Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


pa lopina ovaj post iako mi se ne razmišlja previše duboko o njemu ima smisla i za svaku pohvalu je! [thumbsup]

Samo dubljim razmišljnjem možemo biti korak ispred.Brodari predstavljaju u ovom trenutku vjerovatno najpodcijenjeniji sektor i svakako bi trebali biti u portfelju.Ali treba odabrati najpodcjenjenijeg u trenutku odluke.Ovaj način je neuobičajen,ali sigurno promišljen da bi mogli lakše donijeti pravilnu odluku.

Što se tiče firme same TNPL je sigurno izuzetno kvalitetna (kao i Tankerkomerc, druga strana te priče…). TNPL ima vrlo netransparentnu upravu, jako zatvoren krug ljudi/igrača… za ostalim malim dioničarima nije ih baš puno briga… Dijele sebi ogromne nagrade… Što se tiče dioničarskih odnosa, vrlo loše. Što se tiče kvalitete same firme, mislim da to nitko ne spori niti može lako osporiti.
Ima nekih ovdje na forumu koji bi to mogli detaljno iznijeti gotovo iz prve ruke (ljudi iz tog biznisa i nekadašnji igrači iz top 10), ali mislim da ne žele o tomu puno govoriti…

WeberSeas WEEKLY MARKET REPORT 2008/Week 37

Despite the falling market currently, the "talk of the town" this week in Piraeus, is that we have reached the bottom, or we are very close to that, and the spotlights have now moved on to next week’s performance of the freight market which already shows signs of turning to an upward movement.

Po njihovom mišljenju izgleda da je BDI dotakao dno i da bi vrlo brzo trebalo doć do promjene trenda

http://download.hellenicshippingnews.com/pdf/WeberSeas%20Weekly%20Report%20September%2012-08.pdf

When wealth is lost, nothing is lost; when health is lost, something is lost; when character is lost, all is lost. ~Billy Graham


Odlično Governor.TNPL ima 6 handyija,a 2009. ulazi još dva i to bi ćinilo flotu od 8 suhih.Dakle,i TNPL
odgovara rast BDI.Sadašnja flota od 6 suhih sa 180.000 DWT se nalazi u situaciji kao cjelokupna flota
ATPL.
MCAP ATPL 3.020.282 vel. flote 800.000DWT br.dionica 1.395.520

TNPL 1.867.291 180.000 DWT br.dionica 626.385

180.000/tnpl/: 800.000/ATPL/= x:3.020.282—x=679.563 679.563:626.385=1.085

Dakle,suhi segment TNPL vrijedi 1.085 kn ,analogno cijeni ATPL

Zaduženost :AOP 102/kapital/ -AOP004/mater. imovina/

ATPL ——–1.210.180-2.102.180 = -891.460 /295 kn duga na uplatu od 1.000kn /po dionici 638/
TNPL ————————————————–10 kn plusa na uplatu od 1.000kn/po dionici 30/

Zaduženost: ATPL 42 %, TNPL 1% veći kapilal od mater. imovine.

Današnja cijena TNPL 2.981-1.085/suhi segment/=1.896
TNPL za1.896 kn kupujem——— 30 kn u blagajni
—————————————-1.017.000DWT/bez Dugog otoka od 114.000DWT/:626.385=1,6264
—————————————–ostala imovina

ATPL za : 2.164kupujem———–638 kn duga :1,14= 560 kn
——————————————800.000:1.395.520=0,573DWT po dionici :1,14=0,053
——————————————ostala imovina:1,14

Korektivni faktor 2.164:1.896=1,14

Što je unosnije kupiti:firmu A ako za 1.896 dobijem 1,624 DWT /tankeri/ i 30 keša
———————–ili firmu B za 1.896 ———-o,53oDWT /bulk/ i 560 kn duga.

12.09.2007. ————12.09.2008.—-INDEX

BDI 8.421——————4.800 ————57 pad 43% Kolo sreće se okreće,ko bi gori sad je

BDTI 1.462——————–774————189 rast 89%

Cijena dionice:
TNPL——- 5.800——————2.981————–pad 49%
Crobex——4.650——————3.346————- pad 29%

Ovdje su upravo proporcionalne veličine postale obrnuto proporcionalne i pojavio se veliki beta.
Veliko odstupanje koje će se s vremenom ispraviti ,jer će se ovo vidjeti na budućim prihodima i zaradi,a samim time dolazi do korekcije cijena prema fundamentima.

Ova tvoja analiza nema veze s vezom, kao i obično. I opet tupiš po svom. Odustajem.

Kako god… dabogda ti TNPL narasla na ATH, zaista. Ako išta onda zbog truda i vremena koje ti treba da pišeš ove plahte. Ako ti se da, pročitaj još jednom moj zadnji post i tipkamo se za godinu ipo dana. A onda ćemo dogovoriti sljedeći termin.

I još nešto… neću ovo pisati na TNPL topicu da ne ispadnem party braker, ali što je sa teorijom o 36 milijona koje će trezor potrošiti na kupnju dionica _na burzi_ ako je iste pribavio vanburzovnom transakcijom? Nije li ti to bio argument no.1 jedno vrijeme za bounce back? I što sad?

Ajd živio!

I'LL BE BACK


hoće li se China više probuditi ili ne?

Predlažem da im pošaljete budnicu. Ima od Idola jedna dobra:

Plamene zore bude me iz sna
Fabricka jutra, dim iz dimnjaka
Pesma se ori, mladi radnici
Celicna jutra, hitam fabrici.

Drugovi moji, radni, veseli
Bicikle voze, ponositi svi
Drugovi moji, radni, veseli
Pobede nove nosicemo mi.

Sunce vec greje, vetar carlija
Jutarnja rosa, zemlja mirisna
Sunce vec greje, a a a a a
Bogata zetva, radujem se ja.

Popodne kruzok na koji idem ja
Tamo ce biti I moja devojka
Devojka plava, koju volim ja
Sa njom cu se vozit sajkama.

Visoke peci potpaljujem ja
Ruda se topi, nasmejan sam ja

Pesma se ori, peva fabrika
Pesma se ori, a a a a a.

Armagedon je blizu!


Fali još samo: ras , dva , tri : maljčikiiiiiiii !!!

101/100 ha..ha

samo što nije...

Često se na brodarima vodi diskusija da li rast vozarina /BDI ,BDTI i ostali/utjeće na zarade ,a indirektno i na cijenu dionice.

Upravo imamo jedan "školski primjer".

Na komentaru poslovnog Tomislav Petrov navodi rast BDTI/tankerski indeks/od 18% u zadnjih mjesec
dana.TNPL je točno toliko pala u odnosu na mjesec dana ranije,uračunavajući skok u petak.Dakle,
pad je bio i viši..Zaključak bi trebao biti :Kada BDTI poćme padati dionica će poćeti rast.

U istom razdoblju je uključen novi brod Dugi otok od 114.000 DWT što predstavlja rast sa
1.197.000 DWT na 1.311.000 DWT.
Za tri mjeseca ulazi i blizanac ,forecast za 4 Q i 1Q 2009. su jako dobri.

A i nafta je značajno pala.

A i US$ je malo pojača.

Sve ovo dokazuje da burza često nije logična ,ali to ne znaći da ću ja biti nelogičan.Ne prodavati i
pomalo dokupljivati u okviru potencijala i čekati,da BDTI i US$ počme padati,nafta poskupi na 200$,
a da flota bude što manja pa bi dionica mogla početi i dobivati na cijeni.

Mislim da dolazi rast i ATPl i TNPL, pa nek se vesele svi dioničari.
Moguče da će sad i uprava i dioničari biti zainteresirani za cijenu dionice.

U svakom slučaju TNPL ima neke stvari koje joj idu jako u prilog:

1) Forecasti za tankere su jako dobri za 4q 2008 i 1q 2009
2) TNPL povećava značajno flotu, 2009 će početi s 10 tankera, a 2008 je vozila s 8 tankera, to je ogromna razlika.

Cijena TNPL 2400-2600 je bila potpuno suluda, i mislim da će mi se kupovina oko 60 komada na tim cijenama jaaako isplatiti.

@lopina

Nadam s da je ovo ironija na djelu jer u suprotnom sam razočaran zaključcima koje donosiš.Kad fondovi prodaju zbog povlačenja love za isplatu po zahtjevima udjelničara onda je pad neminovan bez obzira na sve ostalo.Može nafta biti 10 dolara a BDTI milion.

"kad je kriza velika,glupom je to razočaranje do smrti ,a pametnom prilika još veća"

Da ovo je ironija,ali i prijedlog za razmišljanje.Međutim ,ne radi se o rasprodaji fondova,jer je Zaba
invest povećao svoj udio od nove godine ,a zadnjih mjeseci sačuvao svoj udio , zabin OMF je povečao
svoj udio sa 991 za novu godinu na 1085 na kraju drugog kvartala ,a sada ima 4.255 tj povečao je
u kolovozu za preko 3.000 komada.Bio sam totalno razočaran jer sam misliio da izlaze fondovi,jer
mi nije bilo jasno da izlaze iz ovako podcijenjene dionice.Udio zabinog skrbničkog računa,koji se
vodi kao zbirni račun komitenata/to nije fond/nego vjerovatno skrbnički račun,a uglavnom kao
depozitni račun za lombardne i margine kredite stalno pada..Kako još od početka godine zaba ne uzima u depozit TNPL,jasno je da ovaj račun mora imati stalno manji broj dionica,što nas je jednostavno potaknulona razmišljanje da izlazi fond,što je možda dodatno poticalo na prodaju .

Fondovi ne ulaze nego povečavaju svoj udjel.


Mislim da dolazi rast i ATPl i TNPL, pa nek se vesele svi dioničari.
Moguče da će sad i uprava i dioničari biti zainteresirani za cijenu dionice.

U svakom slučaju TNPL ima neke stvari koje joj idu jako u prilog:

1) Forecasti za tankere su jako dobri za 4q 2008 i 1q 2009
2) TNPL povećava značajno flotu, 2009 će početi s 10 tankera, a 2008 je vozila s 8 tankera, to je ogromna razlika.

Cijena TNPL 2400-2600 je bila potpuno suluda, i mislim da će mi se kupovina oko 60 komada na tim cijenama jaaako isplatiti.


Ne treba ATPL i TNPL stavljati u isti koš,jer tankerski indeksi su veći gotovo 100% nego lani,a BDI je
daleko niži nego lani.Svaki investitor bi trebao dobro analizirati ove dvije firme,i tek tada donijeti
odluku.Jer bulkovi se trže na stranim burzama na P/E 5,a tankeri na 10 do 12.Razlog ovakvih razlika su loše vozarine 2007.za tankere koje značajno smanjuju P/E, a istovremeno bulkovi s obzirom na
izuzetno visoke vozarine u zadnju godinu dana imaju izuzetno povoljan P/E koji će polako rasti/biti
lošiji/jer je zaista teško očekivati onako visoke vozarine,kao lani.
Čestitam Zmrklicu na izvrsnoj kupnji TNPL,iako je za sada bila bolja varijanta da je kupio ATPL na
1.850 do 1.900 i ostvario za sada veći skok.Ipak ATPL brže reagira od trome TNPL u rastu,a u padu
TNPL ima stabilnost i kontinuitet.Međutim,vrijeme će sve staviti na svoje mjesto,a izaći iz
jednog brodara i napraviti đir u drugomu je pravi posao.Na našem tržištu za to treba imati i sreće,jer
uzalud nam poznavanje brodara,kada "patuljci pojma nemaju",a često i analitičari brodarskih firmi
pokazuju nevjerovatno neznanje za sadašnju situaciju brodara,a kako će onda predviđati sutra.

Dobri stari Fearnley.Kratko i jasno.

New Report

Close