Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Blago Lošinjskoj kad ima dioničare kojima možeš amortizirati zemljište. Revalorizacija i amortizacija su dvije različite stvari, mislim barem to bi trebalo biti jasno.

Kolega lopina ajmo se zadržati samo na ovih par odluka menadžmenta brodara koje najviše volite uspoređivati. Uprava ATPL je kako ste bezbroj puta ponovili nesposobna i izgubljena. Pa ipak su uspjeli naći kupca za 18 godina stari brod po cijeni za koju danas mogu kupiti glanc novi panamax. Kupac je bila Lošinjska plovidba. To smo apsolvirali. To je bilo kićenje par excellence.

Druga situacija je ugovaranje 2 panamaxa po cijeni 32 mil USD/komad u kineskom brodogradilištu. Uprava Jadroplova plaća supramax Brodosplitu 52 mil USD ??! Atlantska će amortizirat dva panamaxa vrijednosti 64 mil USD, a Jadroplov 1 supramax vrijednosti 52 mil USD. Ovo je kićenje par excellence 2. dio, samo sada kiti Brodosplit. Spread vozarina panamax/supramax je povijesno uvijek nosio premiju od 10% – 30% za panamax. Za skoro iste uložene novce će ATPL naplaćivati vozarine za dva nova panamaxa, a JDPL vozarinu za 1 preplaćeni supramax. Tko je ovdje nesposoban, da ne kažem lud?

Jadroplov nije podcijenjen, i ovo je najbolji primjer kako Vlada RH u kupovini socijalnog mira bez premišljanja prelijeva sredstva iz tvrtki u svom portfelju. Naravno na štetu dioničara u ovom slučaju JDPL. TKo tu može sa sigurnošću reći šta sutra može pasti na pamet gospodi Popijaču i Šukeru ako propadne privatizacija škverova. Možda će JDPL naručiti par handysizea u Brodosplitu po 80 mil USD/kom.

Drukanje na rast LPLH je jedna stvar, ali drukati za pad ATPL na 800kn da bi se uspostavio navodni fair value u kojem bi ”podcijenjeni” LPLH bio 280kn, je stvarno nisko, čak i za jednog lopinu.

Ok nisam znao za zemljiste,,, nisam te struke… ali bih molio da mi onda objasnis u cemu je kvaka u prilogu sto sam naveo na predhodnohj stranici… tamo pisu da gradevine amortiziraju sa stopom od 1,45%… da li tog zemljista onda uopce nema prikazanog u bilanci… tamo amortizacija iznosi 1,8%… na koju foru…

To s cijenom brodova za JDPl budemo još vidjeli,uprava demantira cijenu koja se spominje u medijima.Tvrdi Papić da će biti poznata konačna cijena kod isporuke,ugovori su vjerovatno poslovna tajna? ako je tako onda bi Papić trebao tužiti Jerkovića iz ATPL za širenje lažnih vijesti na štetu vlasnika JDPL.Ako nije tako onda bi manjinski dioničari JDPL trebali tužiti upravu za potpis štetnih ugovora.Jeli to moguće?

obožavam strvine-posebno ovce

Kolega lopina ajmo se zadržati samo na ovih par odluka menadžmenta brodara koje najviše volite uspoređivati. Uprava ATPL je kako ste bezbroj puta ponovili nesposobna i izgubljena. Pa ipak su uspjeli naći kupca za 18 godina stari brod po cijeni za koju danas mogu kupiti glanc novi panamax. Kupac je bila Lošinjska plovidba. To smo apsolvirali. To je bilo kićenje par excellence.

Drukanje na rast LPLH je jedna stvar, ali drukati za pad ATPL na 800kn da bi se uspostavio navodni fair value u kojem bi ”podcijenjeni” LPLH bio 280kn, je stvarno nisko, čak i za jednog lopinu.


Kupnja broda je prošlo svršeno vrijeme i to je proknjiženo u bilanci ATPL kao dobitak.Te 2008 godine
ATPL je imala dobit na godišnjem nivou od 660 kn.Ne samo iz osnovnog biznisa već i zbog prodaje brodova.LPLH ima taj brod u floti i na njega obračunava puna amortizaciju,kao i na sve ostale
brodove.S obzirom da je rok kraći LPLH ima veću stopu amortizacije od ostalih brodara.Svi ostali
brodovi su kupljeni 2007 kada su vozarine bile niže i predstavljaju manje amortizaciono opterečenje.Međutim,ta velika amortizacija u kraćem roku,u poslovanju bez gubitka će vrlo
brzo promijeniti imovinu iz materijalne u novčanu što će omogučiti i kupnju novih brodova,tj
pomlađivanje flote.Međutim,2009.LPLH je poslovala sa 2 mil kn dobitka,zahvaljujući odličnim
vozarinama u četvrtom kvartalu prošle godine.
U tom kvartalu LPLH je ostvarila dobit od 15 kn po dionici.Rast vozarina ,kao i porast US$ garantira
da će dobit biti veća od 15 kn kvartalno.Nije li to na godišnjoj projekciji cca 60 kn u core
biznisu.
dakle E= 60 BV 530 /515 sadašnjih plus 15 kn dobiti u kvartalu iza nas/
P/E XP/BV>22,5

P/E X P/BV=22,5
P=846,ovo bi bilo po ekonomskoj teoriji fair cijena za LPLH.
Međutim trebamo uzeti 30% diskonta na ZSE i 30% diskonta na nelikvidnost LPLHdaje

846X0,7=592,20 592,20 X0,70= 414,50

Primjenite isti izračun za ATPL predviđajući sličan razvoj situacije i dobiti kao i zadnji kvartal 2009.
sa malim poboljšanjem s obzirom na rast vozarina u prvom kvartalu.Naravno da ne treba diskontirati dva puta po 0,70 jer ATPL je ipak prva liga likvidnosti crobexa.
Prije nego ovo izračunate nemojte sjediti na visokoj stolici da ne padnete.
I 800 je previše za ATPL u odnosu na 280 do 414 LPLH.Tek kada BDI bude iznad 5.000 i više ATPL
će početi dobijati na prednosti zbog visokog zaduženja.Na sadašnjim razinama vozarina LPLH je u prednosti jer će ostvarivati veliku dobit,a ATPL će biti na pozitivnoj nuli.
i.
Napomena:.Spot tržište je vrlo unosno alio i rizično.A LPLH je na spotu.Pa nisam li dao diskont dva puta
po 30% za LPLH.

Evo usporedbe brodara prema stanju 31.12.2009 po FI.
kolona——1————-2——-3————–4——–5———-6——7———–8—-

Dionica –VL.kap.—MCAP–P/BV—-% vlas.kap-koef.likv–P/S–P/E–Dob.IVQ/MCAP

ATPL–1.353.914–1.353.654–1,00—– 44,37——1,03——1,71– -31,00 — -2,33%

JDPL—-670.560—–271.753—0,41—–83,4——–3,29——1,20- -11,28— -18,90%

LPLH—-340.631—–105.516—0,31—–63,6——–2,04——0,37—+53,90– +9,41%

ULPL—-548.106—–363.660—0,66—-42,56——-0,39——-1,57—-+7,00—- -1,27%

Kol 1.FI 31.12.2009. vlastiti kapital

KOL 2. Zadnja prosječna cijena od 1.04.2010.

Kol 3. Što veći broj to lošiji pokazatelj za dionicu.
ATPl/LPLH=1:0,31=3,23 puta precjenjenost

Kol4.JDPL ima najveće pokriće u vlastitom kapitalu.Ali s obzirom na dva nova broda možemo očekivati da će postati normalaniji jer će morati uzeti kredit za kupnju dva nova broda ,pa će ovaj
omjer pasti možda već u slijedećem izvještaju ali u toku godine svakako.Ipak i dalje po ovom pokazatelju najbolji.ULPL i ATPL najlošiji a biti će i gore s obzirom na gradnje novih brodova.
TNPL bi uskoro isto mogla pogoršati ovajh pokazatelj isto zbog gradnje novih brodova,ali tih novih
osam brodova/dva već preuzeta su manji brodovi što nebi trebalo smanjiti vlastito učešće bitno ispod tolerantnih 50%.LPLH koja ima stare brodove mora imati veliko vlastito pokriče,naročito u kešu jer ima veliku amortizaciju i kratke rokove vračanja kredita tako da ovih 60 % ne predstavlja bitno veliku prednost u odnosu na TNPL,ATPL i ULPL,ali ipak.Po ovom pokazatelju ULPL najgora,ATPL joj stoji uz rame.Sreća da su se vozarine oporavile tako da velika kreditna opterećenost i ne mora biti hendikep.Nadajmo se da će vozarine rast pa da će zaduženost
postati prednost.Za sada JDPL najbolji,a njemu uz rame LPLH i TNPL solidna.

Kol 5.Koeficijent likvidnost.
JDPL bajka koja će biti uskoro prošlost radi kupnje dva broda od 50 mil $ tako da će se ovaj pokazatelj bitno pogoršati.
ULPL ajme majko 0,39.Ali vjerujem u špekulantski menađment ULPL da će ovo izvući.Pa nisu li
odlučili dati i dividendu.Svaka čast na hrabrosti ili imaju nešto u planu što mi ne vidimo.Dokapitalizacija bi bila pravo rješenje.TNPL solidna i stabilna.ATPL i ne baš dobro.LPLH
odlično jer sa postoječim sredstvima bez problema može u slijedećih nekoliko godina podmiriti
sve kratkoročne obveze.Sa ovakvim vozarinama i postoječim kratkoročnim rezervama mogu dati
dividendu i kupovati novije brodove/15-20 g./mislim da LPLH po ovom pokazatelju stoji najbolje.

Kol 6.
ATPL najlošija,ULPL malo bolja,JDPL može stati,TNPL dobra a ovih 0,37 LPLH pokazuje izuzetnu
podcijenjenost.Ne bi trebalo zanemariti da je LPLH uglavnom na spotu pa ovaj pokazatelj o prometu ipak pokazuje povoljniju sliku od stvarne,
ali ATPL /LPLH=1,71:0,37=4,62 puta precijenjenost je previše.Ali standardni pokazatelji da je LPLH
podcijenjena u odnosu na ATPL cca tri puta potvrđuje i ovaj segment.
Kol 7
S obzirom da je očito da je LPLH uglavnom podcijenjena dolazi se do logičnog zaključka da bi to
trebalo biti vidljivo i iz rezulta ili dobitka po dionici.
I na kraju 2009 možemo utvrditi da je LPLH poslovala pozitivno.Logično.
ULPL sa p/E 7 a uz istovremeni pad kapitala tj.BV predstavlja knjigovodstvenu akrobaciju.
S druge strane imamo logičan gubitak ATPL s obzirom da je po svim pokazateljima najlošija.
JDPL ima porast vrijednosti imovine,a istovremeno gubitak po dionici.Potpuna suprotnost ULPL,
što nema nikakve logike.
Kol 7.
%dobiti ili gubitaka u četvrtom kvartalu prošle godine prema MCAP
ATPL-normalno 2,33% gubitka jako loše
JDPL-18,90 nema veze sa zdravim razumom,knjigovodstvena kozmetika,gubitak da ali ne ovoliki
ULPL_sa malim gubitkom ulazi u normalu_mislim da je to bilo i ranijih kvartala,ali su sve izmuljali
TNPL_zbog loših tankerskih vozarina poslovali sa gubitkom,suhi segment odličan i sa četiri nova broda bi i dalje trebali solidno poslov

Kol 7.
LPLH sa dobiti od 9,41 % na MCAP je iznimka zadnjeg kvartala 2009.Međutim to ćini oko 12 % na godišnjem nivou,što je ispod prosječne godišnje od 31.12.2003.Dobit iznosi oko 16,5% godišnje.A BDI indeksi
su dosta visoki,naročito za brodove na spotu.A kako stare kante nitko neće u dugoročni najam
svi brodovi LPLH su u pogonu uz visoke.Lijepa priča se nastavlja.

@lopina
da na pola koliko pišete trgujete, mogli ste izaći iz lphl i laganini i jeftino ući u ulpl, ovako samo razganjate bid lplh

http://www.jutarnji.hr/kinezi-grade-brodove-cak-60–jeftinije-nego-hrvati/694601/


http://www.jutarnji.hr/kinezi-grade-brodove-cak-60–jeftinije-nego-hrvati/694601/

zanimljivo

SVI SU SPAMERI IGNORE !!! D,D(dugoročni dokupljivači)bloger predvodnik :-)strucnjak

Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)


tko god da misli uci sada,pokusava platiti sto manje,cim je postalo jasno da netko izlazi.a Roha jucer bas i nije ohrabrio.ipak sam kupila danas [sealed]
ulpl bas ima sjajnu upravu…ne bi tamo samo zbog toga…

Ulpl je NAJBOLJA uprava na burzi…Ljudi rade brutalno, uvaljuju brodove na vrhuncu vozarina, a kupuju na dnu ( obrnuto od atpl)

[i]MOJI POSTOVI NISU SAVJET NA KUPNJU,NA PRODAJU,NITI NA BAVLJENJE DIONICAMA,NITI SU INVESTICIJSKI SAVJETI ILI PREPORUKE.[/i]

Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)


Ulpl je NAJBOLJA uprava na burzi…Ljudi rade brutalno

takvi su i prema manjinskim dionicarima…

Neuspjeh je prilika da ponovo pokusate mudrije. H.Ford


Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Ulpl je NAJBOLJA uprava na burzi…Ljudi rade brutalno

takvi su i prema manjinskim dionicarima…
[/quote]

Kolegice medvjedice

naravno

pogledajte poslovne rezultate ULPL

Definitivno najbolja tvrtka na zse (uz kodt, atgr, ledo,luru..)

[i]MOJI POSTOVI NISU SAVJET NA KUPNJU,NA PRODAJU,NITI NA BAVLJENJE DIONICAMA,NITI SU INVESTICIJSKI SAVJETI ILI PREPORUKE.[/i]



Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Ulpl je NAJBOLJA uprava na burzi…Ljudi rade brutalno

takvi su i prema manjinskim dionicarima…
[/quote]

Kolegice medvjedice

naravno

pogledajte poslovne rezultate ULPL

Definitivno najbolja tvrtka na zse (uz kodt, atgr, ledo,luru..)
[/quote]
ULPL u odnosu na LPLH je bankrot firma.
Koeficijent kratkoročne likvidnost kod ULPL 0,40 a LPLH prekjo 2./prošlost i sadašnjost/
Suhi segmentkod LPLH donosi dobit_100% flote su bulkovi/sadašnjost/
ULPL 3 bulka,4 tankera.Nije dobro.tankeri kotiraju loše kratkoročno,a i dugoročno.
Vidjet ćemo izvješća za petnestak dana.
Ipak menađment ULPL je zakon.Oni ćuvaju svoje dioničare.PR prva liga.Za mene bolji od ATPL.
LPLH PR čisti as-dioničari su im nužno zlo…

New Report

Close