[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
zaboravio sam dodati da se porast tonaže svjetske flote za ovu i iduću godinu očekuje oko samo 1,5% – 2% što su rekordno niske razine..
In terms of vessel supply, net fleet growth in the year-to-date is 2.5%.
iduću godinu 1,5-2%??
za iduću godinu je orderbook na 10 posti
The order book as a percentage of the fleet is approximately 10%,
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-gnk-earnings-conference-223731466.html
[/quote]
@drvoželjezo kad se već referirate na tekst iz linka nemojte molim vas vršiti cenzuru jer neki od nas razumiju engleski. Naime u tekstu se istina navodi da je ‘order book as a percentage of the fleet growth’ trenutno 10%, ali to se odnosi na ‘order book’ od danas pa do 2020 +. znači za iduće 3-4 godine. Ako uzmemo u obzir ‘slippage’ koji je ove godine bio preko 20% kao što se navodi u tekstu i što je otprilike godišnji prosjek, te uzmemo u obzir da trenutno morima plovi 7% svjetske tonaže starije od 20 godina od koje će večina potencijalno biti skrapirana (što se tkđ. navodi u tekstu) što zbog ugradnje scrubbera te ‘ballast water-a’ a koje se definitivno neisplati ugrađivati na starije brodove a što i zbog trenutno visoke cijene scrap-a koja će sigurno ponukati vlasnike da se odluće na isto. Kao posljedica svega toga, dalje se navodi u tekstu: “..potential scrapping of this older tonnage could help to offset much of the scheduled order book keeping net fleet growth at the current low levels.” ako dalje čitamo tekst gdje se btw samo pozitivno govori o porast trade-a i dobrim prognozama za godine koje dolaze, pred sam kraj imamo John C. Wobensmith, Genco Shipping & Trading Limited – CEO, President & Secretary koji tkđ. navodi ” I’ve said this many times and I think it’s very important to keep in mind, the demand side seems to be moving as anticipated, but we are in a very low supply situation from a historical standpoint where we’re seeing anywhere from 2% — only 2% to 2.5% supply growth in ’18 and ’19 and now I think you have pretty good visibility on 2020 as well and so you only need very small incremental gains on the demand side to continue to build off of the recovery that really started late 2017.” valjda razumijete onda kolega drvoželjezo da se ‘net fleet growth’ u idućih par godina očekuje oko samo 2% – 2,5% i da je samo potrebno malo povećanja na strani potražnje da nastavimo sa rastom koji je počeo 2017 g.
Hmmm vrlo jednostavan nacin predvidjanja pada supply brodova iducih godina:
Manje kredita, i financiranja i manjih brodova u iducih 3-4 godine sigurno!
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
Prognoza za ovu godinu:
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
Krivo su napisali supply. Isporuke u 2018. sigurno nisu 47 milijuna dwt. Vjerojatno se kreću između 27 i 28 mil.dwt. Pa je tako i porast flote puno manji od napisanog. U svakom slučaju, rast flote u 2018. manji je nego 2017.
The total handy & supra orderbook/fleet ratio is currently 6.4 percent in unit terms, and 7.3 per cent in dwt terms”.
2019 Prospects are Rosy for the Handy-Supramax Bulker Segment
jucer usa brodari slobodan pad..od -6% do – 15% ,,rasprodaja se nastavlja u 2019 godini…
jdpl ocekujem bankrot konacni ,,takodjer i ulpl…a ATPL ocekujem na dvostrukom dnu oko 100 kn vec krajem ove ili pocetkom 2020 god..
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
očekujem kako sam na temi bdi napisao da će pemisti biti značajno više razočarani sa FI
zašto?
zato što po meni emocije opet gospodare na ovoj dionici samo sa suprotnim predznakom od prošli put.
u takvim situacijama često se večina sili…
pa ju stvarnost demantira i tada dolazi trenuta otrežnjenja i progledavanja nerealnog sagledavanja stvarnog stanja.
a kakvo je stvarno stanje kako ga je vidim?
takvo da su rezultati kao posljedica smanjenja broja starih ugovora bolji od očekivanja usprkos dramatičnoj percepciji spota.
odmah da se ogradim da nikog ne usuđujem kada bi se ovo potvrdilo i na atpl a evo i zašto.
gledam malo na strancima su opet consenzusi pravih stručnjaka nadmašeni.
tako da našim domaćim stručnjacima sa bitno manje svega što treba za uspješnu pronozu nije za zamjeriti.
da nebi bilo da idealiziram situaciju koja nije kava je bila i kavom se činila da će biti radi prožvakanih razloga.
trumpomor za brodare je presjekao ,bolje reći zaustavio održiv rast za koji ipak očekujem nastavak kada se stvari ispotpišu.
brodari mogu kraatkotrajni potres amortizirati kako već neka izvješća dokazuju,čekamo potvrdu ovdje.
na duže to neće moći i u tome je ključ pesimističnog sentimenta koji kreira ova cijenovna kretanja.
rizik postoji da se neće ostvariti pozitivni scenarij ali jasno je iz napisanog da držim izgledniji nastavak oporavka vozarina preko razina bdi 200 u nekoj budućnosti.
taj bi scenar izledno nas opet nagradio sa već viđenim prinosima.
može se to i neostvariti kroz nesporazum o trgovini usa kina tako da sve treba odvagnuti.
više neizvjesnosti cijena ide dole a manje ide gore i nikog ne čeka.
možda bi bilo mudro razmotriti eventualno zaigrati na kratkoročan oporavak sentimenta kako bi se možebitno kapitalizirao ako ne održiv rast tada bar odbijanac vozarina.
izgledno je u pitanju kratak rok koji na razini anualiziranog prionosa može pružiti…
naravno za one koji su spremni na veće rizike,osobno trenutno sam u tom modu i ne želim da se ovo protumači kao poziv na bilo šta.
čekam da raspalite sa kontraargumentima da se nebi previše izložio 🙂
p.s.
evo za rezime nekad trenutna avg je 324
nekad sam na atpl napisao kada sam izašao sa dijelom dionica pa držim da je korektno sada napisati ovdje da samovih dana taj dio ponovo kupio jer sam u risk i bull modu za market ali i atpl.
detaljnije u postu iznad i ovih dana na brodarskim temama.
https://finance.yahoo.com/news/gogl-fourth-quarter-2018-results-071301402.html
trend u zadnje 3g više nego jasan na ovom brodaru koji je jedan od najvećih u dry bulk sektoru.
+značajno izložen cape segmentu koji je najviše podbacio očekivanja pa…
https://finance.yahoo.com/news/gogl-fourth-quarter-2018-results-071301402.html
trend u zadnje 3g više nego jasan na ovom brodaru koji je jedan od najvećih u dry bulk sektoru.
+značajno izložen cape segmentu koji je najviše podbacio očekivanja pa…
Je, trend je baš jasan u prethodne 3 godine, pogotovo u zadnjih 6 mjeseci kada je GOGL opravdano izgubio 50% vrijednosti jer je EPS od $0,52 cca.10% na market value očito donekle prihvatljiv, ne manje. Ovo ne piše u članku naravno, ali za 2019 se očekuje EPS oko $0,40.
smart@
usitnio si ga nešto?
investitor sam,pratim i kratke trendove ali rezimiram po investitorski.
godišnji FI.
kako će završiti 2019 ako želiš,imaš potrebu….
napiši pa ćemo rezimirati.
dosadašnji rezimei u zadnje 3g te demantiraju i kroz avg vozarine ali i kroz cijenovna kretanja.
što će biti i mene kopka,ne pratim samo iz razbibrige,to mi je investicija.
živi bili…
imaš odličan tajming za pojavljivanje,napisao sam ti nekad na atpl
raspisao si se tada u suton 4q 2018 kada je naravno bilo jasno kuda će kratkoročni trend i vrapcima.
ali kao što si primjetio usprkos svemu lošem u 2018,trump carine i sve vezano ipak su tvoje prognoze rastom avg vozarina pokazale se kao promašaj?
ti vidiš ono što želiš,vido si i u zadnje 3g a dojma sam da i danas vidiš što želiš.
to je samo dojam kao što su i moja očekivanja samo očekivanja do dana rezimea.
prije svega cijenovna očekivanja,ove priče kao u zadnje 3g tipa “je raslo je ali nije smjelo” me ne opterečuju.
kao ni priče tipa da nitko nije kupovao (IB i ekipa)cijena bi bila na 100kn.
pa bi možda neki eventualno razmotrili ali najprije da nebi jer bi i tada izgledno pisali kao i danas.
trumpove carine su značajno usporile svjetsku trgovinu,dogovorom kina usa će se trebati puno toga nadoknaditi.
posljedice za avg vozarine?FI 2019?
time will tell
u 2018 4q kao najvažniji u godini je prilično podbacio,primjetio si da su avg vozarine u 2018 rasle oko 18%?
ako najvažniji kvartal podbaci i imamo ovakav rast u 2018 ne vidim zašto bi osobno paničario ako u 2019 podbacuje i poslovično najlošiji kvartal?posebice ako je tome kumovao i nesretan događaj?
piratski nagon me je usmjerio na kupnju onog što percipiram kao trenutno dno u očekivanju najvažnije odluke za dry bulk u 2019 i sa dalekosežnim posljedicama.
s dogovorm kina usa u ostalim kvartalima se poslovično najlošiji 1. kvartal može lakoćom nadoknaditi.
DA,može i ne mora i ja griješim,nebi bilo…
p.s.
nije isključen ni scenarij bulla nekih razmjera na zse u 2019 tako da….
nebi bila senzacija da nakon perfect storma usljedi vatromet…
tko ne želi na palubu neka gleda s obale
svima nama po našem izboru
piratski pozdrav
dsx. 2.56 $ .jos malo i again ATL ,1.97 $
gogl ima jos 50 % do ATL
SBLK je imao rast od cca 900 % sa atl..jos se drzi dobro
ATPL sporo ali sigurno vozi prema 190 kn ,,target 2