BDI klizaljka prema predviđanjima , i to strmoglavo ; pitanje je gdje će se zaustaviti do kraja kineske Nove godine. BPI danas minus 4 % , a BSI 1,3 %. Defnitivno se izjednačavaju u apsolutnom iznosu vozarina.
Pitanje je zašto je ATPL još uvijek tu gdje je.
Calipso (73,691 dwt, 14/33L 14/28B, 2005-built) delivery Iyomishima 4-6 Jan, redelivery Taiwan, $50,000 daily.
Doric Spirit (52,000 dwt, 14.5L(A), 2001-built) delivery Antwerp spot, redelivery Spore/Jpn Rge, $75,000 daily.
RM Mahanaim (50,619 dwt, 14/32L 14/28B, 2004-built) delivery USG 13-17Jan, redelivery Japan, $100,000 daily.
Nemtas-1 (50,077 dwt, 14.5L(A), 2001-built) delivery Mumbai spot, redelivery China, $57,500 daily.
Skala 1 (42,469 dwt, 13/25.5L, 1990-built) delivery Karachi 4-14 Jan, redelivery Spore/Jpn Rge, $41,500 daily.
Alam Selaras (39,110 dwt, 13/17.5L, 1992-built) delivery Savona 28 Dec, redelivery Portugal, $53,000 daily.
Severina (21,274 dwt, 12.9L(A), 2007-built) delivery River Plate 10-15 Jan, redelivery Poland, $42,000 daily.
Supramaxi ostavili Panamaxe daleko iza sebe , a Handyji ih sustigli !
U ovoj muci od indeksa dobre vijesti za npr ULPL i JDPL , a nešto lošije za ATPL (iako i oni imaju handyja…)
Ne kužim. Čitam Gataru koji piše: A dotični je indeks na početku godine zabilježio pad vrijednosti od čak 2,8%, kao jasan odraz straha ulagača, itekako svjesnih činjenice da su brodogradilišta masovnim programima izgradnje novih kapaciteta u značajnoj mjeri zatvorila jaz u odnosu na potražnju.
E pa hebemu mu mater, do prije 2 mjeseca je falilo brodova, maltene nisu i ovi naši riječni išli prevoziti ugljen u Kinu i Indiju, a ispada da su superproduktivna brodogradilišta u 2 mjeseca izgradila pola svjetske flote.
Tko tu koga ….[rolleyes]
Gatara gata [pray]
Nasi novinari nisu bas neki strucnjaci (u bilo kojem podrucju), pa eto prepisuju ono sto (lose) prevedu s engleskog. Vjerojatno je htio reci da je knjiga narudzbi dosta puna za isporuke dry bulk brodova u razdoblju 2010+, te da stoga neki analiticari misle da ce to stvoriti trenutni pritisak na vozarine (barem dugorocne) iako ce do uravnotezenja ponude i potraznje doci tek za dvije godine (mozda; treba uzeti u obzir kasnjenja isporuke i otpis starih brodova).
Po mom misljenju, pad BDI je rezultat sezone praznika prvo u zapadnom svijetu, pa sada dolazi Kineska nova godina. Dodaj jos cinjenicu da nije dogovorena cijena rudace za 2008. (koja se primjenjuje od 1.4.) i povezane s time igre proizvodaca rudace i Kineza+Japanaca s kupovne strane i to je to.
Za sada ne treba se uzrujavati.
To Alamo:
zato sto kratkorocne fluktuacije nemaju utjecaja na firme koje nemaju brodove na spotu.
A Fearnleys kaže:
CHARTERING – Handy
The market have in general been very quiet with the Christmas and new year behind us with low volumes on both physical and paper. The last index day in 2007 was December 24th and the Supramax index ended the year at usd 60828. Same index started down this year, 2 January, at usd 60025.
CHARTERING – Panamax
Due to Christmas holidays the Panamax market has been very slow this week. The average of the 4 t/c routes today is usd 63,910 down about usd 2000 since last report on 26th December. Not much activity in the Atlantic, trips to Far East have been rumored to have fixed usd 78,000 level, and rounds are being discussed in the mid/low usd 70,000. However, more cargoes coming into the market and we might see that the activity will increase from next week. Nothing is happening on period at time being. Pacific pmx market was slow as expected this week. Pacific roundvoyages have been reported at arnd usd 50,000, and trip back to Atlantic is traded tick lower. Short periods have been done at usd 60,000. Most ownrs are holding back waiting for next week when everyone is fully back. Despite a heavy decrease in rates, seems still a positive expectation for the new year.
Uspoređujem malo činjenice i psihologiju ulagača u brodarske dionice pa dolazim do zaključka da je masa ulagača u dionicama bez neke čvrste osnove. Primjera radi, na temi Atlantske plovidbe širi se neka negativna vibracija zbog pada BDI, dok je kratkoročni rast tankerskog Baltic Indexa (BTI) prouzročio euforiju na temi Tankerske Plovidbe. Dobar tankerski market je trajao 20-ak dana što je dovoljno da se napravi jedno ili nijedno putovanje, a već danas ni jedan tanker na spotu im ne posluje sa dobiti. Mislim da se masa ulagača razboli kad vidi minus ispred BDI (ili BTI) indexa, a da zapravo ne ide dublje od toga u analizu.
Parelele radi, usporedbom današnjeg Panamax Baltic indexa (Atlantska) i time charter ekvivalenta zarade Aframaxa u Mediteranu (Tankerska) dolazimo do toga da 50% manji brod (Panamax Atlantske) zarađuje 300% više od Aframaxa Tankerske.
A nalazimo se u doba godine kad je pojačana potražnja za tankerskom tonažom, a kada dry crgo tradicionalno malo uspori.
Analitički su stvari više nego jasne, ali očito pshologija ulagača ne želi ulaziti u analizu.
Stoga, strpnjen – spašen. Stvari će doći na svoje. Prije ili kasnije.
Uspoređujem malo činjenice i psihologiju ulagača u brodarske dionice pa dolazim do zaključka da je masa ulagača u dionicama bez neke čvrste osnove. Primjera radi, na temi Atlantske plovidbe širi se neka negativna vibracija zbog pada BDI, dok je kratkoročni rast tankerskog Baltic Indexa (BTI) prouzročio euforiju na temi Tankerske Plovidbe. Dobar tankerski market je trajao 20-ak dana što je dovoljno da se napravi jedno ili nijedno putovanje, a već danas ni jedan tanker na spotu im ne posluje sa dobiti. Mislim da se masa ulagača razboli kad vidi minus ispred BDI (ili BTI) indexa, a da zapravo ne ide dublje od toga u analizu.
Parelele radi, usporedbom današnjeg Panamax Baltic indexa (Atlantska) i time charter ekvivalenta zarade Aframaxa u Mediteranu (Tankerska) dolazimo do toga da 50% manji brod (Panamax Atlantske) zarađuje 300% više od Aframaxa Tankerske.
A nalazimo se u doba godine kad je pojačana potražnja za tankerskom tonažom, a kada dry crgo tradicionalno malo uspori.
Analitički su stvari više nego jasne, ali očito pshologija ulagača ne želi ulaziti u analizu.
Stoga, strpnjen – spašen. Stvari će doći na svoje. Prije ili kasnije.
Cekaj to ne znaci nista ako bulkeri u americi danas ne stoje dobro[lol] , sala…
ma derby mislim da oni koji ne razmisljaju ovako kao sto si napisao, nikad niti nece…
ma derby mislim da oni koji ne razmisljaju ovako kao sto si napisao, nikad niti nece…
mislim da bi morali, u suprotnom im je bolje ulazit u neke druge sektore……
dobro napisano derby [thumbsup]
Derbyshire: ” . Analitički su stvari više nego jasne, ali očito pshologija ulagača ne želi ulaziti u analizu. Stoga, strpnjen – spašen. Stvari će doći na svoje. Prije ili kasnije.
” Cekaj to ne znaci nista ako bulkeri u americi danas ne stoje dobro[lol] , sala… ma derby mislim da oni koji ne razmisljaju ovako kao sto si napisao, nikad niti nece…
Tako je. Masa ljudi je usla kada je BDI bio na 10 K pa i vise. I sada se cudom cude kad on pada na “jadnih” 8 K+. Psihologija je gadna stvar, ti ljudi sada razmisljaju da nasi bulkeri gube novac. A zaboravljaju da je Imperial upregnut za 77.000 $ dnevno na godinu dana. On plovi sada Pacifikom/Indijskim oceanom, gdje se sada za isti takav TC dobije 6.000 dolara dnevno manje!
Libertas je ili na TC 5 godina (prva vijest) po 45.000 $ dnevno, ili pak je sada ugovoren na oko 80 K na godinu dana.
Masa je neinformirana i zeli samo brzu dobit. Onoga trenutka kada se to ne ostvari pocinju razocarenja, optuzbe i skrgut zubiju. Gledam si ja malo ovih dana “sto smo trzili” i vidim si da dosta ljudi prodaje ATPL. Meni je to signal za kupnju/dokup. A usput i ohrabrujem investitore za odlazak gosp. Todoricu…[proud]
Volio bih da i JDPL potegne na zasluzene razine….
Sve u svemu , tjedan , bar za bulk brodare , nije počeo loše.
Indeksi okreću na plus ,Sv.Vlaho prodan po odličnoj cijeni ,M.Pracat porinut , Don F.Bulić izlazi iz doka,Marlera plovi pod odličnim ugovorom…..
A uz to imam dojam de je dosta brokera na ovotjednom obveznom statusnom skijanju, pa se pojavilo nešto donatora koji danas daruju vrlo širokogrudno…
Madonna III (53,000 dwt, 14.7L(A), 2007-built) delivery Karachi 9-14 Jan, redelivery China, $63,500 daily.
Kang Qiang (51,069 dwt, 14.5L(A), 2002-built) delivery Tuticorin spot, redelivery China, $58,000 daily.
Aegean Castle (41,524 dwt, 12.5/22.5L, 1986-built) delivery New Amsterdam 17-21 Jan, redelivery Black Sea, $82,000 daily.
Lion (40,864 dwt, 14/25L, 1986-built) delivery Leixoes 5-10 Jan, redelivery Atlantic, $55,000 daily.
Qing Ping Hai (37,746 dwt, 12.5/23L, 1985-built) delivery Bayuquan 10-12 Jan, redelivery Spore/Jpn Rge, $35,000 daily.
Alda (37,612 dwt, 13/26L, 1983-built) delivery Gibraltar 21-31 Dec, redelivery Black Sea, $48,500 daily.
Alia R (28,395 dwt, 1997-built) delivery Indo spot, redelivery India-Japan, $37,000 daily.
Goldeneye (28,360 dwt, 13.5L(A), 1986-built) delivery Singapore spot, redelivery Spore/Jpn Rge, $35,000 daily.
Danas vrlo pristojne cifre za handyje.
vipy: ” ma derby mislim da oni koji ne razmisljaju ovako kao sto si napisao, nikad niti nece… ” mislim da bi morali, u suprotnom im je bolje ulazit u neke druge sektore…… dobro napisano derby [thumbsup]
malo ću biti OT, ali alane, ajde ti meni reci kakva je razlika između Abramsa, Leoparda 2A4 i T90. Koji ima koje karakteristike, kojega je više proizvedeno i za koja tržišta i sl. Kakva je cijena na svjetskim tržištima tenkova i postoji li kakav indeks.
Može i jedna regresijska analiza na tu temu.
Isto vrijedi i za ostale.
[lol]