Malo dodatne analize i usporedbe brodara neovisno o cijenama dionica.
Koriste se podaci iz konsolidiranih izvješća:
———–zaduženost—koef.likvidnosti——pol.prihodi/dug — P/S—-p/bv— p/e—–p/e X P/bv
ATPL—50,30————–1,18———————-25,52————–1,50—–0,76—-23———-13,68
JDPL—14,54————–1,89———————-57——————-1,37—-0,30—–0———–0
TNPL—47,19————–3,43———————35,33—————1,80—–0,46—-7,21——-3,32
LPLH—-39,33————–5,49——————–36,48—————-0,47—-0,35—-6,82——-2,39
ULPL—-57,68————–o,80——————–15——————-1,23—-0,45—-4,05——–1,82
Napomena:
Kolona P/S predstavka da će i druga polovica godine biti kao i prva.Antiša kaže da neće i mislim da je u pravu.Ipak vozarine žestoko rastu.
Kolona P/BV predstavla omjer današnjih zadnjih cijena prema stanju kapitala 30.06.iz FI1H2010
Kolona P/E je za ATPL 13,68.Dobit je uzeta iz brodarstva i to 31,9 mil kn jer će ovi pušaći na zemlji/hoteli/i pušaći u zraku /aviokompanija/ vjerovatno nadoknaditi ovih dvadesetak miliona kuna gubitka kao sezonske djelatnosti.Uz takav poklon je ovaj umnožak
13,68 a struka kaže da je 22,5 tolerantna granica.I tu leži podcijenjenost ATPL od cca 28%,ali to je diskont kojeg trpi Crobex.I zato smatram da je ATPL po 850 dobra i fair cijena.
Ali što reći za P/BV x P/E od 1,82 ULPL ili 2,32 LPLH ili 3,32.
Ostali brodari su podcijenjeni sigurno za 50 % u odnosu na ATPL.
JDPL dobiti nema ali je podcijenjen prema ATPL barem 50%.
Za ostale je to vidljivo iz aviona i tako će biti i ubuduće.Fundamentalno jake firme donose najveću sigurnost i najveću dobit.
I očito su TNPL i ULPL podcijenjene 50% a LPLH malo više.
JDPL i bez dobiti vrijedi barem 300 kn,LPLH 350,TNPL 2.800 a ULPL barem 700 uz ogradu da je tu rizik malo veći zbog zaduženja.Uz predpostavka da ATPL ostane na 850.Ali teško da ćemo gledati takav film.Ipak je ovo ZSE gdje fundamentalne vrijednosti ne vrijede.Ali samo kratkoročno.
Metodološki da bi se kompletna godina prikazala u samo jednom trenutku a to je 31.12. potrebno je sve proknjižiti i tu revizori imaju mogućnost intervenirati u ispravnost FI, dok kod kvartalnih to nije moguće što zbog kratkih rokova, a ponešto zbog prakse. Prihodi su u najvećem broju slučajeva ispravni, ali troškovi su upitni. (Npr. nije stigla faktura u roku od 20 dana od zadnjeg dana kvartala i naravno nema troška koji se zbio, što rezultira većom dobiti, ili kamate na kredit dospjevaju prvog u mjesecu, nitko ne dijeli te kamate (koje mogu biti značajan iznos) na 29 dana koji pripadaja u kvartal jedan i 1 dan u kvartal dva). Ovo je manji dio primjera koji razlikuju kvartale od kompletne godine.
Zadržana dobit ili potrošena dobit su kao ("štedljivi japanac koji je uložio zarađeno u tehnološki razvoj" ili "pijani rus koji je zarađeno iskoristio u razbijanju čaša na nekom grčkom otoku uz sirtaki") svaka stavka u bilanci ima svoj smisao. Nadam se da ne misliš kako su uspjesi nastali preko noći, bez prošlosti. Jedan je bogataš rekao kako mu je trebalo 20 godina za uspjeh preko noći.
"PAIN IS ONLY TEMPORARY VICTORY IS FOREVER" [smiley]
drax o1.
Prošlost treba uvažavati ali ne i daleku prošlost.Prije pet godina lplh je bila na granici stečaja.
Vlastiti kapital je bio prepolovljen,veliki dugovi.U toku ovih pet godina unazad su udvostručili kapital.Istina nadoknađivali su izgubljeno u krizi brodara od prije desetak godina/ATPL je bila na 30 kn/
JDPL na 10 kn.I u tom z skoru se dobit ovih zadnjih pet godina ne prikazuje jer su krenuli iz
minusa.Da su krenuli sa o danas bi Z stres test bio daleko povoljniji.Brodari su ipak malo složeniji
od ostalih firmi.Sve se mjenja jako brzo.
Hvala na obrazloženju u vezi Z scora jer treba znati kajo neprijatelj/fond menađeri/razmišljaju.
Često su površni i djeluju sa zadrškom.Ne revaloriziraju promjene koje se dinamično mjenjaju
i koje će donijeti bolje scorove u budućnosti.I tu i leži naša šansa.
drax – bilo bi sjajno izačunati NAV naših brodara [cool]
Kao što reće lopina prošlost nema nikakve utjecaje na brodare – pa eno je TNPL imao rekordnu 2008 i čistu dobit 320 mil kuna, a padao ko sjekira zbog loših predviđanja za 2009. 320 mil kuna je bila dobit s 14 brodova. Trenutno ima 20 brodova, uskoro 22 broda – samo treba imati strpljenja dočekati novi konjukturni ciklus.
Ne Antiša.U krivu si.Svi brodari su prikazani i uspoređeni u istom razdoblju i u istom prostoru,a
dobit koji su ostvarili ili ne je u ovisnosti od fundamentalne vrijednosti dionice.
Zar misliš da su LPLH i JDPL skupi na 1/3 BV,ili TNPL i ULPL na ispod 1/2 BV.Ja mislim da nisu već
da jedino ATPL može poskliznuti s obzirom da se trži na o,8BV.Nažalost,ATPL je motor koji vuće
naprijed,ali i nazad.
Ipak je došlo do malog pomaka jer TNPL stoji ka stina,a i LPLH nije padala bez obzira na vrludanje
ATPL.Konkrektno sutra očekujem da će LPLH ići zeru više od ostalih brodara jer ima izvrsno izvješće bez obzira na smjer tržišta.
Da li će to investitori prepoznati?Sam bog će znati.
Ako Q3 bude dobar kao i Q2 onda su ovo dobre cijene, ali zbog pada vozarina mislim da neće biti ništa od toga.
JDPL, ATPL, i LPLH mi nisu niti malo napeti, jedino što bi mogao nakon Q3 rezultata razmotriti su ULPL i TNPL.
Treba pratiti vozarine jer lower low kod BDI-a nije nikako dobar znak a ne vidim što bi ga moglo potaknuti u neki žešći rast.
Brodari će se najvjerovatnije sljedećih par godina tržiti na ovim cijenama +/- 20%
[/quote]
Kolega antiša – na osnovu čega se smatrate stručnim za procjene budučih cijena bordara, to nažalost iz vaših postova to ne vidim. Ova izjava za idućih par godina je jednostavno smiješna.
drax – bilo bi sjajno izačunati NAV naših brodara [cool]
Kao što reće lopina prošlost nema nikakve utjecaje na brodare – pa eno je TNPL imao rekordnu 2008 i čistu dobit 320 mil kuna, a padao ko sjekira zbog loših predviđanja za 2009. 320 mil kuna je bila dobit s 14 brodova. Trenutno ima 20 brodova, uskoro 22 broda – samo treba imati strpljenja dočekati novi konjukturni ciklus.
jel to onaj ciklus kada puno novih konja dođe na burzu i glume bikove?????
drax – bilo bi sjajno izačunati NAV naših brodara [cool]
Kao što reće lopina prošlost nema nikakve utjecaje na brodare – pa eno je TNPL imao rekordnu 2008 i čistu dobit 320 mil kuna, a padao ko sjekira zbog loših predviđanja za 2009. 320 mil kuna je bila dobit s 14 brodova. Trenutno ima 20 brodova, uskoro 22 broda – samo treba imati strpljenja dočekati novi konjukturni ciklus.
jel to onaj ciklus kada puno novih konja dođe na burzu i glume bikove?????
[/quote]
Ne kolega, to je kad neki vanjski brodari dijele dividendu 15-20 % ( npr Frontline) i isplaćuju ju kvartalno. Vidim još jedan novi stručnjak
[thumbsup]
[
Postoji mnoštvo načina promatranja poslovanja, i parcijalni podaci mogu izgledati kao teze izvučene iz konteksta.
I za kraj Vaše tekstove obavezno čitam (a kao članove uvažavam).
Podaci za 2009.
JDPL…..1,42
ATPL…..2,65
ULPL…..0,58
Da li Vas iznenađuju podaci?
Ovi podaci su za mene falsifilat.
ATPL bolja od TNPL.Nemoguće.
TNPL ,LPLH,JDPL u sivoj zoni.Kako je moguće da dođe do takvih izračuna.
Z=1,2 * X1 + 1,4 * X2 + 3,3 * X3 +0,6 * X4 + 1 * X5
X1=tekuća imovina -tekuće obveze/ukupna imovina
U ovom koeficijentu zadnje stanje je najbitnije i možemo koristiti podatke iz zadnje bilance.
X2=zadržana dobit/ukupna imovina
Mislim da bi trebalo uzeti u obzir zadnjih pet godina,jer su tek tada počela sličiti na kapitalistička
poduzeća.I kako vrijeme teče sve su stabilnija.U obzir bi trebalo uzeti povečanje kapitala u tih pet
godina i utvrditi visinu tih zadržanih sredstava.ULPL dokapitalizacije,LPLH iz gubitaša vlastite imovine ulazi u pozitivu,a to se po ovom koeficijentu to ne priznaje.Mislim da je to krivo.To traži dublje analize.
X3=netto dobit +toškovi kamata+troškovi oporezivanja/ukupna imovina
ovaj koeficijent se množi sa 3,3
za 2008. je izuzetno visok zbog ogromne dobiti
za 2.009.katastrofalno nizak zbog velikih gubitaka u poslovanju osim ULPL
I kod brodara bi trebalo koristiti petogodišnji prosjek pa bi utvrdili da prema Z scoru brodari nisu
u sivoj zoni nego najzdravije firme u Hrvatskoj.Izuzetno dobra perspektiva i prema sadašnjim
analizama,još bolje s obzirom na velike rezerve sredstava i neuporedivo najboljim koeficijentima
likvidnosti.
X4=tržišna vrijednost/tekuće +dugoročne obveze
U ovom koeficijentu jedino ATPL stoji dobro jer se trži na 0,76 BV
Svi ostali ispod 0,50 ,JDPL na 0,30 i tu postoji velika mogućnost popravljanja situacije.Menađmenti
bi se trebali potruditi da se dionice trguju blizu Bv boljim PR,ali i kupnjom vlastitih dionica.KRAŠ
bi svima mogao poslužiti kao primjer.Evo izgleda da i KOEI isto radi.I VIRO.Bravo!ULPL to radi
godinama.
X5=netto prodaja/ukupna imovina
ovo je jako nestabilan pokazatelj.Pa imamo TC i spot.Isti brod,ista firma ,ista tura u spotu recimo
20.000 US$ dnevno,U TC samo 10.000.I u jednom i u drugom slučaju recimo da je dobit 1.000 $.
Jedan brod ostvaruje dva puta veći promet /zaradu/ali i daleko veće troškove.Tako da bi eventalni prelazak brodara na spot sa TC mogao izazvati skokovit porast prihoda,a dobiti nema.
ovaj koeficijent bi svaki investitor morao sam iskemijati
I kada bi sve ovo uzeli u obzir došli bi do saznanja da je zadnja bilanca i očekivanja budučih vozarina daleko korisnije od Z scora kojim se može manipulirati.
Koji brodari su stabilni
1.TNPL i LPLH
2.ATPL
3.ULPL
Jdpl je ionako socijalističko poduzeće.Državi ne treba vjerovati,a JDPL kupovati samo radi izlaska
države iz vlasničke strukture.
za
Ovi podaci su za mene falsifilat.
ATPL bolja od TNPL.Nemoguće.
TNPL ,LPLH,JDPL u sivoj zoni.Kako je moguće da dođe do takvih izračuna.
Z=1,2 * X1 + 1,4 * X2 + 3,3 * X3 +0,6 * X4 + 1 * X5
U prilogu još o indexu i tablica za izračun vrijednosti.
drax o1,Puno hvala na ovom Z" jer mi onaj prvi Z mi nije bio logičan.Baš sam želio komentirati da mi onaj X4 nije logičan i vi napravili korekciju.
Nakon novih koeficijenata i novog Z" scora sve postaje logično i za zdravi seljački razum.
Altman se opmetija i popravio.Prema onom prvom modelu 90% d.d.bi sigurno bilo zrelo za stečaj
jer je ovaj X4 bio ubitačno mali jer se zasnivao na tržišnoj kapitalizaciji pa je jedino ATPL od
brodara držala glavu iznad vode.
I zaista i TNPL i LPLH i JDPL su bili u sivoj zoni po tom prvom modelu modelu.
Nešto sam se poigrao i došao do slijedečih pokazatelja Z"/drugi popravljeni Altmannov score
————–x1——–x2———-x3———x4——–x5—————-Z"
ATPL—–0,02——-o,39——0,16——–0,98—–0,19————–1,44
TNPL—–0,14——-0,23——0,06——-1,08——0,22————–1,15
JDPL——0,06——-0,21—–0,10——–5,26—–0,22—————2,99
LPLH——0,17——0,32——0,15——–1,50—–0,31—————1,80
Kako ova Z" graničnu točku postavlja na 1,23 svi naši brodari su sigurni i stabilni.
TNPL malo šteka po ovim pokazateljima,a razlog je veliki investicioni ciklus i gradnja novih brodova.Ali brodovi koji plove donose dobit pa će za TNPL svaki slijedeći kvartal značiti
poboljšanje.
Za ATPL slijede dvije teže godine jer su im velika sredstva blokirana.Brodovi u izgradnji su vezala
110 mil $ i to je mrtvi kapital,a radi poboljšanja tekuće likvidnosti prodavali su se i brodovi ,a davala se i dividenda.Dividendu nisu trebali davati.
JDPL neće u stečaj,dapaće po ovom pokazatelju stoje najbolje.Stabilni kao stina,ali tu nema ni dobiti od poslovanja ni9 dividende.Ipak s obzirom da se trži na cca 0,30 BV ovo je zicer za strpljive.
LPLH i po ovom skoru stoji odlično.U svih pet stoji visoko i ako bi ove koeficijente shvatili kao
višeboj u koje se za prvo mjesto dobija 4 za drugo 3 itd
Petoboj :
1.LPLH 18 bodova
2.3.4. ATPL,JDPL i TNPL 11 do 12 bodova
Za strpljive izvrsna kupnja.Fundamentalno odlična.
LPLH
Loše:Vlasnici su se dočepali večinskog paketa i ne interesira ih cijena dionice
Previše keša?Ne bih rekao jer se u Lošinjskoj boje velikog pada vozarina,a sa svojim starim
kantama tada prolaze gore nego svi ostali naši brodari sa novijim brodovima.Ali u ovakvim valovima
dobrih vozarina kao što je bio drugi kvartal prolaze relativno najbolje.Mislim da su preoprezni i
da treba kupovati novije brodove.Ali oprez je majka mudrosti.
Situacija u brodarstvu se popravlja jer BDI već petnaestak dana stalno raste.
Kupovati sve osim svete krave ATPL.Preskupa.ULPL je prezadužena,a tko je dužan i za Božić je
tužan.Ipak je ULPL priča za sebe i ne bih je htio komentirati.
– Zadnje vijesti koje se čuju od Vlade da neće dizati stopu PDV-a i da neće dodatno oporezovati banke, nego će prodavati dionice iz svog portfelja.
– E, sad zanima me kako će prodavati, potiho (da se ne primjeti) ili će objaviti ponudu.
– JDPL je prodavala tako da je 10.8.2010 imala 19.943 dionica, a 17.8.2010 ima ih 7.253 kom.
gdje je 12.000 komada?