danas je lijep promet bio na Tankerskoj, trebalo bi ovoj dionici vratiti likvidnost, pa će polako i drugi investitori razmišljati o ulasku.
Što se tiče dividende, ona je normalna u svijetu tankeraša, čak više nego kod bulkera, a može se isplatiti 100-150 kunića i kupiti JDPL uz to, sad je bar jeftin.
Meni se također čini da kupnja oprezno skuplja na ARNT jer da je nema dionica bi se vratila na 270. Tako da se i tu slažem sa znancem, za TNPL bi pričekao još sutra da vidimo kako će započet dan.
mislim da će do kraja okvog mijeseca tankerska sigurno goe neznam koliko ali mislim da ide ona polako gore.
TO JE MOJE MIŠLJENJE NEKO GA NITKO NE SIJEDI
[color=blue][/color]da me se ne optuži da navlačim
ako je stvar u rukama velikih igraća to za mene znaći da takav rast TNPL dobranski ovisi o odluci hrvatske o energetskoj opskrbi centralne Evrope s plinom a i naftom, barem neznatno ako ne i brdo. Mislim da to nije dobro za jadran no to i nije bitno. Onaj plinski terminal bi nam mogao donjeti dosta kapitala koji nebi odmah istog tranutka progutali stranci a dobro bi to došlo TNPL.
Ti veliš znanće da bi mogla odletiti na 10k a ja te pitam kada, prije odluke o tome da hrvatska dobije deal s evropom o opskrbi plinom ili poslje. Koliki je rok za te svemirske visine po tebi? I kad misliđš i kojim tempom u % će to ići. Aj pa navijam za TNPL mada nemam baš afinitete za tu dionicu. Ača ćeš?!![smiley9]
leti:
Navlačenje na dionicu? kaj su tebe ikada navukli?
moje je mišljenje da su mali dioničari ipak mali faktor u ukupnoj ponudi i potražnji te formiranju cijene…tu ćeš navući 2-3 u mjesec dana da investiraju 100.000-200.000 kuna u navijanu dionicu, a to se u cijeni neće ne vidjeti…možeš i nekoga navući da se ti riješiš neželjene dionice, ali to mi isto ne izgleda baš sigurno, jer ako je dinoica koma, osim tvoga ima još puno naloga za prodaju…ako hoćeš nekog navući, navuci ti institucionalne investitore, pa ćeš imati efekt u jednom danu…
ako je stvar u rukama velikih igraća to za mene znaći da takav rast TNPL dobranski ovisi o odluci hrvatske o energetskoj opskrbi centralne Evrope s plinom a i naftom, barem neznatno ako ne i brdo. Mislim da to nije dobro za jadran no to i nije bitno. Onaj plinski terminal bi nam mogao donjeti dosta kapitala koji nebi odmah istog tranutka progutali stranci a dobro bi to došlo TNPL. Ti veliš znanće da bi mogla odletiti na 10k a ja te pitam kada, prije odluke o tome da hrvatska dobije deal s evropom o opskrbi plinom ili poslje. Koliki je rok za te svemirske visine po tebi? I kad misliđš i kojim tempom u % će to ići. Aj pa navijam za TNPL mada nemam baš afinitete za tu dionicu. Ača ćeš?!![smiley9]
Fala okac za navijanje vidim bio si dugo budan sinoć. Inače dionica TNPL nema ama baš nikakve veze s plinskim terminalom zbog toga što ona prevozi većinom naftu na svjetskom tržištu.
Ako posluje već 50 godina na svjetskom tržištu logično je da ima i svjetsku cijenu dionica. Uzimajući u obzir koliko se trži dionicama sličnih kompanija u svijetu i njezinu stvarnu vrijednost sigurno bi došao do vrijednosti 10000 kuna po dionici. Kad će to biti naravno ne znam. Ali napomenuti ću ti da je Ericson bio 200 kuna, ATPL 30 kuna i čitav niz sličnih primjera.
leti: Navlačenje na dionicu? kaj su tebe ikada navukli? moje je mišljenje da su mali dioničari ipak mali faktor u ukupnoj ponudi i potražnji te formiranju cijene…tu ćeš navući 2-3 u mjesec dana da investiraju 100.000-200.000 kuna u navijanu dionicu, a to se u cijeni neće ne vidjeti…možeš i nekoga navući da se ti riješiš neželjene dionice, ali to mi isto ne izgleda baš sigurno, jer ako je dinoica koma, osim tvoga ima još puno naloga za prodaju…ako hoćeš nekog navući, navuci ti institucionalne investitore, pa ćeš imati efekt u jednom danu…
Navlačenje na dionicama i forumima itekako je prisutno na našem tržištu i daje jako dobre rezultate.
Preduvjeti su: niska likvidnost, mali broj dionica na tržištu i mala vrijednost tvrtke. Evo npr. PUNT-om se tržilo već desetak puta ( količinski ) na našoj burzi u godini dana a prvih 10 dioničara neznatno se promijenilo.
Onda tko tu kome prodaje ? Navlakači naravno. A kome: Neiskusnim i pohlepnim ulagačima. Onima koji ulažu manje od 100.000 kuna na burzi. Fino se raspišeš ulupaš malo naloga na kupnji, malo na prodaji i evo ti začas likvidnosti. Recimo jedan primjer: Dva investitora kupe količinu dionica od 1mil kuna u tvrtki koja je na izdisaju i vrijedi ukupno cca 2 mil kuna. Sad slijedi, ja prodajem tebi, ti meni s postupnim dizanjem cijene, pisanjem postova….. Navučemo još par neiskusih ulagača, pa još par itd. Onda se igra “ko zadnji magarac” jer kad mi izađemo iz te dionice sad se ovi drugi trude prodati trećima itd…. Ovaj scenarij odigran je već desetak puta na našoj burzi.
zanimljivo….mora se priznati…
Cijenu TNPL po mom misljenju koci situacija sa tenderom za JDPL. Kad se to rijesi ( bez obzira na ishod ) ode ona gore.[smiley1]
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=GMR
Tankerska je suezmax-afromax operater + bulk. također afromaxi rade na spot tržištu suezmaxi pod dugoročnim ugovorima (za bulkove neznam).
Znači da nema veze sa VLLC brodovima, najvećima u klasi. I posluje na Mediteranskom tržištu što je jako važno
Članak prepun točnih podataka krivo protumačenih.
navest ću samo primjer: Recimo amortizacija TNPL 2004 godine je bila ogromna jer je to zakon te godine dozvolio i oni su to iskoristili. Iskoristili bi i ove godine da su mogli. Početi članak smanjenjem amortizacije vrlo je naivno obzirom da je TNPL iskoristila maksimalnu amortizaciju za 2005 godinu. I sad novinar naravno to stavlja u prvi plan i kaže TNPL smanjila amortizaciju. To što je to morala uraditi po Zakonu nije bitno.
Hm…………