Vi svi niste normalni.
Nitko normalan nema u Hrvatskoj portfelj za ulaganje.
Ako stvarno želite ulagati i nešto zaraditi ulažite vani.
ovdje se samo ulaže dok dionica iz položaja A ne dođe do položaja B.
Kada na položaju B izađete iz TAXIJA, tada TAXI pošaljete na položaj C koji se nalazi dosta niže od položaja A.
Na položaju C uđete u taxi i čekate da netko pozove taxi na položaj A.
Ako ga nitko ne pozove onda sami pošaljete taxi na položaj B.
Tada se na položaju B riješite "portfelja" i prepustite taxi veselom društvu iz kutka.
Lp
apropo auti.
Ma nemojte me da ulažete na ZSE a ne vozite dobar auto……
Ako ga nemate preporučam da nabavite konja.
Magarca već imate.
hehe, dobar komentar 🙂
samo šta znači dobar auto? nekom je to prevozno sredstvo da te udobno i sigurno dozveze od točke A do točke B,, a drugome za Kurč… nje i pokazivanje koliko imam ili nemam…. ja spadam u ovu prvu skupinu, i rađe ću kapital ostaviti u dobrim pozicijama (vani i ovdje) nego u autu za preseravanje, jbga
Dobro ako se već igramo.
Iskreno više od 7 dionica ne bi imao u portfelju.
Naročito u Hrvatskoj gdje nije veličina važna, već brzina.
500.000 INA
250 000 ULPL
200 000 ERNT
400 dionica ATPL
150 000 adris
35% casha
ostatak u Ledu.
Ovisi o fondovima kako se žele igrati.
Pametno ili će biti mrtva dionica.
Lijepa je još dionica ADPL (ali trenutno mislim da je preskupa).
Nažalost zbog vrlo loših iskustava predugo spavanje u nekoj dionici nije opcija.
Osim INE. ali na njoj sam dobro zaradio, tako da sam na nju slab.
Tankerska uprava se nisko ponijela prema malim dioničarima. Nikad neću više uložiti niti u jednu dionicu gdje su oni vlasnici, atpl uprava razočarenje.
Ulpl malo manje jer omi su ipak davali izdašnu dividendu. Neki bi rekli preizdašnu, a rezultat su današnji njihovi problemi.
Adris. Napokon sam mislio da sam našao normalnu dionicu, a onda katastrofa s Agrokorom.
Ma sve se više, manje svodi na promet pojedinom dionicom, a fundamenti i poslovanje možete baciti kroz prozor.
Lp
Evo imaš ipak jednu kvalitetnu growth dionicu ATPL.Ito pristojan broj 👏
….
Tankerska uprava se nisko ponijela prema malim dioničarima. Nikad neću više uložiti niti u jednu dionicu gdje su oni vlasnici,
O cemu Vi?Kupio dionice po 300 i prodao tankerskoj po 1500 za dvije godine.
Za početak ajmo malo o EBITU hrabrog Peveca.
Ebit ili zarada prije kamata i poreza je mjera sposobnosti zarađivanja poduzeća prije odbitka rashoda za porez na dobit i kamata neovisna o strukturi kapitala i različitim obračunima poreza na dobit.
Samo je jedan način za precizno računanje tj. EBIT= NETO DOBIT+ KAMATE +POREZ NA DOBIT.
Kako Ebit predstavlja zbroj neto dobiti, poreza i kamata, nebitno kako će te tri stavke biti podijeljene, zarada mjerena sa EBIT ostaje ista neovisno o promjeni kapitalne strukture i načinu obrračuna poreza na dobit. Uzet ću 2016,2015,2014 za primjere iz revidiranih konsolidiranih izvješča.
EBIT_2016= 12.019 (dobit) – 220 (financijski prihodi – financijski rashodi,ode je negativan pa nema plusa) +16.174 = 27.973 (razlikuje mi se od onoga na MD koji je 28.410)
EBIT_2015=22.796+(2675-1048)+0= 24.423 (opet razlika na MD 21.170)
EBIT_2014=14.683+(1549-484)+0 =15.748 (opet razlika na MD 13.620)
Uzimam bazni indeks godinu 2014 (računam relativnu promjenu u tekućem razdoblju u odnosu na prethodno razdoblje) , znači 15.748. Kretanje ebit:
2014= 100 2015=155,09 2016=177,63
Znači imamo da je za ebit u 2015 stopa promjene bila veća za 55,09% u odnosu na izabranu baznu 2014, te stopu promjene u 2016 za 77,63% u odnosu na 2014.
Ajmo i verižni indeks izračunati ( relativnu promjenu u odnosu na prethodno razdoblje),za 2014 ga neću računati jer neda mi se sad i 2013 gledat.
2015=155,09(mora bit isti kao i bazni jer računam razliku na 2014) , 2016=114,54
Znači imamo daje stopa promjene u 2016 bila veća za 14,54% u odnosu na 2015.
Zašto drvim o Ebitu? Pa Modigliani i Miller su (nobelovci) teoretski dokazali da u uvjetima savršenog tržišta tržišna vrijednost poduzeća je određena njegovom zaradom i rizikom od korištenja imovine i da ne ovisi o strukturi financiranja i raspodjeli dividendi. Kasnije su mnogi postavili drugačije teorije,pogotovo za uvjete nesavršenog tržišta ali njihova teorija je još jako značajna u mnogim postavkama. Zdravoseljački poduzeće na tržištu jednako zarađuje neovisno o strukturi njegova kapitala.
Eto skratio sam koliko sam mogao, nek mi oproste oni koji ovo znaju ali koliko sam vidio ima dosta ljudi koji nisu ekonomisti pa sam pokušao malo više pojasniti neke osnovne pojmove
– evo i 3. portfelj.
– PVCM 10%, hrabro, ali i to mi se sviđa ako vjerujete u potencijal te dionice, ovo je tema B.B. izreklamirajte ju, ali ne napisati preporuka PVCM i točka, probajte napisati jedan tekst s kojim će te nas uvjeriti kako tu dionicu moramo imati u portfelju.
Komentar ikakvi?
Mislio sam nastavit sa EBITDA .
Htio bih nastavit ovih dana al ako je ovo dosta ok.
Hvala .
Kako sam perfekcionist po prirodi, a računovodstvo mi je struka volim malo to detaljnije razradit. Moga sam skratit ali volim ja to do detalja.
Like za odgovor. Tako i ja ,rađe u dionicu nego u vrhunski auto. Ako ti baš, baš ne triba za obitelj ili nešto. Ja sam još tamo-vamo sa curom.
Auto je luksuz, i ne stvara novu vrijednost.
Koliko će ti taj auto vridit nakon 5-10 godina?
Vi svi niste normalni.
Nitko normalan nema u Hrvatskoj portfelj za ulaganje.
Ako stvarno želite ulagati i nešto zaraditi ulažite vani.
ovdje se samo ulaže dok dionica iz položaja A ne dođe do položaja B.
Kada na položaju B izađete iz TAXIJA, tada TAXI pošaljete na položaj C koji se nalazi dosta niže od položaja A.
Na položaju C uđete u taxi i čekate da netko pozove taxi na položaj A.
Ako ga nitko ne pozove onda sami pošaljete taxi na položaj B.
Tada se na položaju B riješite "portfelja" i prepustite taxi veselom društvu iz kutka.
Lp
apropo auti.
Ma nemojte me da ulažete na ZSE a ne vozite dobar auto……
Ako ga nemate preporučam da nabavite konja.
Magarca već imate.
hehe, dobar komentar 🙂
samo šta znači dobar auto? nekom je to prevozno sredstvo da te udobno i sigurno dozveze od točke A do točke B,, a drugome za Kurč… nje i pokazivanje koliko imam ili nemam…. ja spadam u ovu prvu skupinu, i rađe ću kapital ostaviti u dobrim pozicijama (vani i ovdje) nego u autu za preseravanje, jbga
[/quote]
– moram vam se zahvaliti.
– puno ste mi pomogli kod razmišljanja za neke dionice i sektore, a nadam se kako i za vas ima tu ponešto korisnog za pročitati.
– jučer nisam ništa tu napisala a i danas, puna sam drugih obaveza jučer šoping popusti, danas znate ono obiteljski ručak pa veečeras kazalište, ali sada imam tog tvz. slobodnog vremena, odnosno već par mjeseci ozbiljno radim na dionicama, te ću svaki portfelj na ovoj temi prokomentirati.
– a evo kako radim, ovaj tjedan plus točno 27.673 kn .
– I love this game.
Pozdrav !
Ne mogu vjerovati da nitko nije primjetio slona u prvom postu, napisah Ivani. Čak i kad sam pitao ima li itko ikakvi komentar u vezi toga opet nitko nije priupitao kako i zašto.
Naravno da sam provjeravao MD rezultate , i jasno mi je kako su se dobili. Ali zašto nitko ne postavlja pitanja na moje, MD ili druge obračune? Ja sam mislio da je forum za diskusiju a ne za slijepo vjerovanje. Nitko nije nepogrešiv.
MD računica sa (EBIT: engl. “earnings before interest and taxes”. Računa se kao: dobit prije poreza (EBT) + neto financijski rashodi. Ovaj pokazatelj jednak je operativnoj dobiti uvećanoj za neto izvanredne prihode.)
EBIT_2016= 12.019 (dobit) + 220(kamate) +16.174 (porez)= 28.41
EBIT_2015=22.796 -1.627 +0= 21.17
EBIT_2014=14.683-1065+0 =13.62
I namjerno sam krenio sa Ebit jer je postao jedan od najviše spomenutih pokazatelja u proteklih 15 godina usprkos osnovnoj formulici, ima više metoda računanja zavisno o svrsi za koju se računa.
Ono šta nije jasno u ovom primjeru kod Peveca su financijski rashodi koji se ne odnose na kamate. Ali ako se držimo one osnovne teze da kapitalna struktura poduzeća ne utječe na njegovu visinu onda za obračun EBIT treba dodati sve financijske prihode i odbiti sve financijske rashode osim rashoda kamata.
Svi prihodi-Svi rashodi(osim za kamate)= Neto dobit+Kamate+Porez
ovih dana malo pretovario iz ATPL u ADRS2 ..bit će sigurno dobrih skokova iduće godine na nekim dionicama ali nisam sklon raditi neke široke portfelje…ovak ostajem na cca 60 % ATPL …30 % ADRS2 ..5 % uskočio u LEDO ( za kocku ..a još mi i duguje za onaj pad sa 8500 na 3500 ) ..i 5 % ću vjerojatno u ADPL ..
pa bumo videli kaj nosi 2018…plan je iduće godine milja kn …pa dva životna ..pa štednja bez uhljebskih gramzivih gadova pa polako..prema penziji 🙂 …
Like za odgovor. Tako i ja ,rađe u dionicu nego u vrhunski auto. Ako ti baš, baš ne triba za obitelj ili nešto. Ja sam još tamo-vamo sa curom.
Auto je luksuz, i ne stvara novu vrijednost.
Koliko će ti taj auto vridit nakon 5-10 godina?
Vi svi niste normalni.
Nitko normalan nema u Hrvatskoj portfelj za ulaganje.
Ako stvarno želite ulagati i nešto zaraditi ulažite vani.
ovdje se samo ulaže dok dionica iz položaja A ne dođe do položaja B.
Kada na položaju B izađete iz TAXIJA, tada TAXI pošaljete na položaj C koji se nalazi dosta niže od položaja A.
Na položaju C uđete u taxi i čekate da netko pozove taxi na položaj A.
Ako ga nitko ne pozove onda sami pošaljete taxi na položaj B.
Tada se na položaju B riješite "portfelja" i prepustite taxi veselom društvu iz kutka.
Lp
apropo auti.
Ma nemojte me da ulažete na ZSE a ne vozite dobar auto……
Ako ga nemate preporučam da nabavite konja.
Magarca već imate.
hehe, dobar komentar 🙂
samo šta znači dobar auto? nekom je to prevozno sredstvo da te udobno i sigurno dozveze od točke A do točke B,, a drugome za Kurč… nje i pokazivanje koliko imam ili nemam…. ja spadam u ovu prvu skupinu, i rađe ću kapital ostaviti u dobrim pozicijama (vani i ovdje) nego u autu za preseravanje, jbga
[/quote]
[/quote]
Zato sam i postavio upit kolegi discoveru!
“Autek” ne može kupit neku dionicu, ali dobro ulaganje može kupit auto.
Znam neke ljude koji su zaradili više od “milijun” na burzi, a čak niti od zarade nisu kupili niti mercedes niti bmw.
Također i konstatacija “da portfelj” od milijun mora imati samo 4 dionice inače je smijurija. S tom logikom visokog portfelja s malim brojem dionica, investicijski fondovi bi trebali imati 1-2 tickera.
Stabilan dividendni prinos 3-4% i prosječan godišnji rast od 10 -tak% sasvim bi me zadovoljili.
Ništa ne mora preko noći, na brzinu i u godinu dana!
Zato kolega discover bez predrasuda i “pomalo” i s milijunima (tisućama) i s autima. Najčešći uzrok “prometnih” i burzovnih nesreća – bude nepromišljenost i brzina!