Ode mi cijela ergela na DIOKIJU.
Ovaj Ivan,a možda sam se ipak zeznul u prijašnjem postu, a propo Domaćeg.
Ja bih ipak molio bar da mi osiguraš fruštuk, meni i mojem Vuku.
Znamo ogladniti preko noći, ja kako tako, ali Vuku su dosta i ovcčice.
lp
Ovo je hrana. Kada posaljes dostavu s druge strane mora biti netko ko ce istu primiti, nemozes je ostaviti u lokalnom postanskom uredu i slicno.
u hrvatskoj imamo 2,5 – 3,0 milijuna ljudi koji su doma cijeli dan, tako da to nije nikakav problem. mercator je ovo pokrenuo i radi već godinama, konzum sad u zadnje vrijeme i funkcionira dobro, naravno da je to 0,1% prodaje danas, ali bio je i amazon 0,1% prodaje nekad. sve će bit online, sve će bit just in time, nema se vremena dangubit po dućanima pola dana, treba bit na facebooku i googleu. [emo_palacg]
[/quote]
Ccccccc.
Poanta ti je da upražnjavanjem net tehnike sve više ljudi izlazi iz proizvodnog/prodajnog lanca i sve manje ljudi radi tj ima priliku za kupovinu.
Na dugi rok, internet i online shopping sam sebe uništava, slično kao i pharmaceuticals – ovise o sustavima plaćanja na poreznoj bazi dok populacija stari a nezaposlenost raste – super sada ali za 20 godina, koja će država i kako održavati stopu poreza za plaćanja u socijalnim/zdravstvenim sustavima.
Isti ti je problem i sa internet all – svime.
Manje ljudi radi manje ljudi ima novaca i rezanje troškova dostave/nabave/proizvodnje ne prati rast nezaposlenosti.
Gubi se kako god.
Ovo je hrana. Kada posaljes dostavu s druge strane mora biti netko ko ce istu primiti, nemozes je ostaviti u lokalnom postanskom uredu i slicno.
u hrvatskoj imamo 2,5 – 3,0 milijuna ljudi koji su doma cijeli dan, tako da to nije nikakav problem. mercator je ovo pokrenuo i radi već godinama, konzum sad u zadnje vrijeme i funkcionira dobro, naravno da je to 0,1% prodaje danas, ali bio je i amazon 0,1% prodaje nekad. sve će bit online, sve će bit just in time, nema se vremena dangubit po dućanima pola dana, treba bit na facebooku i googleu. [emo_palacg]
[/quote]
Ako ti ljudi cijeli dan sjede kuci onda vjerojatno ne zaradjuju nista pa je vjerojatnost da ces nesto na njima zaraditi vrlo mala. Drugo, ti ljudi imaju masu vremena da odu u kupovinu pa onda nema govora o ustedi vremena i on-line kupnja namirnica gubi svaki smisao.
Ccccccc.
Poanta ti je da upražnjavanjem net tehnike sve više ljudi izlazi iz proizvodnog/prodajnog lanca i sve manje ljudi radi tj ima priliku za kupovinu.
Na dugi rok, internet i online shopping sam sebe uništava, slično kao i pharmaceuticals – ovise o sustavima plaćanja na poreznoj bazi dok populacija stari a nezaposlenost raste – super sada ali za 20 godina, koja će država i kako održavati stopu poreza za plaćanja u socijalnim/zdravstvenim sustavima.
Isti ti je problem i sa internet all – svime.
Manje ljudi radi manje ljudi ima novaca i rezanje troškova dostave/nabave/proizvodnje ne prati rast nezaposlenosti.
Gubi se kako god.
ja recimo često kupujem preko konzuma online i ono što mogu primijetiti je da potrošim puno manje nego kad idem u isti takav šoping u stvarni dućan. U stvarnom dućanu mi pogled uvijek padne na nešto što u virtualnom ne bi vidio i onda to često kupim iako nisam uopće imao namjeru niti mi to posebno treba. Isto tako u virtualnom dućanu cijelo vrijeme vidim točan iznos koji ću morati platiti nakon svakog odabira a u dućanu, dok trpam u kolica, rijetko u glavi zbrajam taj trošak tako da se znam i “ugodno” iznenaditi na blagajni.
Mislim da mi račun zna biti i 20%-25% veći od planiranog nakon klasičnog šopinga.
Moja ušteda, manjak prihoda prodavaču.Ali s druge strane, bolje i to nego da potpuno izgubi prihode od mene, jer da postoji npr. Sparov ili Kauflandov online dućan, prije bih kupovao tamo nego u konzumu.
Tako da sve ima svoje dvije strane.
Poanta ti je da upražnjavanjem net tehnike sve više ljudi izlazi iz proizvodnog/prodajnog lanca i sve manje ljudi radi tj ima priliku za kupovinu.
Gubi se kako god.
Ma ti se šališ? Pa ovo Marx govori za kapitalizam već 150 godina.
Imaš li ijedan empirijski podatak za ovu tezu? Koliko milijuna novih radnih mjesta je stvorenu u posljednjih 15 godina u svijetu tijekom internet ere?
Poanta ti je da upražnjavanjem net tehnike sve više ljudi izlazi iz proizvodnog/prodajnog lanca i sve manje ljudi radi tj ima priliku za kupovinu.
Gubi se kako god.
Ma ti se šališ? Pa ovo Marx govori za kapitalizam već 150 godina.
Imaš li ijedan empirijski podatak za ovu tezu? Koliko milijuna novih radnih mjesta je stvorenu u posljednjih 15 godina u svijetu tijekom internet ere?
[/quote]
Nemam. to je ono što se mora dogoditi/a ne što se dogodilo.
Mora postojati kontraefekt. Danas zaposlenost je u apsoultnom smislu a vjerovatno i u relativnom, veća nego prije.
Poanta je da online shopping krati lanac zaposlenih (manje prodavača, graditelja centara, dostavljača, naplate) ali se dobije pozitivan efekt manjom cijenom.
Naravno, ovi svi u lancu ostanu bez posla(ne idu svi u programere i inženjere), tako da se efekt poništi.
Isto ti je i efekt USA vs. China.
Tupio sam koliko dugo ( i koliko još budem) da je USA na putu oporavka a Kina na mid problemu.
Ali ne.
@James – imaš ovdje malu raspravu na temu.
Mora postojati kontraefekt.
Poanta je da online shopping krati lanac zaposlenih (manje prodavača, graditelja centara, dostavljača, naplate) ali se dobije pozitivan efekt manjom cijenom.
Naravno, ovi svi u lancu ostanu bez posla(ne idu svi u programere i inženjere), tako da se efekt poništi.
Isto ti je i efekt USA vs. China.
ali ovo što ti govoriš bi značilo da je gospodarstvo (zbroj transakcija) zero-sum game i da ne postoji napredak, a nije tako. a baš je tehnologija apsolutno dominantni driver napretka. postoji kontraefekt, al ajd izračunaj koliko je kontraefekt parnog stroja, automobila, kompjutera i internera na ukupnu zaposlenost. ljudi rade više nego ikad, previše.
ja recimo često kupujem preko konzuma online i ono što mogu primijetiti je da potrošim puno manje nego kad idem u isti takav šoping u stvarni dućan. U stvarnom dućanu mi pogled uvijek padne na nešto što u virtualnom ne bi vidio i onda to često kupim iako nisam uopće imao namjeru niti mi to posebno treba. Isto tako u virtualnom dućanu cijelo vrijeme vidim točan iznos koji ću morati platiti nakon svakog odabira a u dućanu, dok trpam u kolica, rijetko u glavi zbrajam taj trošak tako da se znam i "ugodno" iznenaditi na blagajni.
Mislim da mi račun zna biti i 20%-25% veći od planiranog nakon klasičnog šopinga.
Moja ušteda, manjak prihoda prodavaču.Ali s druge strane, bolje i to nego da potpuno izgubi prihode od mene, jer da postoji npr. Sparov ili Kauflandov online dućan, prije bih kupovao tamo nego u konzumu.
Tako da sve ima svoje dvije strane.
Ovo je interesantan element. Vecina trgovaca funkcionira na nacin da spusti marzu artikala koji generiraju foot traffic. Onda kada uspiju privuci veliki broj kupaca prodaju im i proizvode sa puno vecom marzom. Recimo, Walmart prodaje hranu bez ikakve zarade, ali zato uspije prodati i masu elektronike, odjece, igracaka, alata, sa vrlo visokom marzom.
Ako bi Walmart prodavao i hranu on-line onda bi to negativno djelovalo na prodaju ostalih artikala na koje ima visu marzu. Iz prostog razloga jer volume prodaje tih proizvoda ovisi o broju ljudi koji dodju kupiti hranu u Walmart.
Za Konzum prodaja hrane on-line ima vise smisla. Oni su medju skupljim prodavnicama i niska cijena nije razlog sto ljudi idu tamo. Ljudi uglavnom idu u Konzum kupiti sitnice koje im nedostaju i rijetko kupuju nesto sto nisu planirali. Konzum putem on-line prodaje moze privuci neke kupce koji bi inace otisli u Spar, Kaufland ili Metro. Za razliku od Walmarta Konzum nece znacajno kanibalizirati svoje brick and mortar operacije ako ponudi prodaju hrane on-line.
Ljudi idu u Walmart, Costco ili Metro radi cijene. Tamo idu rijetko, ali prave velike racune. S druge strane ljudi idu u Konzum ili Safeway cesto jer su im blizu i tamo prave puno malih racuna ne gledajuci puno na cijenu.
Ja ovo vidim kao pokusaj Konzuma da osvoji dio tih velikih narudzbi, a da pri tome ne spustaju cijene. Meni taj sustav prodaje hrane on-line izgleda dosta skup i zahtijevan.
Mora postojati kontraefekt.
Poanta je da online shopping krati lanac zaposlenih (manje prodavača, graditelja centara, dostavljača, naplate) ali se dobije pozitivan efekt manjom cijenom.
Naravno, ovi svi u lancu ostanu bez posla(ne idu svi u programere i inženjere), tako da se efekt poništi.
Isto ti je i efekt USA vs. China.
ali ovo što ti govoriš bi značilo da je gospodarstvo (zbroj transakcija) zero-sum game i da ne postoji napredak, a nije tako. a baš je tehnologija apsolutno dominantni driver napretka. postoji kontraefekt, al ajd izračunaj koliko je kontraefekt parnog stroja, automobila, kompjutera i internera na ukupnu zaposlenost. ljudi rade više nego ikad, previše.
[/quote]
Jasno da je tehnologija smanjila inpute a povečala dobiveni razultat.
Internet je pojačao komunikaciju, svijet stvarno je jedan i nema više pretjeranih podjela – bar ne za kapital ako stvarno zeli uložiti.
Ali svi moguci middle men u retailu nestaju – a to je veliki broj zaposlenih.
James, pa naravno da je dobit parnog stroja nevjerovatna i ok koga briga za konjušare koji su ostali bez posla zbog toga.
Kakav zero sum, to bi bilo glu misliti, ali tvrdim da internet osim komunikacije i wikipedije i nema bas neke pretjerane koristi kao niti Facebook.
Jedna wikipedija je najbolji proizvod ikada, koliko mi je puta pomogla da nesto dovršim napravim ako nisam imao brzinski izvor za pogledati.
Ali FB? Who cares? Online retail? Zaposli 3 da obavi posao 30.
Ovo je interesantan element. Vecina trgovaca funkcionira na nacin da spusti marzu artikala koji generiraju foot traffic. Onda kada uspiju privuci veliki broj kupaca prodaju im i proizvode sa puno vecom marzom. Recimo, Walmart prodaje hranu bez ikakve zarade, ali zato uspije prodati i masu elektronike, odjece, igracaka, alata, sa vrlo visokom marzom.
Ako bi Walmart prodavao i hranu on-line onda bi to negativno djelovalo na prodaju ostalih artikala na koje ima visu marzu. Iz prostog razloga jer volume prodaje tih proizvoda ovisi o broju ljudi koji dodju kupiti hranu u Walmart.
Za Konzum prodaja hrane on-line ima vise smisla. Oni su medju skupljim prodavnicama i niska cijena nije razlog sto ljudi idu tamo. Ljudi uglavnom idu u Konzum kupiti sitnice koje im nedostaju i rijetko kupuju nesto sto nisu planirali. Konzum putem on-line prodaje moze privuci neke kupce koji bi inace otisli u Spar, Kaufland ili Metro. Za razliku od Walmarta Konzum nece znacajno kanibalizirati svoje brick and mortar operacije ako ponudi prodaju hrane on-line.
Ljudi idu u Walmart, Costco ili Metro radi cijene. Tamo idu rijetko, ali prave velike racune. S druge strane ljudi idu u Konzum ili Safeway cesto jer su im blizu i tamo prave puno malih racuna ne gledajuci puno na cijenu.
Ja ovo vidim kao pokusaj Konzuma da osvoji dio tih velikih narudzbi, a da pri tome ne spustaju cijene. Meni taj sustav prodaje hrane on-line izgleda dosta skup i zahtijevan.
Cijena meni nije presudna za odabir dućana u koji ću ići. Više me privlači uređenosti i ponuda. Spar koji preferiram sigurno nije (bar koliko je moj dojam) jedan od jeftinijih dućana ali me zbog ponude i općeg osjećaja prilikom kupnje najviše privlači. Metro i Lidl su mi grozni, imam osjećaj da sam u nekom skladištu a ne u dućanu.
Mislim da je Konzum jednostavno shvatio da ima puno ljudi koji su predugo na poslu, imaju malu djecu (ja spadam u te kategorije), puno drugih obaveza i onda jednostavno nemaju vremena još i za dućan. Dodatno, meni se recimo ne da baš iz dućana dovlačiti pakete mlijeka, jogurta, sokova , vode i ne znam čega sve ne. Starijim ljudima je to isti zgodno, mogu im djeca (ako se ne znaju sami služiti računalom) naručiti dostavu i tako oni ne moraju vući vrećice. A znamo da je populacija sve starija.
Kod Konzuma je prednost što ima već poslaganu infrastrukturu (veliki broj kamiona za dostavu jer imaju puno dućana po cijeloj Hrvatskoj, skladišta itd). Ti kamioni nakon jutarnje isporuke dućanima ionako nemaju puno posla, a ovako ih se dodatno angažira. Sparu ili Kauflandu je to puno teže organizirati kad imaju relativno mali broj dućana i stoga prateća infrastruktura nije adekvatna).
Kakav zero sum, to bi bilo glubo misliti, ali tvrdim da internet osim komunikacije i wikipedije i nema bas neke pretjerane koristi kao niti Facebook.
Ali FB? Who cares? Online retail? Zaposli 3 da obavi posao 30.
pa komunikacija i informacija su sve, čovječe. šta je vrijednije od toga? od čega je veća korist nego od interneta? od farmacije, turizma, oružja, financija, čega?
jel nije to poanta kapitalizma, da trojica rade što ih je prije radilo 30, a da višak kapitala onda investiraš dalje i da sam odlučiš gdje će to bit…