@ gardist – ATPL je najbolja firma na zse, i imam gomilu dionica.
Ali nemoj komentirat TNPL ako nisi bolje pogledao.
Dobit iz osnovnog poslovanja TNPL je u pola godine 50% veća nego cijele prošle godine.
@ gardist – ATPL je najbolja firma na zse, i imam gomilu dionica.
Ali nemoj komentirat TNPL ako nisi bolje pogledao.
Dobit iz osnovnog poslovanja TNPL je u pola godine 50% veća nego cijele prošle godine.
Ok, no spomenuo sam prihode, to mi je užasno važno i indikativno. Iz TNPL (i JDPL) sam na vrijeme izašao, no pratim situaciju ipak je to zdrava firma i takvih je na zse malo.
@ gardist – ATPL je najbolja firma na zse, i imam gomilu dionica.
Ali nemoj komentirat TNPL ako nisi bolje pogledao.
Dobit iz osnovnog poslovanja TNPL je u pola godine 50% veća nego cijele prošle godine.
ATPL je izvrsna firma,ali TNPL je izvrsnija.
1.Ima daleko veću flotu
2.Manje je zadužena od ATPL
3.U 3Q BDTI u porastu i na trogodišnjem maksimumu,a suhi u velikom padu
4.ATPL mjenja staro za novo , a TNPL povećava flotu
5.Bolja budućnost s obzirom na uključivanje novih tankera/20% veća flota/
6.U zadnjem kvartalu veća dobit po dionici/relativno/,a razlika se i povećava
7.TNPL još donosi dividendu
8.P/BV kod TNPL značajno niž nego kod ATPL
9.Vrlo brzo 2009 četiri nova handyseize /136.000DWT/
Kratkoročno TNPL daleko bolja prilika.
A prognozirati buduće vozarine nije moguće.Prognoze za tankerske vozarine za 2008 su bile katastrofalne,a ono smo u julu doživjeli trogodišnji maksimum ,a vozarine u toku 2008 su
za 50 do 100% veće nego lani.
Ovo će se potvrditi kroz FI 3Q 2.008. a potvrdit će se kroz ostvarivanje veće dobiti TNPL i kroz
manji P/E za treći kvartal.To je već izvjesno.Po jutru se dan poznaje.
Ipak najveća prednost TNPL je što je kupnja manje rizična,jer za iste novce kupujemo veću tonažu.
Gotovo duplo više,te svaki pomak na bolje će se više multiplicirati kod TNPL nego kod ATPL.A ako
kola krenu naopako,a kod brodara nikad ne znaš TNPL će sa većom flotom i manjim zaduženjem
to lakše amortizirati.
Sve gore navedene prednosti mogu se i brojčano argumentirati,naravno osim tvrdnje da će doći do
daljnje povečanja razlike P/E u korist TNPL.
1. daleko veca flota donosi manje prihode.
2. znalacko koristenje financijske poluge je prednost a ne nedostatak (pogotovo zato jer se krediti daju u dolarima, nadam se da ne trebam dalje).
3. BDI je u velikom padu, toliko da se za jedan panamax moze dobiti 70.000 dolara na godinu dana. Trosak je manji nego kod tankera. Inace, suhi u velikom padu (BHSI) znacajno ce se odraziti i na pad prihoda Tankerske jer njihovi dry kargosi su kvantitativno 40 posto flote ).
4. Treba pricekati sto ce biti s tim novogradnjama, odnosno hoce li zadrzati stare ili ce ‘morati’ prodati stare zbog velikog manjka pomoraca. To je inace, jedan univerzalni problem, koji muce sve brodare, ne samo dry brodare. A i sa tim novogradnjama, jos moraju puno raditi da dosegnu broj ATPL (14-19 brodova). I opet, manja flota (po tonazi) veci prihodi.
5. i ATPL povecava svoju flotu po tonazi. Dobila je dva blizanca 75.100, dva slijede 80.300, a prodaju brodove sa manjom tonazom.
6. kako znas da se razlika povecava?
7. ATPL donosi vecu dividendu (u postotku). ATPL ne daje upravi 16 % bonusa, nego samo 3 %.
8. Naravno, jer su tankeri sofisticiraniji brodovi od bulkera, obicnih ‘kanti’. No, upravo u tome je i predost bulka. Platis bulk jeftinije od tankera i brze dobijes povrat ulozenog. Bulk carrier se moze isplatiti u 3-5 godina, ovisno o visini ugovora (odnosno trenutnom BDI). Mogu li bar jednom dobiti odgovor na moje pitanje ili si svladao Znančevu skolu?:
Koliko je potrebno godina Dugom otoku da se isplati i pri kojim cijenama vozarina?
9. To je samo nedostatak za TNPL jer suhi su u velikom padu.
ja sam dva puta na forumu TNPL zaljepio link gdje se mogu preracunati ws u $ (mislim da je to stranica od Platoa).
i tamo se moze vidjeti da su afromaxi na Mediteranu zaradjivali oko 80.000 $ u odnosu na breakeven od oko 25.000- negdje sam procitao da su sve vrste brodova zaradjivale u prosjeku 3 puta vise od breakevena
uz danasnje vozarine VLCC su nesto iznad breakeven pa vise ne zele spustati vozarine sto je i razlog njihovog povecanja u zadnja tri dana… suezmaxi i aframaxi uz vozarine 1000 su na breakevenu
ja ne bi ulazio koja je bolja firma ATPL vs. TNPL jer je neizvjesnost usproravanja svj. gospodarstva (kine ponajvise)pa stoga i buducih vozarina prevelika, al sve ce se znati do kraja nove godine
Ono sto sam siguran je da ce ovo biti najbolja godina TNPL od 2003. (od kada pratim)… moje procjene dobiti (koje cu postati kroz koji tjedan s objasnjenjem na forumu TNPL) govore o dobiti nesto manjoj od one koje je Mustac najavio (ipak malo pretjeruje)… Iza ove dobiti stoji super ciklus koji je trajao do prije mjesec dana (vidi se ljepo kolko su analiticari fulali u 2q jer su očekivali sezoski niske vozarine), a koji se prijasnjih godina nije desavao
Nesto losije brojke oko porasta dobiti kvari 1q, ali cete vidjeti kolko ce povuči 3q i 4q u odnosu na proslu godinu…- medjutim opet ce zbog prodaje brodova (84 milje) u 3q 2007 dobit malo rasti u 3q 2008 pa ce opet biti pametnjakovica koji izjavljuju "Koliko sam vidio kod ATPL je porast prihoda over 50%, dok je TNPL u – 3,6%. Neto dobit je kod ATPL također značajno bolja u 1H. "
ja sam dva puta na forumu TNPL zaljepio link gdje se mogu preracunati ws u $ (mislim da je to stranica od Platoa).
i tamo se moze vidjeti da su afromaxi na Mediteranu zaradjivali oko 80.000 $ u odnosu na breakeven od oko 25.000- negdje sam procitao da su sve vrste brodova zaradjivale u prosjeku 3 puta vise od breakevena
uz danasnje vozarine VLCC su nesto iznad breakeven pa vise ne zele spustati vozarine sto je i razlog njihovog povecanja u zadnja tri dana… suezmaxi i aframaxi uz vozarine 1000 su na breakevenu
ja ne bi ulazio koja je bolja firma ATPL vs. TNPL jer je neizvjesnost usproravanja svj. gospodarstva (kine ponajvise)pa stoga i buducih vozarina prevelika, al sve ce se znati do kraja nove godine
Ono sto sam siguran je da ce ovo biti najbolja godina TNPL od 2003. (od kada pratim)… moje procjene dobiti (koje cu postati kroz koji tjedan s objasnjenjem na forumu TNPL) govore o dobiti nesto manjoj od one koje je Mustac najavio (ipak malo pretjeruje)… Iza ove dobiti stoji super ciklus koji je trajao do prije mjesec dana (vidi se ljepo kolko su analiticari fulali u 2q jer su očekivali sezoski niske vozarine), a koji se prijasnjih godina nije desavao
Nesto losije brojke oko porasta dobiti kvari 1q, ali cete vidjeti kolko ce povuči 3q i 4q u odnosu na proslu godinu…- medjutim opet ce zbog prodaje brodova (84 milje) u 3q 2007 dobit malo rasti u 3q 2008 pa ce opet biti pametnjakovica koji izjavljuju "Koliko sam vidio kod ATPL je porast prihoda over 50%, dok je TNPL u – 3,6%. Neto dobit je kod ATPL također značajno bolja u 1H. "
Skupa smo predviđali i pogodili dobit za 2Q 2.008.Ali dobit za 1Q je za sve bila veća od predviđamja.
Zašto?Pa jednostavno nismo očekivali da će TNPL iskoristiti tako uspješno kratkotrajni rast vozarina.
Uvjeren se da će 3Q donijeti isto takvo iznenađenje s obzirom na žestoki rast BDTI do trogodišnjeg
maksimuma.Trajalo je kratko ali iskusan menađment je to iskoristio na najbolji način.Dovoljna im je
bila paklena 2007,da iskoriste ukazanu šansu, utoliko prije jer se radi o konzervativnom menađmentu.
A 4Q je ionako mjesec rasta tankerskih vozarina.A u flotu dolazi Dugi otok i blizanac,a to su tankeri
predviđeni za zimske uvijete,a to je ekstra profit.I zato mislim da je uprava u procjeni bila oprezna,
te dala procjenu nižu od očekivane.
8. Naravno, jer su tankeri sofisticiraniji brodovi od bulkera, obicnih ‘kanti’. No, upravo u tome je i predost bulka. Platis bulk jeftinije od tankera i brze dobijes povrat ulozenog. Bulk carrier se moze isplatiti u 3-5 godina, ovisno o visini ugovora (odnosno trenutnom BDI).
Primjer: Zagreb
Trošak novogradnje : 36,700,000 USD (plus kamate na kreditni dio , recimo 2,3 mil USD ; total 39 mil USD)
Prihod: 3 godine po 60,000 USD pd ; 3x x350 x 60,000 = 63,000,000 USD
Operativni trošak broda : max 10,000 USD pd ; 3 x 350 x 10,000 = 10,500,000 USD
Neto prihod (3 god) : 52,500,000 USD (17,500,00 USD godišnje)
Trošak novogradnje : 39,000,000 USD
Vrijeme povrata : 27 mjeseci
Ne znam kome su se tako omrzile ove Špancirove brojke pa da je zaslužio topčinu. A isto tako ne znam kako vam se uopće da ciljat te postotke na ovoj traci dole. Svašta…
Evo Sakai jos malo korisnih info koje su te zanimale za prosli tjedan. Zaključak 1: VLCC prozivljavaju teska vremena (i mene su malo začudile brojke) dok suezmaxi jos uvijek zaradjuju.
Zaključak 2: ovaj pad BDTI cijeli mjesec je ponajvise pod utjecajem VLCC što je dobra stvar
According to the latest ukerapporten from Bassøe had modern VLCC-are from the Gulf region to Korea Friday afternoon rates on worldscale (WAS) 67.5, which is down 22.5 WAS-points against the previous week. This equates to an earnings of just 8,132 dollars a day, compared with 33,694 dollars a day the week before.
Modern VLCC-Am to Europe was WAS 67.5, which is down 15 WAS-points compared to the week before. This equates to an earnings of 22,826 dollars a day. In comparison, earnings in the previous week 44,443 dollars a day.
Rates from West Africa to U.S. Gulf were on WAS 87.5 against WAS 115 previous week. The daily earnings are at 31,551 dollars (64,412 dollars the week before)
Suezmax-are from West Africa to Philadelphia get a rate of WAS 135 as WS-down 7.5 points compared to the week before. Profit is the 35,286 dollars the day, against 39,741 dollars a day the preceding week.
Suezmax-payments from the Black Sea (Novorossisk) to Italy (in Augusta) has fallen from WAS 150 to WAS 140, which means that the daily earnings are now at 52,923 dollars, compared with 61,960 dollars the week before.
Per august is breakeven levels for Frontline VLCC-one and suezmax-are, respectively, 31,400 and 24,800 dollars.
ja sam dva puta na forumu TNPL zaljepio link gdje se mogu preracunati ws u $ (mislim da je to stranica od Platoa).
i tamo se moze vidjeti da su afromaxi na Mediteranu zaradjivali oko 80.000 $ u odnosu na breakeven od oko 25.000- negdje sam procitao da su sve vrste brodova zaradjivale u prosjeku 3 puta vise od breakevena
uz danasnje vozarine VLCC su nesto iznad breakeven pa vise ne zele spustati vozarine sto je i razlog njihovog povecanja u zadnja tri dana… suezmaxi i aframaxi uz vozarine 1000 su na breakevenu
ja ne bi ulazio koja je bolja firma ATPL vs. TNPL jer je neizvjesnost usproravanja svj. gospodarstva (kine ponajvise)pa stoga i buducih vozarina prevelika, al sve ce se znati do kraja nove godine
Ono sto sam siguran je da ce ovo biti najbolja godina TNPL od 2003. (od kada pratim)… moje procjene dobiti (koje cu postati kroz koji tjedan s objasnjenjem na forumu TNPL) govore o dobiti nesto manjoj od one koje je Mustac najavio (ipak malo pretjeruje)… Iza ove dobiti stoji super ciklus koji je trajao do prije mjesec dana (vidi se ljepo kolko su analiticari fulali u 2q jer su očekivali sezoski niske vozarine), a koji se prijasnjih godina nije desavao
Nesto losije brojke oko porasta dobiti kvari 1q, ali cete vidjeti kolko ce povuči 3q i 4q u odnosu na proslu godinu…- medjutim opet ce zbog prodaje brodova (84 milje) u 3q 2007 dobit malo rasti u 3q 2008 pa ce opet biti pametnjakovica koji izjavljuju "Koliko sam vidio kod ATPL je porast prihoda over 50%, dok je TNPL u – 3,6%. Neto dobit je kod ATPL također značajno bolja u 1H. "
Za Lopinu i The STyx,
i ATPL i TNPL su zdrave firme, samo stvari se u brodarstvu užasno brzo mjenjaju. Još 2002 ATPL se borila za goli opstanak na marketu dok je TNPL "plivala" u kešu. Ako sami ne možete predvidjeti što će se događati na marketu u narednih 2-3 godine onda platite stručnjake primjerice iz Marsofta, oni će vam stručne elaborate sa prognozama za dobru lovu rado dati, a možete malo baciti oko i na FFA. Nema tu velike filozofije, "koliko para toliko muzike".
Uglavnom, držim da će ATPL do kraja 2010 i po tonaži i posebno po cijeni dionice biti jača od TNPL i zato ne prodajem dionice ATPL ispod 4500. Uživajte.
Hvala Styx, sve mi je jasnije koliko su tankerasi komplicirani. Na svjetskom trzistu oni mogu biti blizu nule, no u mikro-trzistu mogu zaradjivati. Kod bulka su stvari puno jednostavnije i to mi se svidja.
Valjda zato drug Lopina voli pisati manifeste i ne odgovarati na argumente.
PS. Jos jednom napominjem da TNPL fundamentalno nije losa firma. Naprotiv.