Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: JDPL (Jadroplov d.d.)[/color]


….Jel ti ideš u 3 osnovne da ti treba nacrtati koje Hrvatska sa Jadranom ima komparativne prednosti pred ostalim državamau brodarstvu ?
I brodovi se grade od Lego kocaka ili u brodogradilištima?
Inače prporučam odličan film o brodarima,danski Kapringen.A DAnska je jedna mala zemlja,slična kao Hr ali je prepoznala komparativne prednosti ako već mi nismo…

Imati more je komparativna prednost.Aj dobro jer da ga nemamo ne bi nam hrvatska armada imala gdje plovit.Evo bas sam gledao s terace brod od Jadroplova kad sam bio kuci kako stoji na kraju u ACI marini da uprava iz kancelarije moze gledat kako mu daju intonak.Cak im je i zastitar isa dat ruku pituravat.
Danas dosta kompanija ni nema ured(Arne Blystad npr za kojega sam radio),a natuka je love na brodima i offshoreu sto nase perjanice sve zajedno mogu samo sanjat.Gradio jeizmedju ostaloga 10tak produkata i u Trogiru ne radi nasih komparativnih prednostijer imamo skverove na moru nego sta je zna potpisat ugovor u pravo vrime,a i izac iz toga u pravo vrime.
Za nasu brodogradnju komparativna prednost je more(drzim da nece bas brodove radit u Nepalu ili Butanu pa ih kad su gotovi gurat niz Himalaju do mora jer to ne moze ni Stipe Bozic,ali o ostalim prednostima mozemo reci bila jednom jedna brodogradnja),no sasvim svejedno nam je da li se brodovi grade od Lego kockica,zeljeza ili stiropora jer sve uvozimo i sastavljamo,a nista ne proizvodimo.Na tome brodu osim hrvatskog znoja(i to ne bas pretjerano),hrvatskog mora u balastnim tankovima nema nista nase. Ni elektrode kojima vare nisu nase.A vecina sposobnog kadra odavno odselila put Koreje tako da je o nekakvoj tradiciji i iskustvu uzaludno govorit jer to ne postoji osim u glavama nasih politicara i onih koji o brodogradnji veze nemaju i nemojmo se zanosit pricama o visokosofisticiranim brodovima jer mi nismo kadri zgradit bulkera u plusu( a vidit ces kako ce BIS tj sada DIV proci sa heavy lifterima,gace ce na stapu ostavit.Naime Jumbo shipping je vrbovao steninog inspektora i ovi im je rekao sve lose strane skvera,i sada surveyor udje u sekciju nadje dvi greskice i odma izlazi vani.Drugo ni ne gleda.Taj brod ce bit zavrsen na SV. Nikad). Uciteljice mogu li se sad ic druzit s cetvrtasima???

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

CHINA’S MANUFACTURING SECTOR DECELERATES

http://www.businessinsider.com/april-official-china-pmi-2013-4http://www.businessinsider.com/april-official-china-pmi-2013-4

Industrijska proizvodnja slabi u Kini, vezano sa slabom ekonomijom općenito u EU i slabljenjem Njemačke. To za sobom povalči manje potrebe za energijom, dakle ugljenom, tj. manja potreba za brodskim prijevozom i pad vozarina što gledamo zadnjih tjedan dana.

The World Just Got A Big Bucketful Of Crappy Economics News

http://www.businessinsider.com/economic-super-bowl-day-1-weak-data-2013-5

So how’s it going so far? Pretty bad.

Last night for example we got an ugly Korean export report. Korean exports are considered a key barometer of global trade, so that’s bad news. Chinese PMI also came in below expectations, adding to the Asian economic woes. Also, Australian manufacturing hit its lowest levels since the recession.

Europe is mostly closed today (May Day) but there was ugly data in the UK and Ireland. Ireland, which is a “bright spot” saw its PMI drop big, and miss expectations. UK PMI also ame in sub-50.

Finally in the US, the data has been bad to meh. The ADP jobs report was a big whiff. Construction spending registered a big fall. The only good news is that ISM modestly beat expectations, but even this is kind of not fair, since expectations have come dramatically down in the last few days.

So basically a whole bunch of ugly numbers. And it’s doubtful that tomorrow’s PMI reports from Europe could possibly be any better.

Dakle globalna recesija se nastavlja, očekujem revidiranje analiza za brodare na lošije u narednim danima, što je logično budući da su svi makroekonomski podaci lošiji od očekivanoga, dakle od onoga po čemu su se projekcije za oporavak brodara izrađivale.[emo_palacd]

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: TNPL (Tankerska plovidba d.d.)[/color]




E ovo danas jako podsjeća na pucanje margin-a kod nekoga.

Puknulo malo i po meni.Ovo je bolesno nisko.Čak ispod ATPL što nije realno.
Podcijenjenost u odnosu na ATPL gotovo 50%.Ali tako je od stolječa sedmog,
uvijek velika podcijenjenost
u odnosu na ATPL.

Dokup i samo dokup za strpljive!!!!!!!

[/quote] Kolega šta vam to znači "ČAK ISPOD ATPL"….usporedite gubitak,aktivu i kapital…zato ne pišite neistine…pozdrav
[/quote]
P/NAV TNPL 324,59:1689=0,19
P/BV ATPL 321,27:1093=0,29
0,29 :0,19=1,526
Istina .ovaj podatak nije točan jer je TNPL u 2012.izvršila revalorizaciju svoje
imovine i otpisala cca 500 mil kn imovine.Zato sam i stavio NAV.
ATPL taj kirurški teški zadatak nije izvršila,ali s obzirom da je TNPL na svoju flotu koja je znaćajnoi veća otpisala 500 mil,ATPL bi to trebala napraviti u
proporcionalno manjem iznosu,ali 300 mil kn.bi trebalo otpisati.
Uzimajući u obzir i tu korekciju ispalo bi da je ATPL po današnjoj cijeni precijenjena od 50 do 80% prema ATPL.I to je i bilo tako u trenutku kada je ATPL bila na blizu 200 a TNPL na 360.Sada je TNPL puno podcijenjena,što konkretno znači da bi bilo mudro prodati ATPL i kupiti TNPL.
Odluka je vaša,Tankerske vozarine su na povijesnom minimumu,ali su daleko volatilnije od suhih.Gore biti ne može.
Koeficijent likvidnosti :
TNPL 1.44 ATPL 1,17 TNPL ima povoljniji ovajh pokazatelj,prodali su brod
pa će se to dodatno povečati razlika ovog bitnog pokazatelja.
Ako vozarine budu i dalje ovako nisko situacija će biti sve lošija,ali ipak
dok je kvartalni gubitak manji od amortizacije poslovanje nebi trebalo biti ugroženo,ali o ekspanziji nema ni govora.
ATPL čak naručuje nove brodove, što može biti pun pogodak,ali i puni promašaj,ako se vozarine ne oporave za dvije godine kada bi ti 2+2 nova broda
trebala ući u ATPL.
Napomena:bez obzira što je TNPL podcijenjena u odnosu na ATPL/fundamentalno/ne znači da neće biti i podcijenjenija.Ja kao fundamentalista preferiram TNPL u odnosu na ATPL,ali samo ako ulažem na duži rok.TNPL je jako troma i nelikvidna
u odnosu na ATPL,koja je tkz.narodna dionica.

Strpljivi će se nasititi meda i mlijeka u TNPL,a u ATPL samo mlijeka!!!!!

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Malo za razmišljanje:
KRIZA U ZADARSKOM GIGANTU
Uprava Tankerske plovidbe podnijela ostavku
http://www.tportal.hr/biznis/gospodarstvo/271542/Uprava-Tankerske-plovidbe-podnijela-ostavku.html

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]


Malo za razmišljanje:
KRIZA U ZADARSKOM GIGANTU
Uprava Tankerske plovidbe podnijela ostavku
http://www.tportal.hr/biznis/gospodarstvo/271542/Uprava-Tankerske-plovidbe-podnijela-ostavku.html

ako se nova uprava uspije riješiti crude biznisa, TNPL bi mogla biti jako dobar buy. samo što to više nije nimalo lako.

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)[/color]

Gubitak pomorstva atpl 29 mil kn s 18 brodova
gubitak ulpl 31 mil kn s 9 brodova
gubitak jdpl 30 mil kn s 7 brodova

cash atpl 133 mil kn+ 155 dolazi od povrata=280+ mil kn
cash ulpl 12 mil kn
cash jdpl 4 mil kn
ATPL ima cash-a za 3-4 ovakve godine a ovo dvoje ni za mjesec dana.

kolega….a niste napisali koliko je tko dužan u odnosu na kapital…pa je slika dosta drugačija….ili vam izošenje tog podatka nije interesantno…:)

A BALVANA!!! :) :) :)

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: TNPL (Tankerska plovidba d.d.)[/color]

Evo malo usporedbe brodara da se vidi gdje je TNPL.
I dalje najjeftiniji brodar. ATPL trenutno najskuplja.

Rate($/Day) Change
BCI Average of the T/C routes $25426 (UP 3633)
BPI Average of the T/C routes $8836 (UP 678)
BSI Average of the T/C routes $10091 (UP 64)
BHSI Average of the T/C routes $7731 (UP 43)

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: TNPL (Tankerska plovidba d.d.)[/color]


navedi mi 3 objektivna razloga .

A zašto vi ne navedete 3 objektivna razloga zašto ne TNPL a da ATPL?

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: TNPL (Tankerska plovidba d.d.)[/color]

@Pacino, i atpl i tnpl i jdpl su dobar pick. nitko nije rekao da tnpl ne valja .

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !

[color=#175189]Ova poruka je premještena iz teme: TNPL (Tankerska plovidba d.d.)[/color]

ATPL je bolji izbor od TNPL,za razliku od vozarina za brodove sa suhim teretom tankeri i dalje loše stoji:
“While the index for product tankers have stopped falling, crude tankers are now down roughly 25% year-over-year.
Most analysts expect rates for crude tankers to stay low, as non-OPEC (Organization of the Petroleum Exporting Countries) production is expected to outpace OPEC production in the next few years, which depresses demand for VLCCs (very large crude carriers). The billionaire shipping tycoon John Frederiksen also recently said, “I do not see any special things before at least another couple of years.”

TNPL u floti ima 7 tankera i 7 “suhih” brodova,ne znam kako trenutno stoje stvari jer su se prodavali brodovi ali ukupna tonaža je bila u velikoj mjeri na strani tankera.

Mislim,znam da nikog ovo ne zanima,važnije je ono “ide to gore” i sl. ali evo,neka se zna.

"Only dead fish swim with the stream"

New Report

Close