Pošto smatram da je vrijeme da i brodari krenu na lagani oporavak.pošto ovo u zadnjih 15dana je tapkanje u mjestu,bez obzira na pad bdi-a. Pa pošto je bdi okrenuo u četvrtak u pozitivu, a nadam se da će se taj trend nastaviti molim za mišljenje gdje je po vama najbolje uložiti, jdpl koji je najviše pao? atpl koja inaće najbrže raste,dal će bit tako i ovaj put? Il možda neki drugi od brodara?
optimist1 |@ taj odgovor neces dobit ovdje….
Reci mi ti što misliš? Pa neznam gdje ću dobit odgovor. Na ovom forumu,više nikog ozbiljnog. Samo se pljuje jedan po drugom.
Ja po mom pračenju računam da bi jdpl trebo barem do 130. Atpl neznam do kud može ovaj put?
Reci mi ti što misliš? Pa neznam gdje ću dobit odgovor. Na ovom forumu,više nikog ozbiljnog. Samo se pljuje jedan po drugom.
Ja po mom pračenju računam da bi jdpl trebo barem do 130. Atpl neznam do kud može ovaj put?
Za naše špekulativno tržište brodari su idealni,jer tu nema velikih institucionalnih ulagača.Samo
ostaci otvorenih fondova koji su odavno rasprodali dionice brodara.
Dakle,logično je da će najviše rasti oni koji su najprecijenjeniji,tj ćoje su cijene najbliže NAVu.
1.ATPL najskuplji od svih brodara
Veći individualni ulagaći,a to bi trebali biti udruženi forumaši će izlaziti,a mali individualci će
ulaziti.Očekujem žestoki druk,a naročito ako BDI još malo poraste.Ovo treba prodavati,a ne kupovati.
2.JDPL strahovito podcijenjen i očekujem da će rasti slabije od ATPL barem na početku.Sada ga treba
kupovati dok je ovako jeftin.
3.TNPL i dalje bi trebala tavoriti jer je podcijenjena kao i JDPL
Trebalo bi lagano dokupljivati,a naročito dugoročni ulagaći na četiri mjeseca radi potencijalno
velike dividende.
4.LPLH nebi trebala žestoko rasti jer je jako podcijenjena,a inaće je jako nelikvidna pa bi mogla zarobiti kapital u ova vremena kada bi brzorastuče mogle dobro potegnuti.Za strpljive do četiri
mjeseca vrlo interesantna zbog potencijalno velikog dividendnog prinosa u odnosu na sadašnju cijenu.
Svakom ulagaču bi preporučio da se dobro potrudi i nastoji izračunati NAV za svakog pojedinog brodara.Oni su vrlo opasni i ništa ne kupovati bez ozbiljne analize.Za samo mjesec dana dolaze
financijska izvješća koja bi za većinu brodara tebala biti neloša :
TNPL,ULPL radi dugoročnih TCT
za LPLH radi prodaje dva broda
JDPL radi smanjenja amortizacije i pozitivnih tećajnih razlika
Ali perspektiva nije blistava.
Svako novi brod /TNPL,ATPL,ULPL/u ovom trenutku predstavlja problem više jer nagriza keš,a povečava i onako velika zaduženja.Što više novih brodova to više problema.
Najbolji posao 2008.za TNPL je odustajanje od kupnje dva handyia.
Najbolji posao 2008.za ATPL je prodaja Jadrana.Najgori trenutak je kašnjenje isporuke panamaxa,jer
je propušteno vrijeme visokih zarada .
Istovremeno najgori posao za LPLH je kupnja istog broda od ATPL,sadašnja Danica.
Sve se okrenulo naglavačke.
Od prezaduženih brodara prema NAV treba bježati ko đava od tamjana.
2.JDPL strahovito podcijenjen i očekujem da će rasti slabije od ATPL barem na početku.
Sada ga treba kupovati dok je ovako jeftin.
Svako novi brod /TNPL ,ATPL, ULPL/ u ovom trenutku predstavlja problem više jer nagriza keš,
a povečava i onako velika zaduženja.
Što više novih brodova to više problema.
Kolega bojim se da je ovo naopaka logika kojom pristupate tržištu.
Prvo treba kupit JDPL a kažete manje će rasti od ATPL, a onda kažete treba ga kupit odmah dok je još jeftin pa dalje da će rast kasnije od ostalih (ATPL).
A drugo ako ne vjerujete u bizinis i firmu koje se širi i razvija (novim brodovima) zašto uopće ulagat u to?
Moja logika bi bila, uložit u ono što će se prvo oporavit (ATPL – kažete vi, ja nemam pojma) a onda ako ostane koja uspavana ljepotica, prebacit se tamo (JDPL).
@ Lopina
JDPL strahovito podcijenjen i očekujem da će rasti slabije od ATPL barem na početku.Sada ga treba
kupovati dok je ovako jeftin.
Slazem se da je podcjenjen ali takve su danas gotovo sve dionice. Možda bude i jeftiniji. Jedan kolega pise o kontejnerašima kao problemu. Postavio sam pitanje na JDPL kad ističu ugovori Zrinu i Prideu ali bez odgovora. Da li to zna netko ovdje?
Svako novi brod /TNPL,ATPL,ULPL/u ovom trenutku predstavlja problem više jer nagriza keš,a povečava i onako velika zaduženja.Što više novih brodova to više problema.
Gdje ovdje vidite dva supramaksa JDPL koje niste spomenuli? Plus ili minus?
@James
Ako je točno da će JDPL imati problem sa kontejnerašima onda je logika da rast kasni za rastom ATPL koji ih nema.
2.JDPL strahovito podcijenjen i očekujem da će rasti slabije od ATPL barem na početku.
Sada ga treba kupovati dok je ovako jeftin.
Svako novi brod /TNPL ,ATPL, ULPL/ u ovom trenutku predstavlja problem više jer nagriza keš,
a povečava i onako velika zaduženja.
Što više novih brodova to više problema.
Kolega bojim se da je ovo naopaka logika kojom pristupate tržištu.
Prvo treba kupit JDPL a kažete manje će rasti od ATPL, a onda kažete treba ga kupit odmah dok je još jeftin pa dalje da će rast kasnije od ostalih (ATPL).
A drugo ako ne vjerujete u bizinis i firmu koje se širi i razvija (novim brodovima) zašto uopće ulagat u to?
Moja logika bi bila, uložit u ono što će se prvo oporavit (ATPL – kažete vi, ja nemam pojma) a onda ako ostane koja uspavana ljepotica, prebacit se tamo (JDPL).
[/quote]
Na našem tržištu vrijedi pravilo:Što luđi seljak to luđi krompir.
Smatram da ovim dionicama vladaju grupe povezanih investitora i da se postupa najčešće kontra
matematičke logike.Najprije raste ono što ne vrijedi te cijene.Cijena se digne iznad ,da bi se lakše
izašlo,a onda se lagano dokupljuje ono što je jeftinije.Pošto je ATPL u ovom trenutku najskuplja
od svih brodara logično je da će se poduzeti sve da je se napuca i da bude još skuplja radi izlaska
većih igrača.
A kako je ATPL najpopularnija od svih brodara ona je i najosjetljivija na "dobre" i "loše"vijesti koje
se zloupotrebljavaju radi lakšeg šišanja.
Nije bitno što je istina,već je bitno što većina misli da je istina.
2.JDPL strahovito podcijenjen i očekujem da će rasti slabije od ATPL barem na početku.
Sada ga treba kupovati dok je ovako jeftin.
Svako novi brod /TNPL ,ATPL, ULPL/ u ovom trenutku predstavlja problem više jer nagriza keš,
a povečava i onako velika zaduženja.
Što više novih brodova to više problema.
Kolega bojim se da je ovo naopaka logika kojom pristupate tržištu.
Prvo treba kupit JDPL a kažete manje će rasti od ATPL, a onda kažete treba ga kupit odmah dok je još jeftin pa dalje da će rast kasnije od ostalih (ATPL).
A drugo ako ne vjerujete u bizinis i firmu koje se širi i razvija (novim brodovima) zašto uopće ulagat u to?
Moja logika bi bila, uložit u ono što će se prvo oporavit (ATPL – kažete vi, ja nemam pojma) a onda ako ostane koja uspavana ljepotica, prebacit se tamo (JDPL).
[/quote]
Na našem tržištu vrijedi pravilo:Što luđi seljak to luđi krompir.
Smatram da ovim dionicama vladaju grupe povezanih investitora i da se postupa najčešće kontra
matematičke logike.Najprije raste ono što ne vrijedi te cijene.Cijena se digne iznad ,da bi se lakše
izašlo,a onda se lagano dokupljuje ono što je jeftinije.Pošto je ATPL u ovom trenutku najskuplja
od svih brodara logično je da će se poduzeti sve da je se napuca i da bude još skuplja radi izlaska
većih igrača.
A kako je ATPL najpopularnija od svih brodara ona je i najosjetljivija na "dobre" i "loše"vijesti koje
se zloupotrebljavaju radi lakšeg šišanja.
Nije bitno što je istina,već je bitno što većina misli da je istina.
[/quote]
Prika, aj ti meni napravi CAPM za svaki od četiri hrvatska brodara koje si naveo pa ćemo vidjeti uz koji rizik je moguće ostvariti odgovarajući prinos, inače po običaju lupetaš bez veze.
Na našem tržištu vrijedi pravilo:Što luđi seljak to luđi krompir.
Smatram da ovim dionicama vladaju grupe povezanih investitora i da se postupa najčešće kontra
matematičke logike.Najprije raste ono što ne vrijedi te cijene.Cijena se digne iznad ,da bi se lakše
izašlo,a onda se lagano dokupljuje ono što je jeftinije.Pošto je ATPL u ovom trenutku najskuplja
od svih brodara logično je da će se poduzeti sve da je se napuca i da bude još skuplja radi izlaska
većih igrača.
A kako je ATPL najpopularnija od svih brodara ona je i najosjetljivija na "dobre" i "loše"vijesti koje
se zloupotrebljavaju radi lakšeg šišanja.
Nije bitno što je istina,već je bitno što većina misli da je istina.
Ne slažem se nimalo…ATPL je najlikvidnija, najtransparentnija i najteža za manipulaciju, drugo manipulacije se ne ispalte tržište to kažnjava na kraju, treće smart money na koji misliš da se tek treba izvuć iz nekih dionica je odavno pobjego od tamo.
Bez uvrede al ovo je rekla – kazala logika, osuđena na propast….ne mogu temelji strategije bit hrpa pretpostavki za koje se nikad neće moć sa sigurnošću reć jesu točne ili netočne i onda na takvu klimavu konstrukciju dalje nadograđivat ikakve odluke….kula od karata.
A kaj se vi uopce osvrcete na manifeste?
Do prije neki dan je tvrdio da je ATPL najjeftinija, a prije toga kako je dugorocni u TNPL (i navlacio naivce) da bi pred tjedan dana rekao kako je izasao iz TNPL da bi usao u onu rasklimanu LPLH, koja je inace, prvi kandidat za stecaj…
Uglavnom, treba to ignorirati, kao i neke druge…
preživjeti će oni, koji budu imali ili grade nove brodove…a vi zaključite sami tko su to, tri brodara upravo rade na obnovi flote..ova kriza će za brodare potrajati sve dok se američko gospodarsvo, prije svega financijski sektor, ne oporave……uglavnom sve to piše u različitim člancima, koji potvrđuju isto
Navigare ostavi se corava posla i ne obmanjuj forumase. Daj postaj jedan clanak koji ovo gore potvrdjuje ili citiraj nekog priznatog pomorskog analiticara. Danas brodovlasnici kanceliraju brodove usprkos velikim polozima koje gube jer je to manje zlo nego da ih izgrade i vezu. Ima firmi ali zaista rjetkih koji vrijeme konjukture nisu iskoristile za obnovu flote i one su iznimke koje potvrdjuju pravilo. Kako je bilo govora o superciklusu gotovo su sve firme prestale taktizirati sa obnovom jer nisu znale koliko ce konjuktura trajati te su krenule u gradnju ili kupovinu. To je rezultiralo nicanjem brodogradilista u Kini kao gljiva nakon kise. Trojac o kojem pricas izgleda ovako. JDPL gradi 2 naj skuplja supramaxa na svijetu. Da ih otkazu, izgube milionski polog i odu gradit u Kinu imali bi 3. TNPL i ULPL su u drzavnom politickom projektu. Grade brodove kako bi drzava spasila 3 maj. Istina vjerovatno ce drzava izvuci deblji kraj ali usprkos dobroj cijeni moze se desiti da ti brodovi iz brodogradilista odu za rivu.
Ako je razlog tvojim postovima visok ulaz u dionice vjeruj mi da ovakvo pisanje nije put njihovom ozdravljenju.
[/quote]
Kolega, prepuni ste iskustva i znanja o brodskom biznisu, i poštujem svaki vaš dobronamjeran post.
Svi znamo da je brodski sektor u velikoj neizvjesnosti, ali zar nisu i ostali sektori u jednakoj gabuli?!
Ko to normalan može danas sa sigurnošću išta prognozirati.?!
Sjetite se ATPL prije par godina, cijena 20-tak kuna,poslovanje sa gubitkom, firma pred bankrotom, nominalna cijena dionice 300 kn, a tržišna 20.
Ništa lakše nego biti pametan kad krdo okrene na drugu stranu, i kad je i ćoravom vidljivo kamo to ide.
Sada je vrijeme za hrabrih,i vizionara kap što je to bilo i pred par godina kad vrlo vjerovatno niste kupovali ATPL po 20-50 kn.i istih razloga kao što i danas niste sigurni kamo to ide, zar ne?
Hvala vam na poštenom i argumentiranom druku, ali ne mora to biti sve to tako crno kao što vi višekratno upozoravate.
Ja ništa neću savjetovati, jer nisam dovoljno kompetentan za to, ali moj trenutni potpis ispod objašnjava moj stil ulaganja.
Molim vas kolega, nemojte ovaj post shvatiti kao atak na vaša viđenja, ali svrha mu je jing-jang, a vjerujem da znate što to znači.
A kaj se vi uopce osvrcete na manifeste?
Do prije neki dan je tvrdio da je ATPL najjeftinija, a prije toga kako je dugorocni u TNPL (i navlacio naivce) da bi pred tjedan dana rekao kako je izasao iz TNPL da bi usao u onu rasklimanu LPLH, koja je inace, prvi kandidat za stecaj…
Uglavnom, treba to ignorirati, kao i neke druge…
Svojevremeno sam objašnjavao da je ATPL preskupa u odnosu na TNPL jer je tada omjer TNPL:ATPL
bio otprilike bio 1,33.
Sada je taj omjer 1300:720/670+50/= 1,80
1,80:1,33 =1,35 i više jer TNPL još nije isplatila dividendu.
Onaj tko nije bio gluh imao je priliku napraviti konverziju i smanjiti gubitak/povečati dobit/za 35%.
Ja sam pobiga iz ATPl na 3.100 i uša u TNPL na 4.060.
I sada sam pobjega djelomično iz TNPL na 1.300 i kupija LPLH na 70-80 i s obzirom na fenomenalno
izvješće TNPL za 4Q2008.mislio da sam napravio pogrešku kad ono TNPL ostaje na istom/neopravdano/,a LPLH odlazi na 100.Izgleda kao pun pogodak.Barem za sada.
S obzirom na fundamentalne pokazatelje ATPL je precjenjena prema TNPL za preko 100%,a prena LPLH i JDPL i više./Fundamentalna analiza/
Naravno ovo je usporedivo jedino ako bi utvrdili NAV analogno JDPL,na koji znalci nisu spremni jer bi se utvrdilo
da je"kralj gol".
Neki dan nisam tvrdio da je ATPL najbolja,već sam samo komentirao da joj ne prijeti opasnost od
bankrota s obzirom na velike rezerve keša.
Istovremeno TNPL je u povoljnijoj situaciji s obzirom na manju zaduženost ,a razlika prema ATPL će se dodatno produbiti s obzirom da 1Q2009 i dalje pozitivno posluje,a ATPL nažalost ne.
Ako se potrudite možete vrlo lako utvrditi da je LPLH u ovom trenutku vjerovatno najstabilniji jer je
s obzirom na strukturu holdinga brodarstvu izložen samo 1/3.I samim time najstabilnija.
ATPL 80% brodarstvo
ULPLL 100%
JDPL 100%
TNPL 95% /Viktor Lenac i Ninsko blato oko 5% kapitala/.
Inače,bilo bi glupo ostati u bilo kojoj dionici ,ako smatramo da ima bolje.Sve ovo što zastupamo
danas ,već sutra može biti drugačije.Od boljega uvijek ima bolje.
Vi mislite da je ATPL najbolja.Ja smatram da je najprecijenjenija od ove četiri navedene.ULPL ne komentiram.Oni su nešto drugo.
Vrijeme će pokazati tko je bio u pravu.
Današnji svijet je svijet brzih promijena,a svaka nova informacija predstavlja korekciju na neku
cijenu koju sam odredio za dionicu koju pratim.