Situacija je jasna.
Ako će BDI rasti, Atlantska je najbolja. Ako neće, bolji je Jadroplov. Tankerska i Uljanik plovidba ako raste BHCI. Lošinjska je najbolja sa za okorjele špekulante.
Sada su najveći pušaći od naših brodara i to upravo zbog prefinanciranja.U ova dva kvartala su izgubili jako puno,a sada je situacija nešto bolja,ali ne blistava.Jer da li će BDI gore ili dole,ili će biti češalj odlućuju drugi.A ja ulažem u brodare koji su u ovom trenu financijski stabilniji,a za sada mi je to najbitnije.
i.A zaduženost ATPL prema NAV je …boli glava.
TNPL npr.po toj osnovi pruža daleko veću sigurnost,jer kontinuirano i ravnomjernije zarađuje.
Smeta me i razvojna strategija ATPL.Mislim da su skloni prefinanciranju,a na ludom brodarskom marketu se to može skupo platiti.
Poštovani Lopina!
U nekoliko sam vam navrata pokušao sugerirati da provjerite što su rezerve.
Vi to naravno niste učinili, pa evo apeliram na vas da više ne lupetate o prezaduženosti svih osim TNPL jer ispadate smiješni.
Ja nemam brodare i ne mislim ih kupovati jer se slažem sa procjenama stručnjaka kako je to samo labuđi pjev.
Evo vam nažalost činjenica: TNPL prolazi ono šta je ATPL prošla u trečem kvartalu 2008. Dobit, a index pada.
Nažalost po dostupnim vozarinama na temi tnpl vidi se da i oni gube te vaše dugorčne ugovore i ako se tankeraški indeks ne oporavi i ona če otiči u minus. I to teži. Evo več vam dosta tankera Zadrana plovi za kikiriki.
Nije lijepo da zbog svojih pogrešaka želite uvaliti druge u minus.
Ostavite se brodara i ulažite u propulzivne dionice.
[/quote]
Sada su najveći pušaći od naših brodara i to upravo zbog prefinanciranja.U ova dva kvartala su izgubili jako puno,a sada je situacija nešto bolja,ali ne blistava.Jer da li će BDI gore ili dole,ili će biti češalj odlućuju drugi.A ja ulažem u brodare koji su u ovom trenu financijski stabilniji,a za sada mi je to najbitnije.
i.A zaduženost ATPL prema NAV je …boli glava.
TNPL npr.po toj osnovi pruža daleko veću sigurnost,jer kontinuirano i ravnomjernije zarađuje.
Smeta me i razvojna strategija ATPL.Mislim da su skloni prefinanciranju,a na ludom brodarskom marketu se to može skupo platiti.
Poštovani Lopina!
U nekoliko sam vam navrata pokušao sugerirati da provjerite što su rezerve.
Vi to naravno niste učinili, pa evo apeliram na vas da više ne lupetate o prezaduženosti svih osim TNPL jer ispadate smiješni.
Ja nemam brodare i ne mislim ih kupovati jer se slažem sa procjenama stručnjaka kako je to samo labuđi pjev.
Evo vam nažalost činjenica: TNPL prolazi ono šta je ATPL prošla u trečem kvartalu 2008. Dobit, a index pada.
Nažalost po dostupnim vozarinama na temi tnpl vidi se da i oni gube te vaše dugorčne ugovore i ako se tankeraški indeks ne oporavi i ona če otiči u minus. I to teži. Evo več vam dosta tankera Zadrana plovi za kikiriki.
Nije lijepo da zbog svojih pogrešaka želite uvaliti druge u minus.
Ostavite se brodara i ulažite u propulzivne dionice.
[/quote]
Super.Baš ste dali jednu super ideju.
Bilo bi interesantno usporediti ukupno zaduženje pojedinih brodara prema .
Počet ćemo sa JDPLs obzirom da je kapital Jadroplova iz zadnjeg financijskog izvješčća revaloriziran
prema stvarnoj vrijednosti flote.To nije slućaj sa ostalim brodarima.
Ukupna aktiva jadroplova je 970.975.
kr.obaveze 86.730
dug. obaveze 147.540
ukupno zaduženje 234.270
234.270:970.975= 0,24
Dakle,jadroplov je zadužen sa 24% ukupne imovine.Sve do trideset posto je fenomenalno.
Tolerantno do pedesetak posto.Sve preko toga je opasna zona .
Normalno što viši postotak zaduženja to opasnije.
Svi ostali brodari imaju lošiju krvnu sliku od Jadroplova po ovoj osnovi.
Redoslijed je:
1.JDPL
2.TNPL
3.LPLH/možda su i drugi/
4.ATPL
5.ULPL
Naravno da bi vezano uz ovaj koeficijent trebali premirati ili diskontirati cijenu dionice.
Kako će izgledati financijsko stanje atpl ako se odlući na još 50kn dividende kako mnogi dioničari priželjkuju.
Mislim da bi u vremenu niskih cjena vozarina i recesije malo drugačije trebalo s novcem.
je, a oni su s kruške pali pa će onda dijeliti pare pa da idu u propast. Pa dajte ljudi molim vas, pa tamo sjede ljudi koji se bave ovim poslom 50 godina svog radnog vijeka, pa valjda nekog vraga znaju vezano za rizike poslovanja i cash-outa. pa nisu od jučer. bit će kako uprava odluči i upravo taj potez je ispravan. Ja im vjerujem.
Potpuno krivi pristup.Cjelokupna dobit ATPL je ostvarena u vrijeme kada je BDI bio na izuzetno
velikim razinama tj krajem 2007 i početkom 2008.a uz to se poklopila i prodaja brodova.Da li će BDI više ikada biti toliko visok.Pa prošle godine je ostvarena izuzetno visoka dobit.Prosjek je visok u tih 5 god. i to u
prvom redu radi te jedne godine.Premalo da bi imali sigurnost.Sada su najveći pušaći od naših
brodara i to upravo zbog prefinanciranja.U ova dva kvartala su izgubili jako puno,a sada je
situacija nešto bolja,ali ne blistava.Jer da li će BDI gore ili dole,ili će biti češalj odlućuju drugi.A ja ulažem u brodare koji su u ovom trenu financijski stabilniji,a za sada mi je to najbitnije.Jer onaj tko
ima novaca vrlo lako će do novih,a još lakše do polovnih brodova.I bitno je da se plovi sa što manje
gubitaka,jer nitko ne može reći koliko će ova kriza trajati.A zaduženost ATPL prema NAV je
…boli glava.
TNPL npr.po toj osnovi pruža daleko veću sigurnost,jer kontinuirano i ravnomjernije zarađuje.
Čak i JDPL jer je manje zadužen je sigurniji.
Smeta me i razvojna strategija ATPL.Mislim da su skloni prefinanciranju,a na ludom brodarskom marketu se to može skupo platiti.
Strašno kakve gluposti si ti u stanju napisati:
ATPL prihodi u mil kunama:
2004: 565,48M
2005: 865,95M
2006:1006,74M
2007:1249,99M
2008:1431,82M
glavnica:
2004: 318M
2005: 803M
2006: 749M
2007: 875M
2008:1487M
znaš li ti na osnovu čega su oni kupili vrhnje u vrijeme visokih vozarina? E pa na osnovu toga što su 2003,2004 i oko te godine naručivali novogradnje dok je brodarsko tržište bilo u banani, a tvoja Lošinjska i Jadroplov češali jaja. Novogradnje su stigle na vrijeme i odradili vozarine, a starogradnje frknuli po skuplje nego ih nabavili i topoptuno amortizirane. Istu stvar rade i sada za novi ciklus. Znaš li ti plan rebuilda flote i dinamiku ostvarenja istog? Znaš li ti kako je izgledala flota Atlantske 2004, kako izgleda sada i kako će izgledati 2011? Lopina prijatelju, nemaš blage veze o brodarstvu a prodaješ se za doktora nauka. Spremi te tvoje brojkice i multiple za osnovnoškolce i odgovori gospodinu Multinicku o rezervama, jer ispada da ne znaš, a ja sam siguran da ti to znaš
[bye]
Potpuno krivi pristup.Cjelokupna dobit ATPL je ostvarena u vrijeme kada je BDI bio na izuzetno
velikim razinama tj krajem 2007 i početkom 2008.a uz to se poklopila i prodaja brodova.Da li će BDI više ikada biti toliko visok.Pa prošle godine je ostvarena izuzetno visoka dobit.Prosjek je visok u tih 5 god. i to u
prvom redu radi te jedne godine.Premalo da bi imali sigurnost.Sada su najveći pušaći od naših
brodara i to upravo zbog prefinanciranja.U ova dva kvartala su izgubili jako puno,a sada je
situacija nešto bolja,ali ne blistava.Jer da li će BDI gore ili dole,ili će biti češalj odlućuju drugi.A ja ulažem u brodare koji su u ovom trenu financijski stabilniji,a za sada mi je to najbitnije.Jer onaj tko
ima novaca vrlo lako će do novih,a još lakše do polovnih brodova.I bitno je da se plovi sa što manje
gubitaka,jer nitko ne može reći koliko će ova kriza trajati.A zaduženost ATPL prema NAV je
…boli glava.
TNPL npr.po toj osnovi pruža daleko veću sigurnost,jer kontinuirano i ravnomjernije zarađuje.
Čak i JDPL jer je manje zadužen je sigurniji.
Smeta me i razvojna strategija ATPL.Mislim da su skloni prefinanciranju,a na ludom brodarskom marketu se to može skupo platiti.
Strašno kakve gluposti si ti u stanju napisati:
ATPL prihodi u mil kunama:
2004: 565,48M
2005: 865,95M
2006:1006,74M
2007:1249,99M
2008:1431,82M
glavnica:
2004: 318M
2005: 803M
2006: 749M
2007: 875M
2008:1487M
znaš li ti na osnovu čega su oni kupili vrhnje u vrijeme visokih vozarina? E pa na osnovu toga što su 2003,2004 i oko te godine naručivali novogradnje dok je brodarsko tržište bilo u banani, a tvoja Lošinjska i Jadroplov češali jaja. Novogradnje su stigle na vrijeme i odradili vozarine, a starogradnje frknuli po skuplje nego ih nabavili i topoptuno amortizirane. Istu stvar rade i sada za novi ciklus. Znaš li ti plan rebuilda flote i dinamiku ostvarenja istog? Znaš li ti kako je izgledala flota Atlantske 2004, kako izgleda sada i kako će izgledati 2011? Lopina prijatelju, nemaš blage veze o brodarstvu a prodaješ se za doktora nauka. Spremi te tvoje brojkice i multiple za osnovnoškolce i odgovori gospodinu Multinicku o rezervama, jer ispada da ne znaš, a ja sam siguran da ti to znaš
[bye]
[/quote]
Postoji jedan problem.
Podvalio si dva kukavičja jaja.
Prvo.2004. 318 mil kn
Stari amortizirani brodovi koje je ATPL vodila po minimalnoj vrijednosti,a te razlike su se pokazale kao dobit u slijedećim razdobljima.Umjesto ovih 318 mil trebala je biti stvarna vrijednost flote
obračunata prema stvarnim,a ne nultim vrijednostima.
Dakle,ovih 318 mil kn je bilo daleko više.
Drugo kukavičje jaje.
2008.1.487 mil kn.
Pošto si bio u Jadroplovu znaš da je JDPL diskontirao flotu vrijednost flote gotovo za dvije trećine.
Ali godinu dana ranije Jadroplov je podigao vrijednost flote.
ATPL nije napravila ni jedno ni drugo,ali kako je vrijednost bulkova u toku 2008.pala za 2/3
i jasno je da BV od 1.487 nije dobar podatak.Ovdje bi trebao biti podatak za NAV a prema svim
pokazateljima s obzirom na veliko zaduženje i jaći udar na bilancu od Jadroplova koji nema toliko
zaduženje ukupna netto imovina ATPL nebi trebala biti veća od 900 mil kn,tj NAV po dionici je
oko 750 kn.Tako je barem bilo oko 31.12.2008.Pridodati isplatu dividende,gubitke u prvom kvartalu,
i dalje loše poslovanje koje se zadnjih dvadesetak popravlja.Dakle,daljnje klizanje NAVa odnosno
kapitala.
Žao mi je što nisi korektan igrač,jer ne želim reći da nisi znalac.Samo si manipulator.A ja sa malo
ekonomskog znanja i bez detaljnog poznavanja struke sam ovo razumio.Do prije godinu dana ATPL je
bila jako dobra firma,a kako je vrijednost imovine/brodova/ pala za više od 50% to je puno lošija firma.
Dugovi po ranije kupljenim brodovima su ostali,a novi brodovi ne vrijede više nego su plaćeni.
Vjerovatno i manje jer je takva situacija u brodarstvu.
Izraćunajte NAV ,da li 750 kn po dionioci ili možda 900 i utv
Dakle,jadroplov je zadužen sa 24% ukupne imovine.Sve do trideset posto je fenomenalno.
Tolerantno do pedesetak posto.Sve preko toga je opasna zona .
Normalno što viši postotak zaduženja to opasnije.
Svi ostali brodari imaju lošiju krvnu sliku od Jadroplova po ovoj osnovi.
Redoslijed je:
1.JDPL
2.TNPL
3.LPLH/možda su i drugi/
4.ATPL
5.ULPL
Naravno da bi vezano uz ovaj koeficijent trebali premirati ili diskontirati cijenu dionice.
Ovo je ključ svega. Krediti koštaju 5-10%. Ko je zadužen, a ostvaruje niži povrat od onog što plaća na kamate za kredite – puši. Ko je zadužen, a ostvaruje viši povrat od onog što plaća na kamate za kredite – zarađuje.
Tako da sada, ova bull run BDI indeksa ide najviše u prilog Atlantskoj, da li to može netko poreći – možda Lopina, ili Techman? U suprotnom slučaju ja priznajem da je bolji Jadroplov, a ovisno o BHDI indeksu ili mixu indeksa, TNPL, ULPL, ili LPLH.
Morgan Stanley : Brodari ulaze u – sustainable incremental bullish teritory. Atracive buy , preporuka..
Stari amortizirani brodovi koje je ATPL vodila po minimalnoj vrijednosti,a te razlike su se pokazale kao dobit u slijedećim razdobljima.Umjesto ovih 318 mil trebala je biti stvarna vrijednost flote
obračunata prema stvarnim,a ne nultim vrijednostima.
Dakle,ovih 318 mil kn je bilo daleko više.
Drugo kukavičje jaje.
2008.1.487 mil kn.
Pošto si bio u Jadroplovu znaš da je JDPL diskontirao flotu vrijednost flote gotovo za dvije trećine.
Ali godinu dana ranije Jadroplov je podigao vrijednost flote.
ATPL nije napravila ni jedno ni drugo,ali kako je vrijednost bulkova u toku 2008.pala za 2/3
i jasno je da BV od 1.487 nije dobar podatak.Ovdje bi trebao biti podatak za NAV a prema svim
pokazateljima s obzirom na veliko zaduženje i jaći udar na bilancu od Jadroplova koji nema toliko
zaduženje ukupna netto imovina ATPL nebi trebala biti veća od 900 mil kn,tj NAV po dionici je
oko 750 kn.Tako je barem bilo oko 31.12.2008.Pridodati isplatu dividende,gubitke u prvom kvartalu,
i dalje loše poslovanje koje se zadnjih dvadesetak popravlja.Dakle,daljnje klizanje NAVa odnosno
kapitala.
Žao mi je što nisi korektan igrač,jer ne želim reći da nisi znalac.Samo si manipulator.A ja sa malo
ekonomskog znanja i bez detaljnog poznavanja struke sam ovo razumio.Do prije godinu dana ATPL je
bila jako dobra firma,a kako je vrijednost imovine/brodova/ pala za više od 50% to je puno lošija firma.
Dugovi po ranije kupljenim brodovima su ostali,a novi brodovi ne vrijede više nego su plaćeni.
Vjerovatno i manje jer je takva situacija u brodarstvu.
Umjesto da sutis dok ti TNPL raste ti i dalje gadis ostale brodare da valjda naivci predju u TNPL. Pricas bajke. Prvo od kuda ti da su 2004. vodili brodove po realnoj/minimalnoj vrijednosti a 2008./9. po nekakvim trzisnim vrijednostima, koje kasnije nisu diskontirali?
Brodovi se u ATPL bilanci, koliko ja znam vode po nabavnoj cijeni – "Kinezi" i "Korejci" su nabavljeni po nesto malo preko 30 mil USD, a trenutno vrijede koji milijun manje (necu detalje jer ima onih koji su obecali dati NAV…).. "Vijetnamci" vrijede onoliko koliko su ih i platili, stari brodovi su izamortizirani, tankeri vrijede koliko su ih i platili… ostaju ti dva nova Kineza koji su preskupo placeni (u danasnjim uvjetima).
Naravno da cijela ta prica sa NAV nema veze, ako se stanje u bulk trzistu pogorsa i NAV ce pasti. Cijena ce tada kliznuti dole – i atpl i lplh i jdpl. No to je opasnost i za TNPL. Kakvo je stanje s tankerima? Ako se situacija takva nastavi brodovi TNPL ce ploviti ispod break evena. Koliko, mozda cak i 50 %… ws 62.5 je definitivno ispod breakevena….
Umjesto da navijas da brodari krenu up (jer ce to povuci i TNPL; jer ako krene bulkerima krenut ce i tankerima), ti zapravo zazivas suprotno. I sto je najgore pises neistine, a ne odgovaras na postavljena pitanja.
Dakle, sad i mene zanima sto su to rezerve?
28.05
BRIGHT CENTURY
Ship Name BRIGHT CENTURY
DWT 178,739
Built 1997
Flag HKG
Draft 17,6240
TCT 178,739 97 15-17/6
USD 78,000
DAILY VIA CAPE GOOD HOPE OLDENDORFF CA
Da ne povjeruješ kolko brodica ima na RS Platou, a i koje cijene za Capeove…
http://reports.platou.com/OnlineServices/Pages/BulkPeriodFixtures.aspx
Morgan Stanley : Brodari ulaze u – sustainable incremental bullish teritory. Atracive buy , preporuka..
Da prevedemo ima ko nezna Engleski ja pomalo natucam pa evo
Morgan Stanley : Brodari ulaze u-održivi bikov teritorij .Atraktivna kupnja ,preporuka…
usporedba brodara od minimalne do trenutne cijene. te od max do trenutne cijene.
Zaokručivao sam postotke,pa ako što ne štima unaprijed se ispričavam