Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


imas na brodagradilistima pitanje

Odgovorio i imas PM

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


” Toliko da sam smanjio gradjevinare [smiley2], imas na brodagradilistima pitanje

Jel’ platila HIDRA glavom?
[smiley2][smiley2]

I love the Smell of Profits in the Morning

Pretpostavljam da brodari ostvaruju većinu prihoda na stranim tržištima. Samim time vezani su za neku stranu valutu, bilo da je to dolar ili euro.

Zanima me koliko se naši brodari bave problemom tečaja. Svjedoci smo da dolar konstantno pada, euro tavori na razinama 7,3 – 7,4. Jaka kuna, kao i svim izvoznicima, ne odgovara brodarima. Postoje li unutar tih firmi mehanizmi ili osobe koje vode brigu o ovome?

I love the Smell of Profits in the Morning

Kako gdje. Kod nas nisam siguran da netko brine. U firmi u kojoj sam trenutno to je domena fin direktora, Zna se otprilike koliko nam treba dolara i eura za godinu i sa viskom ovisno o stanju i predvidjanjima kupuje eure ili ostaje u dolarima.Ove godine dolare je poceo pretvarati u eure ispod kursa 1.35.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Kako gdje. Kod nas nisam siguran da netko brine. U firmi u kojoj sam trenutno to je domena fin direktora, Zna se otprilike koliko nam treba dolara i eura za godinu i sa viskom ovisno o stanju i predvidjanjima kupuje eure ili ostaje u dolarima.Ove godine dolare je poceo pretvarati u eure ispod kursa 1.35.

marke marke … sjećaš se tih vremena kada se na piji (pazaru) kupovalo i prodavalo devize …

ovo je jako bitno pitanje za nekoga tko naplaćuje svoj posao u stranoj valuti … malo je ljudi koji znaju raditi s valutama i zaštititi se od tečaja … a gubitci mogu biti veliki (dogovoriš posao u dolarima, on padne, ti dobiješ manje kuna, a plaću isplaćuješ u kunama)

Techmane, postoji cijela nauka o kupovanju i prodavanju deviza, valutnim rizicima i zaštiti od istih. Postoje terminska tržišta, i sl. Za firme koje ostvaruju milijunske prihode, mislim da je neozbiljno da nemaju osobu koja se time bavi.

I love the Smell of Profits in the Morning

Nemoj se kladit u puno novaca da nasi brodari imaju osobu koja je za to zaduzena.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

To im je veliki minus.

I love the Smell of Profits in the Morning


Pretpostavljam da brodari ostvaruju većinu prihoda na stranim tržištima. Samim time vezani su za neku stranu valutu, bilo da je to dolar ili euro. Zanima me koliko se naši brodari bave problemom tečaja. Svjedoci smo da dolar konstantno pada, euro tavori na razinama 7,3 – 7,4. Jaka kuna, kao i svim izvoznicima, ne odgovara brodarima. Postoje li unutar tih firmi mehanizmi ili osobe koje vode brigu o ovome?

U ovoj bransi je uvjerljivo najvaznija valuta dolar. U njima se dogovaraju gotovo svi poslovi: vozarine, time charteri, kupnja brodova (bilo starih ili novih), gorivo (vrlo vazna stavka, nedovoljno spominjana) place uposlenicima. Naravno ne govorim o 100%, jer ako kupujes gorivo u Europi placas u Eurima, isto tako vecinu brodova koje gradis u Europi placas u Eurima itd
Kao sto je techman rekao; financijski direktor je zaduzen za to; te je to obicno osoba po struci ekonomist a ne pomorac ili brodograditelj (koji bi trebao znati kako zastiti firmu od naglih potresa tecaja).[smiley8]

Stara kineska: Pas koji laje, nije dovoljno kuhan!

To što je netko financijski direktor, ne mora uopće značiti da se zna zaštiti od valutnog rizika. Da li teta spremačica dogovara i isplaćuje plaću u dolarima?

Da sam ja direktor, obavezno bih zaposlio osobu koja bi se ovime bavila.

I love the Smell of Profits in the Morning

Atlanska plovidba koristi proizvode kojima se ograđuje od rizika nepovoljnog kretanja tečaja.

All shipping lanes lead to China.

Pazite ovo: prošli tjedan ‘Patrizia d’ Amato’ (76,000 dwt, 2004) je prodana samo za US$54m, ali s tc-om od US$24,000 dnevno do kraja 2010. Ali jedan grčki brodovlasnik je prodao ‘Countess I’ (70,000 dwt, 1986) za skoro US$40m (pazite godinu)! Joj kako li samo danas postojeći tc utječe na cijenu broda…

All shipping lanes lead to China.


Pazite ovo: prošli tjedan ‘Patrizia d’ Amato’ (76,000 dwt, 2004) je prodana samo za US$54m, ali s tc-om od US$24,000 dnevno do kraja 2010. Ali jedan grčki brodovlasnik je prodao ‘Countess I’ (70,000 dwt, 1986) za skoro US$40m (pazite godinu)! Joj kako li samo danas postojeći tc utječe na cijenu broda…

Šteta zbog lošeg ugovora je po današnjim cijenama barem 30 milijuna dolara do kraja 2010. [smiley10]

Meni nije jasno koja je sila prodat brod star 3 godine.

No respect

New Report

Close