Interesantan i dosta opsežan prikaz trenutačne situacije.Informativno.
Je li ovo mozda uzrok velikog pada BDI? Znamo da Capeovi vuku indeks…
http://www.lloydslist.com/ll/news/vale-delays-ore-shipments-to-china/20017569784.htm
Vaš link
Ono što ATPL već i te kako osjeća ovih dana je opća pojava.Kako su neki iskusniji forumaši i najavljivali , realno je da će dobar dio novogradnji ili kasniti ili uopće neće biti isporučen.
Ako je u 2007. kasnilo 24 % novogradnji , a za 2008. se službeno najavljuje 20 % , mislim da se lako može dogoditi da stvarne brojke budu trećina za 2008. i polovica za 2009.
A sredinom 2009. – nakon isporuke još 2 panamaxa i 2 supramaxa , te prodaje 2 stara panamaxa – ATPL bi realno trebala imati flotu bulkera s ukupnom tonažom od 824,000 DWT prosječno staru 7,9 godina.Do kraja 2009.tonaža bi se trebala popeti na 900,00 DWT (uz isti broj brodova) , a prosječna starost smanjiti na ispod 7 godina.
Teoretski , takvu flotu mogu eksploatirati još 20 godina bez posebno značajnih ulaganja.Za to vrijeme će uhvatiti više valova krize , ali i dobrih vozarina….
vrlo precizno…vrlo precizno [thumbsup] samo treba korigirati godine eksploatacije, koje prema međunarodnim pravilima iznose 15 godina!
vrlo precizno…vrlo precizno [thumbsup] samo treba korigirati godine eksploatacije, koje prema međunarodnim pravilima iznose 15 godina!
Znači , Konavle i Pelješac iz ATPL , a i Ist i Zrin iz JDPL odmah u rezalište !
A i čitava Lošinjska plovidba s njima !
vrlo precizno…vrlo precizno [thumbsup] samo treba korigirati godine eksploatacije, koje prema međunarodnim pravilima iznose 15 godina!
Znači , Konavle i Pelješac iz ATPL , a i Ist i Zrin iz JDPL odmah u rezalište !
A i čitava Lošinjska plovidba s njima !
[/quote]
Kakva je cijena dionica, izgleda da je u pravu!
ova pravila diktiraju međunarodne organizacije…novi brodovi sve do 15 godina mogu nesmetano ulaziti u sve svjetske luke…dok je za one preko 15 poseban režim ……tu su i druge pristojbe..itd.itd..
uglavnom to diktiraju …veliki…a sve pod ekološkim i drugim modelima koji se ugrađuju u međunarodne propise…tko se prilagodi ..ide dalje…a tko ne…
Vaš link
Ono što ATPL već i te kako osjeća ovih dana je opća pojava.Kako su neki iskusniji forumaši i najavljivali , realno je da će dobar dio novogradnji ili kasniti ili uopće neće biti isporučen.
Ako je u 2007. kasnilo 24 % novogradnji , a za 2008. se službeno najavljuje 20 % , mislim da se lako može dogoditi da stvarne brojke budu trećina za 2008. i polovica za 2009.
A sredinom 2009. – nakon isporuke još 2 panamaxa i 2 supramaxa , te prodaje 2 stara panamaxa – ATPL bi realno trebala imati flotu bulkera s ukupnom tonažom od 824,000 DWT prosječno staru 7,9 godina.Do kraja 2009.tonaža bi se trebala popeti na 900,00 DWT (uz isti broj brodova) , a prosječna starost smanjiti na ispod 7 godina.
Teoretski , takvu flotu mogu eksploatirati još 20 godina bez posebno značajnih ulaganja.Za to vrijeme će uhvatiti više valova krize , ali i dobrih vozarina….
vrlo precizno…vrlo precizno [thumbsup] samo treba korigirati godine eksploatacije, koje prema međunarodnim pravilima iznose 15 godina!
[/quote]
Odlična predviđanja za ATPL.Odlična budućnost.
A TNPL ima već flotu od 1.311.000 DWT sa Dugim otokom,oko Nove godine dolazi OLIB od 114.000
DWT, 2 handya u toku 2009,a to je ukupno 1.500.000 DWT flote prosječno stare ne više od sedam
godina,godinu krize tankerskih vozarina 2007. ,najmanje zaduženje u odnosu na sve brodare sada,a u budućnosti relativno još manje zaduženje,jer je većina tih brodova već plaćena i što je najbitnije manju tržišnu kapitalizaciju značajno manju od ATPL,a relativno još više prema ULPL.
U ovom trenutku flota TNPL je jednaka kao ATPL,ULPL i JDPL skupa,zaduženje je manje,a tržišna
kapitalizacija dvostruko manja. Vrijeme sve stavlja u matematičke okvire.Izuzetna podcjenjenost u
ovom trenutku.
Izuzetno povoljna sadašnjost i fantastična budućnost.
Odlična predviđanja za ATPL.Odlična budućnost.
A TNPL ima već flotu od 1.311.000 DWT sa Dugim otokom,oko Nove godine dolazi OLIB od 114.000
DWT, 2 handya u toku 2009,a to je ukupno 1.500.000 DWT flote prosječno stare ne više od sedam
godina,godinu krize tankerskih vozarina 2007. ,najmanje zaduženje u odnosu na sve brodare sada,a u budućnosti relativno još manje zaduženje,jer je većina tih brodova već plaćena i što je najbitnije manju tržišnu kapitalizaciju značajno manju od ATPL,a relativno još više prema ULPL.
U ovom trenutku flota TNPL je jednaka kao ATPL,ULPL i JDPL skupa,zaduženje je manje,a tržišna
kapitalizacija dvostruko manja. Vrijeme sve stavlja u matematičke okvire.Izuzetna podcjenjenost u
ovom trenutku.
Izuzetno povoljna sadašnjost i fantastična budućnost.
Odlično Lopina, hajdemo napraviti istu analizu s krajem sljedeće godine. Komentirat ćemo tada i koliku je koja kompanija dividendu isplatila i koliku će isplatiti u 2010. Komentirat ćemo također koliko je koja kompanija novaca zaradila u zadnjih 3 godine i koliko bi mogla zaraditi u sljedće 3. Ja kupujem bussiness, a ti kupuj tone [bye]
Hvala Styx, sve mi je jasnije koliko su tankerasi komplicirani. Na svjetskom trzistu oni mogu biti blizu nule, no u mikro-trzistu mogu zaradjivati. Kod bulka su stvari puno jednostavnije i to mi se svidja.
Valjda zato drug Lopina voli pisati manifeste i ne odgovarati na argumente.
PS. Jos jednom napominjem da TNPL fundamentalno nije losa firma. Naprotiv.
I još ne tako nevažan detalj je što su potezi mjerodavnih u ATPL za razliku od TNPL puno transparentniji i barem na oko djeluju pošteniji prema svojim ulagačima.
Ja bih se jednako rado okušao u ulaganju u TNPL ali uz ovakvu upravu kakvu oni imaju mislim da je ATPL puno bolja solucija. Iako su fundamenti i jedne i druge firme jaki, mislim da mi je novac ipak bolje pozicioniran kod ATPL.
[/quote]
I ne slutiš, koliko si u pravu.
Uprava ATPL su gospoda (gospari) a oni drugi,…ma neću ništa govorit,samo bi se jidi, a to mi ne triba.
Odlično Governor.TNPL ima 6 handyija,a 2009. ulazi još dva i to bi ćinilo flotu od 8 suhih.Dakle,i TNPL
odgovara rast BDI.Sadašnja flota od 6 suhih sa 180.000 DWT se nalazi u situaciji kao cjelokupna flota
ATPL.
MCAP ATPL 3.020.282 vel. flote 800.000DWT br.dionica 1.395.520
TNPL 1.867.291 180.000 DWT br.dionica 626.385
180.000/tnpl/: 800.000/ATPL/= x:3.020.282—x=679.563 679.563:626.385=1.085
Dakle,suhi segment TNPL vrijedi 1.085 kn ,analogno cijeni ATPL
Zaduženost :AOP 102/kapital/ -AOP004/mater. imovina/
ATPL ——–1.210.180-2.102.180 = -891.460 /295 kn duga na uplatu od 1.000kn /po dionici 638/
TNPL ————————————————–10 kn plusa na uplatu od 1.000kn/po dionici 30/
Zaduženost: ATPL 42 %, TNPL 1% veći kapilal od mater. imovine.
Današnja cijena TNPL 2.981-1.085/suhi segment/=1.896
TNPL za1.896 kn kupujem——— 30 kn u blagajni
—————————————-1.017.000DWT/bez Dugog otoka od 114.000DWT/:626.385=1,6264
—————————————–ostala imovina
ATPL za : 2.164kupujem———–638 kn duga :1,14= 560 kn
——————————————800.000:1.395.520=0,573DWT po dionici :1,14=0,053
——————————————ostala imovina:1,14
Korektivni faktor 2.164:1.896=1,14
Što je unosnije kupiti:firmu A ako za 1.896 dobijem 1,624 DWT /tankeri/ i 30 keša
———————–ili firmu B za 1.896 ———-o,53oDWT /bulk/ i 560 kn duga.
12.09.2007. ————12.09.2008.—-INDEX
BDI 8.421——————4.800 ————57 pad 43% Kolo sreće se okreće,ko bi gori sad je
BDTI 1.462——————–774————189 rast 89%
Cijena dionice:
TNPL——- 5.800——————2.981————–pad 49%
Crobex——4.650——————3.346————- pad 29%
Ovdje su upravo proporcionalne veličine postale obrnuto proporcionalne i pojavio se veliki beta.
Veliko odstupanje koje će se s vremenom ispraviti ,jer će se ovo vidjeti na budućim prihodima i zaradi,a samim time dolazi do korekcije cijena prema fundamentima.