Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Nadajmo se da će BDI i dalje rasti i da će NAV uskoro biti veći,ali u ovom trenutku je to preuranjeno
predviđati.ATPL i dalje slaže gubitke,kao i svi suhi i to je činjenica i rast BDI na 2.500 do 3.000
bi mogao opravdati ovu sadašnju cijenu.
Inaće,trebate biti svijesni da cjelokupna flota ATPL u ovom trenutku vrijedi manje od zaduženja/duga/,a da i dalje stvara gubitke.Nažalost.
I zato podržavam gosp.Techmana,koji pokušava zaštiti male ulagaće iznoseći korektne i istinite
informacije.
Kratkoročno burza je u prvom redu psihologija,a dugoročno je djelomično i psihologija.
Kolega lopina vozarine za suhe koliko toliko se oporavljaju dok za tankere tek slijedi sranje
Tanker rates collapse
Friday 17 April 2009
TANKERS are being chartered for voyages at spot rates that fail to cover bunker and port costs, as earnings dramatically plunge across all tanker types in both dirty and clean trades.
Worldscale rates for clean tankers operating on some major routes are now translating to dollar-per-day earnings of less than zero, according to derivatives broker, Imarex.
The rates decline has sharply accelerated this month, pushing rates below $10,000 per day for aframax, suezmax and very large crude carriers on all but a handful of world’s key tanker journeys, and well below operating costs for most owners.
Many spot rates are now at the lowest levels ever recorded by the Baltic Exchange.
That included an astonishing $250 per day for very large crude carriers transporting oil from the Middle East to the US this week, just a fraction of the $10,000 per day owners earned just over two weeks ago.
On the world’s largest VLCC trading route, from the Middle East to Japan, rates have fallen to under $8,000 per day, just over 10% of the $70,000 per day seen at the beginning of 2009.
[/quote]
Kolega Malibu u sridu iako nije bas pravi topic. Ja to pratim vec neko vrijenme ali nisam htio ici na topic TNPL kao alien jer nisam redovito prisutan.
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Vi očito ne shvaćate da je gosp.Techama u prvom redu korektna i poštena osoba i izvrstan
poznavalac brodara,ali kuži i psihologiju ,a to je pokazao i sa prodajom ATPL na preko 800.On zna da je NAV za ATPL ispod 700 kn.I svaka cijena na ZSE preko 650 bi bila dobra za izlazak.
Nadajmo se da će BDI i dalje rasti i da će NAV uskoro biti veći,ali u ovom trenutku je to preuranjeno
predviđati.ATPL i dalje slaže gubitke,kao i svi suhi i to je činjenica i rast BDI na 2.500 do 3.000
bi mogao opravdati ovu sadašnju cijenu.
Inaće,trebate biti svijesni da cjelokupna flota ATPL u ovom trenutku vrijedi manje od zaduženja/duga/,a da i dalje stvara gubitke.Nažalost.
I zato podržavam gosp.Techmana,koji pokušava zaštiti male ulagaće iznoseći korektne i istinite
informacije.
Kratkoročno burza je u prvom redu psihologija,a dugoročno je djelomično i psihologija.
Lopina,
već duže vrijeme sugeriraš na topicu TNPL da treba prodati ATPL i kupiti TNPL, pa sam ti u jednom kratkom postu napisao da je TNPL smeće od dionice i to ti ponavljam i na ovom topicu. Zašto? Pa zato jer TNPL ima mali free float, isto tako nisku likvidnost, a kad djele dividendu čine to na način pola Upravi i pola ostalim dioničarima (moš mislit). To je odlična firma za vlasnike i propast za male dioničare. Transparentnost ne bi spominja jer bi nas mogao Mustač pitati što je to, jel’ se to jede?
Drugo, što ti znaš kako NAV ATPL procjenjuje Techman, koliko sam shvatio iz njegovih postova čovjek trenutačno preferira druge sektore za investiranje baš kao i ja, a ima potrebu pisati da nije baš otimističan za brodarski sektor na izvjestan vremenski period i čini to na jedan specifičan način uz malo prekoračenja nužne obrane u replikama, što je njegov stil i pravo, pa ta razmišljanja svatko može tumačiti na svoj način kako mu odgovara ili ih jednostavno ignorirati.
Ono u što bi se kladio jest da će ova dionica zadržati likvidnost i volatilnost, a tipujem i na još jedan pad prije definitivnog oporavka, što ne znači da u ovom valu dionica neće još značajno up na krilima amera.
Još nešto, napisati da je 650 kuna za ATPL odlična prilika za izlaz je tragikomično, pa ugledna londonska brokerska firma je NAV ATPL još prije 5 godina procjenila na 900 kuna, a tad je ATPL imala staru raspadajuću flotu, dok će krajem over godine imati u floti čak 7 novi(ji)h brodova i to 4 panamaxa i 3 supramaxa, uz tešaše i ostale brodove da avione i hotele ne spominjem. No, sve ovo nije bitno, na zse je bitna psihologija, e tu se slažemo.
Ima li tko provjerenu info da se Kiki vratio na velika vrata u ATPL i JDPL, bio bi to dobar znak, slažete se?
Ne bih baš največeg hrvatskog brodara nazvao smečem
i smatram da isto to što ga sada stišće
če ga kasnije ispaliti na višestruke vrijednosti….
Očito da svi brodari ovise o bdi i nije im sada lako ,također bdi će iči gore kao i nafta
stoga sve te dionice će vrjediti višestruko više kroz godinu dvije.
Također da se izmirimo svi skupa i više ne svađamo oko ATPL TNPL .
najbolje bi bilo da se uzme od svake ponešto što sam ja i napravio tako da imam i TNPL i ATPL
mislim da su obje jako dobre brodarske dionice ,i zaslužuju da budu u svakom portfelju.
tankerska ne vozi kontejnere ali zato ima bulkove
tankerska po meni najstabilniji brodar a za jdpl predviđam da je ovo trenutna top vrijednost i rasti će po vanjskim faktorima a ne ko do sada, i da niko nemože obrazložiti ovaj skok
atlanska prenapuhana i ako se situacija s vozarinama ne popravi – stagnacija
Kolega po onom sta je nedavno publicirao ditektor ULPL oni su naša naj stabilnija pomorska kompanija. Nemaju brodova na spotu. Brodove zaključuju na 5 godina ni visoko ni nisko i to samo kvalitetnim unajmiteljima. U ovoj krizi brodovi im rade isto kao u naj boljim danima. Ni jedan TC nije otkazan.
[/quote]
Kolega slažem se da je trenutna situacija upravo takva međutim Ulpl dolazi novi Kastav i do kraja godine još jedna novogradnja što bi s obzirom na predviđajuće vozarine u ovom sektoru moglo biti dodatna nepovoljnost.Ako tome dodamo nepovoljna kretanja u uljanik škveru koji je, slažem se,zaseban ali ipak bi rekao komparativan plovidbi,otud dajem malu prednost Tnpl koju bi BDI pa i Lenac ,ako budu pametni, mogli podići prije iz krize.
Evo jedna dobra tablica vozarina Dry bulkera 01.01.2000.-17.04.2009.
DRY CARGO VESSEL AVERAGE T/C EARNING GUIDE 2000-2009.
Pa evo još jedne zanimljive tablice
Tkođer jako dobra strana http://www.tankerworld.com
Na kojoj ako pogledate graf za Aframax i Suezmax brodove koje koristi Tankerska vidjeti ćete da su u laganom usponu
Također kad dodamo tome uspon dry bulk koji TNPL isto prjevozi izgleda da stvari idu na bolje
Kolega Malibu u sridu iako nije bas pravi topic. Ja to pratim vec neko vrijenme ali nisam htio ici na topic TNPL kao alien jer nisam redovito prisutan.
Kolega Techman!
Hvala vam na komentaru jer dosad nismo imali ništa o likvidima od vas!
S obzirom da ste jako in u brodarima, kao i s obzirom na to da vas nepravedno optužuju na temi ATPL da ste nekakav druker, ušutkali biste kritičare kad biste dali koji komentar s osvrtom na tržište likvida!
Vjerujem da nisam samo ja zainteresiran za vaše stručne osvrte.
Evo jedan generalni pogled na tankersku situaciju danas.
Tanker sector faces worse slump than expected
The tanker market is set to face a “much more prolonged downturn” than previously thought, according to New York investment bank Dahlman Rose.
The outlook for tanker rates this year is worse than previously expected, after a larger-than-anticipated fall in oil demand and high inventories, the bank’s research team said. “We are no longer projecting a fourth quarter rebound in spot rates,” Dahlman Rose said. “We are revising our spot rate forecasts lower for the remainder of the year and expecting further pressure on tanker values.”
Dahlman Rose has slashed its average spot rate for 2009 for very large crude carriers by 20%, from $40,000 a day to $32,000 per day. It has also revised down average 2009 suezmax rates by $4,625 to $28,375 per day.
Rates for medium range product tankers are expected to average $11,375 per day this year, compared to $18,000 per day previously forecast.
“We remain concerned that spot tanker rates will face continued pressure as we proceed through 2009, as Opec may need to take more aggressive action at its next meeting in late May,” said the report.
In making this forecast, Dahlman Rose analysts Omar Nokta and Sam Margolin have issued a blanket revision for tanker industry shares traded in New York, with a few price target reductions and predictions of further erosions in ship values.
The stockpiles of crude oil in Organisation of Economic Co-operation and Development countries are expected to remain at historically high levels throughout the current year, with the current inventory of 61 days being the highest in 16 years.
The production cuts by the Organisation of Petroleum Exporting Countries may have come too late to ward off the threat to tanker markets, Dahlman Rose said. In fact, OECD inventories have increased by 100m barrels, to 2.7bn barrels, since Opec began its cuts.
These factors, as well as lower demand projections by the International Energy Agency, have caused the serious re-think.
“We are no longer projecting a fourth quarter rebound in spot rates, as OECD oil stocks are unlikely to break 55 days before the end of the year,” said the report.
“The IEA’s new demand forecasts imply OECD inventories will fall to just 59 days by year-end, based on current Opec output, and would take nearly a year to fall below 55 days.”
The US bank expects further pressure on tanker values, and has forecast that the current price valuation of $89m for a five-year-old VLCC will slump to $75m by the year-end. “While the drop in [tanker] values has not been as sudden as in other shipping segments, tanker prices have been on a continued decline,” Dahlman Rose said.
The bank referred to the Baltic Exchange’s sale and purchase assessment for a modern VLCC, which has fallen from $160m in September to $89m currently. “We remain cautious on tanker stocks, though most have positioned themselves strongly to withstand market pressures,” Dahlman Rose added.
However, in accordance with their new circumspection, Mr Nokta and Mr Margolin have run the rule over New York-listed tanker companies covered by their firm.
Omega Navigation has been reduced from Hold to Sell, thanks in large part to loan covenant problems and because almost half the company’s fleet of nine comes off-charter by the middle of the year, when market weakness is expected to be in full force.
DHT Maritime has been reduced from Buy to Hold. Dahlman Rose has maintained its Buy ratings on Teekay Tankers, General Maritime and Ship Finance, but adjusted its price targets downwards.
Prior Hold ratings remain in force on Frontline, Overseas Shipholding Group, Teekay, Nordic American, Tsakos Energy and Knightsbridge.
I meni je smiješno… uspoređivati japanske brodare, no u ovom momentu, zbog vikenda nema drugih.
Dakle kod Japana, bez velikog stresa, gore il dolje; u blagom su su plusu , od pola do tri posto.
Možda danas bude miran dan.
TNPL jedina u lijepom plusu od svih brodara….