukama su tijekom 11mj. pale na 40MT dok su sad na cca 47MT, barem ono što oni pružaju van (oficijelno, a vjerujem i više). Znači oni su morali napraviti zalihe da mogu jače izmanipulirati tržite u pogodnom trenutku, otuda ATH BDI-ja kroz 11 mjesec. Bit će zanimljivo poratiti zalihe kroz slijedećih tri tjedna.
Brazilcima odgovaraju niske vozarine jer pojeftinjuju njihovo poskupljenje na fiksinim ugovorima plus tjeraju sitnije trgovce da kupuju od Indijaca na spotu (iron ore) stvarajući psihološki pritisak na pregovore.

Dobro je što ni jedni ni drugi nemogu duže gurati tako, rudari zbog dioničara->manji kvartalni profit, drugi zbog drastičnog smanjivanja zaliha željezne rudače.
Bilo bi zanimljivo koliko trgovina željeznom rudom sudjeluje prosiječno u BDI indexu. Po mojoj teoriji urote moguć je još jedan udar tik pred Kinesku novu godinu i riješavanje priče tek krajem 2 mjeseca.

Ovo je čisto nagađanje uz kikiriki (baš ga jedem)….


GERONIMO: ” Po mojoj tehnickoj brodari su na dnu kako drys tako i atpl i jdpl .Preporuka strong bye,mozda u sljedecem vremeskom periodu od tjedna i padnu malkice nize ali to bi bila odlicna prilika za dokup. ” Geronimo puno ces biti vjerodostojniji ako izostavis preporuku. Stavi cinjenice i ostavi ljudima da prosude. [smiley]

pa to nije preporuka nego TA tako kaze kao sto je bio buy na drys-u u petak sto se vidjelo kad su svi padali tamo su svi rasli.Tako su i nasi brodari dosegnuli dno [wink]

više boli kada drugome raste, nego li kada tebi pada

Nakon što nabriju spot cijenu željeza i smanje vozarine kreće ovo:

shogun, 20.01.2008. u 17:05
Rio Tinto may sell 10% of contracted iron ore at spot price

Rio Tinto Group may sell as much as 10% of the steelmaking raw material supplied under contracts agreed recently at spot prices, which are at a record.

Mr Gervase Greene spokesman of Rio Tinto said that it may exercise a clause in some of the contracts stating it can supply as little of 90% of the agreed amount of iron ore at fixed annual prices.

Producers of the steelmaking raw material are currently negotiating 2008 fixed price contracts with consumers. Rio said last month it will triple sales in the cash, or spot, market this year to 15 million tonnes.

Mr Greene said that “I can not say how much of the 15 million tonnes will come from the 10% rule. Some will be from new production, but what the proportion is we will see over the course of this year because the sales have not begun yet.”


, a toga strahuju Kinezi jer spot je teže kontrolirati, ovako imaš dva pregovarača i to je to.

hvala sakai i techman. ma valjda ipak svaki brodar pazi na to da ne bude baš on taj koji će se prvi nasukati na višku.

Nadam se da neće nitko zamjeriti ako ovdje stavim tekst kojega sam posudio sa drugog foruma. Mislim da je vrlo poučan i daje neka viđenja vezana za budućnost. Ovo je za one koji nisu redovito na temama Atpl i Jdpl.

New Report

Close