Mali OT, ali ipak žalosno:
Nakon sudara brodova u Žutom moru izlila se nafta
SEUL, 7. prosinca 2007. (Hina/AFP) – Tanker iz Hongkonga sudario se u petak s drugim brodom na zapadnoj obali Južne Koreje pri čemu je došlo do velikog naftnog zagađenja, navele su vlasti.
Iz tankera se već izlilo više od 10.000 tona nafte od 15.000 koliko je prevozio, rekao je Kim Jong-Sik iz ministarstva pomorstva i ribolova.
“To je najgora naftna mrlja u povijesti zemlje. Strahujemo od ekološke katastrofe”, rekao je. “Postavili smo plutače kako se nafta ne bi proširila po obalnim područjima”, dodao je isti dužnosnik.
U hongkonški tanker od 147.000 tona udario je u Žutom moru teretni brod koji je prevozio dizalicu. Nesreća se dogodila oko 90 km jugozapadno od Seula.
http://www.limun.hr/main.aspx?id=91753&Ticker=ATPL-R-A&Source=Z
“Brodarski bog sretnog trenutka”
brisati
…
Potaknut Jerkovicevom izjavom o novom ciklusu investiranja (6 brodova cca 200 mil $) kao i Toknezevljevim upitom o relativno malenom broju panamaxa u odnosu na ukupnu svjetsku flotu, malo sam dodatno istrazivao pa evo postam vlastita promisljanja o bespucima brodarske zbiljnosti. Neki podatci su malo stari, pa ih molim uzmite sa zadrskom ili slobodno ispravite.
Zasto Handy(size)? – brodovi od 25.000 dwt do 35.000 dwt.
– fleksibilnost: veći brodovi se upotrebljavaju uglavnom za ugljen i željezo. Veći brodovi trebaju duboke luke (zbog gaza brodova). U principu, manji brodovi imaju izbor vise tereta i vise luka. S obzirom na zakrcenost luka, a i velik broj narucenih capesize brodova, handyi bi mogli tu profitirati.
Handyi se koriste za “ostale” terete: gnojiva, drvne preradjevine, poljoprivredni proizvodi… U 2005. godini ti takozvani “minorni” tereti su iznosili skoro 50 % ukupnog tereta. Naravno, u zadnje dvije godine kineska potraznja za ugljenom i zeljezom je znacajno smanjila taj postotak, vjerujem….
– smanjivanje udjela handysizea u ukupnoj svjetskoj floti: :
ovako je izgledao rast pojedinih klasa u prethodnim godinama:
capsize rast: 2004. i 2005. 9%, 2007. 8.7 % (za 100.00+ dwt)
panamax: 2004. 8%, 2005. 7%, 2007. 4,8%
handysize: 2004. i 2005. 2 %.
Ove bi podatke, posebice za handysize trebalo nadopuniti sa 2006. i 2007. pa ako tko ima, slobodno neka doda…
starost flote – dok je krajem 2005. godine prosjecna starost svjetske flote vecih bulkera bila 11 godina, kod handysizea je iznosila 19 godina. Cak 43% handysizea je bilo starije od 20 godina pocetkom 2006. godine (nasuprot 13% capsize i 25 % panamaxa)
zasto ne panamaxi? – koliko sam mogao shvatiti, kod panamaxa moze doci do problema zakrcenosti Panamskog kanala. Zbog toga su narucitelji bili oprezni prilikom nabave Pamamaxa, cekajuci rasplet oko prosirenja Panamskog kanala ili evenutalne gradnje novog kanala u Nikaragvi. Osim toga, capesize brodovi mogu nesmetano ploviti na rutama Brazil-Kina, Australija-Kina (željezna ruda, ugljen) – zbog toga je i najveci broj narudzbi otpada na capesize brodove – nismo samo mi spekulanti pohlepni [wink]. Vjerujem da su Amerikanci razvili dovoljno dobru strukturu (zapadna obala SAD-željeznice) da bi doveli robu iz Kine do Istocne obale bez (pre)velikog zagusenja. To je ono sto sam ostao duzan Toknezevu (prikaz sredista svjetske pomorske trgovine i pomorskih-kopnenih ruta).
Cini mi se, iz gore navedenoga, da Uprava zeli “amortizirati” ocekivanu recesiju, nabavkom handysizea. Zasto? Jer capezise narudzbe luduju i prije ili kasnije i Kina ce usporiti. Jest, tu je i Indija, no ne potcjenjujmo pohlepu svjetskih brodara. Ako se dogodi, prije ili kasnije, da ponuda nadmasi potraznju, cini mi se logicnim da ce brodari sa manjim brodovima ipak lakse podnijeti recesiju – manji brod manji trosak. Bas kao u ovom ludilu veci brod donosi vecu dobit.
Evo, to su promisljanja jednog laika, vrijeme ce pokazati….
…
SAKAI stvarno imaš volje!!!! SVAKA ČAST !!!!!![thumbsup][thumbsup][thumbsup]
Mali OT, ali ipak žalosno: Nakon sudara brodova u Žutom moru izlila se nafta
Ma super proslo. Da vidis sta se sve ukrcava. Cudo da toga nema i vise. Mi smo ozbiljna firma i svi kapetani, prvi oficiri i upavitelji koji se ukrcavaju na nase tankere moraju proci Marine profile u Svedskoj. To je psiholoska procjena rukovodeceg kadra i gosta nas prosjecno 6000 Eura po kandidatu. Prolazi otprilike jedna trecina. One dvije trecine koje padnu i ne mogu dobit posao kod nas nadju posao negdje drugdje. Mozda bas na ovim tankerima koji su izazvali poluciju.
sakai: ” … ” SAKAI stvarno imaš volje!!!! SVAKA ČAST !!!!!![thumbsup][thumbsup][thumbsup]
Postaje brodarski guru. [thumbsup]
Luda Krava, ja ti na to gledam kao na hobi. Kad vec imam dionice brodara sto se ne informirati dodatno?? Tim vise sto tu nema raznih Tedeschija, Optima, Tehnika itd… svjetsko trziste odredjuje zakone poslovanja. Uz to, ovakva istrazivanja/analize me i vesele jer su posredno vezane uz moju struku.
Isto tako, to je na neki nacin zahvala mojim Mentorima (ja ih svojatam[tongue]) bez kojih ne bi znao napisati niti jednu suvislu rijec o brodovima. Puno se “parazita” nasladilo na njihovom nesebicnom dijeljenju znanja i iskustva, pa eto neka znaju da su prenijeli barem djelic svoga znanja dalje. Koliko sam ih skuzio kroz njihove postove, obojica su iznimno casni ljudi i vjerujem da ce im biti drago zbog toga (hint – prispodoba o Lotu)…
Eto, ovo pomalo pateticno razmatranje zakljucujem sa notorious battlecry:
BANZAI![wink]
procitao sam negdje na netu al sam zgubio link da se vrlo veliki promet ocekuje na kineskim rijekama
gradi se neki veliki kompleks rijeka na njihove 2 najvece rijeke gdje bi moglo biti velika potraznja za Brodovima a ne camcima
zna li netko nesto o tome i koji brodovi mogu tu ploviti s obzirom na gaz (ima li atpl nekaj tu za ponuditi il mozda drugi nasi brodari)
isto mi je ostala dobra usporedba glasnogovornika genka kad je rekao da je kina sad u poziciji kao europa nakon 2 svj. rata i svih razaranja
predvidio je da ce trend “obnove” trajati 30 ak godina
eto tolko od mene da ne kazu svi da uvijek samo navlacim[cool]
Chinese shipyards urged to tap wider Panama Canal
07.12.2007
Chinese shipyards have been urged to tap an opportunity thrown up by a project to widen the Panama Canal to design new vessels which use the waterway, according to an industry executive. Work on the $5.25b expansion started in September, and is expected to be completed in August 2014, in time for the centenary of the opening of the world’s most famous waterway, Shanghai Daily reported.
The expansion will create a third set of larger locks of 55 meters wide against 33.5 meters now, and once completed is expected to result in the most cost-effective way to move freight in and out of the United States Midwest. Shipyards in China, which is the largest exporter of sea-borne goods to the United States and a rising shipbuilding power, should quickly take advantage of this new opportunity, said David Tozer, business manager for container ships at Lloyd’s Register, a global ship classification society.
More than 190 ships, each with a capacity of more than 10,000 TEUs, are now on the global order books, half of which have been ordered since May, sources said. Only a few of these vessels will not be able to transit via the widened canal, and most will be built by South Korean shipbuilders. The Panama Canal expansion is expected to greatly change the pattern of sea-borne world trade, maritime experts said.
Daleko je 2014. ali utjecaj ovih odluka će se sigurno puno brže osjetiti.