eto i to smo razrijesili. Thx!
Dakle, otprilike kako sam i pretpostavljao – koristi se jedno vrijeme (GMT) i po tome se placaju vozarine. Brod plovi recimo 16 dana i toliko ce mu biti troskovi a i zarada, ako sam dobro shvatio. Jedino je to mala nelagoda za pomorce, no mislim da to nije najcvrsca od 7 kora kruha.
heh rijesili ste zagonetku,da kapetan ima svoj sat a druge satove za posadu prilagodjava vremenskim zonama pa su ponekad tak umorni i neispavani za umrijet.
E sad jedno pitanje za ne iskusne a drze tu dionicu pa nek nauce nesto[thumbsup].Koja je razlika odnosno ko je glavni na brodu,kapetan,barba ili kapo i ko ima vecu placu[wink]
Mnogi su u brodarima a siguran sam da ne znaju.Sad ce Sakai jopet “jel ti to nas…”[wink]
da pitam kolki je BDI,NAV,EPS…pa to vec i vrapci znaju[smiley]
Na brodu samo GMT. U luci lokalno vrijeme.
Pa i nije bas tako. Brodsko vrijeme se pomice svakim danom tj. prolaskom nekih 15 stupnjeva zemljopisne duzine ( otprilike kako kojom brzinom i putanjom brod plovi i prelazi milje – plovi li sjevernije tj. juznije i koristi ortodromu ili oksodromu) Tako da se iz dana u dan vrijeme pomice i priblizava lokalnom vremenu luke dolaska. GMT vrijeme se koristi samo kao referenca za racunjanje lokalnog vremena, a ukupno vrijeme koje brod provede u charteru se dobije zbrajanjem svih dana koji su nekad 23 a nekad 25 sati ovisno dali se putuje istocno ili zapadno..tako da se izbjegne problem sa preskakanjem cijelog dana…
iako u office-u se koriste sa GMT-em i po njemu racunaju vrijeme u charteru…inace kaze se loksodroma…
ma jok, moj Wikinze. Ja sam ti to onako u u polusali napomenuo, tipa sad cu jos i to morati istrazivati, znas kakav sam kad me netko navuce na nesto…a ne vidim razloga kako bi to utjecalo na prihode..[wink]. Ipak si ti to nas malo, ha?
Sto se tice tvog pitanja, slutim tu neku zamku pa se necu dati navuci. Samo cu nadodati na svoju posljednju analizu (re: zasto handyi):
– pretpostavka je da ce se, bilo to tocno ili ne u dogledno vrijeme smanjiti potreba za zeljezom i ugljenom, kako zbog povecanja capesize brodova (novih i konvertiranih tankera) tako i zbog eventualne recesije. U tom slucaju, dojma sam, da ce handyi tu solidno proci jer potraznja za sve ono sto je vezano uz hranu (gnojiva, razna zrnja) ne bi smjela pasti. Naprotiv.
Jedino je pitanje jel se ti veci brodovi mogu koristiti za “ostale” terete ili su specijalizirani za zeljezo i ugljen
heh rijesili ste zagonetku,da kapetan ima svoj sat a druge satove za posadu prilagodjava vremenskim zonama pa su ponekad tak umorni i neispavani za umrijet.
E sad jedno pitanje za ne iskusne a drze tu dionicu pa nek nauce nesto[thumbsup].Koja je razlika odnosno ko je glavni na brodu,kapetan,barba ili kapo i ko ima vecu placu[wink]
Mnogi su u brodarima a siguran sam da ne znaju.Sad ce Sakai jopet “jel ti to nas…”[wink]
da pitam kolki je BDI,NAV,EPS…pa to vec i vrapci znaju[smiley]
Kapetan bi trebao imat najvecu placu, a afair, kapo je 1. casnik stroja (po eng. nazivima, sluzbeno), barba prvi casnik palube?
Zapovjednik,Kapetan,Barba,Master…..sve su to nazivi koji se odnose na ‘glavnoga’ na brodu ili ti Zapovjednika.
Upravitelj stroja, Ch engineer, Kapo……nazivi koji se odnose na glavnog covjeka odgovornog za stroj i ‘tehnicku’ brodsku opremu.
To dvoje ljudi su na trgovackim brodovima najodgovornij i njihove su place najvece , s tim da se u osnovici cak ni ne moraju razlikovat .
Pozdrav
Zapovjednik,Kapetan,Barba,Master…..sve su to nazivi koji se odnose na ‘glavnoga’ na brodu ili ti Zapovjednika.
Upravitelj stroja, Ch engineer, Kapo……nazivi koji se odnose na glavnog covjeka odgovornog za stroj i ‘tehnicku’ brodsku opremu.
To dvoje ljudi su na trgovackim brodovima najodgovornij i njihove su place najvece , s tim da se u osnovici cak ni ne moraju razlikovat .
Pozdrav
bravo [thumbsup] ti mozes ostat u brodarima[cool]
kapetana su oba samo barba je glavni koji je za palubu i sve ostalo odgovoran,capo je kak si rekao za makinu(stroj)i on je kapetan al samo za stroj.Place su im iste al najvecu odgovornost ima barba.To se vidjelo kad je nas kapetan zavrsio u zatvoru u Grckoj dok kapo nije imao nikakve veze stim.Ali postati capo je puno teze jer si dolje oko stroja koji je najtezi dio posla1. i 2. casniku, dok ne postanes kapo[thumbsup].Znaci gore ide,barba,1.casnik palube,2. casnik palube.Imena su data zato jer postoje 2 kapetana pa ako kazes samo kapetan neznas na kojeg se odnosi,zato postoje barba i kapo
Hvala na dozvoli da ostanem u brodarima[thumbsup].
Samo bi vas ispravio da ipak ne postoje dva kapetana vec samo jedan i da se gospodin strojar nikad nije niti ce se oslovljavati tako.
Pozdrav
Evo da i ja dodam malo prosvjetlivanju neupucenih.
Dakle; kapetan ustvari i nije ono sto mislite; iako se ta fraza cesto upotrebljava za Zapovjednika broda ilitiga Mastera. Kapetan moze biti i drugi casnik i treci; to je samo titula ali ne i duznost koju obnasa.
Barba je domace ime za Zapovjednika broda.
Kapo je kod nas naziv za Chief Engineera ilitiga Upravitelja stroja; koji je drugi covjek broda i najcesce ima placu malo manju od Zapovjednika.
Medjutim vec u susjednoj Italiji Capo oznacava drugoga covjeka stroja; dok je Chief Engineer zvan Direttore, te takodjer i za Diretorre-a koriste naziv Capitano ilitiga Kapetan iako on sa navigacijom nema bas puno poveznica.