preko bare svi brodovi potopljeni. pravi masakr! [undecid]
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DAC,DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR&d=v1
Špancir,kolike su zalihe kod kineza,koliko mogu jos stopati uvoz?
hvala
Iako Shogun misli da se radi o tjednima – a on je rijetko u krivu – ovaj puta mi se čini da mogu izdržati puno duže.
Prije 3 tjedna imali su 76 mil t , a sada 69.Ako nastave istim tempom (ne znam koliko će ih zaustaviti pad cijena čelika , potražnje i slično) priča može trajati još mjesecima…
Banke obustavile kreditiranje brodara
RIJEKA – Domaći brodari zaustavljaju investicije jer, kako kažu, banke su im poručile da ih u ovoj situaciji ne žele kreditirati. Počelo je, kaže prvi čovjek Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić, objavom vodećih svjetskih brokerskih kuća da prestaju s procjenama brodova.
– Znali smo da će odmah reagirati i banke koje bez tih procjena ne žele davati kredite. Bojim se da nam jedna velika europska banka s kojom već duže radimo neće odobriti kredit za planiranu gradnju dva tankera u 3. maju i do daljnjega ćemo morati zaustaviti investicije – kaže Pavletić.
Drugi problem koji ih već “udara” je drastičan pad vozarina na tržištu tzv. suhih tereta. Najam brodskog prostora za “bulckove” pao je više od 70 posto. Ante Jerković, direktor dubrovačke Atlantske plovidbe, kompanije koja upravo ima flotu takvih brodova, kaže da stižu još
dramatičnije vijesti.
– Proteklih dana jedan je brodar svog panamaksa prodao ‘za vozarinu 0’. Plaćeno mu je samo gorivo i troškovi lučkih pristojbi. Ocjena da će preživjeti samo oni koji imaju dovoljnu količinu kapitala u rezervi. Atlantska na sreću ima dovoljno vlastitog novca za dvije-tri godine krize, a toliko će sigurno trajati – ističe Jerković.
Jerković kaže i da su u završnim razgovorima s jednom londonskom bankom oko zatvaranja 150 milijuna dolara teške kreditne linije. To je novac za gradnju pet brodova naručenih na Dalekom istoku.
– Vjerujem da će kredit odobriti jer smo im stari klijent ali uz znatno veće kamate te klauzulu prema kojoj svi daljnji poremećaji financijskog tržišta padaju na naš teret – dodaje Jerković. Tankerska plovidba iz Zadra do daljnjega obustavlja sve investicije.
– Banke su nam jasno dale do znanja da neće kreditirati takve poslove. Dovršit ćemo gradnju ovih sedam brodova koji su već na navozima i to je sve – kaže Ivo Mustać, predsjednik Uprave zadarskih tankeraša.
Za brodarstvo prava kriza tek slijedi
Ivo Mustać slaže se s kolegom iz Dubrovnika da slijede jako gruba vremena za svjetsko brodarstvo, kao i s ocjenom da prava kriza tek slijedi, da će trajati najmanje dvije godine i da moraju čuvati svaki dolar vlastitog novca koji su uspjeli uprihoditi u proteklim “zlatnim godinama”. Kako u boljoj situaciji nisu ni strani brodari, sasvim je jasno da ogromni problemi uz već postojeće slijede i hrvatskim navozima. Ako njihovi klijenti ostaju bez bankovnog kapitala, ništa od toliko potrebnih novih narudžbi.
Po ovome ispada da je vodstvo Jadroplova na čelu s Stjepanom Papićem dobro "nanjušilo" što se sprema! Sada će sa novcem na računu moći napraviti bolji posao!
Po ovome ispada da je vodstvo Jadroplova na čelu s Stjepanom Papićem dobro "nanjušilo" što se sprema! Sada će sa novcem na računu moći napraviti bolji posao!
Dadoo,
Ne znam da li ste svjesni koliko štete nanosite posjetiteljima ovih portala,kada ovo postate u
10 sati i 20 min,u jeku najjačeg prometa na burzi.Možda je ovo netko pročitao i panično
reagirao i prodao nešto što nije trebao.Jer nisu svi brodari jednako pogođeni ovom krizom.
Konkretno TNPL se nalazi u izuzetnio povoljnoj situaciji,jer je glavni dio flote obnovljen,a ostalih
sedam naručenih brodova će se isfinancirati do kraja,jer TNPL ima preko 800 mil kn financijskih
sredstava,a što je dovoljno za pračenje postoječih obaveza .Sa tih sedam novih brodovaće TNPL imati između 1.7 i
1.8 mil DWT,a što je bilo i predviđeno sa planom .Dakle,TNPL je uglavnom obnovila flotu i nastavlja
prema planu.
Na temelju ovog članka izgleda kao da su svi brodari u kreditnim problemima.
TNPL može poslužiti kao primjer stabilne firme i u ova vremena ,jer je najmanje izložena kreditima od svih hrvatskih brodara ,jer vodi konzervativnu kreditnu politiku.Optimalan razvoj.
TNPL u svom sastavu od sadašnje operativne flote ima u tankerima 1.131.000 DWT ,a oni imaju
u toku ove godine vozarine veće od 50-100%,te je ovaj članak što se tiće TNPL potpuna dezinformacija,jer se danas TNPL nalazi u boljoj situaciji nego lani u isto vrijeme.Jedino je cijena dionica za više od četiri puta manja nego lani.Pala je više od crobeksa. Vjerovatno kao žrtva dezinformacija ali i uprave,koja ništa ne
poduzima na kvalitetnom prezentiranju dobrih strana kompanije.
U buduće bih vas molio da ovo postate ne za vrijeme rada burze,da ljudima ne nanosite dodatnu štetu.Ionako je večina uplašena od ovolikih šokova i gubitaka na burzi.
Nije Dado kriv.
Krivi su ovi trojica predsjednika uprava, pogotovo Mustać koji, prema kolegi lopina, iznosi dezinformacije.
Možda bi kolega lopina trebao kontaktirati predsjednike uprava da ne iznose neistine i objasniti im kako zapravo stoje stvari te zamoliti medije kako to ne bi objavljivali. Pa se onda ne bi dogodilo da kolega dadoo prenese vijest u nezgodnih 10:20 ili da ljudi slučajno ne nalete na drugim stranicama na ovu vijest, kao što je to dadoo učinio.
Kolega lopina, imate moju podršku. [thumbsup]
Javite rezultate.
Nije Dado kriv.
Krivi su ovi trojica predsjednika uprava, pogotovo Mustać koji, prema kolegi lopina, iznosi dezinformacije.
Možda bi kolega lopina trebao kontaktirati predsjednike uprava da ne iznose neistine i objasniti im kako zapravo stoje stvari te zamoliti medije kako to ne bi objavljivali. Pa se onda ne bi dogodilo da kolega dadoo prenese vijest u nezgodnih 10:20 ili da ljudi slučajno ne nalete na drugim stranicama na ovu vijest, kao što je to dadoo učinio.
Kolega lopina, imate moju podršku. [thumbsup]
Javite rezultate.
A možemo na to i ovako gledati, ako je kolega dadoo svojim pisanjem utjecao na postupke prodavatelja u 10.20 sati pa su oni jadni pod pritiskom prodali svoje brodarske dionice, na kraju dana su mu sigurno bili zahvalni jer im je uštedio i više od 10%!
Nije Dado kriv.
Krivi su ovi trojica predsjednika uprava, pogotovo Mustać koji, prema kolegi lopina, iznosi dezinformacije.
Možda bi kolega lopina trebao kontaktirati predsjednike uprava da ne iznose neistine i objasniti im kako zapravo stoje stvari te zamoliti medije kako to ne bi objavljivali. Pa se onda ne bi dogodilo da kolega dadoo prenese vijest u nezgodnih 10:20 ili da ljudi slučajno ne nalete na drugim stranicama na ovu vijest, kao što je to dadoo učinio.
Kolega lopina, imate moju podršku. [thumbsup]
Javite rezultate.
Potpuno se slažem s vama.Međutim,ne smijemo zanemariti ni novinarske smicalice.Njima nije za
vitovati.Njih interesiraju samo loše vijesti,a možda pišu i po nalogu zainteresiranog kupca.TNPL je prema kraju dana tonila od 2.000 na završnih 1.650 i to dok je Evropa bila u plusu,
a futuresi za brodare u dobroj pozitivi.
Pa nije li jučer ATPL imala najveći promet broja dionica u povijesti sa velikim padom.
Ovakvi članci su preplašene pretvorile u paničare.Ali u biti to je i smisao burze,ali mi forumaši bi barem mogli to malo amortizirati.
Dadoo se svjesno i nenamjerno stavio na stranu velikih,i gurnuo stado u stampedo.Koliko je od toga imao koristi ?
Nije Dado kriv.
Krivi su ovi trojica predsjednika uprava, pogotovo Mustać koji, prema kolegi lopina, iznosi dezinformacije.
Možda bi kolega lopina trebao kontaktirati predsjednike uprava da ne iznose neistine i objasniti im kako zapravo stoje stvari te zamoliti medije kako to ne bi objavljivali. Pa se onda ne bi dogodilo da kolega dadoo prenese vijest u nezgodnih 10:20 ili da ljudi slučajno ne nalete na drugim stranicama na ovu vijest, kao što je to dadoo učinio.
Kolega lopina, imate moju podršku. [thumbsup]
Javite rezultate.
A možemo na to i ovako gledati, ako je kolega dadoo svojim pisanjem utjecao na postupke prodavatelja u 10.20 sati pa su oni jadni pod pritiskom prodali svoje brodarske dionice, na kraju dana su mu sigurno bili zahvalni jer im je uštedio i više od 10%!
[/quote]
Je ali većina je prema kraju dana sve više i više gubila.Nakon informacije o dodatnom padu BDI-a to
je dodatno potaknulo lavinu.Gubitnici gotovo svi,a dobitnici rijetki.Ipak ne treba bacati petarde na
uplašeno stado.Brzo krene stampedo.
I ja bi samo kratko prokomentirao sporni članak zbog kojeg su brodari u petak posrnuli po 10%. Vrlo jednostavno, članak govori teškim vremenima za škverove. A ne za brodare. Za naše brodare je i bolje da se ne može do kredita, jer će to puno više pogoditi konkurenciju nego naše – svi znamo koliko casha imaju Tankerska, Atlantska, a pogotovo je u dobroj poziciji potpuno nezaduženi Jadroplov. Po mojem mišljenju su trebale rasti dionice ove tri firmice. Nešto više zadužena Uljanik plovidba te djelom i Lošinjska su trebale ostati na nuli, jer ipak nisu zaduženi više od ekipe na globalnoj sceni.