Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Pad južnokorejskog izvoza za gotovo 22% (što je najveći pokazatelj u zadnjih 10 godina) može predstavljati „crvenu crtu“ za globalnu ekonomiju.

U rujnu ove godine izvoz Južne Koreje u Kinu (koja je najveći korejski trgovinski partner) pao je za 30%, u SAD za 20,7%, u Europu za 13, a u Japan za 13,5 posto.

Južna Koreja inače je vodeći svjetski izvoznik kompjutorskih čipova, brodova, automobila i naftnih prerađevina, tako da navedeni statistički podaci predstavljaju ozbiljan indikator za ukupnu svjetsku trgovinu, tim više što je Južna Koreja prvi veliki izvoznik koji svaki mjesec javno objavljuje svoje statističke trgovinske podatke. A iz njih je i više nego jasno kako se radi o velikom gospodarskom padu.Kineski izvoz u 8 om mjesecu je pao za 18%..bogme ovi podaci nisu nimalo obećavajući..


Da…ovo je totalna panika. Šljemove na glavu i u bunkere jer slijedi katastrofa. Dionice rasprodati prije toga, naravno i novce spremiti u konzerve i ponijeti sa sobom u bunker…

Danas DSX značajno raste.
Rekao bih da je to vrlo indikativno…

BCTI odletio 23% sa 781 na 960

Samo lagano, samo pozitiva:

Handy Bulker Values to Rise Over 30% by End of 2020: Quarterly Forecast for Cargo Vessels

Dry bulk demand growth should continue to be fueled by global economic growth, Chinese stimulated infrastructure investments, and seaborne trade of coal to China and Asia. Demand growth is expected to slow during 2021 and 2022 due to slower global economic growth.

On the supply side, scrapping has increased further compared to the first quarter, and ordering has remained low. However, newbuilding prices have passed their troughs and demand for shipbuilding activity has increased since the 2017 lows, setting the stage for further price increases.

https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2019/08/603fc7_1e13c68ed7c240d4a11b6a43a8eb950f_mv2.jpg

Ovaj tekst nije nagovor na kupnju/prodaju predmetnih dionica.

Smatram da uslijed godina brutalnog prizemljenja brodara i svih nedaca koje su dodatno satrle ionako turbulentno i tesko razdoblje pocetkom godine, nismo u potpunosti svjesni kakav ‘jackpot’ je pred nama jer kako se u zivotu veli ‘Sve se vraca,sve se plaća’ pozitivne okolnosti koje nas ocekuju daleko vise nadmasuju nasa ocekivanja i usudim se reći da je pred nama novi veliki rast vozarina kao i brodarskih dionica.

Kakav jack pot?

Pogleda li netko od vas ikada ijedan Graf prije nego napise hrpu gluposti?

Čitajući sto nekolicina pojedinaca ovdje piše, čovjek bi pomislio da se ponavlja 2007., a mi ne znamo sto je iza sljedećeg zavoja, a kamoli na putu prema dalekoj i nepoznatoj destinaciji. Lijepo je biti pozitivan i pun entuzijazma, al ja ne vjerujem da su brodari priča koja će obilježiti ovu godinu. Pogledajte malo svjetski peer i staviti u kontekst kretanja njihovih cijena ATPL. Ili drugim riječima… hvali more drz se kraja.

Hvala na savjetu kolega…..ali kažu da je besplatan savjet najskuplji savjet…..svi mi koji “plovimo” imamo lijep rast portfelja s visokom vjerojatnošču da ce taj rast biti još i puno puno veći…….kapetanski pozdrav

Pa ja svakako preporucam da se pregledaju grafovi puno većih brodarskih tvrtki tipa: SB, SBLK, DSX, NM, EGLE, GNK Itd.

I da se pogledaju i usporede relativni omjeri vrednovanja tipa P/S, EV/EBITDA, P/NAV odnosno da se napravi procjena vrijednosti flote odnosno izračuna NAV. Itd. Itd.

Ljepo je to da se huška nešto ili netko na rast, al ljepše bi bilo da se pritom koriste racionalni i barem javno dostupni vrijednosni argumenti. I naravno da se formiraju korektna ocekivanja.

“Ide to još gore…” i “sad će biti raketa!” možda pali kod sitnih spekulanata, no za ozbiljniji iskorak i privlačenje šireg kruga ualagaca, potrebna je kvalitetnija i stručnija analiza. Nažalost, nitko se ovdje time ne bavi, a niti u investicijskoj zajednici koliko vidim. Barem ne, za javne potrebe. Ili ako se bavi, ja nisam vidio te i takve analize. Eto.

ATPL debelo zaostaje u rastu ove godine za spomenutim brodarima a ti spomenuti brodari nemaju tako malen free float i značajnog kupca koji se može u svakom trenu aktivirati… a da ne govorim što bi se desilo kad bi se još koji jači igrač ili fond uključio na krilima eventualnog još jačeg rasta vozarina u narednim mjesecima.

razni crnogorci, bjelogorci, zorangutani, amadeo, mikardo, persuric i ostali infantili bez muda su na ignoru..a možda je to sve jedna jadna osoba.

Kolega @one, u nastavku je kvalitetna analiza za ATPL koju je
napisao kolega @gigic23 kojeg iznimno postujem i cijenim:

“Evo baš malo gledam P&L za AP za H1 i kako vidim EBITDA je cca 62,8 mil kn. a u 2018 je bio cca 117,5 mil kn. E sad, obzirom na desavanja u Q3 kao i stanje FFA za Q4, pa kada se sve usporedi sa 2018. meni isoada ovako:
Nacelno bi Q3 19 migao inati cca 25 30% veći prihod u odnosu na Q2 19, pr cemu bi obzirom na visoku marginalnu dobit EBITDA mivla biti veća od 50-60% u idnisu na Q2 19. To znači ispada EBITDA cca 59 mil kn sto bi u sumi za 3Q dalo cca u zavisnosti od tecaja $ 110 – 115 mil kn.
To je prakticki na pragu EBITDE za 2018 godinu.
Interesantno je zasto je to tako, pa sam uocio da je prosle godine u cijeloj 2018 EBITDA marza bila cca 30.5 %, a da će ove godine na 3Q biti impresivnih cca 43%. Racunica prihodi cca 250 – 260 mil kn, EBITDA cca 110 – 112mil kn, ali je cinjenica da je na H1 EBITDA marza cca 39%.
Sto govore ovi podatci, da je AP ooerativnu efikasnost podigla na znacajno visi nivo i da sa realnim paretrima mozemo ocekivati znacajno pivećanje EBITDE u ovoj godini u odnosu na 2018, vrlo vjerovatno prema 160 – 170 mil kn, a u zavisnosti od Q4. Pri tome bi EBITDA marza bjerovatno za 2019 blla na nivoima izmedu 45 -47%
I na kraju neprilicna ali zgodna usporedba:
Recimo KRAS je u 2018 imao EBITDA cca 114 mil kn i EBITA marzu cca 11,15%, a u H1 2019 ima cca 39 mil kn sa EBITDA marzom cca 8.5%
Kraš ima cca 2600 zaposleni AP cca 220.
Svi pidatci uzeti su sa stranica ZSE i portala moje diinice i javno su dostupni.
Predikcija za Q3 i Q4 izvedene su iz nacelne korelacije sa kretanjem vozarina za brodove koje ima AP i mogu se pokazati relativno netocnima.
Ogromna razlika u operativnoj efikasnosti i stvaranju dodane vrijednosti iz core businessa nije kritika ili pohvala ni za jednu ni drugu kompaniju nego tumacenje golih brojeva

AJMO PROMATRAT………”

Napomena: Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju dionica. Udijeli koji like, znam da imaš! Vratit ću 100%, majke mi!

@ naBiduAsku

Ja mislim da većina vas nije shvatila da taj “znacajan kupac” vise nema izravan motiv da kupuje dionice. Atlantska je defacto za posljednjeg snažnog rasta cijene preuzeta, dobila je novi NO i upravu odnsono UO. Moje osobno misljenje je da vodeći dionicari nakon sto su stekli kontrolu vise nemaju izravan interes dokupljivati dionice ili kako vi to kažete… dizati cijenu.

Potražite sami po objavama na ZSE kada je netko od njih posljednji puta javno obznanio da je kupovao dionice?

Naravno, mali i institucionalni ulagatelji mogu kupovati dionicu i vjerujem da hoće, no ne bih očekivao ponavljanje scenarija koji je jedno vrijeme drajvao snažno cijenu prema gore.

Sto se tiče analiza koje se ovdje spominju, sve one zanemaruju cikličnost, volatilnost i rizičnost brodara. Dakle, brodari su izuzetno nestabilne kompanije i samo su rijetki petki kada onda ostvaruju natprosječne rezultate, za razliku od njih prehrambena industrija je u pravili stabilan biznis koji nije ni izbliza toliko volatilan ni rizican. Brodari su k tome generički… svi nude istu vrstu usluge i nemaju vrijednost brenda (ili je ona zanemariva), prehrambena branša upravo suprotno jako ovisi o brendu Itd Itd

Pogledajte Graf BDI-a posljednjih 30 godina… ovo vam sve govori o bulk brodarstvu kao dugorocno profitabilnom biznisu. Vise… manje…

https://transportgeography.org/?page_id=5619

@one
Ovo što ste napisali svi znamo, bar znaju oni koji imaju imalo iskustva i znanja. I iskreno ne razumijem što je pjesnik htio reći… Da nije općenito uputno ulagati u dionice brodara? Ma dajte molim vas… To može napisati samo netko tko je u životu kupio HT ili eventualno PODR (vidim da spominjete prehrambeni sektor) i to mu je vrh investicijskog horizonta…

Ovaj tekst nije nagovor na kupnju/prodaju predmetnih dionica.

New Report

Close