Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

FRANKOPAN
2008
15 Aug 01 Aug North Africa Mediterranean 80000 rnr ERGOIL
31 Jul 22 Jul North Africa Mediterranean 80000 ws 310 TAMOIL
30 Jul 17 Jul North Africa Mediterranean 80000 ws 270 MORGAN STANLEY
21 Jul 11 Jul North Africa Mediterranean 80000 ws 245 EXXON MOBIL
27 Jun 17 Jun North Africa Mediterranean 80000 ws 255 MORGAN STANLEY
27 Jun 16 Jun North Africa Mediterranean 80000 ws 255 MORGAN STANLEY
01 Mar 20 Feb North Africa Mediterranean 80000 ws 140 PETROPLUS
02 Feb 24 Jan North Africa UK & Continent 80000 ws 175 PETROPLUS
03 Jan 21 Feb North Africa Mediterranean 80000 ws 140 PETROPLUS
2007

16 Oct 05 Oct North Africa North Africa 80000 ws 95 SAMIR
24 Apr 13 Apr North Africa Mediterranean 80000 ws 115 CNR

Evo malo za usporedbu, ovo je aframax Frankopan od TNPL, i izgleda da su 6 i 7 mjesec bilo posebno dobri. TNPL vozi na mediteranu, gdje su zabranjeni single hull tankeri, pa su vozarine stabilnije


Cijene novougovorenih novogradnji su otišle u tri PM.Čak se može postavljati pitanje,da koliko sve to može biti rentabilno ,ako vozarine ostanu samo ovoliko.Jednostavno neće biti isplativo
graditi nove brodove i na njima gubiti.A brodovlje će biti sve starije.

Bulkeri imaju veći NAV od tankera ali kako tankerske vozarine rastu raste im i NAV.Istovremeno
vozarine/BDI/pada ili stagnira u odnosu na prošlu godinu ,a s obzirom na rast cijene nafte i pad US$ možemo reći da su uvjeti poslovanja za suhe značajno lošiji nego lani…

Cijene za bulkere su takve kakve jesu. Zapravo i nisu. Ako se ugovara veca kolicina, cijena je znatno povoljnija. Dovoljno je napomenuti najnovije Kineze Atlantske koji su ugovoreni za 45 mil USD, dok je trenutno jedna novogradnja teska oko 58 milijuna USD. (Da, onaj tko je ugovorio 1 supramax za 58 mil USD ga je preplatio [smiley]).

Zpravo, cijena najnovijih Kineza je i ispod 40 mil usd ako u to ukalkuliramo prodaju Jadrana, mladica od 26 godina (27 mil USD), koji je izamortiziran tamo u proslom stoljecu.

VIdim da BDI pada, dok BDTI raste [rolleyes] – prilazem sliku. I ja volim matematiku.

Mi znamo koliko se otprilike zaradjuje na BDI 7000, 6000, 10 000 itd. Jer imamo referentne ugovore, jer znamo koliko su operativni troskovi bulk carriera.

Lopino, koliko tankerasi zaradjuju na BDTI 2000, 1500, 1400? Koliki su dnevni operativni troskovi tankera? Kad iznjedrite te informacije moci cemo napraviti usporedbu. Prije toga je sve samo puko naklapanje i nagadjanje.
[/quote]
2Q smo već prošli.TNPL sa dobiti od136,50 kn po dionici uz zadnju cijenu od 3.160 na godišnjoj razini ćini p/e 5,78
Za ATPL ista stvar 6,08

U 1Q TNPL 6,9o ATPL oko 5,70

Očito da je došlo do promjene smjera.ATPL usporava sa dobiti ,a TNPL ubrzava tako da ostvaruje
veću dobit po dionici od ATPL.

Koji je razlog promjene smjera.Manipulacije ili prast cijena tankerskih vozarina.Pa dolazi do
enormnog rasta tankerskih vozarina i to baš u trećem kvartalu ,te će se pojaviti još veće razlike
u korist TNPL.

Tablicu koju ste pokazali nije dobar pokazatelj jer pokazuje samo jedan tjedan,a za indekse je važan prosječni indeks za što duže razdoblje.Dakle, minimalno bi trebalo usporediti barem ovo razdoblje od 01.07.2008 do danas jer te podatke imamo.

Prosječan BDTI za razdoblje od od 01.07 do 23.08.je 1.854 što ćini više od 100% nego lani,ali i
oko 3% više nego u izvrsnom 2Q.

Istovremeno BDI indeks je značajno pao, te je i njegova prosjek manji u 3Q od 2Q,a naročito
je manji prema 1Q.

Pošto je nafta pojeftinila jasno je da će od toga ostvariti ekstra profit i ATPL i TNPL.

Pošto je US$ narasta jasno je da će to biti dodatni ekstra profit.

I dok TNPL u ovom rastu ima potencijalno veće zarade od rasta vozarina ,jasno je da se nalazi u povoljnijoj situaciji od ATPL kada cijene vozarina za suhe padaju.Postavlja se pitanje da li će ATPL uspjeti potvrditi rezultat 2Q,jer će utjecaj pada vozarina može biti veći od pozitivnih utjecaja tećaja i nafte.
I u pomorstvu neminovno djeluje zakon spojenih posuda.I zato TNPL postaje sve interesantnija.

Uspoređujući prošlu godinu BDTI je /1.405 : 817/ 72 % veći,a što je dostatno da pokrije razliku
prema većoj cijeni nafte i nižeg tećaja US$ u odnosu na prošlu godinu.

Istovremeno BPI je/6.080:7.o68/ -14% BSI 4.387:4.809 -8%

Dakle zakljućak je da tankerske vozarine rastu iz kvartala u kvartal i da je sada situacija za TNPL sve povoljnija.

Za bulkere situacija je gora nego lani u isto vrijeme.
Ja preferiram ono što će donijeti veću dobit od očekivane.Tankeri su moji favoriti.

Važna napomena:Ako donosite odluku s obzirom na rast ili pad vozarina u kratkom razdoblju možete
steći krivu sliku.Tipičan primjer ovakve manipulaciji ste imali na TNPL,kada je BDTI strelovito
rastao sa 800 na 900 ,a to je najniže što je bilo u povijesti tih vozarina.I cijena

za indekse je važan prosječni indeks za što duže razdoblje…

Očito da je došlo do promjene smjera.ATPL usporava sa dobiti ,a TNPL ubrzava tako da ostvaruje
veću dobit po dionici od ATPL.

Tablicu koju ste pokazali nije dobar pokazatelj jer pokazuje samo jedan tjedan,a za indekse je važan prosječni indeks za što duže razdoblje.

Važna napomena:Ako donosite odluku s obzirom na rast ili pad vozarina u kratkom razdoblju možete
steći krivu sliku

a onda u prethodnom postu se kaze BDI pada, a BDTI raste (pa sto je to nego kratko razdoblje?). BTW, prilozio sam GODISNJE kretanje obaju indeksa…to se naravno ne komentira. Ili mozda drug Lopina tvrdi da BDI vise nece skociti?

Odustajem. Kad pitam precizno, zelim i precizne odgovore. A dobijam i dalje manifeste radnicke partije. Zmrklic se barem potrudio odgovoriti na moja pitanja, dok i dalje od lopine dobijam papagajske "TNPL je bolja". Sto je s ROA, ROE, EBITDA i slicnim pokazateljima? ma ne moras odgovoriti…

Nadalje:

Istovremeno..
vozarine/BDI/pada ili stagnira u odnosu na prošlu godinu ,a s obzirom na rast cijene nafte i pad US$ možemo reći da su uvjeti poslovanja za suhe značajno lošiji nego lani.

a onda u drugom postu:

Pošto je nafta pojeftinila jasno je da će od toga ostvariti ekstra profit i ATPL i TNPL.

To su samo onako, brzinske crtice. No buduci da sam svjestan uzaludnosti misije prosvjetljivanja, ne da mi se kopati malo dublje po postu ili recimo, priloziti grafove demand/supply za tankere i bulkere)

Za kvalitetan druk se mora biti dosljedan, a ja tu vidim samo udarnicki pristup "druze Tito, dajte nam vece lopate pa cemo iskopati vise uglja". Najte kaj zamerit.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


E sad , sakai, to se odnosi na 2007, kad je ws parametar računat obzirom na cijenu nafte početkom 2007. Za 2008 je ws drukčije izačunat, pa mislim da to nije usporedivo, odnosno da BDTI na 1400 uz ws iz 2008 daje puno više vozarine nego na tom nivou u 2007 u USD po danu , ali naravno i troškovi su veći. [/u]

Vidis to je zanimljivo, jel mozes reci nesto vise o tom izracunavanju ws-a.

potcrtao sam kljucni dio. Ja znam koliki su operativni troskovi dnevno za bulkere, otprilike znam i breakeven za njih. Za tankere nemam pojma upravo zbog tog kompliciranog i sifriranog pristupa. Bilo bi dobro to demistificirati, ali tezak je to zadatak, cini mi se.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Nes ti takvog pada BDI-a u odnosu na proslu godinu. Mislim da bi svi tankerasi imali wet dreams kad bi im BDTI bio na razini /vrijednosti trenutnog BPI/BSI.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

@sakai – taj ws je razlicit čak za svaki tankersku rutu. Kolko znam ws 280 bi bio cca 80000 USD/Day za aframaxe na mediteranu, takav je shogun imao otprilike račun.

Ali ako ima itko bolji info, ili misli da je krivo nek se javi.

Evo s moj novac rasprava

zmrklic
Kolega STYX s poslovnog je izvukao neke podatke može li netko iz struke dati analizu:

ALAN VELIKI 166 000 3 YRS T/C USD 37,5K CHEVRON
Datum 7.5.2008.

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DONAT 130 000 05.06.2008 MUANDA USG WS 207,5 CHEVRON

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
SALI 100 000 04.06.2008 SKERIR MED WS 280 EXXONMOBIL

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
PETAR ZRINSKI 80 000 23.05.2008 LIBYA MED WS 300 TAMOIL

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DALMACIJA 80 000 23.05.2008 LIBYA ITALY WS 300 ENI

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
FRANKOPAN 80 000 05.03.2008 MELLITAH MED WS 140 PETROPLUS

Prva tri afromaxa iznad 80 000$ po danu (troškovi nebi trebali prelaziti 20 000$) trajanje 10-13 dana onaj početkom kvartala iznad 25 000$ na sadašnjim cijenama nafte. Ovo su svakako odlične vozarine osim zadnje koji nosi malu zaradu. ALAN na trogodišnjem ugovoru, TOP tanker kažu da im je breakeven na 32 000$ za suezmaxe, dok FRO prije godinu dana govori o 22 000$ po danu, vjerujem da TNPL sa Suezmaxom ima breakeven ispod 20 000$ na TC-u. Mislim da imaju čistih 20 000$ dnevno. Kod afromaxa su troškovi bunkera porasli znatno u zadnjih dvije godine, ali ne vjerujem da prelaze 15 000$.

Brojke su čisto informativne i više služe kao povod za rasparavu. Vjerujem da se unutrašnjim informacijama može doći do točnijih podataka.

Breakeven i koliko rade na spotu.

(Donat je sigurno vezan ugovorom jer Tankerska ne plovi izvan med.)
__________________

T a n k e r s Suezmax First Half 2008 Summary No. 24 – 21 August, 2008

http://download.hellenicshippingnews.com/pdf/mcq/No.%2024%20Suezmax%20First%20Half%202008%20Summary%2008.20.08.pdf

When wealth is lost, nothing is lost; when health is lost, something is lost; when character is lost, all is lost. ~Billy Graham

E to je vec posao! (no bas morate komplicirati ha?). Jel se radi o spotu ili o TC?

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Evo s moj novac rasprava

zmrklic
Kolega STYX s poslovnog je izvukao neke podatke može li netko iz struke dati analizu:

ALAN VELIKI 166 000 3 YRS T/C USD 37,5K CHEVRON
Datum 7.5.2008.

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DONAT 130 000 05.06.2008 MUANDA USG WS 207,5 CHEVRON

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
SALI 100 000 04.06.2008 SKERIR MED WS 280 EXXONMOBIL

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
PETAR ZRINSKI 80 000 23.05.2008 LIBYA MED WS 300 TAMOIL

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
DALMACIJA 80 000 23.05.2008 LIBYA ITALY WS 300 ENI

Vessel LoadQty Layday Lport DPort Rate Charterer
FRANKOPAN 80 000 05.03.2008 MELLITAH MED WS 140 PETROPLUS

Prva tri afromaxa iznad 80 000$ po danu (troškovi nebi trebali prelaziti 20 000$) trajanje 10-13 dana onaj početkom kvartala iznad 25 000$ na sadašnjim cijenama nafte. Ovo su svakako odlične vozarine osim zadnje koji nosi malu zaradu. ALAN na trogodišnjem ugovoru, TOP tanker kažu da im je breakeven na 32 000$ za suezmaxe, dok FRO prije godinu dana govori o 22 000$ po danu, vjerujem da TNPL sa Suezmaxom ima breakeven ispod 20 000$ na TC-u. Mislim da imaju čistih 20 000$ dnevno. Kod afromaxa su troškovi bunkera porasli znatno u zadnjih dvije godine, ali ne vjerujem da prelaze 15 000$.

Brojke su čisto informativne i više služe kao povod za rasparavu. Vjerujem da se unutrašnjim informacijama može doći do točnijih podataka.

Breakeven i koliko rade na spotu.

(Donat je sigurno vezan ugovorom jer Tankerska ne plovi izvan med.)
__________________

Zmrklic,
nedavno su objavljeni rezultati 1H 08, pogledaj ih malo detaljnje, posebice stavke ukupnih prihoda i neto dobiti (to je ipak najvažnije). Koliko sam vidio kod ATPL je porast prihoda over 50%, dok je TNPL u – 3,6%. Neto dobit je kod ATPL također značajno bolja u 1H.
Kad si već stavio vozarinu za Alan Veliki za period od 3 godine, usporedi je sa vozarinom za Zagreb za isti period i dobit ćeš sliku tenutačnog i budućeg stanja na tržištu kakvog predviđaju naručitelji, a oni bi to mogli i morali procjeniti bolje od nas na forumu. Pametnom dosta.

@ gardist, fulo si cijeli fudbal, raspravljo sam općenito o tankerima bez ikakvog pominjanja ATPL,
ATPL imam vise nego TNPL.

pogledaj malo

Evo malo o Donatu

IMAREX Tanker Traffic – oil tanker chartering data and analysis

http://www.tankerforum.com/view_vslfix.php?vnm=DONAT&vid=Suezmax

When wealth is lost, nothing is lost; when health is lost, something is lost; when character is lost, all is lost. ~Billy Graham

New Report

Close