Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Oni koji prate kretanje brodova atlanske nam plovidbe, mogu vidjeti da kod nekih stoji Bunker. Možda ovaj link razjasni što to bunker znači http://www.helcom.fi/Recommendations/en_GB/rec24_6/ (kad već pišem) Ovih forumaša što imaju brodarske prakse, može li mi reći koliki je inače ballast bonus i koliko se on često naplaćuje (kod dry bulk brodara, posebice)?

Bunker je sinonim za brodsko gorivo, a bunkeranje za uzimanje goriva. Ako kod kretanja brodova stoji bunker znači da se brod našao u toj luci samo radi ukrcaja goriva, ne zbog komercijalne aktivnosti. Često se desi da brod ukrcava ili iskrcava u tzv. divljim lukama gdje ili nema goriva ili je nenormalno skupo (te ga brodar uzima samo u krajnjoj nuždi). Stoga su se i pojavile takozvane bunker postaje na odredjenim rutama, kao što su Gibraltar, Singapore, Skagen, Malta itd gdje brodovi često staju samo radi bunkera.

Ballast bonus – brodovi (brodari) uvijek nastoje minimizirati ballast leg, odnosno dionicu putovanja kada ne prevoze teret, odnosno kada ne zaradjuje, tako da uvjek nastoje slijedeci teret pronaći što bliže prethodnoj iskcajnoj luci. Npr. fosfat iz smjera Evrope u US Gulf, žitaricu za sj.Evopu, pa opet sol za Ameriku, pa natrag opet neku žitaricu, pa opet scrap za Ameriku. I onda u svoj toj rotaciji nađe se unajmitelj koji bi uzeo brod u time charter na putovanje, tzv. tct (timecharter trip), ali njmu treba prevesti cement iz Turske za Ameriku. A on teško može naći brod koji je ostao bez zaposlenja u Turskoj, već traži neki koji je slobodan negdje u Evropi npr. Tada brodaru obično uz dogovoreni dnevni najam plaća i lumpsum tzv. balast bonus.

Ovo s Turcima naravno samo za ilustraciju.


…” Bunker je sinonim za brodsko gorivo, a bunkeranje za uzimanje goriva. Ako kod kretanja brodova stoji bunker znači da se brod našao u toj luci samo radi ukrcaja goriva, ne zbog komercijalne aktivnosti. Često se desi da brod ukrcava ili iskrcava u tzv. divljim lukama gdje ili nema goriva ili je nenormalno skupo (te ga brodar uzima samo u krajnjoj nuždi). Stoga su se i pojavile takozvane bunker postaje na odredjenim rutama, kao što su Gibraltar, Singapore, Skagen, Malta itd gdje brodovi često staju samo radi bunkera. Ballast bonus – brodovi (brodari) uvijek nastoje minimizirati ballast leg, odnosno dionicu putovanja kada ne prevoze teret, odnosno kada ne zaradjuje, tako da uvjek nastoje slijedeci teret pronaći što bliže prethodnoj iskcajnoj luci. Npr. fosfat iz smjera Evrope u US Gulf, žitaricu za sj.Evopu, pa opet sol za Ameriku, pa natrag opet neku žitaricu, pa opet scrap za Ameriku. I onda u svoj toj rotaciji nađe se unajmitelj koji bi uzeo brod u time charter na putovanje, tzv. tct (timecharter trip), ali njmu treba prevesti cement iz Turske za Ameriku. A on teško može naći brod koji je ostao bez zaposlenja u Turskoj, već traži neki koji je slobodan negdje u Evropi npr. Tada brodaru obično uz dogovoreni dnevni najam plaća i lumpsum tzv. balast bonus. Ovo s Turcima naravno samo za ilustraciju.

I ovog čovjeka vi moderirate !
Vrlo informativno za nas koji nismo iz struke, posebno dio s Ballast bonusom.

Sjajni postovi, kolega Derbyshire.

Slažem se sa Špancirom da je Derby zaslužilo relativno brzo dopuštenje za pisanje bez odobravanja.

No respect

Ako moj glas išta vrijedi rado bih ga dao za kolegu Derbyshire-a i njegovo pisanje bez odobravanja moderatora jer je dokazao da piše kvalitetno.

Budimo CROativni. Kupujmo hrvatsko. Kako to kaže jedan moj kolega: "Živce na laštiku...."

Decki malo ste previse zabrijali na igricu pocxxl ports of call[smiley11]

DIONICE KAO ŠTO JE HDEL TREBA IZBACITI S BURZE JER SU ZAMKA ZA MANJINSKE DIONIČARE


Decki malo ste previse zabrijali na igricu pocxxl ports of call[smiley11]

A šta joj fali? [smiley2]

No respect

Hocemo zaigrati… tamo ne mozes izgubiti nista osim vremena…

sala.. no meni je pomoglo da razumijem sto ovi decki koji pricaju o brodarima pisu ovdje…

DIONICE KAO ŠTO JE HDEL TREBA IZBACITI S BURZE JER SU ZAMKA ZA MANJINSKE DIONIČARE

Novi report

Pessimism Is Your Friend

http://www.index.hr/vijesti/clanak.aspx?id=364360

DIONICE KAO ŠTO JE HDEL TREBA IZBACITI S BURZE JER SU ZAMKA ZA MANJINSKE DIONIČARE

Gledam svježi orderbook i već nekoliko mjeseci prvo što zapazim je mali broj naručnih Panamaxa (i po broju brodova i po njihovoj agregiranoj tonaži). Može li mi netko objasniti zašto je tako?

I k tome, panamaxi su najmanje zastupljeni u trenutnoj sturkturi postojećeg brodovlja. Isto ne nalazim valjan razlog zašto.

All shipping lanes lead to China.

Povodom kvartalnih izvještaja je uvijek borbeno – sve frca od komentara i analiza.
Evo mog doprinosa : izračun FV dry bulkera temeljem NAV-a.
Sve treba uzeti “sa zrnom soli” , jer je siguran znatno bolji 4.Q , kako je već obrazloženo puno puta.


Gledam svježi orderbook i već nekoliko mjeseci prvo što zapazim je mali broj naručnih Panamaxa (i po broju brodova i po njihovoj agregiranoj tonaži). Može li mi netko objasniti zašto je tako? I k tome, panamaxi su najmanje zastupljeni u trenutnoj sturkturi postojećeg brodovlja. Isto ne nalazim valjan razlog zašto.

ne znam kako ti je to moglo promaknuti…

http://www.nacional.hr/articles/view/37569/

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

New Report

Close