Best buy – komentari i analize

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Best buy – komentari i analize

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

THNK- ako ne bude dokapa, definitivno bb u ovom trenutku

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !


ajde dobro. nemam previše volje. šta mislite o DIOK-iu?

Zanimljivo, kada Vam netko odgovori onda nemate previše volje?

DIOKI više nije na ZSE-u tako da ga i hoćete kupiti, ne može te. Malo se bolje informirajte.
Da DIOKI radi, sada bi na ovim cijenama plina itekako bio profitabilan.

Nadam se da i dalje niste u longu natural gasa, zbog toplog vremena i ogromnih zaliha.

A kada su se te rafinerije na bliskom istoku otvorila?
Kolika je cijena nafte, a koja je sada?
Koliko su im smanjeni profiti zbog manje cijene nafte?

Da li znate koliko će nafta još ići dolje?

Da li znate što su troškovi prijevoza?

Po Vama znači Rusi propadaju jer su na Bliskom Istoku otvorene rafinerije i oni sa cijenom svoje nafte neće biti konkurentni?

Pa što Putin bombardira nalazište nafte, umjesto da samo sravni te rafinerije?

U pravu ste, ni meni se ne da sa stručnjakom koji je proučio sve aspekte koju utječu na cijenu konačnog proizvoda i njegovu profitabilnost.

Lp

Sve sam pogubio na plinu. Isplatili su ostatak mislim 60 lipa. Više nego na DIOK-iju. Meni dosta. Evo za rafinerije iz jednog teksta:
Some of the possible main drivers for product tanker companies are the global economic recovery and the shift in refining capacities from West to East. Namely, the current global trend is dislocating refineries, mainly from Europe to the Middle East and Asia, increasing the routes the product tankers have to take in order to connect supply and demand. At the same time, the level of trade in petroleum products (in tonnes) has been going up lately.

Na ostala pitanja mi se ne da odgovarati

evo još par tekstova. vjerujem ipak, da kad tekstovi pišu da npr europa gasi rafinerije jer nemaju dobiti da se to ne odnosi na hrvatsku jer naše rafinerije zarađuju bolje od bilo kojih na svijetu jer smo najbolji. evo npr tekst:
Whilst US refiners have been able to cope with the fall in demand, the US industry has been supported by cheap oil from unconventional sources. However, European refiners have been struggling to remain profitable, responding to the adverse economic conditions by cutting refinery runs or temporarily or even permanently closing down facilities and delaying investments.

ili

Over the next 10 years, operators at one in every three refineries in North America and Western Europe will need to reconsider their operating models and how they are integrated across the value chain. Otherwise, they will struggle to keep up with changing global markets and compete with improving global standards in refining. By 2021, refineries will need to restructure, strategically reposition their assets, or leave the market.

https://www.atkearney.com/paper/-/asset_publisher/dVxv4Hz2h8bS/content/refining-2021-who-will-be-in-the-game-/10192

ima još toga, ali valja shvaćate


Sve sam pogubio na plinu. Isplatili su ostatak mislim 60 lipa. Više nego na DIOK-iju. Meni dosta. Evo za rafinerije iz jednog teksta:
Some of the possible main drivers for product tanker companies are the global economic recovery and the shift in refining capacities from West to East. Namely, the current global trend is dislocating refineries, mainly from Europe to the Middle East and Asia, increasing the routes the product tankers have to take in order to connect supply and demand. At the same time, the level of trade in petroleum products (in tonnes) has been going up lately.

Na ostala pitanja mi se ne da odgovarati


čuvajte se plina, prilično je hlapljiv, za vrlo kratko vrijeme ispari do 70% , nafta je ipak nešto stabilniji medij, iako se i ona počela lagano razlijevati i curiti na sve strane, dok se rafinerije dislociraju i premjeste, puno ćemo mi još novca pogubiti na nafti

ma joj na plinu sam nešto sitno izgubio. pa napisao sam da ljudi ne kupuju. da sam napravio analizu posljednjih 50 godina i da neće biti dobro. evo i teksta od 18.10: Ne bi kupovao prirodni plin. Mislim da je mr. wiseguy dobro rekao kad je govorio o el nino-u. jučer sam malo dublje sve proučio zadnjih 50 godina i sličan el nino je ovakav bio 97 i 98 godine (ovako jak). Tada je plin došao do 1,05$ iako još nisu crpili kao danas. Od zadnjih 5 el-nino-a, 3 su imala hladnije u prosjeku, a 2 toplije zime i to ovi najnoviji. Na bloombergu su spominjali nešto slično. Isto su spomenuli da je vecina fondova vani u shortu što nije dobro. Ja sam u longu i dokupio nešto u petak ali mislim da ću sutra izači s djelom koji sam dokupio na 3,60. Zima ne pokazuje zube i moguće je da će bar do 11 mj plin još malo narasti ali ako do onda ne zahladi vjerovatno niti neće tek do 2 mj. 12 i 1. mj. bi zbog toga plin mogao dosta potonuti. S vremenom se nikad ne zna, ali bi preporučio da ne ulazite. Naravno na vama je da odlučite. Ovo je samo moje mišljenje”. može se pogledati na temi certifikati. kupio sam na 5,20 i smanjivo do 4,60 i na kraju prodao oko 3,70. i kasnije nešto sitnije ali mali dio što mi je ostao. Najbolje je napisati da si sve izgubio pa su ljudi zadovoljni odgovorom pa više ne dave. To što sam napisao i kupio obveznicu short, nekoliko puta s&p i dax short i koji su odraditi ogromno, to nije spomenuo. Certifikati su takvi. Nešto izgubiš nešto zaradis, ali ja sam u njima s toliko malo novca da i da na svim izgubim sve novce ne bi mi bilo 5% portfelja. ali hvala hasenfeferu da brine

Do sada, danas trgovano sa samo 7 dionica. Ukupan promet 300 tisuća kuna. Ode ovo sve k vragu, još ako budu ponovljeni izbori, pa se otegne. A Hrvati su maheri u otezanju i mlaćenju prazne slame.


evo još par tekstova. vjerujem ipak, da kad tekstovi pišu da npr europa gasi rafinerije jer nemaju dobiti da se to ne odnosi na hrvatsku jer naše rafinerije zarađuju bolje od bilo kojih na svijetu jer smo najbolji. evo npr tekst:
Whilst US refiners have been able to cope with the fall in demand, the US industry has been supported by cheap oil from unconventional sources. However, European refiners have been struggling to remain profitable, responding to the adverse economic conditions by cutting refinery runs or temporarily or even permanently closing down facilities and delaying investments.

ili

Over the next 10 years, operators at one in every three refineries in North America and Western Europe will need to reconsider their operating models and how they are integrated across the value chain. Otherwise, they will struggle to keep up with changing global markets and compete with improving global standards in refining. By 2021, refineries will need to restructure, strategically reposition their assets, or leave the market.

https://www.atkearney.com/paper/-/asset_publisher/dVxv4Hz2h8bS/content/refining-2021-who-will-be-in-the-game-/10192

ima još toga, ali valja shvaćate

Shvaćam, da Vi ne shvaćate.

Kod ulaganja u neku dionicu treba gledati ne samo makrosituaciju, već i mikrosituaciju.

Evo Vam jedan članak što se tiče borbe između ruske i saudijske NAFTE na europskom tržištu.

Vaš link …

Sad mi objasnite kako svi govore o nafti, a ne o naftnim derivatima.
Ako Saudijska Arabija prodaje naftu onda u Europi trebaju postojati rafinerije da tu nafte prerade.

Pa zašto ih europljani nisu zatvorili kad nisu rentabilne?
Naravno da zadnje izgrađene rafinerije imaju puno bolju učinkovitost, veću iskoristivost i manje troškove nego stare rafinerije, čiji kapaciteti su puno manji.

Ali to nema veze, pri ovolikoj cijeni nafte.
S druge strane teško je očekivati da će Europa ugasiti rafinerije i ovisiti o nekakvim rafinerijama u Aziji ili bliskom istoku. Ili Vam i to moram objašnjavati zašto?

Ali mene ne zanima europske rafinerije, već me zanima INA i njezina dobit.
Mađari su potpuno modernizirali svoju Mađarsku rafineriju, sada otvaraju drugu u Mađarskoj+ potpuno su obnovili rafineriju u Slovačkoj.

Sada mi onda objasnite ovo, povećanje dobiti u MOL-u s obzirom na rafinerijsku preradu.
Po vašim riječima trebali bi biti u gubitku.
Na srpskom tržištu dobit rafinerija (prodaja) MOL-a je povećana za 50%.
Vaš link …[/url]

Naravno da hrvatske rafinerije nisu konkurentne jer ih MOL nije modernizirao kako se obvezao u ugovoru za 25%+1 dionicu.

Sada će ih morati odmah modernizirati jer inače Hrvatska na hrvatskom sudu može tražiti natrag 25%+1 dionicu INE+naplata penala i izgubljene dobiti.
Kao što vidimo ako Mađari izgube nema više suđenja (vidi Hernadija).

Isto tako čelnici INE ako nisu ostvarili rezultate kao što ima MOL, strateški partner će morati dosta toga objasniti hrvatskoj Vladi (bez obzira tko će biti na vlasti).
Bilo kakvo popuštanje Mađarima će se smatrati nacionalnom izdajom.

Uglavnom ne da mi se više s Vama općiti.

Po meni za godinu dvije INA ide na cca 4.000 kuna.

To je moje mišljenje. Pa Vama ide na na kunu.

Vidjeti ćemo tko je u pravu.

lp

ps. Zašto DIOKI nije mogao raditi i zbog čega je uništen.
Pogledajte kako Mađari punom parom otvaraju nove tvornice petrokemijske industrije vezane na MOL i preradu nafte.

Ono što je INA nekada imala uključujući i Dioki, Jugovinil, Petrokemiju itd.

Zanimljivo da se njima isplati, a nama ne.
A mi imamo more za te Vaše tankere.

Kao što vidite Mađari ulažu u rafinerije i kemijsku industriju.

Vaš link …[/url]

Ja nigdje nisam rekao da INA ide na kunu. gdje sam to napisao? napisao sam da nema kruha od naših rafinerija. Sad ste i sami to napisali da nisu modernizirane. To što je sada cijena nafte pala ne znači da će tu ostati zauvijek. Ne mogu odgovarati na pitanja jer imam posla preko glave. Jučer sam zato rekao da mi se ne da raspravljati. Samo mi recite jedno. Ako rafinerije po SAD-u i Europi rade kao lude zašto je cijena prijevoza product tankera porasla 200% u zadnjih godinu, godinu i pol dana? Kad svi već prevoze crude. I za kraj; drago mi je da napokon ulažete u kompaniju koja bar nešto zarađuje

Eto me nakon mjesec dana.Best buy VDKT i dalje.Javim se na 300!

pozdrav!

SVE VAS SLUŠAM - SVE ZNAM O VAMA!


Ja nigdje nisam rekao da INA ide na kunu. gdje sam to napisao? napisao sam da nema kruha od naših rafinerija. Sad ste i sami to napisali da nisu modernizirane. To što je sada cijena nafte pala ne znači da će tu ostati zauvijek. Ne mogu odgovarati na pitanja jer imam posla preko glave. Jučer sam zato rekao da mi se ne da raspravljati. Samo mi recite jedno. Ako rafinerije po SAD-u i Europi rade kao lude zašto je cijena prijevoza product tankera porasla 200% u zadnjih godinu, godinu i pol dana? Kad svi već prevoze crude. I za kraj; drago mi je da napokon ulažete u kompaniju koja bar nešto zarađuje

Vi jako površno pristupate ulaganjima. Brzopleti ste.

Što se tiče nat gasa tu ste napisali 5 postova na tu temu.
Stvar je u tome što ste uopće ulazili u pozicije, a da uopće niste proučili situaciju.
Tek naknadno ste shvatili da su još od prošle godine zalihe ogromne.
A naftu je puno teže pratiti zbog XYZW faktora koje utječu na njezinu cijenu.
Pa tko bi rekao da će je biti na bacanje, a samo se promijenila tehnologija njezinog vađenja.

INA. INA nisu samo rafinerije. INA ima downstream i upstream.
A vi ste se uhvatili rafinerija.
Mala cijena nafte itekako povećava njihovo profitabilnost.
Ono što sam govorio o rafinerijama je da će Mađari morati u potpunosti obnoviti rafinerije ili će morati hrvatskoj državi platiti velike penale.
Naravno da hrvatska bez problema može te novce uložiti u razvoj INE, odnosno oduzeti onih 25 % Mađarima.

Sada ne mogu govoriti da su rafinerije neisplative, zbog visoke cijene nafte.

Naravno da neće cijena nafte zauvijek ostati na ovim razinama.

Ja ih na proljeće već očekujem na 30 $ po barelu jer će Iranska nafta sve više dolaziti na tržište.

Što se tiče product tankera. Stvar Vam je u ugovorima. Vani u svijetu se kupnja ugovara na više godina. Ako cijena nafte ostane ovako niska (do 60$ po Barelu), vidjeti će te kako će te rafinerije i ti brodovi propasti. Kao cracking firme za vađenje nafte u Canadi i USA.

Niste napisali da INA ide na kunu? A tri puta ste spomenuli Dioki, kao slučajno.
Ajde, Dioki je stao na cca 2 kune.

Što se tiče zadnje rečenice, ovo je prva dionica u koju sam uložio.

Kupovao sam je po 700 kn, po 900 kn, po 1600 kn, velike količine po 1000 kuna.

Tako da Vaš komentar o ulaganju u firmu koja zarađuje je potpuno suvišan.

Imam i ja posla.

Lp

ps. Ovo se podrazumijeva samo pod uvjetom da Vlada i Hrvati preuzmu INU i spase je od njenog uništenja.

Kolega očito ne zna da je INA u gubicama, pa se ne mogu složiti da sada ulažem u dionicu koja baš nešto zarađuje.

A trebala bi.

U pravu ste. Plina je inace u skladištu 3,9% više nego petogodišnji prosjek. Nafte oko 40% i raste. Product tankeri kad se ugovaraju na duže cijena im je niža, a ne viša i to nema nikakve veze s rastom/padom njihove cijene. Ima još toga, ali zato nema veze.

New Report

Close