Evo dobio sam od kolege rogera na PVT poruku. Sigurno je u cashu.
“O kakvom ti stancanju pricas?? Nista ja ne drukam samo cinjenicu sam napisao . Mislis palo je 20% pa ne moze vise.?! Stavio sam taj komentar jednom u 5 dana, a ti napao ko pravi…ja sam 100% u dionicama, a vidjet ces danas kako mi ne ovisimo o Amerima…i samo usput Ameri ce jos tonuti bar 5-10%, a ti misli sto hoces.”
Medvjedi su već očajni. Drukaju stalno , a ono ne pada.[tongue]
Kosovari žele najviši neboder na Balkanu
Saša Paparella
sasa.paparella@business.hr
(objavljeno 6.3.08 07:00)
Nakon što je Ericsson Nikola Tesla postavio na Kosovu 37 milijuna eura vrijednu opremu za novog telekom operatera, a Ingra sagradila zgradu prištinskog aerodroma, i splitski bi se Konstruktor mogao uključiti u važan projekt – izgradnju 165 metara visokog nebodera, najvišeg na Balkanu.
Nositelj projekta izgradnje nebodera sa 41 katom i okolnih zgrada je tvrtka ENK invest, a njen direktor i suvlasnik Edmond Krliu izrazio je želju da megagrađevinu grade upravo Splićani. Poduzetnik Krliu kupio je 26.000 četvornih metara u središtu Prištine, gdje se već rade temelji za projekt vrijedan 250 milijuna eura. Za sufinanciranje smjelog projekta zainteresirana je i Raiffeisen banka koja bi pokraj nebodera podigla svoju poslovnu zgradu.
Bude li sve išlo po planu, 286.000 kvadratnih metara poslovnog i stambenog prostora (od čega je 110.000 kvadrata ispod zemlje) zgotovit će se za šest godina, a Priština će dobiti atraktivnu modernu građevinu; u izradi projekta sudjelovala su 52 arhitekta iz cijelog svijeta.
Suvlasnik sedam tvrtki
Suvlasnik sedam tvrtki “Prije nekoliko mjeseci susreo sam se u HGK sa Željkom Žderićem, direktorom Konstruktora, iznio sam mu prijedlog, razumjeli smo se i nadam se da ćemo se uspjeti dogovoriti o poslu”, rekao nam je Edmond Krliu. Kontakte s uspješnim balkanskim poduzetnikom potvrdio nam je i Žderić, uz napomenu da sljedeći tjedan očekuje još jedan susret s Krliuom, nakon čega će sve biti mnogo jasnije. “Projekt je vrlo zanimljiv i izazovan – ta će građevina, primjerice, biti dva i pol puta viša od Vjesnikova nebodera u Zagrebu”, prispodobio nam je zgradu Žderić napomenuvši da, unatoč obostranoj želji za suradnjom, još ne može definitivno reći da je posao dogovoren. Krliu u zamišljenom kompleksu planira i otvaranje luksuznog hotela, potom šoping centa na oko 37.000 kvadrata, s nizom od 52 brenda kojih dosad nije bilo na Kosovu. Na stambeni dio novogradnje odnosi se 24.225 kvadrata, cijena kvadrata je 1800 eura, a Krliu tvrdi da interesa ne manjka, iako je prosječna plaća u Prištini samo 200 eura. Makedonski Albanac Edmond Krliu vlasnik je i suvlasnik sedam tvrtki na Kosovu, u Makedoniji, Albaniji i Turskoj. Imetak je stekao baveći se trgovinom na veliko i malo, potom građevinarstvom, trgovinom lijekova. Sa švicarskom tvrtkom Ameropa suvlasnik je tvrtke M&sillosi, u koju su uložili 18 milijuna eura ne bi li stvorili najvećeg regionalnog proizvođača brašna. U Makedoniji je Krliu pokrenuo University American College Skoplje, suosnivač je Američke gospodarske komore u Skoplju, a njegova tvrtka Protect M drži 40 posto tamošnjeg tržišta polietilenima.
U partnerstvu s austrijskim Mobilkomom pokušao je dobiti koncesiju za drugu mrežu kosovske mobilne telefonije, ali nije uspio – pobijedio je Telekom Slovenije i angažirao Ericsson Nikolu Teslu za postavljanje opreme. Poput brojnih drugih uspješnih poduzetnika, i Krliu je krunu karijere našao u građevinarstvu, a u toj branši uspjeh traže i neke hrvatske tvrtke koje već dugo prate zbivanja na Kosovu. Podsjetimo da je IGH dobio nadzor izgradnje nad 57 kilometara albanskog dijela autoceste od Tirane do Prištine, a sada se pojedine hrvatske tvrtke pokušavaju uključiti i u građevinarski dio tog projekta. Lani je Prištinu pohodilo hrvatsko gospodarsko izaslanstvo s više od stotinu predstavnika raznih tvrtki, bila je to najveća inozemna delegacija koja je dosad posjetila Kosovo. Razgovaralo se tada o mogućnosti da, ne bude li u kosovskom proračunu dovoljno novca da sami financiraju cestogradnju, neke hrvatske tvrtke postanu ne samo izvođači radova nego i koncesionari na dijelovima novih kosovskih prometnica, pogotovo jer su uspješno gradile ceste i na podjednako negostoljubivom terenu Like i Gorskog kotara.
Kako neslužbeno doznajemo, sada se na Kosovo spremaju delegacije pojedinih tvrtki, primjerice, Viadukta i Dalekovoda. Građevinci su zaintere
Kako neslužbeno doznajemo, sada se na Kosovo spremaju delegacije pojedinih tvrtki, primjerice, Viadukta i Dalekovoda. Građevinci su zainteresirani i za građevni materijal, a Hrvati bi lako mogli preuzeti kosovsku cementu industriju. Naime, barem dva značajna hrvatska proizvođača zainteresirana su za kupnju Sharrcema, jedinog kosovskog proizvođača cementa, smještenog u mjestu Hani i Elezit (nekadašnji Đeneral Janković), na granici s Makedonijom. Sharrcem je kupio švicarski International Holcim Group, osposobio ga i sada ponovno ide u prodaju. Uspiju li u svojim planovima, hrvatski će se građevinari dokazati kao vodeći na Balkanu i pokazati ostalima što znači biti pravi “regionalni lider”. A izgradi li Konstruktor najveći neboder na Balkanu, bit će to dobrodošao dokaz da, osim nogometaša i Vegete, možemo izvesti još ponešto.
Privatizacija po niskim cijenama
“Sadašnje procese na Kosovu treba što brže iskoristiti. Proces privatizacije vrlo je transparentan, pod kontrolom međunarodne zajednice, a cijene su niske, jer su domaći poduzetnici već uložili što su imali”, napominje Ejup Qerimi, glavni tajnik Gospodarske komore Kosova. I Ilirjana Shehu, direktorica predstavništva HGK na Kosovu, nada se većem zanimanju za privatizaciju nakon što je Kosovo proglasilo neovisnost. “Glavne investicije na Kosovu uslijedit će nakon donatorske konferencije u lipnju, gdje se očekuje prikupljanje otprilike milijarde eura”, rekla nam je Shehu. Iako Kosovo pripada među najsiromašnije europske zemlje, novca za razne projekte ne manjka, prema podacima MMF-a samo je lani prispjelo 352 milijuna eura strane pomoći. Napokon, hrvatski proizvođači imaju priliku i otvoriti neki pogon na Kosovu, gdje je radna snaga jeftina, a nezaposlenost golema. “Ne zaboravite da se sva ta roba lako može izvesti u Albaniju i Makedoniju, pa više ne govorimo samo o tržištu od 2,5 milijuna ljudi, nego o mnogo više”, podsjeća Ilirjana Shehu.
Ini, Varteksu i Krašu vraća se imovina
Za razliku od UNMIK-a koji se držao politike da bivšim vlasnicima ne treba vraćati njihovu imovinu, nova kosovska vlada zauzela je stav da je vlasništvo neotuđivo. Dobra je to vijest za Varteks, Bagat, Kraš, a pogotovo za Inu, koja godinama pokušava doći do svojih 28 benzinskih crpki. Neke od tih tvrtki već su se vratile na Kosovo i prodaju svoju robu preko drugih, pa se tako Dorina prodaje u svakom dućanu. Ipak, najčešći hrvatski logo je Ronhillov, otisnut na ceradi iznad gotovo svake prištinske prodavaonice mješovite robe. TDR drži 13 posto kosovskog tržišta cigareta.
Dragi dioničari,
Ericsson NT 18.3. objavljuje poslovne rezultate za 2007.
SEEbiz.eu 18.3. od 10:30 izravno prenosi objavu poslovnih rezultata kompanije Ericsson NT.
Gledajte UŽIVO samo na SEEbiz.eu portalu
[cool][thumbsup]Dionice višestruko isplativije od ulaganja u stan?
Premda se po medijskim i kuloarskim pričama da naslutiti kako je ulaganje u nekretnine zadnjih nekoliko godina bilo u nas gotovo jednako isplativo kao, recimo, ulaganje u dionice, neslužbeni podaci o kretanju cijena stanova i dionica u tome nas demantiraju
Prve procjene, naime, govore kako je ulaganje u dionice bilo višestruko isplativije nego ono u nove stanove.
Analitičari su izračunali kako je od 2001. do kraja 2007. godine cijena novih stanova po prvim i neslužbenim podacima Državnog zavoda za statistiku u tom periodu narasla za samo 25 posto, odnosno s 8.306 na 10.382 kuna po četvornom metru. To znači da su u prosjeku rasle za svega 4 posto godišnje.
S druge strane, ulaganje u hrvatske dionice donijelo je daleko veće dobitke. Od 2001. do kraja 2007. dionički indeks Crobex je porastao za čak 484 posto, s 1.035 na 5.010 bodova. Dakle, u šestogodišnjem razdoblju bilježio je prosječni godišnji rast po stopi od najmanje 60 posto.
Drugim riječima, ulaganje u dionice donijelo je u prosjeku 15 puta veće prinose nego da smo novac prije šest-sedam godina primjerice uložili u nekretnine
Drugim riječima, ulaganje u dionice donijelo je u prosjeku 15 puta veće prinose nego da smo novac prije šest-sedam godina primjerice uložili u nekretnine. Analitičari pri tome kažu kako, ipak, nije sasvim pouzdano, a u konačnici i realno donositi zadnji sud o isplativosti nekog ulaganja samo na osnovi gole statistike, tim prije što je svako ulaganje, bilo ono usmjereno u nekretnine, dionice ili nanešto drugo ima i nekakvu svoju priču i povijest. Naime, ako ste u proteklim godinama uložili u neku stariju nekretninu, recimo, na Jadranu koja je danas na višestruko većoj cijeni , mogli ste na tome zaraditi i daleko više nego da ste nekad uložili u neke neperspektivne dionice koje danas nisu dosegle puno veću cijenu nego je bila prije nekoliko godina.
Recimo kako se svi oni koji imaju slobodnog novca svakodnevno nanovo i preispituju: gdje taj novac i uložiti? Gledamo li ponovno samo na ove dvije kategorije ulaganja, na nekretnine i dionice – danas mnogi smatraju da je još uvijek isplativije ići sa ulaganjima u dionice. Ovih dana najavljuje se kako bi dionički Crobex indeks ove godine, unatoč njegovu vidnu smanjenju, mogao porasti za najmanje 15-ak posto, dok se za nekretnine najavljuje pad, neki procjenjuju i do 5 posto u odnosu na prošlu godinu.
Svi koji ulažu moraju biti svjesni da pri svakom ulaganju mogu očekivati i dobit, ali moraju biti spremni i na gubitak
Na kraju, ipak, ponovimo kako je nezahvalno bilo kome sugerirati u što da svoj novac i uloži, ako ni zbog čega drugoga ono iz jednostavna razloga što je svako novo ulaganjepovezano i s velikim rizikom. Drugim riječima svi koji ulažu moraju biti svjesni da pri svakom ulaganju, bilo u nekretnine, dionice ili nešto treće – mogu očekivati i dobit, ali moraju biti spremni i na gubitak. (Nikola Prskalo) [thumbsup][thumbsup][thumbsup][thumbsup][thumbsup]
Dalekovod: potpisivanje ugovora o izgradnji dalekovoda u Norveškoj
Premješteno iz teme: [color=blue]DLKV (Dalekovod d.d.)[/color]
pa ljudi moji sta se desava sa vama ovaj DBARIČEVIĆ vam prenosi neko svoje misljenje a on sam nezna sta misli a sto se tice dalekovoda more sutra u blokadu more da padne ispod 1000 ali mene to ne zanima ako pane ja cu jos kupit ako ostane na ovim razinama mirovacu ako poraste ja cu prodat i to je to. a ti DBARIČEVIĆ [bye][bye][bye][bye][bye]
Premješteno iz teme: [color=blue]DLKV (Dalekovod d.d.)[/color]
pa ljudi moji sta se desava sa vama ovaj DBARIČEVIĆ vam prenosi neko svoje misljenje a on sam nezna sta misli a sto se tice dalekovoda more sutra u blokadu more da padne ispod 1000 ali mene to ne zanima ako pane ja cu jos kupit ako ostane na ovim razinama mirovacu ako poraste ja cu prodat i to je to. a ti DBARIČEVIĆ [bye][bye][bye][bye][bye]
Evo kolega jomi-mijo, ako ne vjeruješ meni, pogledaj jednu neovisnu analizu kolege sa drugog foruma
http://www.mojnovac.net/forumi/attachment.php?attachmentid=12647&d=1205084258
Premješteno iz teme: [color=blue]DLKV (Dalekovod d.d.)[/color]
Pa profitiraj Štimče moj, tko ti brani, ja se iskrcavam-ne kupujem. čak ti činim uslugu samo što ti toga nisi svjestan. Rezultati po mom mišljenju ne podupiru ovu cijenu, tlm je problematičan, od aluminija nema ništa, Vlada smanjuje ulaganja u autoceste, hep stoji slabo. Ne vidim baš neke vesele vijesti za dlkv a ni za ostale građevinare; indg, ingr, thnk, itd Pušiona, no ti kupuj ne obaziri se na moje mišljenje. Možda sam u krivu ( a opet možda i nisam )
Kolega to što ćete Vi iskrcati svojih par komada za nas ostale dioničare koji se ozbiljnije bavimo ulaganjem na duže staze, ama baš ništa ne znači. Baš me zanima gdje možete pametnije uložiti novac nego u firmu pred kojom stoji sezona radova, dokapitalizacija, firmu koja proizvodi i čije će usluge uvijek netko trebati, a da pri tome nema ozbiljnije konkurencije. To vam je slično kao kada bi trvrdili da će Microsoft propasti ako ne uspije kupiti Yahoo. Sa ili bez Aluminija Dalekovod će u ovoj godini ostvariti zapažene rezultate odrađujući ugovorene poslove i ugovoriti nove. Trenutno su u potrazi za novom radnom snagom, od običnog radnika do direktora, jer im nedostaje kadra na svim razinama. Dok ostali otpuštaju, Dalekovod nudi nova radna mjesta, pa Vi sada razmislite što Vam je činiti u vremenu kada je sve manje firmi koje žive od rada i proizvodnje. Moj savjet Vam je da ujutro odmah po otvaranju iskrcate još tih par komada što imate, a kupaca sigurno neće nedostajati.[thumbsup]
Premješteno iz teme: [color=blue]DLKV (Dalekovod d.d.)[/color]
jomiii: ” pa ljudi moji sta se desava sa vama ovaj DBARIČEVIĆ vam prenosi neko svoje misljenje a on sam nezna sta misli a sto se tice dalekovoda more sutra u blokadu more da padne ispod 1000 ali mene to ne zanima ako pane ja cu jos kupit ako ostane na ovim razinama mirovacu ako poraste ja cu prodat i to je to. a ti DBARIČEVIĆ [bye][bye][bye][bye][bye] ” Evo kolega jomi-mijo, ako ne vjeruješ meni, pogledaj jednu neovisnu analizu kolege sa drugog foruma http://www.mojnovac.net/forumi/attachment.php?attachmentid=12647&d=1205084258
Izgleda da ima i lošijih “samozvanih” analitičara od Vas na drugim forumima![lol]
Premješteno iz teme: [color=blue]DLKV (Dalekovod d.d.)[/color]
dbaričević:
”
Pa profitiraj Štimče moj, tko ti brani, ja se iskrcavam-ne kupujem. čak ti činim uslugu samo što ti toga nisi svjestan. Rezultati po mom mišljenju ne podupiru ovu cijenu, tlm je problematičan, od aluminija nema ništa, Vlada smanjuje ulaganja u autoceste, hep stoji slabo. Ne vidim baš neke vesele vijesti za dlkv a ni za ostale građevinare; indg, ingr, thnk, itd Pušiona, no ti kupuj ne obaziri se na moje mišljenje. Možda sam u krivu ( a opet možda i nisam )
”
Kolega to što ćete Vi iskrcati svojih par komada za nas ostale dioničare koji se ozbiljnije bavimo ulaganjem na duže staze, ama baš ništa ne znači. Baš me zanima gdje možete pametnije uložiti novac nego u firmu pred kojom stoji sezona radova, dokapitalizacija, firmu koja proizvodi i čije će usluge uvijek netko trebati, a da pri tome nema ozbiljnije konkurencije. To vam je slično kao kada bi trvrdili da će Microsoft propasti ako ne uspije kupiti Yahoo. Sa ili bez Aluminija Dalekovod će u ovoj godini ostvariti zapažene rezultate odrađujući ugovorene poslove i ugovoriti nove. Trenutno su u potrazi za novom radnom snagom, od običnog radnika do direktora, jer im nedostaje kadra na svim razinama. Dok ostali otpuštaju, Dalekovod nudi nova radna mjesta, pa Vi sada razmislite što Vam je činiti u vremenu kada je sve manje firmi koje žive od rada i proizvodnje. Moj savjet Vam je da ujutro odmah po otvaranju iskrcate još tih par komada što imate, a kupaca sigurno neće nedostajati.[thumbsup]
Cijenim ja vaš pokušaj kolega Bananamara ali niste me baš impresionirali sa argumentima.
Post vam se više sastoji od lijepih želja, makar za razliku od ostalih pokušavate koristiti govor argumenata, što svakako treba pozdraviti.
Premješteno iz teme: [color=blue]DLKV (Dalekovod d.d.)[/color]
bananarama: ” dbaričević: ” Pa profitiraj Štimče moj, tko ti brani, ja se iskrcavam-ne kupujem. čak ti činim uslugu samo što ti toga nisi svjestan. Rezultati po mom mišljenju ne podupiru ovu cijenu, tlm je problematičan, od aluminija nema ništa, Vlada smanjuje ulaganja u autoceste, hep stoji slabo. Ne vidim baš neke vesele vijesti za dlkv a ni za ostale građevinare; indg, ingr, thnk, itd Pušiona, no ti kupuj ne obaziri se na moje mišljenje. Možda sam u krivu ( a opet možda i nisam ) ” Kolega to što ćete Vi iskrcati svojih par komada za nas ostale dioničare koji se ozbiljnije bavimo ulaganjem na duže staze, ama baš ništa ne znači. Baš me zanima gdje možete pametnije uložiti novac nego u firmu pred kojom stoji sezona radova, dokapitalizacija, firmu koja proizvodi i čije će usluge uvijek netko trebati, a da pri tome nema ozbiljnije konkurencije. To vam je slično kao kada bi trvrdili da će Microsoft propasti ako ne uspije kupiti Yahoo. Sa ili bez Aluminija Dalekovod će u ovoj godini ostvariti zapažene rezultate odrađujući ugovorene poslove i ugovoriti nove. Trenutno su u potrazi za novom radnom snagom, od običnog radnika do direktora, jer im nedostaje kadra na svim razinama. Dok ostali otpuštaju, Dalekovod nudi nova radna mjesta, pa Vi sada razmislite što Vam je činiti u vremenu kada je sve manje firmi koje žive od rada i proizvodnje. Moj savjet Vam je da ujutro odmah po otvaranju iskrcate još tih par komada što imate, a kupaca sigurno neće nedostajati.[thumbsup] ” Cijenim ja vaš pokušaj kolega Bananamara ali niste me baš impresionirali sa argumentima. Post vam se više sastoji od lijepih želja, makar za razliku od ostalih pokušavate koristiti govor argumenata, što svakako treba pozdraviti.
Nisam niti imao namjeru da Vas impresioniram. Pametnom treba malo argumenata, i zdrave logike, a ostalima nije dovoljan ni pun šleper! Inače Vaši postovi se za razliku od mojih sastoje od “ružnih želja”.[lol]