Pa koja budala bi subvencionirala, i s kojim razlogom produžavala agoniju, nečemu šta propada. Brodogradilišta su već odavno trebala biti zatvorena. Ne sva, ali večina. Održavanje socialnog mira novcima poreznih obveznika nije uopće u redu.
U zadnjih 6 godina brodogradnja je napravila 26 milijardi kuna duga (bilo prije 3 dana na Otvorenom). Pa tko to može platiti? Onda kada država mora prodavati firme kao Inu i Croatia osiguranje itd. onda se ljudi bune da prodajemo hrvatsko srebro. A neznaju da moramo prodavati kako bi pokrili dugove brodogradilišta (iako nisu samo brodogradilišta kriva, ali to bi bilo 5 milijardi kuna manji godišnji deficit).
Brodovi u Kini su 40% jeftiniji. Pa koja budala bi brod platila 20 mil. $ kad ga može platiti 12? Mi kažemo da imamo najbolje stručnjake i da radimo najbolje brodove? Pa kako smo onda došli do ovoga? I ako smo tako dobri, zašto niti jedno (pazite niti jedno) svjetsko brodogradilište nije dalo ponudu za naša brodogradilišta, nego samo Končar i DIV koji nemaju pojma o brodogradnji?
Kažu politika se mješala. Ma u šta se politika mogla mješati u neko brodogradilište? Jedino što se mješala je to da ljudi i dalje primaju plaću iako godišnje izgube toliko koliko izgube.
Pa zapitajte se vi da je to vaša firma i da iz godine u godinu radi gubitke i tako 20 godina, dali bi ste je i dalje subvencionirali ili zatvorili?
Država, vlast bi ipak trebala definirati ciljeve i targete te ih ostvarivati kroz efektivno targetiranje pojedinih sektora. Naravno, sektori koji bi trebali biti ciljani su oni gdje Hrvatska ima komparativnu prednost jer se dobije više robe X koja se proda kupcu Y koji pak priuzvodi proizvod Z. Više kupnje našeg proizvoda= više kupnje proizvoda Z jer pojačavamo izvoz i razmjenu(koja ne bi trebala biti ovako jednostrana i neuravnotežena). Ako strancima u ino omogućimo da ima više proizvoda Y za manje novca ili isto novca onda ga on može i više kupovati + specijalizira se za ono što njemu leži komparativno više te svi imaju više dobara tj diže se naravno standard svima.
Nažalost, teško mi je reći koja je naša komparativna prednost.
Iskreno, žalsono je da država sa lijepim pristupom moru i mirnim lukama nezna iskoristiti svoju brodogradnju.
Stvarno je žalosno.
Brodovi u Kini su 40% jeftiniji. Pa koja budala bi brod platila 20 mil. $ kad ga može platiti 12?
Najlegendarniji osvrt na subvencioniranje hrvatske brodogradnje:
Pa koja budala bi subvencionirala, i s kojim razlogom produžavala agoniju, nečemu šta propada. Brodogradilišta su već odavno trebala biti zatvorena. Ne sva, ali večina. Održavanje socialnog mira novcima poreznih obveznika nije uopće u redu.
U zadnjih 6 godina brodogradnja je napravila 26 milijardi kuna duga (bilo prije 3 dana na Otvorenom). Pa tko to može platiti? Onda kada država mora prodavati firme kao Inu i Croatia osiguranje itd. onda se ljudi bune da prodajemo hrvatsko srebro. A neznaju da moramo prodavati kako bi pokrili dugove brodogradilišta (iako nisu samo brodogradilišta kriva, ali to bi bilo 5 milijardi kuna manji godišnji deficit).
Brodovi u Kini su 40% jeftiniji. Pa koja budala bi brod platila 20 mil. $ kad ga može platiti 12? Mi kažemo da imamo najbolje stručnjake i da radimo najbolje brodove? Pa kako smo onda došli do ovoga? I ako smo tako dobri, zašto niti jedno (pazite niti jedno) svjetsko brodogradilište nije dalo ponudu za naša brodogradilišta, nego samo Končar i DIV koji nemaju pojma o brodogradnji?
Kažu politika se mješala. Ma u šta se politika mogla mješati u neko brodogradilište? Jedino što se mješala je to da ljudi i dalje primaju plaću iako godišnje izgube toliko koliko izgube.
Pa zapitajte se vi da je to vaša firma i da iz godine u godinu radi gubitke i tako 20 godina, dali bi ste je i dalje subvencionirali ili zatvorili?
Država, vlast bi ipak trebala definirati ciljeve i targete te ih ostvarivati kroz efektivno targetiranje pojedinih sektora.
[/quote]
Vlast je odredila targete i osvaruje ih. Target je ostati sto dulje na vlasti. A ostvaruje se na nacin da se zaduzivanjem odrzi na zivotu sto vise radnih mjesta.
Pa koja budala bi subvencionirala, i s kojim razlogom produžavala agoniju, nečemu šta propada. Brodogradilišta su već odavno trebala biti zatvorena. Ne sva, ali večina. Održavanje socialnog mira novcima poreznih obveznika nije uopće u redu.
U zadnjih 6 godina brodogradnja je napravila 26 milijardi kuna duga (bilo prije 3 dana na Otvorenom). Pa tko to može platiti? Onda kada država mora prodavati firme kao Inu i Croatia osiguranje itd. onda se ljudi bune da prodajemo hrvatsko srebro. A neznaju da moramo prodavati kako bi pokrili dugove brodogradilišta (iako nisu samo brodogradilišta kriva, ali to bi bilo 5 milijardi kuna manji godišnji deficit).
Brodovi u Kini su 40% jeftiniji. Pa koja budala bi brod platila 20 mil. $ kad ga može platiti 12? Mi kažemo da imamo najbolje stručnjake i da radimo najbolje brodove? Pa kako smo onda došli do ovoga? I ako smo tako dobri, zašto niti jedno (pazite niti jedno) svjetsko brodogradilište nije dalo ponudu za naša brodogradilišta, nego samo Končar i DIV koji nemaju pojma o brodogradnji?
Kažu politika se mješala. Ma u šta se politika mogla mješati u neko brodogradilište? Jedino što se mješala je to da ljudi i dalje primaju plaću iako godišnje izgube toliko koliko izgube.
Pa zapitajte se vi da je to vaša firma i da iz godine u godinu radi gubitke i tako 20 godina, dali bi ste je i dalje subvencionirali ili zatvorili?
Tko ima malo vremena neka pročita ovaj članak.
Druga strana medalje o brodogradnji u HR.
Izneseni podaci se teško probijaju u Mainstream medije.
http://www.jadranbrod.com/modules.php?name=News&file=article&sid=16568
situacija od pocetka godine…sto se tice likvidnijih…
http://www.mojedionice.com/trg/IzvPromjenaCijene.aspx?idF=11&idDrz=1&dat1=1.1.2012.&dat2=17.3.2012.&likv10poc=99&likv10kraj=99&SortDir=sil&minPromPoc=&minPromKraj=&idDjel=0&SortEx=Promjena
ima li iznenadjenja…?!?
Tko ima malo vremena neka pročita ovaj članak.
Druga strana medalje o brodogradnji u HR.
Izneseni podaci se teško probijaju u Mainstream medije.
http://www.jadranbrod.com/modules.php?name=News&file=article&sid=16568
Evo ovako. Ja inaće uvijek zaključke donosim sam, tako da mediji teško da utječu na mene. Ja gornje mišljenje o brodogradnji imam preko 10 godina tako da se kod mene ništa nije promjenilo. A sad redom:
1. Evo jedan rad koji je poduži. Nisam ga ni ja još pročitao, ali sam čitao o njemu pa sam se sad potrudio ga potražiti. http://www.nsb.hr/vijesti/0242/1.pdf
2. Neda mi se nadugo i naširoko pisati o ovom vašem radu, ali neke stvari jednostavno ne stoje. Radio sam i diplomski rad prije nekoliko godina o Atlantskoj plovidbi tako da sam upoznat više manje s cijenama brodova. U radu na koji ste dali link stoji da mi imamo jeftine brodove. To naprosto nije točno. Brodovi koje proizvodimo su oko 40% skuplji nego u Kini. Sad ću objasniti zašto.
Mi u našim brodovima nemamo gotovo ništa. Mi njih tako reči samo sastavljamo. Imamo 15% novonastale vrijednosti po brodu (to stoji i u vašem radu). To znači da je uvezene robe 85%. Pa kako od 15% napraviti plus i zaraditi. Nikako.
3. Zbog čega bi država htijela uništi brodogradnju? Ja to jednostavno nemogu shvatiti. Čemu? Ne vidim razlog. Gospodin u vasem radu kaže da je vukelić ukrao 6 mil dolara. To je točno. Ali ako političari kradu preko brodogradilišta zašto bi ih onda uništavali i gasili? Pa nije sanader htio uništiti Fimu-mediu.
4. U vašem radu su nabrojani sljedeći problemi: skup čelik (porastao 500%), dolar i naravno prejaka kuna, visoke kamate itd. To je točno. Ali kako uz sve te probleme ostati konkurentan. Jednostavno nikako.
5. Čovjek je isto tako rekao da brodogradilišta hrane 200 000 ljudi. A u svim brodogradilištima radi (nisam 100% siguran) 15 000 ljudi. Pa jel vidite koliko se bilo kakva dobit razvodnjuje. ja nisam da ljudi gube posao, ali da ih ja financiram isto tako nije u redu. Eto nadam se da sam objasnio svoj stav i zašto tako mislim
Tko ima malo vremena neka pročita ovaj članak.
Druga strana medalje o brodogradnji u HR.
Izneseni podaci se teško probijaju u Mainstream medije.
http://www.jadranbrod.com/modules.php?name=News&file=article&sid=16568
Evo ovako. Ja inaće uvijek zaključke donosim sam, tako da mediji teško da utječu na mene. Ja gornje mišljenje o brodogradnji imam preko 10 godina tako da se kod mene ništa nije promjenilo. A sad redom:
1. Evo jedan rad koji je poduži. Nisam ga ni ja još pročitao, ali sam čitao o njemu pa sam se sad potrudio ga potražiti. http://www.nsb.hr/vijesti/0242/1.pdf
2. Neda mi se nadugo i naširoko pisati o ovom vašem radu, ali neke stvari jednostavno ne stoje. Radio sam i diplomski rad prije nekoliko godina o Atlantskoj plovidbi tako da sam upoznat više manje s cijenama brodova. U radu na koji ste dali link stoji da mi imamo jeftine brodove. To naprosto nije točno. Brodovi koje proizvodimo su oko 40% skuplji nego u Kini. Sad ću objasniti zašto.
Mi u našim brodovima nemamo gotovo ništa. Mi njih tako reči samo sastavljamo. Imamo 15% novonastale vrijednosti po brodu (to stoji i u vašem radu). To znači da je uvezene robe 85%. Pa kako od 15% napraviti plus i zaraditi. Nikako.
3. Zbog čega bi država htijela uništi brodogradnju? Ja to jednostavno nemogu shvatiti. Čemu? Ne vidim razlog. Gospodin u vasem radu kaže da je vukelić ukrao 6 mil dolara. To je točno. Ali ako političari kradu preko brodogradilišta zašto bi ih onda uništavali i gasili? Pa nije sanader htio uništiti Fimu-mediu.
4. U vašem radu su nabrojani sljedeći problemi: skup čelik (porastao 500%), dolar i naravno prejaka kuna, visoke kamate itd. To je točno. Ali kako uz sve te probleme ostati konkurentan. Jednostavno nikako.
5. Čovjek je isto tako rekao da brodogradilišta hrane 200 000 ljudi. A u svim brodogradilištima radi (nisam 100% siguran) 15 000 ljudi. Pa jel vidite koliko se bilo kakva dobit razvodnjuje. ja nisam da ljudi gube posao, ali da ih ja financiram isto tako nije u redu. Eto nadam se da sam objasnio svoj stav i zašto tako mislim
[/quote]
Kako je prošao brokerage test?
Kako je prošao brokerage test?
Tek je 14.4. Ima još vremena iako sam već sve naucio. Ostalo mi još samo pravo (koje se još naziva institucionalni okvir TK) [thumbsup]
Opa! Viva Brasil!
James, pa nisi tako šašav da usporediš terminalno dobro poput nafte i replikabilno poput hrane.
Jasno da će veća potrošnja jednog dijela svijeta uzrokovati manju potrošnju drugog ali općenito će biti viša potrošnja. Dakle ako imaš Kineza kao 3x Amera i Kinezi dođu na 70 posto potrošnje USA danas(per capita) u budućnosti to nije duplo veća potrošnja?(čak da se Ameri tada spuste na 70 posto Amera danas)
ma dobro, općenito će sve bit više nego danas, osim ako neće.
poanta je u razlogu, a razlog je da potrošnja energije (hrane i nafte) na zapadu neodrživa, bez obzira šta se na istoku događalo. potrošnja nafte već pada zbog napretka tehnologije i promjene ponašanja nakon tijekom krize. oko hrane će bit malo teže i duže, al valjda je sasvim jasno da će ili manje jesti ili kraće živit pa birajmo. s uravnoteženjem ove dvije stavke potražnja za lijekovima će past 70%.
ravnoteža je vjerovatno na viši razinama od danasšnje, ali je vrlo glupo samo povuć liniju pod istim ili sličnim kutem do 2050., posebno kad smo već u overboughtu u svemu.
[/quote]
dok oko nafte još može biti rasprave, čitava priča sa uskim grlom "vode" i "hrane" je potpuno smiješna, što zna (trebao bi znati) svatko tko barata barem osnovnim znanjem bilo kojeg od sljedećih: zemljopis, priroda i društvo, biologija, fizika, kemija ili poljoprivreda…
[/quote]
imaš ti šta konkretno za reć nakon ove predigre ili?
[/quote]
a šta da kažem kad je sve poznato. hrane ima dovoljno (i previše), vode ima dovoljno, proizvodnja se steže raznoraznim regulacijama, subvencijama, porezima i općenito planskom privredom, pa kad cijena ode gore onda će nam reć kako hrane nema dovoljno, da je ljudi previše, da trebamo manje jesti, ili ne jesti meso (i tu imaju neke poluračunice).. isto za vodu.. padne je više nego je objektivno potrošimo (u Hr konkretno, pa i u najvećem dijelu svijeta), a što ne potrošimo oteče u Jadran ili Dunav. Kad nabiju cijenu vodi jednako će tako reći kako je voda ograničeni resurs pa moramo trošiti manje vode isl.
nafta i plin su malo kompliciraniji, ali ne odveć.. i njih ima još najmanje stotinjak godina unaprijed pa je potrebno jako mnogo ratova vodit kako bi se održao kartel i kontrolirala cijena. Bog zna koliko se energije troši na "energetsku učinkovitost" i obnovljive izvore energije. a kad depresija krene kako spada potrošnja će pasti samo tako.. pa će trebati održati cijenu pa će se smanjiti proizvodnja i prerada pa će kao biti "peak-oil"..
Tko ima malo vremena neka pročita ovaj članak.
Druga strana medalje o brodogradnji u HR.
Izneseni podaci se teško probijaju u Mainstream medije.
http://www.jadranbrod.com/modules.php?name=News&file=article&sid=16568
Evo ovako. Ja inaće uvijek zaključke donosim sam, tako da mediji teško da utječu na mene. Ja gornje mišljenje o brodogradnji imam preko 10 godina tako da se kod mene ništa nije promjenilo. A sad redom:
1. Evo jedan rad koji je poduži. Nisam ga ni ja još pročitao, ali sam čitao o njemu pa sam se sad potrudio ga potražiti. http://www.nsb.hr/vijesti/0242/1.pdf
2. Neda mi se nadugo i naširoko pisati o ovom vašem radu, ali neke stvari jednostavno ne stoje. Radio sam i diplomski rad prije nekoliko godina o Atlantskoj plovidbi tako da sam upoznat više manje s cijenama brodova. U radu na koji ste dali link stoji da mi imamo jeftine brodove. To naprosto nije točno. Brodovi koje proizvodimo su oko 40% skuplji nego u Kini. Sad ću objasniti zašto.
Mi u našim brodovima nemamo gotovo ništa. Mi njih tako reči samo sastavljamo. Imamo 15% novonastale vrijednosti po brodu (to stoji i u vašem radu). To znači da je uvezene robe 85%. Pa kako od 15% napraviti plus i zaraditi. Nikako.
3. Zbog čega bi država htijela uništi brodogradnju? Ja to jednostavno nemogu shvatiti. Čemu? Ne vidim razlog. Gospodin u vasem radu kaže da je vukelić ukrao 6 mil dolara. To je točno. Ali ako političari kradu preko brodogradilišta zašto bi ih onda uništavali i gasili? Pa nije sanader htio uništiti Fimu-mediu.
4. U vašem radu su nabrojani sljedeći problemi: skup čelik (porastao 500%), dolar i naravno prejaka kuna, visoke kamate itd. To je točno. Ali kako uz sve te probleme ostati konkurentan. Jednostavno nikako.
5. Čovjek je isto tako rekao da brodogradilišta hrane 200 000 ljudi. A u svim brodogradilištima radi (nisam 100% siguran) 15 000 ljudi. Pa jel vidite koliko se bilo kakva dobit razvodnjuje. ja nisam da ljudi gube posao, ali da ih ja financiram isto tako nije u redu. Eto nadam se da sam objasnio svoj stav i zašto tako mislim
[/quote]
svi smo mi pisali i dobre i manje dobre radove, nije to grijeh (da ne govorim o diplomskima).. ne razmem se odveć u brodove i njihove cijene ali vidim neke manjkavosti gornje argumentacije
2. što imaju primjerice Nizozemci tom istom logikom? novonastala vrijednost ovisi o trošku ulaznih sirovina nasuprot cijeni gotovog proizvoda, i nijedno ni drugo nije konstanta. Prije par godina brodove se dalo dobro i skupo prodavati a Kinezi nisu imali dovoljno kapaciteta za zadovoljiti potražnju..sad s druge strane mnogima prijeti zatvaranje..
4. ako je 85 % "uvozno" kako prejaka kuna pravi probleme? eventualno prejak euro i relativno previsoka cijena rada, no što je manji "naš udio" to manji problem kuna. što se tiče kamata.. opet posebna priča..
3. zašto država uništava cjelokupnu hrv. ekonomiju? u prvom redu zato jer su im tako rekli i zato jer sebi dobro trpaju u džep..
5. brodogradilišta imaju mnogo kooperanata i svi radnici imaju obitelji, je li u pitanju 50 ili 200 000 ljudi u ovako paušalnoj argumentaciji nije posebno bitno.. ne znam u kojoj je djelatnosti aktivan kolega no velika je vjerojatnost kako to na neki način netko drugi financira..
ovih 15 000-200 000, kad se nađe na burzi će jednako tako trebati financirati, a ako ne, kako to da netko želi tu lošu brodogradnju od nas preuzeti da bi nam pomogao?
puno je tu mutne igre, a ako ćemo suditi po svemu ostalom (banke, INA, HEP, HT itd.) lako moguće da je u pitanju potencijalna zlatna koka koja samo čeka novog vlasnika da bi počela nesti zlatna jaja..