[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
To vam je sve karina ljudi moji.
Uzet će vam pare na dokapu,kupiti još brodova novih i napraviti akviziciju.
Istu stvar radi i Drys i eagle i svi.
http://shippingwatch.com/secure/carriers/Bulk/article9706318.ece
http://shippingwatch.com/secure/carriers/Bulk/article9706318.ece
Rezultat: Poraste nove flote u skladu sa potražnjom i replacementom. Bdi će biti malo tu malo tamo, uglavnom posvuda.
Što mislite zašto se radi dokap ? Pa upravo zato jer iz poslovanja se u dosta dugom periodu nije mogla stvoriti dobit za rast. Dionica vam samo ciklira. Kao da imaš restoran 13 godina i nakon 13 godina moraš utuć još para u njega. Alooo. Upravi su vaše pare najeftinije, nema kamata nema ništa,samo obećanja. Banka s druge strane čeka svoju isplatu a vama gaće na štapu.
Dokapitalizacija je drugo ime za ti meni daš pare ko’ investitor i nadas se da cu ih ja oploditi bolje nego zarada od obveznica ili stednje. I to dosta bolje…
Kroz 3-5 godina kad pokuca kriza opet će se svi tuć u glavu.
Dugoročno ako pogledate nećete se baš obogatiti. Jedino uprava i pomorci mogu zaraditi novce dugoročno.
Profit je moguć na mispricingu i timingu kako tržište bude hvatalo korak sa svjetskim. To ne osporavam
Naime od 2003 do 2016 ako pogledate na moje dionice samo zbrojite dobit i podijelite sa 13. U trinaest godina sve skupa ja zaradeno 220 134 000 kuna tj. kakvih 16 miljuna kuna godišnje. U prosjeku!To nije niti za 1/10 novog malog broda na godinu. To vam ispadne u prosjeku da je zarada po dionici samo 11,46 kuna godisnje. Ajde zaokruzite nek bude 12.
Na sadašnjih 400 kuna to vam je historijski P/E od ravno 33. Dakle vi plaćate POVIJESNI p/e od 33. Ne budući. To je 3,03% Earnings yield. To vam je manadžment uspio složiti najbolje što su mogli.
Takoder je isplaćeno 185 kn dividende ali kroz 5 godina od 2006-2010. Na trinaest godina to je 14,23 kune dividende na godinu u prosjeku. Dakle Dividend yield historijski vam je 3,5%
Sve skupa vam daje 6,55% u najboljem slučaju. Nek je inflacija 2%, to je realno 4 i pol posto.
A market cap je fluktirao od maksimalnih 650 miljuna eura do kakvih 20 miljuna eura kad je atpl bila na 100kn te zatim sada na kakvih 75 miljuna eura.+/-
A sada je cijena jedne dionice 400 kuna? Alo brajo, kakvih 400 kuna? I vi tvrdite da će biti 800 ? 1000? Kako molim lijepo? Pa na BDI od 1500-2000 odvezat će svaku kramu sa rezališta i zaploviti. Prosječan BDI je jako nizak u biti a rast potražnje od kakvih 4% sa rastom flote od kakvih 2% aint gonna cut it bro’.
Svaki porast BDI prati i rast proizvodnje brodova. Kako sam već pisao,bulkeri su jednostavniji za napraviti od tankera pa čak i containera a ne daj bože LNG-a. Sami ste pisali da su brodogradilišta na koljenima te su spremni i oni raditi povoljnije i brže da se izvuku iz gabule.
Osim toga mi smo skoro 10 godina u recoveryu u svijetu a tlaplnje od blentavog Trumpa možete objesiti mačku o rep…
skaro@
niti mi nismo kupili dionice da ih sa sobom odnesemo na drugi svijet.-)
vaš je tajming za izlazak i na kratkoročnoj skali mogao biti bolji.
vidjećemo što će donjeti srednjoročni i dugoročni scenarij ali po meni tajming je za pozicioniranje a ne za bježanje.
oprez je dobar ali strah i panika nisu dobar frend na marketu.
najizgledniji screnarij u roku par mjeseci potencijalno nudi nemale bonuse na bonuse.
ako se ostvari taj scenarij koji očekujem netko će i tada kupovati ako ne prije.
imamo nove značajne pozitivne momente u bulku i nije mudro dozvoliti prošlosti da zagospodari emocijama.
ako si postavimo par jednostavnih pitanja možemo doći bliže najizglednijem scenariju:
može li svijet bez brodara? NE
znači pitanje je samo tko će ispasti iz igre ako će se morati da bi ostali na tome profitirali.
dali je realno i mudro kladiti se da će ispasti oni koji su ostvarili među najboljim rezultatima unutar sektora?NE
naši su brodali mali ali u paketu dolazi i flexibilnost,prilagodljivost,brzina reakcije…
ne treba baciti u more i višedesetljetno iskustvo i višestoljetnu tradiciju.
u ovoj situaciji mi pesimizam nije racionalan iako garancije nikad nije bilo niti će je na marketu biti.
tu smo da preuzmemo omjere pot.rizik-pot. dobit
rezimirat ćemo za koji mjesec ili za godinu dana.
sretno
Zanimljivi odnosi među brodarima. ATPL vrijedi kao 7.5X ULPL i oko 11X JDPL. Evo prilike za još jednu pomorsku ( ali ne sudsku ) arbitražu.
Zanimljivi odnosi među brodarima. ATPL vrijedi kao 7.5X ULPL i oko 11X JDPL. Evo prilike za još jednu pomorsku ( ali ne sudsku ) arbitražu.
Oprosti na pitanju. Imam sve tri dionice, da li bih trebao prodati ULPL i JDPL pa dokupiti ATPL.😉 Hvala na odgovoru.
p.s.
Naravno arbitraža ima smisla ako imaš info da će i po kojoj cijeni AP preuzeti i koga.
☺😃👍✌
Ja bas mislim obratno, prodat ATPL i nadokupit JDPL i ULPL iz razloga sto je ATPL umjetno odrzavana dionica dok su JDPL i ULPL dotakli dno dna i nitko ih nijebumjetno odrzavao.
Ja bas mislim obratno, prodat ATPL i nadokupit JDPL i ULPL iz razloga sto je ATPL umjetno odrzavana dionica dok su JDPL i ULPL dotakli dno dna i nitko ih nijebumjetno odrzavao.
Baš me ovo o “umjetnoati” zanima. Što bi to značilo?
Da netko tko se želi okrupniti i jako kupuje je umjetnik ili da kupuje po manjei čeka da cijena ode na 5xx, 6xx …… je realist. Hvala na odgovoru 😎👍
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
Cape-ovi opet u plusu 3,4%…
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
Cape-ovi opet u plusu 3,4%…
E moj vjekiša, ovakve igrice ne idu ti nimalo na čast. Njegov post je s jučerašnjim datumom.
danas je
Cape-ovi opet u plusu 4.9%…
Još jedan incident s Polarisovim VLOC-om.
[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]
Ovdje ce China coal import iznenaditi pozitivno u godinama koje dolaze zbog sljedeceg:
1. China proven coal reserves: 114.5 Billion Tons
Kvalitetni ugljen (anthracite & bituminus) 50%
Ugljen niske kvalitete (more pollution) 50%
2. China coal production (top world producer): 3.5 – 4 Billion Tons
Sa ovim tempom proizvodnje Kina ce iscrpiti svoje zalihe ugljena za 30 godina
3. China Import combine steam & coke coal: 250 Million Tons cca 2016
4. China Coal imports relative to China production: under 7% (ovo je jako bitno)
5. Ljudi su u generalnoj zabludi kada misle da ce Kina konzumirati manje ugljena u narednim godinama.
Kina ce smanjiti ovisnost o ugljenu, ali to ne znaci automatski pad u potrosnji ugljena nego relativni omjer prema ostalim energentima. Primjer za to:
China power capacity on Coal:
2015 –> 933 GW eq. sto je predstavljalo 65.3% ukupne instalirane snage
2050 –> 1400 GW eq. sto ce predstavljati 48.3% ukupne instalirane snage
Kina mora smanjiti proizvodnju ugljena zbog zagadjenja, ali i iz strateskih razloga, jer ce ostati bez ugljena prije 2050. godine ako nastavi s ovim tempom proizvodnje.
China on track to hit 1bn tons of iron ore imports for the year early
2017 1H= +9,3%
evo malo CnB dokaza u kojem će smjeru ići rasplet kao posljedica pojačanih infrastrukturnih radova,pojačane profitabilnosti kineskih čeličana,pojačane potreba za energijom u godinama pred nama.
+ rezerve im se se tope kao ….
iz tih istih rezervi se namiruje 90% potreba
znači prostor za povečanje uvoza je blago rečeno impresivan
dima ima a vatre?
držim nemudrim u tom dimu ne participirati jer ako će biti samo dio onog kako je znalo biti,teći će opet SŽJ i šampanjac u rijekama a ni mora nebi bila senzacija.
p.s.
na palubi sam + megla je pri ruci pa…
🙂