svi smo mi pisali i dobre i manje dobre radove, nije to grijeh (da ne govorim o diplomskima).. ne razmem se odveć u brodove i njihove cijene ali vidim neke manjkavosti gornje argumentacije
2. što imaju primjerice Nizozemci tom istom logikom? novonastala vrijednost ovisi o trošku ulaznih sirovina nasuprot cijeni gotovog proizvoda, i nijedno ni drugo nije konstanta. Prije par godina brodove se dalo dobro i skupo prodavati a Kinezi nisu imali dovoljno kapaciteta za zadovoljiti potražnju..sad s druge strane mnogima prijeti zatvaranje..
4. ako je 85 % "uvozno" kako prejaka kuna pravi probleme? eventualno prejak euro i relativno previsoka cijena rada, no što je manji "naš udio" to manji problem kuna. što se tiče kamata.. opet posebna priča..
3. zašto država uništava cjelokupnu hrv. ekonomiju? u prvom redu zato jer su im tako rekli i zato jer sebi dobro trpaju u džep..
5. brodogradilišta imaju mnogo kooperanata i svi radnici imaju obitelji, je li u pitanju 50 ili 200 000 ljudi u ovako paušalnoj argumentaciji nije posebno bitno.. ne znam u kojoj je djelatnosti aktivan kolega no velika je vjerojatnost kako to na neki način netko drugi financira..
ovih 15 000-200 000, kad se nađe na burzi će jednako tako trebati financirati, a ako ne, kako to da netko želi tu lošu brodogradnju od nas preuzeti da bi nam pomogao?
puno je tu mutne igre, a ako ćemo suditi po svemu ostalom (banke, INA, HEP, HT itd.) lako moguće da je u pitanju potencijalna zlatna koka koja samo čeka novog vlasnika da bi počela nesti zlatna jaja..
Paušalna argumentacija???
Po vašem radu vidim da link od gospodina niste uopće pročitali, a meni solite pamet. U svemu ste u krivu. Niti jednu točnu niste rekli osim za mutne igre ali kod vas valjda vrijedi "i čorava koka zrno ubode".
1. Rad sam dobio 5 i ja ne pisem površno. Još uvijek dobivam mailove o cijenama novogradnje, čelika i cijenama koje se dobivaju za brodove koji se vode u rezalište. Tako da vam taj argument ne stoji.
2. Ako me već ispravljate pročitajte radove da bar znate što ispravljate. Jaka kuna nebi trebala biti problem jer mi brodove prodajemo u dolarima pa nam i jak dolar odgovara. To sve piše u radu za koji je gospodin stavio link.
3. Ljudi trpaju sebi u đep i to je valjda normalno u ovoj državi, ali objasnite mi razlog (mene razlog zanimaI) zašto bi netko htio uništiti brodogradnju? Nemojte pisati trpaju sebi u đep jer to nije arugment.
5. Normalno da je bitno da od 15% koje ostanu od izgrađenog broda ljudima dal se dijeli na 10.000 ljudi ili na 200.000 ljudi. Jeste vi normalni? Pogriješio sam prije broj (15 000) ali evo jedna činjenica:
"Zanimljiva je usporedba vrijednosti isporuka i broja zaposlenih u pojedinim zemljama 2010. Španjolska brodogradnja s oko 6 tisuća zaposlenih ostvaruje oko 2 mlrd. eura; Finska s oko 4 tisuće zaposlenih ostvari 1 mlrd. eura; Norveška s 5 tisuća zaposlenih ostvari 3 mlrd. eura, a Danska s oko 2 tisuće zaposlenih ostvari isporuke u istoj vrijednosti kao i Hrvatska s 8,8 tisuća zaposlenih. Osim toga većina spomenutih zemlja ima manji broj narudžbi ali sa znatno većim vrijednostima nego što je slučaj s brodogradnjom u Hrvatskoj."
Napisli ste da "kako to da netko želi tu lošu brodogradnju od nas preuzeti da bi nam pomogao?". Vidim da niste ni moj prethodni post pročitali. Tko želi preuzeti brodogradnju? Koja vanjska kompanija ili brodogradilište je dalo ponudu za bilo koje naše brodogradilište? Jel vi pratite vijesti?
Što se tiče 200.000 ljudi. Ja nebi da nitko izgubi posao, ali ako bi gledali onako ružnije, meni je svejedno dali su na burzi ili rade jer su ionako plaćeni iz državnog proračuna. Znači ništa se nebi izgubilo. Nemojte me krivo shvatiti, nisam za to.
PTKM !?
– I love this game.
Pozdrav !
S obzirom da XY i Pavic daju medijsku podrsku to bi moralo ici znacajno gore.
Sto se tice privatizacije, drzava bi svakako trebala pokusati prodati svoj udio u PTKM, a i u drugim firmama. Bit ce tu velikih otpora. Bez pristanka sindikata je nemoguce napraviti privatizaciju, a oni ce traziti ogromne koncesije za svoje clanove od novog vlasnika. Nije to jednostavno napraviti u ovoj situaciji, ali nesto se napraviti mora.
Koliki ce biti interes za privatizaciju, i da li ce ga biti, i ko ce se javiti tesko je pogoditi. Ovisi prije svega o tome sto veliki igraci u fertilizer businessu misle kako ce se kretati cijene gnojiva u blizoj buducnosti. Ovo je high-cost producer dakle potencijalni preuzimac mora biti uvjeren da ce u buducnosti biti znacajan manjak gnojiva na trzistu.
U svakom slucaju pozdravljam odluku drzave da privatizira PTKM taj proces je davno trebalo poceti.
U svakom slucaju pozdravljam odluku drzave da privatizira PTKM taj proces je davno trebalo poceti.
država još NIJE donijela nikakvu odluku u tom smislu, to su samo konstrukcije novinara [yawn]
U svakom slucaju pozdravljam odluku drzave da privatizira PTKM taj proces je davno trebalo poceti.
država još NIJE donijela nikakvu odluku u tom smislu, to su samo konstrukcije novinara [yawn]
[/quote]
U pravu si. To je objavila Paviceva tiskovina na osnovu neimenovanog izvora, sto treba uzeti sa rezervom.
država još NIJE donijela nikakvu odluku u tom smislu, to su samo konstrukcije novinara [yawn]
[/quote]
U pravu si. To je objavila Paviceva tiskovina na osnovu neimenovanog izvora, sto treba uzeti sa rezervom.
[/quote]
Naravno da treba uzeti s rezervom, međutim, Slavko Linić je dan ranije izrijekom kazao da će Vlada privatizirati 30-ak većih firmi. Što naravno da nije neočekivano, s obzirom da se umjesto rasta BDP-a od 0,8 posto očekuje pad od dva posto.
A PTKM, s obzirom da je liberalizirano tržište plina i gnojiva, više nije firma od strateškog interesa. Sindikati bi mogli pružiti otpor, no ako cijena bude okej, a transkacija omogućavala sinergiju, ne vidim da bi im pošlo za rukom spriječiti proces. Pogotovo s obzirom da su radnici dobili dionice PTKM po iznimno povoljnim uvjetima.
U svakom slučaju, ako se do jučer nije razmišljalo o privatizaciji PTKM, očito je da se od danas o tomu razmišlja.
Ako je vijest izmišljena, već sutra će biti demantirana. Ali ako sutra Linić ili Čačić odgovore: Mi smo najavljivali da nećemo prodavati samo strateške firme poput Hrvatskih voda i slično, to je onda gotovo pa potvrda da PTKM ide na bubanj.
PTKM je davno trebalo privatizirati. Nema nikakvog razloga da drzava ima u vlasnistvu tvornicu gnojiva, osiguravatelja, brodara i slicno. Jednog dana ce se sigurno privatizirati, a bolje je to pokusaju napraviti sada kada su cijene gnojiva solidne.
Moguce da je Toda stopirao privatizaciju. Njemu to ne ide u prilog.
Ali opet s druge strane to je EPH. Oni i kada napisu dobar dan treba izaci na prozor i provjeriti da li je svanulo.
Dragi kolege ,
sve je to u redu , ali najbitnije je da dionice kupujete kada su jeftine
a da ih prodajete kada su skupe .
Koliko god vam to svi ponavljali , uvijek radite iste greške .
Zato vam i jesu portfelji u minusu i stalno gubite na burzi .
Kada je tržište u padu nitko ne kupuje dionice .
A kada raste zavlada stampedo .
Best buy ?
Kupujte INU na rasprodaji , kada je jeftina !
Pozdrav
Hvala na negativnoj ocjeni (1) za moj post o Best buy INI .
Ovim vas potsjećam da sam toćno prije godinu dana takođe savjetovao kupnju INE pa ste me takođe loše ocjenili .
Samo mjesec dana kasnije INU sam prodao po 4.100,00 kunica .
A PTKM, s obzirom da je liberalizirano tržište plina i gnojiva, više nije firma od strateškog interesa. Sindikati bi mogli pružiti otpor, no ako cijena bude okej, a transkacija omogućavala sinergiju, ne vidim da bi im pošlo za rukom spriječiti proces. Pogotovo s obzirom da su radnici dobili dionice PTKM po iznimno povoljnim uvjetima.
Sindikat u PTKM moze biti veliki problem kod privatizacije. PTKM radi i isplacuje place redovito. Nikoga ne otpusta i nitko se ne osjeca ugrozen. Za razliku od brodogradilista, Dalmacijavina, zeljezara i sl., radnicima PTKM ne treba spasitelj.
U slucaju da da dodje privatni vlasnik to se sve mjenja. Privatni vlasnik moze zatvoriti PTKM ako dodje do poremecaja na trzistu cijena gnojiva i ako proizvodnja postane neprofitabilna. Kao sto je CMC izasao iz zeljezare u Sisku.
Caciceva izjava da drzava ne treba brinuti o radnicima Diokia jer je to privatna tvrtka ce jos vise napuhati strahove od privatizacije.
Dolaskom privatnog vlasnika radnici PTKM ce izgubiti sigurnost koju su do sada uzivali i sigurno ce traziti ili uspostavu mehanizama koji ce garantirati sigurnost i/ili primjeren oblik kompenzacije.
Stoga ja ne ocekujem da ce proces privatizacije ici glatko i brzo.
Dolaskom privatnog vlasnika radnici PTKM ce izgubiti sigurnost koju su do sada uzivali i sigurno ce traziti ili uspostavu mehanizama koji ce garantirati sigurnost i/ili primjeren oblik kompenzacije.
Stoga ja ne ocekujem da ce proces privatizacije ici glatko i brzo.
Slažemo se. I naravno da takvi procesi ne idu glatko i brzo, no ukoliko se ovakvo poslovanje nastavi, vrijeme neće raditi protiv dioničara.
Dolaskom privatnog vlasnika radnici PTKM ce izgubiti sigurnost koju su do sada uzivali i sigurno ce traziti ili uspostavu mehanizama koji ce garantirati sigurnost i/ili primjeren oblik kompenzacije.
Stoga ja ne ocekujem da ce proces privatizacije ici glatko i brzo.
Slažemo se. I naravno da takvi procesi ne idu glatko i brzo, no ukoliko se ovakvo poslovanje nastavi, vrijeme neće raditi protiv dioničara.
[/quote]
Vrijeme je faktor ako uprava radi na tome da poveca produktivnost i ako u tome ima uspjeha. Cijene gnojiva se vrlo volatilne i PTKM nemoze utjecati na njih. Ono na sta mogu utjecati je smanjenje troskova.
Trenutno cijene gnojiva su dosta visoke jer prate cijenu goriva u US. Oko 40% US proizvodnje kukuruza ide za ethanol danas. Ako je gallon goriva $3.8, onda je ethanol preko 3 i vrlo je profitabilno sijati kukuruz. Medutim to se jako brzo moze promjeniti. I nitko od proizvodjaca fertilizera nemoze utjecati na to.
Svaki potencijalni kupac ce se fokusirati prije svega na rezanje troskova i dobro ispitati koliki su tu potencijali. Druga bitna stvar je retail. Odnosno koliko vrijedi PTKM mreza distribucije i prodaje. Vecina velikih firmi prodaje uz gnojiva i sjeme, pesticide, raznu opremu i slicno. To su po meni stvari koje ce odrediti cijenu ponude, ako i kada do nje dodje.