Temu BLPO (Belupo d.d.) otvaram zbog velikog interesa i privatnih upita vezanih za Belupo d.d.
Predlažem da se svi forumaši koji su zainteresirani za razmjenu podataka,informacija i razmišljanja uključe u diskusiju vezanu za događaje/zbivanja o/u Belupo d.d.
Srdačan pozdrav
Uvod – osnovno o Belupu d.d.
BELUPO je druga po veličini farmaceutska kompanija u Hrvatskoj prema tržišnom udjelu osnovana 1971 godine u sastavu Grupe PODRAVKA. Moderna smo farmaceutska tvrtka koja u tehnološkom, tržišnom ali i razvojnom pogledu drži korak s vremenom i visokim standardima farmaceutskog poslovanja.
U Hrvatskoj smo leader u kardiovaskularnom i dermatološkom programu sa dva najprodavanija lijeka: lijek za liječenje visokog krvnog tlaka i sprečavanje kardiovaskularnih oboljenja. U prodaji imamo i lijekove u bezreceptnoj prodaji. Poslovni program OTC-a obuhvaća lijekove koji se izdaju bez recepta te biljne i dijetetske (među najpoznatijima su Ginkgo, Lupocet, Neofen, Maxi Omega 3 i Vitaseng). Na hrvatskom smo OTC tržištu prisutni od samih početaka svog djelovanja prije četrdeset godina, a jedna od uloga OTC segmenta unutar kompanije je građenje prepoznatljivosti samog branda Belupo.
40. godina Belupa
Belupo je drugi po veličini proizvođač lijekova u Republici Hrvatskoj s 40-godišnjom tradicijom. Vodeća je farmaceutska tvrtka u Hrvatskoj po prodaji lijekova s učinkom na kardiovaskularni sustav i lijekova s učinkom na kožu. U Belupu trenutačno radi oko 1250 ljudi, od toga 1000 u Hrvatskoj i dvjesto pedeset u inozemstvu.
Belupovo najveće tržište je Hrvatska gdje ostvaruje 60 % prodaje, dok ostalih 40 % ostvaruje na inozemnim tržištima. Liberalizacija tržišta lijekova kako na globalnom tako i hrvatskom tržištu mnogo toga mijenja.
Najvažniji detalji u povijesti Belupa d.d.
1999.
Gradnja nove tvornice krutih oblika lijekova na 7.000 četvornih metara najveći je, ali i najvažniji objekt u farmaceutskom kompleksu Belupa na ukupno 15.000 četvornih metara. Tvornica potpuno omogućuje neprekinuti proces operativnih postupaka odnosno protok materijala i radnika kroz prostore koji su fizički povezani, što je čini jedinstvenom u ovom dijelu Europe. Prednosti: zatvoreni sustav, nemogućnost kontakta operatera i supstance, gravitacijsko doziranje, fleksibilna i brza zamjena jednog lijeka drugim da bi se ispunili tržišni zahtjevi, ušteda i inovacija pri izradi probnih serija, stupnjevani tok proizvodnje, modularni koncept koji omogućuje nadogradnju kapaciteta, integrirana skladišta uz kompjutorski nadzor.
Tvornica udovoljava svjetskim standardima Dobre proizvođačke prakse (GMP), zahtjevima američke Uprave za hranu i lijekove (FDA), zahtjevima europske Konvencije o farmaceutskoj inspekciji (PIC) te propisima Zakona o lijekovima Republike Hrvatske.
2004.
Počinje raditi nova tvornica krema, masti, losiona i gelova
2005.
Izgrađen je mikrobiološki laboratorij
2007.
Osnivanje ljekarničke ustanove- DELTIS Pharm (9 ljekarničkih jedinica)
2008.
Stjecanje većinskog udjela u Farmaviti -farmaceutska tvrtka u Bosni i Hercegovini
2010.
Farmavita – Proizvodna dozvola
http://www.belupo.hr/Default.aspx?sid=10490
Poslovni partneri Belupa d.d.
Zahvaljujući svojem položaju na tržištu, poslovnom pristupu i ponašanju te tehnološkim mogućnostima i proizvodnom potencijalu, Belupo je zadobio povjerenje uglednih farmaceutskih proizvođača s kojima ostvaruje raznovrsnu i uspješnu suradnju. Među njima se ističu Janssen Pharmaceutica, Abbot i Pierre Fabre Dermatologie, GlaxoSmithKline, Pharmaten, Medis, Lupin, Torrent.
Poslovanje -Na tržište u 2010. lansirano 14 novih proizvoda
U području farmaceutike prošle je godine ostvarena prodaja u iznosu od 744,2 milijuna kuna, što je jedan posto manje u odnosu na 2009. godinu. Pritom je prodaja u Hrvatskoj smanjena za šest posto, zbog pada prodaje lijekova na recept (za 7 posto) te pada prodaje bezreceptnih proizvoda (za 8 posto). Posljedica je to sniženja cijena velikog lijekova na recept, dok je slabiju prodaju bezreceptnih proizvoda uzrokovala recesija i smanjenja osobna potrošnja.
Kompanija je u 2010. na tržište lansirala 14 novih proizvoda, od čega je 9 u Rx, a 5 u OTC statusu, pa sada od 126 aktivnih tvari proizvodi 205 lijekova na recept, 37 OTC lijekova, 14 dijetetskih proizvoda te 5 proizvoda medicinske kozmetike.
http://www.belupo.hr/Default.aspx?sid=11464
Poslovanje – Rast prodaje od 3 posto u prvom kvartalu 2011.
Hrvatska farmaceutska kompanija Belupo u prvom je kvartalu ove poslovne godine na hrvatskom tržištu ostvarila 57% prihoda prodaje, dok ostalih 43% otpada na poslovanje na inozemnim tržištima. U istom smo razdoblju ostvarili 160,9 milijuna kuna prihoda od prodaje što je rast od 3% u odnosu na isto razdoblje lani. Na hrvatskom je tržištu ostvareno 91,7 milijuna kuna prihoda od prodaje.
Grupa Belupo, drugim je riječima, ostvarila rast prihoda od prodaje od 3 posto u odnosu na isto razdoblje lani, s tim da je na domaćem tržištu kompanija zabilježila 5 postotni pad prodaje, dok je na inozemnim tržištima prodaja porasla za čak 18 posto. Udio Belupovih etičkih lijekova prema strukturi prodaje na hrvatskom tržištu dosegnuo je 70,9 posto, a bezreceptnih 18,3 posto prihoda od prodaje. Ljekarne Deltihs Pharm ostvarile su 3 postotni rast u odnosu na prethodnu godinu. Receptni su lijekovi u istom razdoblju pali za 10 posto dok je bezreceptni program ostvario rast od 11 posto.
Proizvodni program – lijekovi na recept i bezreceptni proizvodi
Prema anatomsko-terapijsko-kemijskoj klasifikaciji (ATK), Belupovi su lijekovi zastupljeni u 10 skupina. Za Belupo najveću stratešku važnost i zastupljenost imaju skupine lijekova s učinkom na srce i krvne žile (skupina C), lijekovi s učinkom na kožu (skupina D), lijekovi s učinkom na mišićno-koštani sustav (skupina M), lijekovi s učinkom na živčani sustav (skupina N) i lijekovi za liječenje sustavnih infekcija (skupina J).
Belupo danas uvjerljivo vodi po prodaji lijekova s učinkom na srce i krvne žile na hrvatskom tržištu s tržišnim udjelom od oko 30%, a unutar podgrupe ACE-inhibitora (lijekovi za snižavanje krvnoga tlaka) ima udio od 55%.
Iako je skupina lijekova s učinkom na kožu razmjerno mala, Belupo po ostvarenim prihodima od prodaje i po broju proizvoda u programu bilježi kontinuirani rast i razvoj, te je vodeći na hrvatskom tržištu s tržišnim udjelom od gotovo 30%.
U skupini lijekova s učinkom na živčani sustav Belupo bilježi kontinuirani rast prodaje, te je drugi po veličini prodaje na hrvatskom tržištu s udjelom od oko 20%.
Lijekovi na recept
http://www.belupo.hr/Default.aspx?sid=24
Bezreceptni proizvodi
http://www.belupo.hr/Default.aspx?sid=10110
http://www.belupo.hr/Default.aspx?sid=10111
vlasnik Belupa je Podravka, a kako se Belupom ne trguje na ZSE, ne vidim nikakav razlog da se otvara posebna tema za Belupo ….logičnije je da se o Belupu raspravlja na topicu Podravke….kad i ako Belupo bude prodan, onda će to biti druga priča
Zanimljivosti
* najprofitabilnija tvrtka u sastavu Podravke
* ostvaren prihod od 743 mil kn – prvo tomjesečje prihod od 161 mil kn ( rast od 3%)
* najveće izvozno tržište – BIH, zatim Rusija
* veličinom druga faramceutska kompanija u RH
* tijekom ljeta pokrenuti pregovori o povezivanju s Alkaloidom
Hrvoje Kolarić novi je predsjednik Uprave Belupa
Dosadašnji predsjednik uprave Stanislav Biondić razriješen je dužnosti na vlastiti zahtjev i imenovan članom Uprave.
Predsjednik Uprave farmaceutske kompanije Belupo od 1. svibnja bit će Hrvoje Kolarić, odlučili su danas članovi novog saziva Belupovog Nadzornog odbora (NO).
Dosadašnji predsjednik Uprave Stanislav Biondić razriješen je dužnosti na vlastiti zahtjev i imenovan članom Uprave, izvjestili su iz Belupa.
Imenovanju predsjednika Uprave prethodila je sjednica Skupštine Belupa koja je opozvala dotadašnji NO u sastavu Miroslav Vitković, Dubravko Štimac, Marin Pucar, Lidija Kljajić, Krunoslav Bešvir i Miroslav Repić.
Izabrani su novi članovi NO-a, Zvonimir Mršić za predsjednika, te Olivija Jakupec i Jorn Pedersen za članove NO-a.
Hrvoje Kolarić magistar je farmacije, a sedam je godina na poziciji člana Uprave Belupa bio zadužen za marketing, prodaju, logistiku, distribuciju, ljekarnički lanac te međunarodna tržišta.
Zanimljivo da Belupo nakon dugo vremena ide na prvu stranicu. Jel to priprema za prodaju? Iako, ako se dobro sjećam, Podravka će do love doći "samoposluživanjem iz mirovinskih fondova". Belupo stvarno i je najzanimljiviji dio Podravke i kao takav vrlo atraktivan kao vrlo poželjna udavača.
Belupo očekuje rast izvoza
"…Rusija će biti tretirana kao treća zemlja s kojom EU nema sklopljen ugovor o slobodnoj trgovini. Iako WTO na ruskom tržištu ruši porez na lijekove sa 15 na pet posto to se, ocjenjuju u Belupu, neće značajnije odraziti na maloprodajne cijene. Porezi ne određuju razinu konkurentnosti, konačna cijena više ovisi o marži ljekarne koja se u Rusiji ne regulira strogo. Na ruskom tržištu će se pojaviti novi proizvođači generičkih lijekova i konkurencija će postati još veća. WTO će ruske proizvođače lijekova obvezati na usklađivanje sa standardima svjetskog farmaceutskog tržišta što je iznimno skup i zahtjevan proces, a trenutačno ga zadovoljava 10 posto ruskih proizvođača. Bitno je zadržati se u skupini lijekova na razini prosječne tržišne cijene, kažu u Belupu. Poskupljenje lijekova ruskih farmaceuta Belupu bi moglo donijeti prednost…"
http://www.poslovni.hr/vijesti/kutjevo-i-belupo-ocekuju-rast-izvoza-siscia-i-koestlin-ne-213835.aspx