KNZM i PBZ.
– nisam prodala ATPL na 900kn, a planirala, stvarno radim glupe greške, gore nego Splićo.
– I love this game.
Pozdrav !
Znamo da je Ivana u
TNPL
P 1.450 BV 3065
P/BV 0,47
Mislim da je TNPL podcijenjena gotovo 50%,tj.tek kada bi TNPL narasla na 3.000 kn smatram da bi
to bila analogna cijena ATPL na 890.
ATPL 890 BV 1113 /korekcija 20 kn dividende/-20=1093
P/BV 890:1093=0,81
U tom BV ATPL se nalaze i avioni koji su tvornica gubitaka,a i hoteli koji nikada ne donose dobit na godišnjem nivou.
Ako bi uzeli u obzir da je ATPL u tom prvom polugodištu ostvarila dobit od cca 10 mil kn tj 8 kn po dionici .Dobit na naš ulog
8:890=o,9%,bolje nego gubitak 18 mjeseci ranije.
TNPL u istom razdoblju ostvarila 96 kn dobiti po dionici
96:1.450=5,93%
5,93:0,9= 6,6
Dakle u prva dva kvartala TNPL je bila rentabilnija s obzirom na cijenu dionice/naš ulog/ za "samo"
6,6/šest zarez šest /puta a ne %.
Ipak je ovo prenapukano jer stvarno vije pošteno ne priznati samo dobit iz brodarstva u prvih šest mjeseci od 31,9 mil kn a gubitak od dvadesetak miliona kn će pušioničari/avioni i hoteli/pokriti u dobrom trečem kvartalu.
Dakle dobit iz brodarstva iznosi cca 24 kn
što iznosi 2,7% na naš ulog od 890 kn
Da ali to je ipak više od dva puta ATPl.A tako će biti i ubuduće jer dobit donose DWT tj.brodovi,
a tu je TNPL više od dva puta jača od ATPL.
Bitno:BDI raste kao lud već treći dan za redom.Ima nade da brodari neće padati.
A Ivana to zna i opet je zalutala u ATPL,jer ATPL radi i jer su tu jehovini svjedoci .Špekulatska krv
ne da mira.Ja u ATPL ni mrtav.
1.LPLH _još nije izašlo polugodišnje izvješće
2.TNPL
3.JDPL/radi mogućnosti preuzimanja/
4.ULPL/takvih špekulanata još majka nije rodila/
5.ATPL,popularna,dubrovačka škola prodavanja magle,jehovini svjedoci od ove dionice ćini svetu kravu hrvatskih brodara.Olovni uteg svih hrvatskih brodara je ATPL.
[/quote]
Ozvještaji od 1H2010
LPLH
netto kapital 287.202 MCAP 92.740 dobit 7.322
7.322:286.202=2,55% 7.322:92.740 =7,9%
ATPL———1.553.557 MCAP158.282 dobit 15.882
15.882:1.553.557=1,02% 15.882:1.158.282=1,37%
Jasno je da ne mogu kupovati ATPL koja na moj ulog ostvaruje
7,9:1,37 =5,77 puta manju dobit od LPLH
Čak i na netto kapital je u prvom polugodištu ostvarila
2,55:1,02=2,5 manju dobit od LPLH
Dakle i rezultati potvrđuju da je ATPL najprecjenjenija:cca
LPLH 140X3=420
JDPL 140X2,5=350
TNPL 1.400 X2=2.800
ATPL na 830
S vremenom će se ti omjeri uspostaviti.
ULPL pojma nemam ali barem 50% bi trebala biti skuplja.
Od brodara sve je super kupnja po fundamentalnim pokazateljima,što ne znaći da će to tržište
i priznati.Veliki igraći su najveći muljatori.
AATPL ni štapom.
Nemam ništa protiv ATPL,ali ne volim kada se nalazim u dionici firme koja ostvaruje malu dobit i da je lošija od drugih iz branše.ATPL je to odavna.a i JDPL teško ostvaruje dobit,ali se zato trži na
ispod 1/3 BV.
Od brodara sve je super kupnja po fundamentalnim pokazateljima,što ne znaći da će to tržište
i priznati.Veliki igraći su najveći muljatori.
Lopina opet radiš početničke greške.
Vozarine su 3Q značajno pale u odnosu na Q2 tj. bile su na year lows.
Što znači dobri rezultati neće imati kontinuitet a samim tim se otvara daljni prostor za pad!
Malo dodatne analize i usporedbe brodara neovisno o cijenama dionica.
Koriste se podaci iz konsolidiranih izvješća:
———–zaduženost—koef.likvidnosti——pol.prihodi/dug
ATPL—50,30————–1,18———————-25,52—–
JDPL—14,54————–1,89———————-57——-
TNPL—47,19————–3,43———————35,33—-
LPLH—-39,33————–5,49——————–36,48–
ULPL—-57,68————–o,80——————–15
ATPL stabilna
JDPL,kao stina,sve dobro osim male dobiti
TNPL,najjača,najstabilnija,sve super osim PR,
LPLH sve super,čak ostvaruju i veliku dobit,škrti na dividendi,valjda idu u razvoj
ULPL, dužni ko Grčka,loša likvidnost,ali ipak daju dividendu,oni su čudo,neka svi idu na školu špekulacija kod Pavletića.
Sada malo i o cijenama dionica:
Prema ovim pokazateljima TNPL i JDPL i LPLH stoje bolje od ATPL pa kada bi se ove tri dionice tržile na 0,80% BV kao i ATPL te cijene bi bile diskontirane prema ATPL.
JDPL 468Xo,80=374 i više i zeru manje jer nema dobiti
TNPL 3025Xo,80=2.420 i više i još zeru više radi velike dobiti
LPLH 431X0,80=345 i više i puno više zbog puno velike dobiti/relativno/
ULPL 1100=888 i puno manje radi loše bilance i više radi stalne dobiti
Trebalo bi uzeti u obzir i dobit,pa bi trebalo na TNPL pridodati,NaLPLH pridodati jer su bolje poslovali od ATPL,a JDPL zeru/možda i malo više diskontirati jer ne ostvaruju dobit.
Nadam se da sam obrazložio zašto izbjegavam ATPL.
Od brodara sve je super kupnja po fundamentalnim pokazateljima,što ne znaći da će to tržište
i priznati.Veliki igraći su najveći muljatori.
Lopina opet radiš početničke greške.
Vozarine su 3Q značajno pale u odnosu na Q2 tj. bile su na year lows.
Što znači dobri rezultati neće imati kontinuitet a samim tim se otvara daljni prostor za pad!
[/quote]
Ne Antiša.U krivu si.Svi brodari su prikazani i uspoređeni u istom razdoblju i u istom prostoru,a
dobit koji su ostvarili ili ne je u ovisnosti od fundamentalne vrijednosti dionice.
Zar misliš da su LPLH i JDPL skupi na 1/3 BV,ili TNPL i ULPL na ispod 1/2 BV.Ja mislim da nisu već
da jedino ATPL može poskliznuti s obzirom da se trži na o,8BV.Nažalost,ATPL je motor koji vuće
naprijed,ali i nazad.
Ipak je došlo do malog pomaka jer TNPL stoji ka stina,a i LPLH nije padala bez obzira na vrludanje
ATPL.Konkrektno sutra očekujem da će LPLH ići zeru više od ostalih brodara jer ima izvrsno izvješće bez obzira na smjer tržišta.
Da li će to investitori prepoznati?Sam bog će znati.
Baš gledam izvješće od LPLH, pa oni imaju 181 kn po dionici na računu u banci, a trenutno se trži na 138 kn, a gdje su još brodovi i ostala imovina.
Kolega Lopina svaka čast, vi stvarno znate pronaći podcjenjenu dionicu i još to dijelite s nama.
Baš gledam izvješće od LPLH, pa oni imaju 181 kn po dionici na računu u banci, a trenutno se trži na 138 kn, a gdje su još brodovi i ostala imovina.
Kolega Lopina svaka čast, vi stvarno znate pronaći podcjenjenu dionicu i još to dijelite s nama.
A TNPL ima preko 1.000 kn.Pa zar koeficijent likvidnosti od preko 3 za TNPL i preko 5 za LPLH
ne pokazuje da su te firme najstabilnije u Hrvatskoj.I da imaju nevjerovatno puno keša.
A TNPL ima preko 1.000 kn.Pa zar koeficijent likvidnosti od preko 3 za TNPL i preko 5 za LPLH
ne pokazuje da su te firme najstabilnije u Hrvatskoj.I da imaju nevjerovatno puno keša.
Pokazatelj trenutne likvidnosti za TNPL izgleda ovako po godinama:
2006 …. 10,22
2007 ….. 9,07
2008 ….. 6,66
2009 ….. 1,03
Kvartalna izvj. su šarena i ne bi ih komentirao. A Altman Z score za 2009 iznosi 0,77!!!
Za LPLH su pokazatelji nešto bolji i rastu iz godine u godinu, ali ipak za 2009 iznose 1,68.
Istovremeno Altman Z score iznosi za 2009 0,94!!!
Baš namjerno biraš jako rizične tvrtke?
A TNPL ima preko 1.000 kn.Pa zar koeficijent likvidnosti od preko 3 za TNPL i preko 5 za LPLH
ne pokazuje da su te firme najstabilnije u Hrvatskoj.I da imaju nevjerovatno puno keša.
Pokazatelj trenutne likvidnosti za TNPL izgleda ovako po godinama:
2006 …. 10,22
2007 ….. 9,07
2008 ….. 6,66
2009 ….. 1,03
Kvartalna izvj. su šarena i ne bi ih komentirao. A Altman Z score za 2009 iznosi 0,77!!!
Za LPLH su pokazatelji nešto bolji i rastu iz godine u godinu, ali ipak za 2009 iznose 1,68.
Istovremeno Altman Z score iznosi za 2009 0,94!!!
Baš namjerno biraš jako rizične tvrtke?
[/quote]
Da uzeli ste 2009.Za LPLH u toj najgorojoj godini za brodare u zadnjen desetljeću ALtman Z score iznosi o,94.
A kliki taj score iznosi za ATPL u 2009.Daleko je lošiji.
A za ULPL bi trebao biti katastrofa.TNPL je uvijek stabilna.
Napomena:pojma nemam što je Altman Z score ali mislim da je to nešto slično stres testu za banke.
Molio bih vas da nam pomognete i da taj score izbacite i za ostale brodare.Mislim da su ATPL i ULPL daleko lošiji.
Ne slažem se sa vama da kvartalna izvbješća nisu bitna.Vrlo su bitna i u kratkom vremenu se mjenjaju pozicije brodara.Preko noći neka poslovna odluka ćini firmu bogatijom ili siromašnijom.
Kvartal je za brodara jako dugo razdoblje.
A TNPL ima preko 1.000 kn.Pa zar koeficijent likvidnosti od preko 3 za TNPL i preko 5 za LPLH
ne pokazuje da su te firme najstabilnije u Hrvatskoj.I da imaju nevjerovatno puno keša.
Pokazatelj trenutne likvidnosti za TNPL izgleda ovako po godinama:
2006 …. 10,22
2007 ….. 9,07
2008 ….. 6,66
2009 ….. 1,03
Kvartalna izvj. su šarena i ne bi ih komentirao. A Altman Z score za 2009 iznosi 0,77!!!
Za LPLH su pokazatelji nešto bolji i rastu iz godine u godinu, ali ipak za 2009 iznose 1,68.
Istovremeno Altman Z score iznosi za 2009 0,94!!!
Baš namjerno biraš jako rizične tvrtke?
[/quote]
Kakvo pisanje gluposti pod krikom fancy words, ma hajde molim te
[lol]
Kakav je u 2010, kakav će biti u 2011, kakav bi bio da su zaustavili investicijski cilkus, koliko je novih brodova i kolika je njihova vrijednost.
Koliko je TNPL povećao kapital i rezerve u 2010 [cool]
Da uzeli ste 2009.Za LPLH u toj najgorojoj godini za brodare u zadnjen desetljeću ALtman Z score iznosi o,94.
A kliki taj score iznosi za ATPL u 2009.Daleko je lošiji.
A za ULPL bi trebao biti katastrofa.TNPL je uvijek stabilna.
Kakvo pisanje gluposti pod krikom fancy words, ma hajde molim te
[lol]
Kakav je u 2010, kakav će biti u 2011, kakav bi bio da su zaustavili investicijski cilkus, koliko je novih brodova i kolika je njihova vrijednost.
Koliko je TNPL povećao kapital i rezerve u 2010 [cool]
U prilogu su opisi Altman Z score. Možda je ovo prilika da se provjeri empirijski koliko je ovaj način promatranja tvrtki pouzdan na RH tržištu.
Prema mom iskustvu zadnji parametar (neto prodaja) ima velik uticaj na konačni rezultat.
Za d.o.o. se umjesto parametra tržišne vrijednosti dionica koristi glavnica.
Poželjna vrijednost je uvijek preko 3.
U nastavku podaci o Zeta indexu za sve brodare koji imaju konjukturne cikluse ovisno o svjetskim trendovima (recesija, ekspanzija). Brodovi kao dugotrajna imovina su faktor koji smanjuje index, a kao roba ga povećava.
Postoji nekoliko načina procjene tvrtki. Metoda diskontiranog novčanog toka (DCF), izračun NAV-a, i metoda usporedivih tvrtki.
Postoji mnoštvo načina promatranja poslovanja, i parcijalni podaci mogu izgledati kao teze izvučene iz konteksta.
I za kraj Vaše tekstove obavezno čitam (a kao članove uvažavam).
Podaci za 2009.
JDPL…..1,42
ATPL…..2,65
ULPL…..0,58
Da li Vas iznenađuju podaci?
A TNPL ima preko 1.000 kn.Pa zar koeficijent likvidnosti od preko 3 za TNPL i preko 5 za LPLH
ne pokazuje da su te firme najstabilnije u Hrvatskoj.I da imaju nevjerovatno puno keša.
Pokazatelj trenutne likvidnosti za TNPL izgleda ovako po godinama:
2006 …. 10,22
2007 ….. 9,07
2008 ….. 6,66
2009 ….. 1,03
Kvartalna izvj. su šarena i ne bi ih komentirao. A Altman Z score za 2009 iznosi 0,77!!!
Za LPLH su pokazatelji nešto bolji i rastu iz godine u godinu, ali ipak za 2009 iznose 1,68.
Istovremeno Altman Z score iznosi za 2009 0,94!!!
Baš namjerno biraš jako rizične tvrtke?
[/quote]
Znam da vi niste izmislili Altman Z score.Ali pogledajte bilancu TNPL i LPLH i prihode u toku ovih
zadnjih šest mjeseci.A prema 2009 spadaju u sivu zonu.I koristiti negativan EBIT.Pa valjda bi barem za brodare trebalo koristiti prosječnu dobit i TNPL 600 kn po dionici 2008.g./bez prodaje brodova/, ATPL mislim 760/uz prodaju brodova/pa bi trebalo u ovaj izračun i to uzeti u obzir.Trebalo bi uzeti u obzir i ovih šest mjeseci pa bi za TNPL dobili više od 4,za ATPL isto toliko,a za LPLH blizu tri.
Nadalje što predstavlja pojam zadržane dobiti.Kod TNPL to iznosi 2.400 kn,kod ATPL 700 kn,kod LPLH gotovo ništa jer su oni prije pet godina bili gdje i Šibenska plovidba,Splitska plovidba,
Jadroplov je bio na granici stečaja te za JDPL I LPLH koji su prebrodili krizu imamo daleko lošije
pokazatelje od stvarnih.Kod brodara je puno bitnija sadašnjost i budućnost,a prošlost ima najmanju važnost.Z score i prošlosti daje veliku važnost.
Ako je netko siguran u dužem vremenskom razdoblju od stečaju onda je to u prvom redu TNPL.Jače firme nema.JDPL je stabilan,LPLH kao stina,ATPL stabilna,jedino ovo čudo od ULPL može
imati problema zbog velike zaduženosti i lošeg koeficvijenta likvidnosti.
Brodari su najstabilnije firme na ZSE.I treba ih kupovati dok su ovako jeftini.
Naravno sve osim ATPL koja dobro kotira.Možda je upitna i ULPL radi velikih dugova.
Ne Antiša.U krivu si.Svi brodari su prikazani i uspoređeni u istom razdoblju i u istom prostoru,a
dobit koji su ostvarili ili ne je u ovisnosti od fundamentalne vrijednosti dionice.
Zar misliš da su LPLH i JDPL skupi na 1/3 BV,ili TNPL i ULPL na ispod 1/2 BV.Ja mislim da nisu već
da jedino ATPL može poskliznuti s obzirom da se trži na o,8BV.Nažalost,ATPL je motor koji vuće
naprijed,ali i nazad.
Ipak je došlo do malog pomaka jer TNPL stoji ka stina,a i LPLH nije padala bez obzira na vrludanje
ATPL.Konkrektno sutra očekujem da će LPLH ići zeru više od ostalih brodara jer ima izvrsno izvješće bez obzira na smjer tržišta.
Da li će to investitori prepoznati?Sam bog će znati.
Ako Q3 bude dobar kao i Q2 onda su ovo dobre cijene, ali zbog pada vozarina mislim da neće biti ništa od toga.
JDPL, ATPL, i LPLH mi nisu niti malo napeti, jedino što bi mogao nakon Q3 rezultata razmotriti su ULPL i TNPL.
Treba pratiti vozarine jer lower low kod BDI-a nije nikako dobar znak a ne vidim što bi ga moglo potaknuti u neki žešći rast.
Brodari će se najvjerovatnije sljedećih par godina tržiti na ovim cijenama +/- 20%