joj, ne[embarass].. ajde budem to pokusao isceprkati sutra ako se nitko od znalaca ne javi…
Jucer smo se malo zaigrali, pa eto malog pokusaja iskupljenja. Trazeci podatke za Vipya skrenuh s teme.
Uglavnom, da bi se upotpunila slika, bilo bi dobro ukalkulirati novogradnje koje su nedavno usle, ili koje ce ove godine uci u business. Zanimljivo je da prema ovome izvjescu, ima cak i nesto vise brodova no sto je potraznja. Razloga moze biti vise (nisu radili bilancu potraznje vec samo prognozu, npr). Medjutim, ono sto se da iscitati da i za ovu godinu definitivno nece biti zime. Iako, onaj ATH ce biti nemoguce dosegnuti, IMHO.
Ove godine bi Capesize trebali nadmasiti potraznju za nekih 2 posto sto jos uvijek smatram vrlo dobrim. Vjerujem da se radi o ukupnom broju (tonazi) capezisa a ne operativnom. Neki od njih nece biti uvijek operativni (npr. dokovanje) a za vjerovati je da ce doci opet do zagusenja luka, sto nama ide na ruku.
Panamaxi ce profitirati od dobrog BCIa, o cemo smo vec pisali, iako ce ponuda biti neznatno veca. U usporedbi sa tankerskim trzistem gdje je taj gap ratio izmedju ponude i potraznje 8 %, prednost je svakako na strani Panamaxa pa i bulkera opcenito. S obzirom na trenutne vozarine tankerasa, kriticni gap (za ostvarivanje znacajnijeg profita) bi trebao nastati oko 6 % za panamaxe.
Naravno, to su sve vrlo grube procjene, no kao jedan zanimljiv podatak moze posluziti procjena rasta bulk trzista. Sad, ako ima koja dobra dusa o ukupnoj bulk floti i novogradnjima (za ovu i iducu godinu) mogli bismo dobiti solidnu procjenu…
thx!
Usporedio sam podatke iz postanih materijala i vidim da je po Platou (kojem ipak dajem prednost jer su to analize a ne predvidjanja) tonaza operativnih capzisea i panamaxa nesto manja – sto je dobra vijest.
Ovako ugrubo, ne mogu se oteti dojmu da je pred nama jos jedna dobra godina, pa mozda cak i iduca. Doduse, indexi ce biti volatilniji, ali svi oni koji su na TCu ce svejedno profitirati – i to ce se najbolje vidjeti po FI.
Koliko sam uspio skuziti Drys ima status bozanstva i na NSE, ne samo kod nas., pa povlaci i ostale brodare. Zanimljivo….
hvala Vipy! Samo me muce one new orders, ne znam dal da se obazirem na njih ili je Orderbook iskljucivo relevantan.
U slucaju da se orijentiramo na orderbook, onda 2008. bi trebala donijeti oko 7 % rasta ukupne bulk flote (bez otpisa nekih starih raga u zeljezo)…
thx! Usporedio sam podatke iz postanih materijala i vidim da je po Platou (kojem ipak dajem prednost jer su to analize a ne predvidjanja) tonaza operativnih capzisea i panamaxa nesto manja – sto je dobra vijest. Ovako ugrubo, ne mogu se oteti dojmu da je pred nama jos jedna dobra godina, pa mozda cak i iduca. Doduse, indexi ce biti volatilniji, ali svi oni koji su na TCu ce svejedno profitirati – i to ce se najbolje vidjeti po FI. Koliko sam uspio skuziti Drys ima status bozanstva i na NSE, ne samo kod nas., pa povlaci i ostale brodare. Zanimljivo….
Vipy za tvoju info i info ostalih pratitelja situacije bitna je jos jedna stvar. Drys je Grcka firma. Grci su jos uvjek gurui u pomorstvu. Oni su trend seteri. Ostatak pomorskog svjeta pozorno prati sta rade grcki brodovlasnici (prodaju ili kupuju) i slijede ih. Zaista si dobro primjetio da povlace i ostale brodare.
2002 sam sudjelovao u kupnji mini bulkera od Grckog Ownera. Nakon sta smo zavrsili closing u neformalnom razgovoru pitao sam ga zasto prodaje brod koji je u izvrsnom stanju i dobro mu radi. Rekao mi je da je dobio signal od svoje banke da dolaze godine vecih brodova i zuri se ukrcati prije nego cijene odu u nebo. Oni su vec tada znali za ovu bonancu koja je krenula 2 godine kasnije.
znam da su grci
a sto sad rade grci? [shocked][shocked]
prodaju brodare i kupuju TODU???? [lol]
Ajde neka mi netko objasni (kao dvogodišnjem djetetu), ako dođe do prave recesije u Americi zar u tom slučaju Kina ne bi trebala poentirati svojim razvojom i postati još jača svjetska velesila?
Kineski razvoj ne može nitko zaustaviti, šta god da se u drugim bolesnim društvima događa, a njima za razvoj treba brodova, puno brodova, puno, puno brodova…
Možda sam “subjektivno euforičan”, ali dajte pliz svoje mišljenje o negativnim utjecajima iz Amerike na Kinu?
I zašto DRYS raste u jednom danu desetak posto a sve ostalo u Americi se crveni do bola? Navlakuša za iskrcaj idućih dana ili možda ipak novi rast? Ajde dobro, nećemo to uzimati kao neki argument jer će idući dani pokazati više toga!
Ali ovo me zanima: Imamo žestoki razvoj Kine i recesiju američkog gospodarstva! Oprostite ako idem u krivom smjeru jer nisam ekonomski stručnjak, ali ne bi li takvu situaciju Kinezi trebali iskoristiti?!
Da misko, na prvu bi se učinilo kako bi Kini po onom principu – “kad jednom smrkne, drugom osvane” – odgovarala SAD recesija.
No na drugu, razmisli samo o tome da Kina nije napravila boom proizvodnjom i plasmanom proizvoda na svom tržištu, nego upravo suprotno – velikim trgovinskim suficitom sa svijetom, pa tako i SAD.
Kada bi Kina bila sama sebi dostatna u jednom zatvorenom krugu, onda bi bila imuna i na pozitivna i negativna svjetska zbivanja. No ona ti nije ni u kom slučaju.
Kina mora plasirati svoje proizvode izvan Kine, a pad kupovne moći i recesija SAD im zasigurno ne odgovara. No, to je također samo površinski pogled, jer postoje i druge popratne stvari, poput ulaganja SAD u samu Kinu ili velikih kineskih zaliha dolara, kojima može uzburkati monetarni sustav itd.
U svakom slučaju – Kini, kao i bilo kome, SAD recesija ne odgovara.
Hrvatskoj ta recesija odgovara, niti što izvozimo u Kinu niti u Ameriku, a veliki smo uvoznik, jedino bi Todorića trebalo obuzdati, on je glavni negativac u priči oko porasta cijena.
A za brodare nema problema što se tiče posla, samo će cijene dionica roknuti dolje a to je dobro za nas koji znamo koliko oni vrijede a želimo i možemo kupiti[thumbsup]
poput ulaganja SAD u samu Kinu ili velikih kineskih zaliha dolara, kojima može uzburkati monetarni sustav itd.
Evo quotat cu samo ono sto mi se ucinilo zanimljivo… Zanima me kakav bi bio efekt kineskih zaliha dolara da oni recimo odluce kupiti udjele americkih firmi?
Bojim se negativan, zar ne?