Na svjetskom trzistu oni mogu biti blizu nule, no u mikro-trzistu mogu zaradjivati.
Točno, to je zato jer svi gledamo BDTI a on je kao i BDI prosjek svega i svačega a najvise onog sto TNPL nema (VLCC)… ali barem smo poceli gledati BDTI umjesto BDI kaj se TNPL tiče… sjecam se jos prije par mjeseci kako je FIMA objavljivala pricu o BDI i TNPL…
nazalost unutar BDTI nema indeksa afromaxa i suezmaxa kao što to postoji panamax koji najviše utjece na ATPL (makar ne previse jer je tamo vecina brodova u terminskom ugovoru)
sva sreca da BDTI i prihodi TNPL idu skroz zajedno pa se moze pricati i prognozirati barem prihod TNPL
Hvala Styx, sve mi je jasnije koliko su tankerasi komplicirani. Na svjetskom trzistu oni mogu biti blizu nule, no u mikro-trzistu mogu zaradjivati. Kod bulka su stvari puno jednostavnije i to mi se svidja.
Valjda zato drug Lopina voli pisati manifeste i ne odgovarati na argumente.
PS. Jos jednom napominjem da TNPL fundamentalno nije losa firma. Naprotiv.
I još ne tako nevažan detalj je što su potezi mjerodavnih u ATPL za razliku od TNPL puno transparentniji i barem na oko djeluju pošteniji prema svojim ulagačima.
Ja bih se jednako rado okušao u ulaganju u TNPL ali uz ovakvu upravu kakvu oni imaju mislim da je ATPL puno bolja solucija. Iako su fundamenti i jedne i druge firme jaki, mislim da mi je novac ipak bolje pozicioniran kod ATPL.
Zato i ne raste cijena Lošinjske plovidbe kad vi po cijele dane fantazirate o Tankerskoj i Atlantskoj.
Uglavnom, bilo je nesto o rastu mokrih, i padu suhih. Molim druga Lopinu da prokomentira. Kad vec nece komentirat IRR Dugog otoka.
E sad sakai jedno burek s sirom , drugo s mesom [cool]
Te predikcije se mjenjaju svaki čas, pogledaj predikcije za tankere iz siječnja ove godine, pa usporedi spot cijene za lipanj-srpanj. Tankerske je koma predvidjeti. Za bulk skoro pa znamo da će 2009 biti dobra, ovo su mi i za bulk vrlo skromne prognoze.
Znam, ali pitam druga Lopinu. On drzi te predikcije vrlo ozbiljnim i pouzdanim. Pa kad vec to koristi kao druk-alat, evo malo povoda za argumentiranu raspravu. Iako drug Lopina nece u raspravu.
Uostalom, znas i sam da te FFA dozivljavam kao druk-alat, i da puno pozornosti ne posvecujem tim FFA – osim kao okvirnu predikciju sto ce se dogadjati u buducnosti (uzmimo + – 20 % i opet sve dobro).
Ne izgleda lose za suhe, zar ne?
Zato i ne raste cijena Lošinjske plovidbe kad vi po cijele dane fantazirate o Tankerskoj i Atlantskoj.
Ma bi ja prijatelju, pa tko ti je drukao na LPLH sa fotografijama vasih barki… al nekako nisam in d mud. [cool]
Zato i ne raste cijena Lošinjske plovidbe kad vi po cijele dane fantazirate o Tankerskoj i Atlantskoj.
Ma bi ja prijatelju, pa tko ti je drukao na LPLH sa fotografijama vasih barki… al nekako nisam in d mud. [cool]
[/quote]
Ma zezam se, ionako Lošinjska dosta ovisi o Atlantskoj i Tankerskoj, možemo mi imati rezultate i kupovat brodove kad svi brodari zajedno sa Crobexom tonu. A slika je mrak bila, sad se više ne sjećam dal je bio Lošinj ili Rijeka…
evo i pojasnjenja kratica za tankerske rute, nek se nadje:
Znam, ali pitam druga Lopinu. On drzi te predikcije vrlo ozbiljnim i pouzdanim. Pa kad vec to koristi kao druk-alat, evo malo povoda za argumentiranu raspravu. Iako drug Lopina nece u raspravu.
Uostalom, znas i sam da te FFA dozivljavam kao druk-alat, i da puno pozornosti ne posvecujem tim FFA – osim kao okvirnu predikciju sto ce se dogadjati u buducnosti (uzmimo + – 20 % i opet sve dobro).
Ne izgleda lose za suhe, zar ne?
Na temi TNPL sam napravio analizu indeksa na strani 261 i 262,gdje sam pokušao obrazložiti da ovo što pišem nije drukanje već sve što iznosim se zasniva na postoječim činjenicama i izračunima.
Koliko je to ozbiljna analiza možete se uvjeriti jer ćete na TNPL str.223 utvrditi da sam predvidio
dobit za 1H u JEDNU kunu,a dan kasnije str.226 nakon kontrole korigirao i pogriješio za četiri kune.
Ne bih htio biti samodopadljiv,nego želim naglasiti da dobro razumijem ovaj biznis iako sam potpuno
kompjuterski nepismen i uopće nemam pojma o futuresima.Ove izračune sam napravio na temelju dostupnih podataka o indeksima,tečaju dolara,cijene nafte i na temelju procjene/sa foruma radio
Mileva/o omjeru spota i TCT i malo zdravog razuma.
Ono što ATPL već i te kako osjeća ovih dana je opća pojava.Kako su neki iskusniji forumaši i najavljivali , realno je da će dobar dio novogradnji ili kasniti ili uopće neće biti isporučen.
Ako je u 2007. kasnilo 24 % novogradnji , a za 2008. se službeno najavljuje 20 % , mislim da se lako može dogoditi da stvarne brojke budu trećina za 2008. i polovica za 2009.
A sredinom 2009. – nakon isporuke još 2 panamaxa i 2 supramaxa , te prodaje 2 stara panamaxa – ATPL bi realno trebala imati flotu bulkera s ukupnom tonažom od 824,000 DWT prosječno staru 7,9 godina.Do kraja 2009.tonaža bi se trebala popeti na 900,00 DWT (uz isti broj brodova) , a prosječna starost smanjiti na ispod 7 godina.
Teoretski , takvu flotu mogu eksploatirati još 20 godina bez posebno značajnih ulaganja.Za to vrijeme će uhvatiti više valova krize , ali i dobrih vozarina….
Turning to the order book for above carrier tonnage, it has moved on slightly higher since our last conference call standing at 62% of the existing fleet. For Panamaxes, the order book at the end of May this year stood at 45% of the existing fleet while for the Capesize sectors, the equivalent number is 98%. A much analyzed and discussed Greenfield yard problems, as well as credit related issues not forgetting the vital ship building material constraints, will have the effect of dragging out into the future some of these orders while a good number of them will be cancelled all together.
No one can say with certainty the net effect on ship supply figures of all these factors. Most shipping analysts seem to agree that about 25% to 30% of the new buildings on order might never be delivered while the order book should be looked at over a period of about 4 years from now to take into account delay in the delivery of vessels that will indeed be delivered.But virtually, no large bunker scrapping has taken place this year; the Panamax fleet has grown by about 6% year on year and the Capesize tonnage by 7% year on year. These 28.9 million tons of Capesize bunker is scheduled for delivery in 2009. The Capesize fleet might increase by more than 16% if there is no scrapping or other ship withdrawal. It does not include the by now infamous VLCC [1952] conversion. Over the last nine months, Clarksons estimate that 32 VLCCs have been sent for conversion. Information is difficult to get but Clarksons assumed that 25 are being converted into all carriers and another seven to offshore structure.
Now that the VLCC markets have recovered and earnings increased, some conversion plans are being reevaluated and compared to the double scheme conversion. Only time will tell what the outcome of such deliberations by owners of single house of VLCCs will be. The picture for Panamax ship building is coming on stream during 2009, if much more benign with about 11.2 million tons joining the fleet in 2009, representing only 10% of the existing fleet, assuming again no scrapping or other Panamax withdrawals.
The dry bulk overage fleet will be reaching 30% of the total by yearend, that is ship over 20 years old, it is likely that the wear and tear beyond economic repair and national and international regulations will lead to the scrapping of bulk carrier tonnage over the next few quarters. As usual the numbers will be determined by the freight market and more importantly, the anticipation of future freight market movement.
Future supply and demand balance. We agree with most shipping analysts’ predictions including Maersk and Clarksons that the new building deliveries during the second half of 2008 are expected to be matched by strong growth in demand. However, it is possible that the current high levels of both congestions and the continuing high demand for iron ore and other steel making raw materials will continue to put upward pressure on rates. This appears to be the view of the paper market traders as well. During July, FFA for the fourth quarter was taking upward which seems to indicate that the lower level seen in the physical market would be short lived.
Diana 2Q results