Nešto sam računao prije cca mjesec dana vezano za brodare. Složio nekakvu tablicu otprilike, ima sigurno u njoj grešaka. Namjeravao staviti cca 2-3% imovine u brodare. Kupio tada sitno DSX. Ako može kome pomoći evo je:
lega jeli možeš malo pojasnit kako si za atlansku izračuna vridnost brodova.
meni samo triba ugrubo nije problem ako nije 100 posto točno.
vidim da si stavija da imaju 14 brodova ,jeli to znači da si im uračuna i ove šta su kod njih u bare boatu?
šta to nisu tuđi brodi kod njizi samo u najmu?
jesi li i njih uzeo u obračun ka da su njihovi ili nisi?
svaka čast na trudu i šta si to ovdi zalipija da se more usporedit pa makar ugrubo.
Kolega Vauvau!
Vidim da ste prilično neiskusni što se tiče trgovanja na burzi. Nije vam to samo matematika. Osim 4S koje često nalazimo u literaturi (Spoznaja+Sredstva+Strpljenje+Sreća) potrebno je poznavati i psihologiju burze. Dozvolite da vam citiram dvije misli poznatog mahera burze A. Kostolanya:
1. Za razvoj cijena nije bitno što se događa danas, nego što će se dogoditi sutra i prekosutra. Jer ono što se događa danas, već je ugrađeno u cijene.
2. Kod neodlučnih ljudi na burzi cijene su već visoke ili još visoke, a da bi se uključili, već je prekasno ili je još prerano.
a Moliere je napisao: "B.dala koja zna previše, dvostruko je gluplja od neznalice". Ta se spoznaja točno može primijeniti na burzu.
B*dala je svatko tko plaća precijenjenu dionicu i još je kupuje s ciljem da bi u dokapu kupio još jednu takvu. Ne treba Moliere ni njegove izreke da bude jasno da se radi o dvostrukoj b*dali!
Ti sigurno ne preplacujes stočnu hranu i onda sebe uvjeravaš i nadaš se da su drugi tolike b*udale pa ne znaju kolika ista vrijedi, zar ne?
Na 6. stranici slično kao i na početku prošle godine prikazani skokovi NAV-a u svim klasama. Pri čemu su petogodišnje supre odradile +64% a panamaxi čak +105% u odnosu na minimume od prije dvije godine.
http://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/01/ALLIED-Weekly-Market-Report_05_01_2018.pdf
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
Napravio sam analizu brodara i sektora prijevoza rasutog tereta, pa koga zanima nek se javi na pp. Rad ima 55 stranica, a govori o BDI-u, Kini, očekivanjima, stanju flote, novogradnjama, knjigama narudžbi, scrapu, ugovorima, itd. kao i analizi i usporedbi 5 brodara; navios, diana shipping, dryships, jadroplov i atlantska plovidba.
NORDEN raises expectations for 2017
16 Jan 2018
Unaudited and preliminary results indicate an adjusted result for NORDEN in 2017 in the range of USD 20 to 35 million. This is an increase from the previous expectations of USD -10 to 30 million. Previous expectations
The anticipated improvement in earnings is a result of a stronger than expected performance in the fourth quarter of 2017 in both the Dry Cargo business – including the Dry Operator – and the Tanker business.
NORDEN will publish its annual report for 2017 on 6 March 2018.
https://www.ds-norden.com/public/dokumenter/news_english/No1NORDENraisesexpectationsfor2017.pdf
DSX objavila gubitak od oko 440m usd za 2017. uključujući otpis vrijednost brodova. Nakon otpisa kapital tvrtke iznosi oko 625m a market kap oko 400m. Vrijednost brodova srezana s 1,4 milijarde na 1,05 milijardi, oko 25%.
Kada sam napisao analizu 15.1 i ovdje je ponudio za 250kn, gotovo nitko je nije kupio. Svega nekoliko forumaša. Sažetak analize je bio da će BDI pasti u prvom kvartalu s nekih 1500 bodova, što je i napravio, i pao je na oko 950, i da se neće vratiti na razine iznad 1500 sve do 4Q 2018. Zatim je u analizi savjetovana prodaja ATPL-a, odnosno da se nikako ne kupuje na razinama od 670kn. Kako joj je trenutna cijena 470kn (pad 30% od tih razina) već bi s jednom dionicom vratili uloženo u analizu. Zatim sam savjetovao obaveznu prodaju JDPL-a na 33kn, koja je s trenutnom cijenom od 24kn pala gotovo jednakih 30%. Također je savjetovano, ako se već želi ulagati u sektor, da se kupi dionica DSX (diana shipping) i ona je sa 4,07$ skočila na jucerašnjih 4,86$ (zarada 19%). I nije ovo promocija analize (više ih ne pišem jer vidim da nema koristi) niti samohvala, nego žaljenje koliko ste vi nevoljni učiti. Dat ću i jedan primjer. Jednom forumašu sam ponudio analizu na pp i nisam niti napisao da se plaća, a on mi je odgovorio da ga ne zanima analiza nego samo koliki je bid i ask. Prepoznat će se on. A iako je promjenio nick nekoliko puta znam ga oko 5 godina (s foruma). I onda takav forumaš ovdje dijeli savjete dal neke dionice treba kupiti ili prodati. Za ne povjerovati. I još jednom. Ovo nije promocija ičega, nego pokušaj davanja savjeta malo pametnijim forumašima; jedino novac uložen u znanje nije nikad izgubljen novac.
DSX objavila gubitak od oko 440m usd za 2017. uključujući otpis vrijednost brodova. Nakon otpisa kapital tvrtke iznosi oko 625m a market kap oko 400m. Vrijednost brodova srezana s 1,4 milijarde na 1,05 milijardi, oko 25%.
Tek sad vidim ovaj post. Evo kako sam ja to opisao u gore navedenoj analizi, mjesec i pol dana prije objave tih rezultata:
Kod Diana shippinga (DSX) vrijednost brodova je precijenjena za visokih 399 milijuna $, te sam za toliko smanjio kapital. Usprkos tome P/NAV je s ovim izračunom 0,63, što je skuplje od
P/B-a, koji iznosi 0,39, ali je daleko niži od Atlantske plovidbe, koja i s ovim izračunom prikazuje svoju precijenjenost.
Znaci ispalo je gotovo identicno za koliko su oni smanjili vrijednost svojih brodova. Zanimljivo
@alias
svaka čast na analizi!
ako nećeš više pisati analize, napiši bar koji post na forumu.
Ima nas koji još mislimo da možemo naučiti nešto iako smo relativno dugo na burzi.
Nažalost, ima puno loših komentatora na forumu pa je “ukupni dojam” i burze i foruma prilično negativan.
No da ne pametujem, zanima me sektor brodara, imam par posto portfelja investirano ovdje i razmišljam malo povećati izloženost.
Svaki komentar je dobrodošao.
@alias
svaka čast na analizi!
ako nećeš više pisati analize, napiši bar koji post na forumu.
Ima nas koji još mislimo da možemo naučiti nešto iako smo relativno dugo na burzi.
Nažalost, ima puno loših komentatora na forumu pa je "ukupni dojam" i burze i foruma prilično negativan.
No da ne pametujem, zanima me sektor brodara, imam par posto portfelja investirano ovdje i razmišljam malo povećati izloženost.
Svaki komentar je dobrodošao.
@alias
je za svaku pohvalu.Svaka njegova analiza je za pohvalu a uz brodare odličan je i za turizam
svaka čast allias
@ Zlatek
Gledajte. Ja sam osoba koja je dosta temperamentna i kad sam komentirao pojedinu dionicu uvijek sam ulazio u konflikt s osobama koje pojma nisu imale o dionicarstvu, ali su procitali poneku knjigu, pa ih to čini ekspertima. U tim konfliktima ja bih pokušao nešto objasniti što jednostavnije, zašto smatram da je to tako i tako, ali osoba koja ima pojedinu dionicu, a ako ja pišem negativno o njoj, bi uvijek govorila da nemam pojma (bez argumenata zašto) i da samo želim kupiti dionicu jeftinije. Nešto želim tu istaknuti – ja sa svim svojim novcem trgujem vani (vodim samo nekoliko portfelje ovdje), i nikad u zivotu nisam nešto pozitivno napisao o dionici koju imam, s namjerom da je prodam skuplje, niti sam negativno pisao o dionici koju nemam, s namjerom da je kupim jeftinije. Tim djecjim igrama se ja ne zabavljam. I šta sad? Ja s tom osobom raspravljam dva, tri ili četri sata, a za to vrijeme sam mogao pročitati sto stranica FI neke kompanije. Šta sam postigao? NIŠTA. Ta osoba ne želi ništa naučiti, niti logički razmišljati, a ja sam četiri sata vremena bacio u vjetar. Ili pišem neki post, i tražim točne podatke o njemu, a pišem to sat vremena, i onda moderator, koji ima znanje kao i većina forumaša, sve to izbriše. I koja je poanta cijele ove priče? Da je pomaganje na ovom forumu samo gubljenje vremena.
Za brodare vam trenutno ne mogu ništa reći jer ih nisam dirao ovih 6mj. 4Q je svakako najbolji za brodare, pa su im cijene već prije vremena počele rasti. Problem su svakako nove tarife Kinezima, koji bi zbog njih mogli smanjiti uvoz soje iz Amerike. Ali morali bi zapravo to nadoknaditi iz Brazila, pa ne bi trebalo biti previše problema s te strane. Kao što sam napisao u analizi, tad mi se sektor nije činio previše atraktivan, zbog već navedenog očekivanog pada BDI-a, pa više sektor nisam ni pratio. Sad bih morao ponovo proci knjige narudžbi, rezališta, stanje u lukama, razlike u cijenama novih brodova i onih starih 5 godina, itd.itd.itd. Znam jedino da Kina nije uvezla ništa više željezne rude nego prošle godine, ali je nešto smanjila uvoz onog od 65% iz brazila, pa me od tu čudi rast capova. Ugljen nisam prošao pa je možda tu razlog. Jednostavno, ima previše toga šta bih trebao istražiti da bi vas mogao konkretno savjetovati, a sad nikako nemam vremena.
Učite , logički razmišljajte, istražujte i nećete imati problema s dionicama. Dječje priče, poput dionica vrijedi npr. 15kn, bez objašnjenja, pustite da pričaju mala djeca
Uživajte i pamet u glavu
@ Zlatek
Gledajte. Ja sam osoba koja je dosta temperamentna i kad sam komentirao pojedinu dionicu uvijek sam ulazio u konflikt s osobama koje pojma nisu imale o dionicarstvu, ali su procitali poneku knjigu, pa ih to čini ekspertima. U tim konfliktima ja bih pokušao nešto objasniti što jednostavnije, zašto smatram da je to tako i tako, ali osoba koja ima pojedinu dionicu, a ako ja pišem negativno o njoj, bi uvijek govorila da nemam pojma (bez argumenata zašto) i da samo želim kupiti dionicu jeftinije. Nešto želim tu istaknuti – ja sa svim svojim novcem trgujem vani (vodim samo nekoliko portfelje ovdje), i nikad u zivotu nisam nešto pozitivno napisao o dionici koju imam, s namjerom da je prodam skuplje, niti sam negativno pisao o dionici koju nemam, s namjerom da je kupim jeftinije. Tim djecjim igrama se ja ne zabavljam. I šta sad? Ja s tom osobom raspravljam dva, tri ili četri sata, a za to vrijeme sam mogao pročitati sto stranica FI neke kompanije. Šta sam postigao? NIŠTA. Ta osoba ne želi ništa naučiti, niti logički razmišljati, a ja sam četiri sata vremena bacio u vjetar. Ili pišem neki post, i tražim točne podatke o njemu, a pišem to sat vremena, i onda moderator, koji ima znanje kao i većina forumaša, sve to izbriše. I koja je poanta cijele ove priče? Da je pomaganje na ovom forumu samo gubljenje vremena.
Za brodare vam trenutno ne mogu ništa reći jer ih nisam dirao ovih 6mj. 4Q je svakako najbolji za brodare, pa su im cijene već prije vremena počele rasti. Problem su svakako nove tarife Kinezima, koji bi zbog njih mogli smanjiti uvoz soje iz Amerike. Ali morali bi zapravo to nadoknaditi iz Brazila, pa ne bi trebalo biti previše problema s te strane. Kao što sam napisao u analizi, tad mi se sektor nije činio previše atraktivan, zbog već navedenog očekivanog pada BDI-a, pa više sektor nisam ni pratio. Sad bih morao ponovo proci knjige narudžbi, rezališta, stanje u lukama, razlike u cijenama novih brodova i onih starih 5 godina, itd.itd.itd. Znam jedino da Kina nije uvezla ništa više željezne rude nego prošle godine, ali je nešto smanjila uvoz onog od 65% iz brazila, pa me od tu čudi rast capova. Ugljen nisam prošao pa je možda tu razlog. Jednostavno, ima previše toga šta bih trebao istražiti da bi vas mogao konkretno savjetovati, a sad nikako nemam vremena.
Učite , logički razmišljajte, istražujte i nećete imati problema s dionicama. Dječje priče, poput dionica vrijedi npr. 15kn, bez objašnjenja, pustite da pričaju mala djeca
Uživajte i pamet u glavu
@alias
Hvala.
Pridružujem se ovom prvom dijelu posta, i mene kao temperamentnu osobu nerviraju iste stvari. Ali kad skužim “s kim imam posla”, ne dam se navući u predugu izmjenu postova. Ponekad to izgleda da me “protivnik outsmartao”, ali nemam neke grižnje savjesti zato što odustanem i nemam potrebe ispričavati se onima koji su nasjeli na “priče bez argumenata” mog oponenta.
Uživaj i Ti (mislim da nema potrebe za persiranjem).