Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Šjor Tech, aj ne pizdite, eto ne morate svakome odgovarat, al tu i tamo koji post malo da objasnite situaciju nama dok ne porastemo, neće Vam naškodit [thumbsup]
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
evo , čitam ovo gore i ne vjerujem da jedan tako ozbiljan čovjek s dugogodišnjim iskustvom može poknut na nečiju anonimnu zajebanciju.
zato Tech , oprosti na izrazu , ne pizdi i za dobrobit ove male ATPL zajednice ( a tu su uglavno i TNPL i JDPL ) nastavi biti prisutan i daruj nas svojim postovima.
pozdrav svima dobronamjernim
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Bez obzira kakvu odluku donijeli gosp. Tech, želim izraziti poštovanje vama i vašem načinu pisanja. Osobno mi je žao ako ste zaista odlučili prestati pisati, ali ne mogu reći da ne razumijem Vašu odluku.
Ja sam često kritizirao neke članove foruma koji su pisali samo zato da nešto pišu i prodavali se pod nekakve znalce, stručnjake i znali biti prepotentni, a sve to bez imalo pokrića.
Vama mogu reći da ste zaista rijetki (ako ne i jedini) član iz čijeg se pisanja mogla prepoznati stručnost vezana uz brodarski business.
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
tech, mene je jdpl školovao, atpl će me, nadam se obogatiti a tnpl osigurat mirnu penziju…. dakle vrati se, vrati se….
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
@techman
Molim da se razgraniče dvije stvari.
Svaka čast na pisanju koje se tiče poznavanja (i više nego samih osnova) funkcioniranja pojedinih dijelova sustava brodarskog sektora i svaka čast na dijeljenju informacija s onima koji su puno manje upućeni u iste. U objašnjavanju svega navedenog kroz postove i laiku je jasno da se u tvom primjeru isključivo radi o svojevrsnom stručnjaku za svoj posao.
Međutim. Uvijek se sjetim riječi svoga dobrog prijatelja koji ovih dana radi na jednom stranom gradilištu (šef gradilišta) koji obzirom na vlastitu poziciju u firmi ima pristup određenim informacijama. Inače se radi o općepoznatoj hrvatskoj firmi izlistanoj na našoj burzi, uvijek među top 30 po svakodnevnom prometu dionicama i nije za ovu priču bitno kojim se poslom firma bavi. U neobaveznom razgovoru mi je spomenuo kako kupuje dionice vlastite firme za određenu svotu novaca. Savjetovao sam mu naravno oprez obzirom da je ulagao početkom ove godine. Malo me zapanjila njegova reakcija i odgovor, zapravo se sve svelo na lagani smiješak i izjavu da valjda on zna u kojem će se smjeru njegova firma razvijati u doglednoj budućnosti (u što uopće ne sumnjam).
Tada sam malo ipak dvojio da možda ne kupuje te dionice u krivo vrijeme, ali ga nisam odgovarao od toga (ipak zna nešto što mi ne znamo) nego samo savjetovao oprez i mnogo strpljenja pri tom ulaganju. Od tog trenutka do sada je njegov portfelj (što se tiče te dionice) oslabljen za oko 70% od uloženog.
Znati dobro o svom poslu,
i znati dobro način funkcioniranja cjelokupnog tržišta i bruzi,
dva su različita pojma.
Uvijek prepuštam znalcima komentirati tehnička pitanja unutar pojedinih domena njihova osobnog profesionalnog djelovanja, čak se ni ne upuštam u dublje rasprave oko istih (kao npr. kakve su performanse pojedinih brodova ili njihovih motora ili na koji način neka brodarska firma posluje s bankama, klijentima i sl.).
Jednako tako smatram da isti ti znalci nemaju mogućnost sagledavanja tržišta van svoje domene, pa prema tome nemaju znanja (a time i kvalitetne mogućnosti savjetovanja) za adekvatnu analizu npr. budućeg kretanja poslovanja Atlantske plovidbe ili još ekstravagantnije, kretanje cijene dionice ATPL-R-A. Zorni primjer mog prijetelja me je zaista naučio tome. A svaki prosječni investitor, koji ulaže na temelju praćenja iskaza pojedinih stručnjaka iz određenih područja, bi se lako mogao dovesti u zabludu da prima prave informacije za svoja ulaganja, što je dakako vrlo opasno.
Stoga, techman, no hard feelings, izvrsni su ti stručni postovi, ali u ocjenjivanju situacije o ulaganju u pojedine dionice se treba pridržavati i oslanjati ne samo na znanje o pojedinim aktivnostima unutar sektora i domene poznavanja sektora, već i na neke općenite značajke, koje rekao bih, dramatičnije i značajnije utječu na ishod ulaganja (povijesne/sadašnje, lokalne/globalne, političke/ekonomske/… itd.).
Naravno svako stručno razmatranje unutar domene je uvijek dobrodošlo.
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Znati dobro o svom poslu,
i znati dobro način funkcioniranja cjelokupnog tržišta i burzi,
dva su različita pojma.
Pogodak u sridu [thumbsup]
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
tech, mene je jdpl školovao, atpl će me, nadam se obogatiti a tnpl osigurat mirnu penziju…. dakle vrati se, vrati se….
Promislit ću da se iza Mravac krije Milo Hrnić, no kako sam ja škovacin i dimnjačar često sam čađav i sav i dimu, stoga me ovo nije ganulo, ne mogu reći da sam baš pustio suzu, dapače, ako nekom ne odgovaramo sretan mu put. Btw, ponekad me užasno iritiralo njegovo pisanje (o TK, ne o brodarstvu), no kolegu Hangera ne mogu prežaliti, imam dojam da se radi o poštenom, educiranom i jednom tipičnom dugoročnom investitoru, pa ga ovim putem pozivam u naše društvo, apstinencija nije rješenje.
Moderator, svaka čast, iternal vigillance
Hanger, dobrodošao si i čekamo te na starim pozicijama, za polemiku spremni (ako vodi boljitku svih nas), naravno.
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
@techman
Molim da se razgraniče dvije stvari.
Svaka čast na pisanju koje se tiče poznavanja (i više nego samih osnova) funkcioniranja pojedinih dijelova sustava brodarskog sektora i svaka čast na dijeljenju informacija s onima koji su puno manje upućeni u iste. U objašnjavanju svega navedenog kroz postove i laiku je jasno da se u tvom primjeru isključivo radi o svojevrsnom stručnjaku za svoj posao.
Međutim. Uvijek se sjetim riječi svoga dobrog prijatelja koji ovih dana radi na jednom stranom gradilištu (šef gradilišta) koji obzirom na vlastitu poziciju u firmi ima pristup određenim informacijama. Inače se radi o općepoznatoj hrvatskoj firmi izlistanoj na našoj burzi, uvijek među top 30 po svakodnevnom prometu dionicama i nije za ovu priču bitno kojim se poslom firma bavi. U neobaveznom razgovoru mi je spomenuo kako kupuje dionice vlastite firme za određenu svotu novaca. Savjetovao sam mu naravno oprez obzirom da je ulagao početkom ove godine. Malo me zapanjila njegova reakcija i odgovor, zapravo se sve svelo na lagani smiješak i izjavu da valjda on zna u kojem će se smjeru njegova firma razvijati u doglednoj budućnosti (u što uopće ne sumnjam).
Tada sam malo ipak dvojio da možda ne kupuje te dionice u krivo vrijeme, ali ga nisam odgovarao od toga (ipak zna nešto što mi ne znamo) nego samo savjetovao oprez i mnogo strpljenja pri tom ulaganju. Od tog trenutka do sada je njegov portfelj (što se tiče te dionice) oslabljen za oko 70% od uloženog.
Znati dobro o svom poslu,
i znati dobro način funkcioniranja cjelokupnog tržišta i bruzi,
dva su različita pojma.
Uvijek prepuštam znalcima komentirati tehnička pitanja unutar pojedinih domena njihova osobnog profesionalnog djelovanja, čak se ni ne upuštam u dublje rasprave oko istih (kao npr. kakve su performanse pojedinih brodova ili njihovih motora ili na koji način neka brodarska firma posluje s bankama, klijentima i sl.).
Jednako tako smatram da isti ti znalci nemaju mogućnost sagledavanja tržišta van svoje domene, pa prema tome nemaju znanja (a time i kvalitetne mogućnosti savjetovanja) za adekvatnu analizu npr. budućeg kretanja poslovanja Atlantske plovidbe ili još ekstravagantnije, kretanje cijene dionice ATPL-R-A. Zorni primjer mog prijetelja me je zaista naučio tome. A svaki prosječni investitor, koji ulaže na temelju praćenja iskaza pojedinih stručnjaka iz određenih područja, bi se lako mogao dovesti u zabludu da prima prave informacije za svoja ulaganja, što je dakako vrlo opasno.
Stoga, techman, no hard feelings, izvrsni su ti stručni postovi, ali u ocjenjivanju situacije o ulaganju u pojedine dionice se treba pridržavati i oslanjati ne samo na znanje o pojedinim aktivnostima unutar sektora i domene poznavanja sektora, već i na neke općenite značajke, koje rekao bih, dramatičnije i značajnije utječu na ishod ulaganja (povijesne/sadašnje, lokalne/globalne, političke/ekonomske/… itd.).
Naravno svako stručno razmatranje unutar domene je uvijek dobrodošlo.
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Uz još jednu napomenu, obzirom na duljinu svog staža u poslovima vezanim za ovaj sektor, pravi primjer gore navedenog bi ti bila vlastita uspješnost ulaganja.
Da si imao šire horizonte na temelju kojih si mogao (uz kvalitetnu podlogu vlastitog znanja i iskustava) pojedine informacije skupiti u jedinstvenu investicijsku aktivnost sada bi bio bogat čovjek.
Brodarski boom koji traje praktički od početka ovog stoljeća se dao naslutiti u ranijim godinama (2001, 2002, 2003) i samo si trebao pronaći platformu (dobru brodarsku dioničarsku firmu koja ima sličnu viziju, a ne treba ići dalje od ATPL koja se ovim poslom bavi stvarno dugi niz godina) da svoju ideju provedeš u djelo. Čak do sredine 2004 si mogao kupiti ATPL-R-A za bagatelu, manje od 100kn.
Ono što te je sputavalo je bio manjak kvalitetnih informacija o budućnosti brodarskog sektora (a koje su se mogle dohvatiti samo proučavanjem osnovnih globalnih makroekonomskih pojavnosti), odnosno, iako si već dug niz godina u tom biznisu, ostao si slijep za budućnost. A samo je trebalo zbrojiti 1 i 1. Savršen primjer koji potvrđuje sve navedeno.
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Meni je jednako žao ako se gube kvalitetni ljudi na forumu, jer smatram da svatko tko ima imalo znanja može svima pomoći u njihovom ulaganju. Dijeljenjem informacija međusobno širimo vlastite horizonte i omogućujemo istodobno kvalitetnije vlastito ulaganje. To je bit izmjene informacije putem foruma.
Radi istog upravo pripremam materijal za novu temu kojoj će isključivo cilj biti orjentirati se na srednjeročne/dugoročne ulagače u brodarskom sektoru, a za kojeg itekako mislim da ima još pokoju za reći. Svi koji se među ovim redovima nađu neka se osjećaju slobodno da navrate. Jer ovdje je postala prevelika gužva, a pojedini kvalitetni postovi gube smisao. Tema kreće za dan-dva.
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Otvoreno pismo i znak podrške Tachmanu
Nadam se da ćete se predomisliti u vezi pisanja na forumu. Mogu reći da ste mi osobno bili jedan od najdražih članova brodarskih foruma jer se vidjelo da pišete o onome o čemu puno znate i da nemate nekih skrivenih interesa.
Zato se zaista nadam da ovo nije bio Vaš zadnji post i da čete bar tu i tamo napisati poneki post.
U svakom slučaju, iskreno se zahvaljujem na dosadašnjem Vašem pisanju!
savjet Techmanu :prestati(ili smanjiti) pisati na forumu je pametno.Familja je vaznija i gledajuci u duljem vremenu mogu garantirati da neces uciniti krivo.
pozdrav Croman
Premješteno iz teme: ATPL (Atlantska plovidba d.d.)
Znati dobro o svom poslu,
i znati dobro način funkcioniranja cjelokupnog tržišta i burzi,
dva su različita pojma.
Pogodak u sridu [thumbsup]
[/quote]
A Hanger je jasno vrsni poznavatelj funkcioniranja tržišta i burze …
Vidim da čovjek vidi iza horizonta, a kako moj je prekrila magla, neka mi kaže gdje vidi shiping u 2009.g.