To je moje mišljenje.I treba uzeti u obzir starost flote,preko 20% brodova je starije od 26 godina.
Od samog broja brodova koji su stariji od 25 godina, po meni, puno je korisniji podatak kolika je njihova ukupna nosivost a ne količinski broj tih brodova.
Nosivost 1500 handy-a od prosječne nosivosti od 25.000 dwt je identična nosivosti cca 200 Capesize-ova od 180.000dwt.
Handy-i su najmanji ali su i najfleksibilniji i mislim da bolje prolaze kroz krize.Ipak velik broj brodova je naručen,al isto tako značajan broj ih i odlazi.
Star Huangpu (76,324 dwt, 12/38L, 1985-built) delivery Shanghai 1-10 Jan, redelivery Skaw/Passero, $42,500 daily.
Taxiarhis P (39,013 dwt, 13.5/24L, 1985-built) delivery Damietta 26 Dec-5 Jan, redelivery PMO, $49,000 daily.
Današnji kuriozitet sa dva stara broda….
i danas se nastavlja ronjenje…
Više je puta spominjano na brodarskim forumima da se sa rastom indeksa moramo strpiti dok ne prođu Božić , pa naša i kineska Nova godina.
Božić je prošao , za našu znamo , a kineska Nova godina (godina Zmije) pada 24.01.08.Slavlje navodno traje 15 dana.
Prema štreberskom zaključku , to znači oživljavanje brodarskog tržišta sredinom veljače….
Više je puta spominjano na brodarskim forumima da se sa rastom indeksa moramo strpiti dok ne prođu Božić , pa naša i kineska Nova godina. Božić je prošao , za našu znamo , a kineska Nova godina (godina Zmije) pada 24.01.08.Slavlje navodno traje 15 dana. Prema štreberskom zaključku , to znači oživljavanje brodarskog tržišta sredinom veljače….
Upravo tako.
Dok sam provjeravao za koliko otprilike je Sv. Vlaho prodan zapelo mi je za oko slijedece (attachment):
Dok mi je posve jasna racunica da netko kupuje ‘staru isluzenu, dobro uscuvanu, ali ipak ragu’ bez TC ili sa TC od recimo 40 K $, ovo mi ne lici bas na dobar posao… Dok taj TC sa niskom cijenom istekne:
– bit cemo dobrano u 2010. godini (sto ce tada biti sa vozarinama???)
– brod ce imati 25 godina
E sad, osim komenatra volio bih cuti koliki je okvirno “maksimalan” rok trajanja bulkera – 30 godina?
@Sakai
Grci su poznati po kupovanju ‘starih raga’ i exploatiranju do kraja radnog vijeka.
TC ima nisku cijenu sa obzirom na trenutacno stanje trzista; medjutim treba uzesti u obzir i da se pri tolikoj cijeni jos uvijek lijepo zaradjiva. Ako je exploatiraju do 30-te godine pri sadasnjim uvjetima; ne samo da ce isplatiti tih 27 mil $ (+kamata) nego ce i lijepo zaraditi.
Mozda ja grijesim, ali ne vidim nista nelogicno u toj kupnji. Nije bas neki sjajan potez, ali i nema bas puno izbora na trzistu kojem fali tih malih raga.
Hvala Leone, volio bih da malo cesce pises, imas puno toga (pametnoga) za reci, cini mi se…
Gruba racunica kaze da ako je neto cistih 20 K $ (uzeo sam namjerno veci profit) da ce za te dvije godine vratiti 14.5 mil $. Dakle, jos dvije godine po tim cijenama i evo profita. Zato sam i postavio pitanje o ‘ocekivanom’ vijeku trajanja bulkera, to mi je bila osnovna premisa….
A sto se pak nedostatku tih ‘starih raga’ na trzistu, i tu se slazem. Negdje na ovoj temi sam radio analizu koju je Toknezev poboljsao.
Ova kupnja mi je zapela za oko jer, cini mi se, potvrdjuje pretpostavke da ce handyi biti u najmanju ruku ‘pokriveni’ u razdoblju nakon ovog bull runa. Stoga i zalim sto Atlantska nije uspjela dogovoriti onih 6 handya (iznio sam pretpostavke o kojem tipu bi se moglo raditi i gdje bi se gradili ti brodovi) na “vrijeme”.
@Sakai
Bog Sakai; ne drzim se nekim strucnjakom; stovise sigurno ima dosta kompetentnijih na forumu brodara.
U svkom slucaju mislim da si projicirao ipak preveliku cistu neto dobit za gorenavedeni brod.
treba uzesti u obzir i dokovanje (redovno), koje uzima zasigurno vise sredstava i vremena nego dok novijih brodova. Takodjer kod ‘starih raga’ trebas uzesti uvijek u obzir nesto vise troskove na osnovu vecih potrosnja ulja, spare partova, te zatim penale (i nesiplatu punog iznosa TC-a) u slucaju tehnickih problema (od problema sa strojem, preko dizalica itd), a to je sve sastavni dio ugovora o TC-u.
Svejedno, ovaj bi brod prije rezanja trebao vec donijeti opipljivi plus, a i celik danas kosta vise nego prije pa i to se uracunava u konacni ‘business case’.
Unatoc svemu; kad sam igrao P.O.C. preferirao sam novije i modernije brodove [smiley][smiley][smiley]