Operating margin rules. Pitanje je da li i koliko Tisak ima prostora da ga podigne. Isto vazi i za Konzum, jer se kupovna moc stanovnistva smanjuje i broj stanovnika ne raste.
Tisku je zadnjih 5 godina ebitda marža pala više od 60% po meni teško da će doći do nekog zaokreta u profitabilnosti, dok je Konzum u istom razdoblju udvostručio ebitda maržu.
Jedna i druga firma imaju dosta ograničene mogućnosti daljnjeg rasta zbog visokog tržišnog udjela koji drže.
Opet pitanje je koliko treba vjerovati Todexu pošto Ivica nije htio potpisati neka revizorska izvješća!
[/quote]
Agrokor ima vrlo solidne proizvode. Medutim oni se nikako ne uspjevaju nametnuti na trzistima bolje kupovne moci. Stice se dojam da nemaju dovoljno kvalitetne ljude koji bi ih podigli na visi nivo pa se onda sve vise zapokapavaju na balkanska trzista. Marketing im je koma. Imaju nekakav vertikalan rast po siromasnim trzistima, iako bi bilo puno profitabilnije da se sire horizontalno prema bogatijim trzistima.
Sto se tice Tiska nisam siguran da taj model moze raditi na ovaj nacin. Ja ne poznajem niti jedan uspjesan lanac kioska. Seven Eleven bi bilo najblize sto mi pada na pamet, ali njihova prodajna mjesta su puno veca. Moguce da bi to funkcioniralo bolje po principu fransize. Prodavacice u tisku su jako neljubazne pa ljudi preferiraju ici u male privatne kioske. Kada bi Tisak samo snabdjevao kiosk onda bi prodavac bio bolje stimuliran i prodaja bi porasla.
…pa ljudi moji znam nekoliko ljudi koji su otvorili svoj kiosk..ni jedan nije propa..naprotiv svi dobro posluju…a nijedan nema menađment ko Tisak…vidit će se za 3-4 godine o čemu pričam
evo sprema se završni udar na tisak, presporo tone izgleda, pa da ga razni dušebrižnici koji ga najvjerojatnije nemaju sruše još malo.
pa ni glasa ni stasa o tisku na ovoj temi jako jako dugo, pa ni na samoj temi nista do neki dan "INTERESTING"
Zato sto citaju tvoje postove pa su prosvjetljeni.
S obzirom da su potrosili novce na INA-u vjerojatno su sada manje zainteresirani za JNAF nego prije mjesec dana. Inace JANAF je vrijedna firma i jednog dana ce dionica vrijediti puno vise. Pitanje je samo koliko daleko je taj dan.
[/quote]
Zanimljivosti.
– možda niste znali,
– ali MOL kupnjom INE dobiva gratis, onako potpuno besplatno, ili to bi vam bilo kao akcija u diskontu kupiš dva i treći potpuno besplatno, ni više ni manje nego 118.855 dionica JNAF-a ili što predstavlja 16% JNAF-a.
– ja bih vam napisala i koliko je to love, ali na žalost moj kalkulator nema toliko puno nula da to mogu izračunati.
– da ovo pitanje postavite onim budalašima u saboru, nemam pojma što bi vam odgovorili.
– jer oni još uvjek kada se govori o dionicama misle da se radi o dionicama auto puta.
– a kad se govori o udjelima za većinu njih još uvijek vrijedi kao je 25% dionica plus 1 dionica 26% dionica, jer tko njih može uvjeriti da 25+1 nije 26.
– a ti mađari jako dobro znaju što i kako rade.
– mi mali investitori se sada tu veselimo ovoj cijeni INE od 2.800kn.
– ali ta INA vrijedi punooooo više.
– i stvarno je više nego žalosno jer ćemo isto jednog dana tu pisati pa sasvim je u redu ova ponuda mađara od 3.700kn za JNAF jer se njime trenutno trži 2.500kn.
– a što se tu može kada je većina stanovništva ove zemlje i više nego glupa i blesava.
– i što tu sada može jedna prezadužena država poput Hrvatske ?????
– pa zar nisu izračunali kako im za iduću godinu treba 3.000.000.000,oo eura kojih jednostavno nema.
– a to znači i dalje povećanje zaduženosti, i dalje jeftine rasprodaje ovoga što nam je preostalo, i dalje povećanje poreza, jer to je onaj pravi put kojim trebamo ići.
– i tako će sve ići dok se sve ne rasproda, a onda ćemo morati na žalost naših penzića, branitelja, općinara, sabornika, crkve, sindikalaca… se osvijestiti jer će nam netko reći ovako više ne može, za vas više nema love od kredita.
– I love this game.
Pozdrav !
[/quote]
Janafu je glavni problem (ili prednost ja bih rekao) što nije divedendna dionica pa nije na meti špekulanata.
Sa free floatom od 6% i cijenom preko 2500 kn manji špekulanti radije se igraju sa Ingrom ili sličnim dionicama. Stoga su mu i prometi manji od očekivanog za ovakav tip dionice i za kompaniju koja je monopolist sa stvarno snažnom perspektivom rasta.
Nakon pruzimanja INE i stjacanja udjela i u JANAFu, nakon Rusa su se i Mađari uključili u igru za JANAF.
S druge strane, vlada se opekla na INI pa u srednjoročnoj perspektivi mislim da neće prodavati udio u JANAFu.
Iako sam kupovao na razinama oko 3000kn, ne mislim je prodavati.
Klasična dionica sa ne prevelikim oscilacijama te sjajnom perspektivnom dugoročnog rasta.
Mislim da bi sad zbog čitave priče oko INE i likvidnost mogla bita veća nego zadnjih par mjeseca.
Na INI je vlada popušila…
A tko je dobitnik???
Dioničari INE pod broj jedan
Pod broj 2???
Prema mojem viđenju dioničari Podravke!!!
Zašto?
Uopće se ne bi začudio da nakon svega onih 10% dionica završi u hrvatskim rukama bez plaćanja razlike u cijeni od 100 000 000 kn (bez obzira na put opciju). Uostalom, i promet u petak nam govori o snažnoj zainteresiranosti institucionalnih igrača za Podravku.
Uostalom, bilo je i vrijeme da kompaniju napokon prestanu krasti i da napokon počne generirati dobit iznad 100 mil. kn. Ako se ne varam, zadnja 2 mjeseca nakon zadnje skupštine, po prvi puta je većinska prednost institucionalnih igrača u nadzornom odboru naspram države.
evo sprema se završni udar na tisak, presporo tone izgleda, pa da ga razni dušebrižnici koji ga najvjerojatnije nemaju sruše još malo.
pa ni glasa ni stasa o tisku na ovoj temi jako jako dugo, pa ni na samoj temi nista do neki dan "INTERESTING"
kolega ,dajte molim vas pogledajte graf od navedene dionice ,ko spust staza u Kranjskoj Gori,ovo pada samo od sebe prema 100 kn ako ne i niže.
Operating margin rules. Pitanje je da li i koliko Tisak ima prostora da ga podigne. Isto vazi i za Konzum, jer se kupovna moc stanovnistva smanjuje i broj stanovnika ne raste.
KNZM može rasti u regiji i na račun konkurenata i to se vidi iz dosadašnjeg poslovanja. TISK ima puno manji prostor na svom tržištu, a proizvodi na kojima zarađuje postaju sve manje traženi (novine, cigarete) ili prelaze u internet sferu (novine, bonovi). Uz te tržišne uvjete, KNZM ima izvanredno sposobnu, dok TISK ima izvanredno nesposobnu upravu.
[/quote]
Pitanje je koliko regija ima potencijala i da li se vise isplati povecavati udio na siromasnom trzistu ili investirati u bogata i rastuca trzista. Neznam kakva je KNZM uprava, ali marketing im je koma. Ako i privuku nesto kupaca slabije kupovne moci, onda iziritiraju barem jednako toliko onih vise kupovne moci.
Oni se pokusavaju predstaviti kao socijalna i nacionalna trgovina sto moze privuci starije potrosace koji su odrasli u komunizmu. To medutim moze odbiti mlade kupce.
Ako vec zele povecati udio na ovom trzistu puno bolja taktika bi bila kroz wholesale concept, odnosno otvaranje velikih centara gdje se kupuje vise i jeftinije.
Pitanje je koliko regija ima potencijala i da li se vise isplati povecavati udio na siromasnom trzistu ili investirati u bogata i rastuca trzista.
Naše firme nemaju šanse na zapadnim tržištima, čast iznimkama. Regija je naša realnost a Todorić i Tedeschi su to najprije shvatili.
Bolje biti prvi u selu nego zadnji u gradu!
TISK.
– dosta potcijenjena kako i velika većina naših dionica.
– te ako tržište krene gore svakako će ta dionica pratiti tržište.
– FA.
– prihodi skoro 3 milijarde, a na toliki promet dobit smiješno mala.
– tako da im je p/e užasno velik, a dosta velika im je i kreditna zaduženost.
– dividende tu nema.
– ali imam neki osjećaj kako se iz te firme izvlaći lova, jer na toliki promet tako mala dobit, nešto tu nije u redu.
– kada povećaju zaradu tada će se p/e smanjiti, e to treba čekati.
Sve ovo stoji, ali TISK je prije svega u pogresnoj industrijskoj grani. Ne znam kako ce povecati zaradu kad prodaju novine, cigarete i telefonske bonove. Prodaja sva 3 proizvoda ili stagnira ili se mijenja nacin na koji se prodaju.
..e moj PATRICK..prihodi preko 3 mlrd..neka zaradi samo 1% to je 30 miliona…bitan je prihod… a smanjenje rashoda za 1% nosi 30milja….a to sto velis da je u pogrešnoj grani to se varas…pa di ćeš većeg biznisa od cigareta i bonova..nema kuće u državi di neko ili pusi ili kupuije bonove ili OBOJE…
KNZM može rasti u regiji i na račun konkurenata i to se vidi iz dosadašnjeg poslovanja. TISK ima puno manji prostor na svom tržištu, a proizvodi na kojima zarađuje postaju sve manje traženi (novine, cigarete) ili prelaze u internet sferu (novine, bonovi). Uz te tržišne uvjete, KNZM ima izvanredno sposobnu, dok TISK ima izvanredno nesposobnu upravu.
[/quote]
Pitanje je koliko regija ima potencijala i da li se vise isplati povecavati udio na siromasnom trzistu ili investirati u bogata i rastuca trzista. Neznam kakva je KNZM uprava, ali marketing im je koma. Ako i privuku nesto kupaca slabije kupovne moci, onda iziritiraju barem jednako toliko onih vise kupovne moci.
Oni se pokusavaju predstaviti kao socijalna i nacionalna trgovina sto moze privuci starije potrosace koji su odrasli u komunizmu. To medutim moze odbiti mlade kupce.
Ako vec zele povecati udio na ovom trzistu puno bolja taktika bi bila kroz wholesale concept, odnosno otvaranje velikih centara gdje se kupuje vise i jeftinije.
[/quote]
jel ti to savjetuješ Todorića o tome kako voditi njegovu kompaniju? [shocked]
Mogao bi dati i par savjeta Mourinhu i Guardioli… [thumbsup]
..e moj PATRICK..prihodi preko 3 mlrd..neka zaradi samo 1% to je 30 miliona…bitan je prihod… a smanjenje rashoda za 1% nosi 30milja….a to sto velis da je u pogrešnoj grani to se varas…pa di ćeš većeg biznisa od cigareta i bonova..nema kuće u državi di neko ili pusi ili kupuije bonove ili OBOJE…
Zašto onda Tisak ne smanji rashode za 2% pa ne zaradi 60 mil. Bolje bi im bilo da umjesto cigareta i bonova prodaju nešto na čemu se može zaraditi.
Ovih 140 kn vam je realna vrijednost Tiska!
KNZM može rasti u regiji i na račun konkurenata i to se vidi iz dosadašnjeg poslovanja. TISK ima puno manji prostor na svom tržištu, a proizvodi na kojima zarađuje postaju sve manje traženi (novine, cigarete) ili prelaze u internet sferu (novine, bonovi). Uz te tržišne uvjete, KNZM ima izvanredno sposobnu, dok TISK ima izvanredno nesposobnu upravu.
[/quote]
Pitanje je koliko regija ima potencijala i da li se vise isplati povecavati udio na siromasnom trzistu ili investirati u bogata i rastuca trzista. Neznam kakva je KNZM uprava, ali marketing im je koma. Ako i privuku nesto kupaca slabije kupovne moci, onda iziritiraju barem jednako toliko onih vise kupovne moci.
Oni se pokusavaju predstaviti kao socijalna i nacionalna trgovina sto moze privuci starije potrosace koji su odrasli u komunizmu. To medutim moze odbiti mlade kupce.
Ako vec zele povecati udio na ovom trzistu puno bolja taktika bi bila kroz wholesale concept, odnosno otvaranje velikih centara gdje se kupuje vise i jeftinije.
[/quote]
Imaš krivu sliku tržišta, nemamo ti mi mladih kupaca. Mladi žive doma do 35. godine, mama sve kupuje. U toj niši već imaš Mercator i bilo bi glupo krvit se s njim za to malo kupaca više platežne moći. Uostalom Wal Mart ima istu nacionalno-socijalnu strategiju. Pod bogata rastuća tržišta isto ne znam što misliš, koja bi to bila?