Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Zna netko kako da iznajmim bulker? [huh]

Vidim da idu po 3.000 dolara dnevno. Da nas se skupi stotinjak to je 30 dolara/dan po glavi. Napravimo neko krstarenje za Novu godinu i dobro.

Mislim, gdje god dođemo sa 200-metarskom jahtom, bit ćemo atrakcija. Medijski interes zagarantiran. Možda upecamo neke investitore, a ako će ih netko obrlatit za pare, onda nema bolje ekipe od – PD ekipe.

P.S.: Možemo iznajmit neki HR brod, pa da budemo i domoljubi.

‘Aj” razmislite…

No respect

Podržavam. Po 3 K ti idu samo bulkeri. Svakom društvu njihov bazen, u svakom druga muzika. Ma elita smo za 30 baksa [cool]

I'LL BE BACK

ova vam je dobra……iznajmiti bulk carrier ……ha..ha…da ima ih vezanih jako puno bez posla…na nekim lukobranima..pristali bi oni samo da ne moraju upaliti glavni stroj..jer bi tada bili u minusu… [cool]

samo što nije...

Dobri stari Fearnley.

Zlatne godine prošle, brodari čekaju krizu
Hina

Proteklih nekoliko godina bile su zlatne godine za hrvatske brodare koji su kao i svjetski prijevoznici ostvarivali sjajne zarade zbog visokih cijena prijevoza, no to je vrijeme prošlo i brodari se moraju spremiti za krizu.

Rekao je to na konferenciji za novinare u stanci susreta sa članovima Udruge hrvatskih poslodavaca – brodara Mare Nostrum državni tajnik za more Branko Bačić.

Članovi udruge Mare Nostrum su Atlantska plovidba, Tankerska plovidba, Lošinjska plovidba-brodarstvo, Jadroplov, Mediteranska plovidba, Jadrolinija, Splitska plovidba, Uljanik plovidba, Jadranski pomorski servis te Hrvatski registar brodova kao pridruženi član.

Brodarski sektor u svijetu je, rečeno je, naglo zahvatila kriza i pad cijena vozarina zbog čega se raskidaju do jučer unosni ugovori, a brodari sa strepnjom iščekuju koliko će kriza trajati.

Ne prenese li se kriza u 2010. godinu, brodari bi mogli ‘preživjeti’ zahvaljujući značajnim akumulacijama iz povoljnog razdoblja, no potraje li duže, posljedice bi mogle biti katastrofalne, rečeno je na konferenciji.

To se posebice odnosi na prijevoznike rasutih tereta (ruda, žitarice, ugljen), a takvih je u Hrvatskoj dosta, dok će krizom manje biti zahvaćeni tankerski prijevoznici koji se bave transportom nafte i drugih tekućina.

Zlatne godine prošle, brodari čekaju krizu Zlatne godine prošle, brodari čekaju krizu Pritom, kako je rečeno, ne bi trebalo biti otpuštanja pomoraca jer ih je potreban jednak broj bez obzira na iznos vozarina.

Državni tajnik Bačić izvijestio je da brodari na današnjem sastanku nisu zatražili novčanu pomoć Vlade, no podsjetio je da prema Pomorskom zakoniku od 2004. godine ne plaćaju porez na dobit što bi im uz akumulaciju od visokih vozarina moglo pomoći prebroditi krizu.

Predsjednik Skupštine udruge Mare Nostrum Stjepan Papić izvijesti je da glavni inozemni korisnici prijevoznih usluga hrvatskih brodara više ne mogu dobiti akreditive kod banaka, pa su izgubili mogućnost kupnje tereta i trgovina je gotovo preko noći stala. To je dovelo do drastičnog pada potražnje i cijena vozarina na svjetskom tržištu koje trenutno jedva mogu pokriti troškove plaća pomoraca, kaže Papić.

Razmjere brzog naleta krize on je oslikao činjenicom da će 2008. godina u konačnici biti najuspješnija godina u povijesti hrvatskih brodara, ali zahvaljujući visokim cijenama prijevoza u prvih 9-10 mjeseci, nakon čega su cijene naglo pale.

"Vozarine više nikad neće biti visoke kao u prethodnih nekoliko godina, a kad bi po izlasku iz krize bile duplo manje nego tada, bili bismo zadovoljni", rekao je Papić.

Na sastanku je bilo riječi i o provedbi Akcijskog plana za unapređenje statusa hrvatske zastave na listama Pariškog memoranduma, a riječ je zapravo o tome da treba smanjiti broj slučajeva u kojima brodovima pod hrvatskom zastavom biva zabranjeno uplovljavanje u luke na području EU-a zbog tehničkih i drugih nedostataka.


Zlatne godine prošle, brodari čekaju krizu
Hina

Članovi udruge Mare Nostrum su Atlantska plovidba, Tankerska plovidba, Lošinjska plovidba-brodarstvo, Jadroplov, Mediteranska plovidba, Jadrolinija, Splitska plovidba, Uljanik plovidba, Jadranski pomorski servis te Hrvatski registar brodova kao pridruženi član.

Brodarski sektor u svijetu je, rečeno je, naglo zahvatila kriza i pad cijena vozarina zbog čega se raskidaju do jučer unosni ugovori, a brodari sa strepnjom iščekuju koliko će kriza trajati.

Ne prenese li se kriza u 2010. godinu, brodari bi mogli ‘preživjeti’ zahvaljujući značajnim akumulacijama iz povoljnog razdoblja, no potraje li duže, posljedice bi mogle biti katastrofalne, rečeno je na konferenciji.

To se posebice odnosi na prijevoznike rasutih tereta (ruda, žitarice, ugljen), a takvih je u Hrvatskoj dosta, dok će krizom manje biti zahvaćeni tankerski prijevoznici koji se bave transportom nafte i drugih tekućina.

Da,jača kriza je kod rasutih tereta,ali prema kretanju cijena dionica na ZSE izgleda obrnuto.
Svjetski bulk brodari su od početka godine potonuli 83 % u US$.
Svjetski tankeraši su od početka godine prosiječno pali za 60 % u US$.

A TNPL TANKERSKA PLOVIDBA je od početka godine pala 83% u KN ,a uzimajući u obzir rast
US$ od preko 15% trebala je pasti za 54% i sadašnja cijena je trebala biti 46% od one od početka
godine.
46:17=2,70 puta podcijenjena.
Uzimajući i nove brodove/Dugi otok i Olib/ta podcijenjenost je i veća.

S obzirom na velika financijska sredstva,kao i malu zaduženost u odnosu na veličinu flote TNPL je trebala biti manje diskontiran.Svjetski
brodari su uglavnom bili prezaduženi i to im je išlo u prilog jer su vozarine bile visoke,sada su
u većim problemima od TNPL koja je poznata kao konzervativan ulagač.

Dakle,TNPL je trebala biti manje diskontirana od svjetskih brodara.

Radi se o podcijenjenosti od preko tri puta.

Međutim,na ZSE fundamentalne vrijednosti malo znaće.

poštovani lopina, cijenim vaš trud, ali to je sve uzalud. brodari su totalno "out", dionice im dnevno gube po -25%, pa i više !!!!

http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1

ni tankeri ne stoje bolje, većina je pala oko -15%

http://finance.yahoo.com/q?s=FRO+GMR+VLCCF+OSG+NAT+TK+DHT+CPLP+TNK&d=t

Cast na analizama kolega lopina, ali to vam je kao da gladnoj hordi iz Darfura objasnjavate odlicnu aromu barikiranog chardonnaya iz 1998.

"Strategy without tactics is the slowest route to victory. Tactics without strategy is the noise before defeat"-Sun Tzu 600BC


poštovani lopina, cijenim vaš trud, ali to je sve uzalud. brodari su totalno "out", dionice im dnevno gube po -25%, pa i više !!!!

http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1

ni tankeri ne stoje bolje, većina je pala oko -15%

http://finance.yahoo.com/q?s=FRO+GMR+VLCCF+OSG+NAT+TK+DHT+CPLP+TNK&d=t

užas, pa što je ovo??? u par dana većina brodara izgubila je preko 50% vrijednosti dionica!!

pod ovom vladom nema nam spasa!!!!!



poštovani lopina, cijenim vaš trud, ali to je sve uzalud. brodari su totalno "out", dionice im dnevno gube po -25%, pa i više !!!!

http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1

ni tankeri ne stoje bolje, većina je pala oko -15%

http://finance.yahoo.com/q?s=FRO+GMR+VLCCF+OSG+NAT+TK+DHT+CPLP+TNK&d=t

užas, pa što je ovo??? u par dana većina brodara izgubila je preko 50% vrijednosti dionica!!
[/quote]

Kod stranih brodara po zakonu spojenih posuda svi padaju,ali ipak postoji šarenilo.Najviše padaju
nelikvidni, jer su se preinvestirali i neki će u bankrot.Međutim,oni koji su se držali pravila da za
novu kupnju treba imati barem 30% vlastitih sredstava imaju šanse da se i izvuku.
Naši brodari su tu bili konzervativni kao TNPL ili tromi kao JDPL.Tromost Jadroplova koliko god je
bila mana prije tri četiri mjeseca jer nisu kupovali nove brodove,u ovom trenu velika sredstva
na računu su garancija opstanka u ovoj krizi.
TNPL je kao konzervativan ulagač u ovom trenutku krize sigurna radi likvidnih sredstava i relativno
malu zaduženost u odnosu na operativnu flotu.

Nažalost,na našem tržištu to nema nikakvog značenja.TNPL je vezana uz ATPL iako te dvije kompanije nemaju ništa zajedničko osim onog manjeg dijela handyflote.Lani kada su tankerske vozarine bilo nisko TNPL je rasla ako je rasla ATPL.Ista stvar sada u padu ATPL vuće i TNPL.
Ali to treba prihvatiti iako rezultati i poslovanje uvijek neku firmu dovedu na njenu fair vrijednost.
Treba biti strpljiv i ne zaboraviti da je fundamentalna analiza vrlo bitna zbog opasnosti bankrota.

BDI – 11

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !

nevjerojatno, već treći uzastopni dan katastrofalnog potopa brodara vani, neki u minusu preko -30%! koma, teška koma! "sreća" da ne mogu pasti ispod nule [bye]

http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1

New Report

Close