Kako tekstilac može biti konkurentan i dobro poslovati? Pogledajte primjer Kotke.
Kako tekstilac može biti konkurentan i dobro poslovati? Pogledajte primjer Kotke.
Tesko ako je cijena tvoje radne snage puno visa nego kod konkurencije. Imalo bi smisla da dizajniras u Hrvatskoj, a prooizvodis u Indoneziji ili Vjetnamu. Mislim da Limited Brands proizvode u Burkini Faso. Cak je i Kina skupa za proizvodnju odjece.
Varteks ima radnu snagu kakvu ima, i tesko je moze zamjeniti za bolju. Prodaje na trzistima na kojima prodaje i trebao bi potrositi masu novaca da osvoji nova. Ima ogroman dug.
Nista nije nemoguce, ali oni su u tako dubokoj rupi da su sanse za izvlacenje vrlo male.
Inace Ivka je strucnjak za modu ona ce bolje procijeniti njihove sanse.
Ne znam može li Varteks preokrenuti poslovanje. Kažem samo da je u Hrvatskoj moguće konkurentno i profitabilno proizvoditi takav asortiman (odijela). Za detalje skini s Fine Kotkina izvješća.
Ne znam može li Varteks preokrenuti poslovanje. Kažem samo da je u Hrvatskoj moguće konkurentno i profitabilno proizvoditi takav asortiman (odijela). Za detalje skini s Fine Kotkina izvješća.
A zasto Varteks nije profitabilan ?
Možda zato jer je u Hrvatskoj moguće proizvoditi i nekonkurentno i neprofitabilno, a oni iskorištavaju tu mogućnost? [cool]
Možda zato jer je u Hrvatskoj moguće proizvoditi i nekonkurentno i neprofitabilno, a oni iskorištavaju tu mogućnost? [cool]
I sto bi ih moglo natjerati da se promjene? A i cak ako se promjene sanse su im vrlo male. U ovoj industriji moras imati jak brand i moras imati vrlo jeftinu radnu snagu. Oni u ovom trenutku stoje puno losije od svoje konkurencije po oba pitanja.
Jedino sto ima smisla je istjerati radnike i prodati nekretnine. Medutim, ima ih previse i to ce ici jako tesko.
No,
nabrzinu usporedba troškova za:
Varteks:
Materijalni troškovi 53% ukupnih prihoda, troškovi osoblja 35%
Koteks:
Materijalni troškovi 14% ukupnih prihoda, troškovi osoblja 50%
Očito je da Varteks mora promjeniti suppliera/upravu.
@domach1984: Jesi li ovo namjerno uzeo Koteks (KTKS-R-A) ili si ga pobrkao sa Kotkom (KTKA-R-A)? KTKA je delistana krajem 2008., ali izvješća možeš skinuti s Fininih stranica.
Blago sam retardiran!
KOTKA treba pisati, njihov izvještaj sa stranice gledam. Krivo napisano, isprika.
Recimo da tekstilna industrija u Hrvatskoj moze biti profitabilna. Zar nije bolje startati sa novom firmom, odabrati kvalitetna ljude, osmisliti novi koncept, nego ulagati novac u Varteks.
Sa Varteksom dobivas ogromne dugove, masu ljudi koje ne trebas, ljude koji se ne zele promjeniti. Brend Varteks nema neku vrijednost cak ni na hrvatskom trzistu.
Nisam ništa napisao o ulaganju u Varteks, niti namjeravam tamo uložiti pare.
Nisam ništa napisao o ulaganju u Varteks, niti namjeravam tamo uložiti pare.
Po mom misljenju u sivanju odjela je ogromna konkurencija i jako je tesko otkljucati vrijednost. Jedini nacin da uspijes je da nadjes nesto novo i inovativno. Recimo LuluLemon Athletica je uvidjela rastucu popularnost yoge, pa su poceli duzajnirati i proizvoditi odjecu za yogu. Ispala je odlicna prica.
Under Armour je spojio tekstil i tehnologiju u svojim proizvodima. Oni se fokusiraju na hi-tech sportsku odjecu. To je isto dobra prica.
Treba naci neki socijalni trend i proizvoditi odjecu koji prati taj trend. Mislim da je Ivanina ideja sa ronilackim odjelima dobra. Recimo Kitesurfing raste u popularnosti, u velikoj su ekspanziji i ako netko izadje sa linijom odjece koja reflektira taj trend mogao bi profitirati.
Naravno nije dovoljno samo prepoznati trend nego moras imati ljude koji ce pretociti trend u prepoznatljiv modni stil. Moras imati jako dobre dizajnere, jako dobre tehnologe i jako dobar marketing.
Ako imas sve to onda mozes biti uspjesan proizvodjac u svakoj zemlji pa i u Hrvatskoj. Ali za to ti treba puno kvalitetnih ljudi.