Jel možeš staviti neki detalj o tome kako si došao do tog NAV-a? Nije da sumnjam, stvarno me zanima.
Mislim da je najrealnije masa broda puta cijena koja se dobije po toni u rezalistu…
tu se nema sta vise izgubiti…
[/quote]
Mali Lošinj 1979. 9.450 DWT prodan za 2.2 mil $.
U rezalištu ispod 1 mil $.
Ovo je najstariji brod.
LPLH u ovom trenutku ima preko 90% flote u handyima,a inaće to je i najstariji dio svjetske flote,a
i najskuplji su od svih suhih s obzirom da imaju vlastiti opremu za istovar.
Uobičajeno se koriste do 30 godina,a i najmanje ih pogađaju ovakve recesije jer je BSHI pao
relativno najmanje od svih indeksa.
Nema ni govora da ovi brodovi idu u rezalište jer novih nema da ih zamijene.
Međutim,može se dogoditi da uskoro cijene brodova i dalje padnu,naročito ako kriza potraje i
počme serija bankrota pa to čak može biti i izvrsna prilika za kupiti nešto jeftino i sa malo sredstava koje ima LPLH i pomladi flotu.Bitno je za to imati likvidnih sredstava,a LPLH tu dobro stoji.
Kako je samo moguče da nakon dva dana priznaješ da i ti sama neki put fulaš u prognozi?! Ja sam mislila da to nikad neču doživjeti!
Tu ti je i odgovor zašto ja prognoze ne dajem jer pametan čovjek zna da treba slušati samo sebe i onda mu ni ne trebaju svakakve prognoze po forumima ni da ih dijeli ni da ih sluša, još manje od ljudi koji su puni hvale samog sebe a ispada da ipak i oni gube [smiley]
Svi smo zelo presenečeni.
Nisam baš siguran da pametan čovjek sluša samo sebe. Reducirati se samo na jedno mišljenje bi bio ogroman hendikep.
Lopina (naravno ne kolega)
Na čemu ti temeljiš optimizam u vezi brodara ? Ja ne poznajem taj sektor dobro, pa ako može kratka analiza bio bih zahvalan.
Jel možeš staviti neki detalj o tome kako si došao do tog NAV-a? Nije da sumnjam, stvarno me zanima.
Polazna osnova je JDPL.
Sa cca 300.000 DWT iz bilance se da uočiti da je to vrijedi cca 500 mil kn ili na dan 31.12.2008.
cca 324 US$ po 1 DWT.
I po toliko sam obračunavao I TNPL I ATPL iako mislim da naročiti TNPL /tankeri/stoje bolje.
Za ULPL sam koristio cijene od 800$ za product tankere/jako su skupi i 400 za bulkove i dobio
prosjek cca 600$ po DWT./mislim da sam bio obilat/
Za LPLH sam koristi obračun cca 200 $ po DWT .Mislim da bi to bilo realno.
Pa nemaju JDPL i LPLH iste brojeve…
LPLH ima stare kante pri kraju životnog vijeka. Mislim da je ipak tu bliža ona kalkulacija sa rezalištem koju je netko spomenuo ranije.
Kako je samo moguče da nakon dva dana priznaješ da i ti sama neki put fulaš u prognozi?! Ja sam mislila da to nikad neču doživjeti!
Tu ti je i odgovor zašto ja prognoze ne dajem jer pametan čovjek zna da treba slušati samo sebe i onda mu ni ne trebaju svakakve prognoze po forumima ni da ih dijeli ni da ih sluša, još manje od ljudi koji su puni hvale samog sebe a ispada da ipak i oni gube [smiley]
Svi smo zelo presenečeni.
Nisam baš siguran da pametan čovjek sluša samo sebe. Reducirati se samo na jedno mišljenje bi bio ogroman hendikep.
[/quote]
Čitanje poslovnog foruma podrazumjeva želju za skupljanjem informacija …..mislim da je kolegica ciljala na to da je konačna odluka samo njena …..presenetit mene nemre nič još od akcija u kojima nas ništa nije smjelo iznenaditi…
Kako je samo moguče da nakon dva dana priznaješ da i ti sama neki put fulaš u prognozi?! Ja sam mislila da to nikad neču doživjeti!
Tu ti je i odgovor zašto ja prognoze ne dajem jer pametan čovjek zna da treba slušati samo sebe i onda mu ni ne trebaju svakakve prognoze po forumima ni da ih dijeli ni da ih sluša, još manje od ljudi koji su puni hvale samog sebe a ispada da ipak i oni gube [smiley]
Svi smo zelo presenečeni.
Nisam baš siguran da pametan čovjek sluša samo sebe. Reducirati se samo na jedno mišljenje bi bio ogroman hendikep.
[/quote]
Čitanje poslovnog foruma podrazumjeva želju za skupljanjem informacija …..mislim da je kolegica ciljala na to da je konačna odluka samo njena …..presenetit mene nemre nič još od akcija u kojima nas ništa nije smjelo iznenaditi…
[/quote]
Ne znam što je mislila i nemogu komentirati tuđe misli, nemam sposobnost da čitam misli. Mogu komentirati samo ono što pročitam. Vrlo moguće da si u pravu.
Pa nemaju JDPL i LPLH iste brojeve…
LPLH ima stare kante pri kraju životnog vijeka. Mislim da je ipak tu bliža ona kalkulacija sa rezalištem koju je netko spomenuo ranije.
Ma nemaju iste brojeve za vrijednost flote.LPLH cca 200 US$,a JDPL 324 po 1 DWT.Ali struktura flote im je slična,jedino što su handiji skuplji od supramaxa po DWT,ali istina i flota značajno starija.
E pa koliko realno LPLH može dobiti na tržištu za svoje brodove da ih odluči sutra prodati. To je po meni jedino mjerodavno. Ali ja takvu stvar ne znam izračunati.
Eto što sam pričao o amerikancima a ivana se sprdala sa mnom…
FAS je na 7,50 iliti cca +50% od onda od kad sam ga počeo spominjati na ovoj temi.
C je na 2.92 iliti cca +15-20%. Ako ispadne pozitivno izvješće sljedeći tjedan onda nije nemoguće da završi i preko 3,50-4$.
BGU negdje na +25-30% od onda kad sam rekao da je to zicer.
A stvarno nije bilo teško pogoditi što se sprema. Bilo je još mnogo dobrih pickova.
Ja sam zaradio kako bi ivana rekla brutalno. Možda ne u apsolutnom iznosu novaca ali u postocima fantastično. Sad se idem dalje igrati u pijesku. [lol]
Lopina (naravno ne kolega)
Na čemu ti temeljiš optimizam u vezi brodara ? Ja ne poznajem taj sektor dobro, pa ako može kratka analiza bio bih zahvalan.
Kod brodara nema optimizma.Čekaju nas teška vremena,ali zbog toga se i mogu kupiti ispod cijene
stvarne imovine.Strani brodari koji nisu prezaduženi/opasnost od bankrota/se trže na 1 do 1,3NAV,
Uz uobićajeni diskont za banana burze kao što je ZSE svaka kupnja našeg brodara između 0,7 i 1NAV
bi trebala biti dobra kupnja,a naročito ako firma ima financijske rezerve za prebroditi ovo loše
razdoblje.
JDPL ima viška keša.
TNPL je kao stina.Za nju krize nema.
LPLH nikada bolja.Dovoljno sredstava za tri četiri ovako loše godine.
ATPL Dovoljno jaka za prebroditi tri godine uz ovako loše uvijete.
ULPL Najzaduženiji ali i najšpekulativniji sa daleko najboljim menađmentom.Oni i u ovoj krizi posluju pozitivno.