i dalje se nastavljaju dobre vijesti…
JDPL nije na realnoj cijeni.
Uvjerenja sam da je Hypo u ATPL i tu bi bilo izlazaka, to je sigurno.
Sigurno je i da JDPL ne ulazu u nove carriere kao sto bi trebao (samo su jedan kupili ove godine tj. zamjena staro za novo).
Istina je i da ATPL nije revalorizirao brodove kao sto to JDPL radi pa njegov P/B nije usporediv.
No jednako je tako istina i cinjenica da ce vjerovatno ATPL na 3000 i malo preko.
Neznam koliki to daje P/E (pucam na oko 30; tu negdje).
JDPL ce imati sa ovom cijenom P/E oko 9-10.
Sada da li je to realno ili ne, mislim da nije.
Naravno da ATPL vise vrijedi i treba vise zbog potencijala ali ovolika razlika je ipak nesrazmjerna.
Zar ne??>
I ja isto mislim. JDPL bi trebao narasti barem na 1.000,00 kn.
Budd jel’ valja ova?
I ja isto mislim. JDPL bi trebao narasti barem na 1.000,00 kn.
Budd jel’ valja ova?
U najmanju ruku[smiley2]
fazan: ” I ja isto mislim. JDPL bi trebao narasti barem na 1.000,00 kn. Budd jel’ valja ova? ” U najmanju ruku[smiley2]
Još da iskoristimo kratkoročni skok od 20-30% najavom privatizacije, moglo bi i preko toga, jasno ako bi razina od 1000 kn bila dosegnuta prije privatizacije a što jedino ovisi o Hypu.
TunaSalad, koliko bi vrijedio JDPL nakon pokrića gubitaka? Kada bi usporedio fundamente i multiple sa drugim brodarima, koja bi bila cijena dionice? [smiley10]
ne bih lupao cijenu, ali par zapažanja vezano uz multiple brodara koje sam zamjetio, pa evo na općenitu temu:
BV i P/B računan iz FIjeva:
neki revaloriziraju brodove na kraju godine (JDPL), neki ne (ATPL). TNPL nešto revalorizira isto (vidi se u FI AOP 096). ULPL to po izvješću ne radi, ali tek od 2006 i imamo kons. izvješće, a i pitanje je što i kako prikazuju, no, to mijenja BV, pa usporedba tu očito ne funkcionira.
znalci zato sami računaju NAV i procjenjuju realnu vrijednost brodova (ja to ne znam) i to jedino daje pravu sliku.
P/S:
brodari prodaju brodove pa ti “izvanredni” prihodi mogu iskrivljavati sliku. kod JDPLa toga nema (naučili iz 2Q izvješća – zbog revalorizacije, a prije se pojavljivalo u Ostalim ili Izvanrednim prihodima pa se dade isključiti).
za TNPL ne znam točno, ali ako se što i pojavljuje onda je smiksano u prihodima prodaje i ne da se eliminirati ako je preveliko.
kod ATPL je isto smiksano u prihode prodaje, a koliko utječe na sliku prihoda bi trebao dublje pogledati. primjer iz 1Q 2007: Ukupan prihod je za 48,5% veći u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, a većim dijelom (32,1%) kao rezultat prihoda od prodaje broda.
ULPL – nekako smo zaključili da su prikazani prihodi prodaje premali i nerealni. prihodi od prodaje brodova se fino vide kao ostali prihodi.
no, dovoljno za zaključiti da se P/Su u usporedbi treba dati “malo lufta” . ali mislim da daje ok sliku
P/E:
dobit dođe od prihoda, pa ovo gore vrijedi i za P/E – može biti pod utjecajem prodaje brodova.
i na kraju najvažnije: u cijenu se ugrađuju očekivanja. ne očekuje se isto ove godine od ATPL i TNPL, pa manji P/E kod TNPL ne mora značiti da bi ona trebala više rasti.
eto, umjesto cijene malo filozofije [smiley2]
eto, umjesto cijene malo filozofije [smiley2]
Neka, dobro si ovo sve proučio i povezao. Ovo sa revalorizacijom bi bilo dobro da se radi, i to ne samo kod brodora. Osim toga, kod brodara je normalno da prodaju brodove, i nije čak ni pošteno reći: “e, to su izvanredni prihodi, to nije to!”. Je, to je dio poslovanja brodara, da kupuju i prodaju oruđe za rad, “radne strojeve”. Za svaki brod koji proda, dobar brodar kupi barem jedan, koji će opet biti prodan vratiti dio uloženog novca natrag.
BTW, danas sam uz pomoć jednog kolege uspio izračunati da je normalan dnevni rashod dakle plaće posade i ulje 2.500 – 3.000 dolara dnevno, ovisno o brodu (tanker, kontejneri…). To se odbije od vozarine, i dobivaš otpilike ostatak koji ima brodar od vozarine. Na to sve se računaju izvanredni godišnji troškovi: u slučaju kvara, dokovanja, registracije i ostalo. Naravno, noviji brodovi, manje problema i dodatnih troškova. A moj ULPL najstariji broj 2004. [smiley11]
Moram priznati da ne razumijem na čemu se temelje vaše pretpostavke o velikom potencijalu Jadroplova, i neostvarena očekivanje o nekakvoj puno većoj cijeni dionice. Flota od sedam brodova, 50 zaposlenih u administraciji,toliko ih je u administraciji Atlantske koja je pet puta veća firma, zavrzlame sa privatizacijom kojoj se ne nazire početak, potpuna neaktivnost uprave i managementa u svezi s kupnjom novih brodova i proširenjem flote sad kad cijeli svijet kupuje kao sumanut, neću ulaziti u to da li je to zasluga nesposobnog managementa ili vezanih ruku zbog privatizacije. Nadalje, navodna potraživanja nekih iz bivše vlasničke strukture i neraščišćeni računi, Hypo koji izlazi i hrpa neizvjesnosti itekako utječu na ovu dionicu. Po meni tržišna cijena je uvijek ona realna, a da li su vaša očekivanje realna to treba vidjeti.
Kolega mudro zborite, ali JDPL je sada isključivo podcijenjena iz tehničkih rzloga ne toliko fundamentalnih.
Obzirom na vrlo moguću trojku ATPL….sedmica za JDPL je konzervativna.
Kolega SLK dobro ste izračunali sada još samo dodajte kamate i amortizaciju…
Da, postoji još rashoda, ali sam htio znati koliko je čistog od vozarine. Uspio sam iskopati iznose vozarina za ULPL, tako da (možda) mogu dosta precizno i izračunati FI za 3Q.
Kolega SLK dobro ste izračunali sada još samo dodajte kamate i amortizaciju…
A sa kamatom je sad stanje malo nepovoljnije… ATPL ima 1 mlrd kuna dugorocnih obveza, a kaci ih kolko? 5% godisnje?
Da, postoji još rashoda, ali sam htio znati koliko je čistog od vozarine. Uspio sam iskopati iznose vozarina za ULPL, tako da (možda) mogu dosta precizno i izračunati FI za 3Q.
pa daj bar prihode.