Dobro vrjedila je 1350 kn, sad je 440kn, sigurno postoji razlog zašto pada već pet godina.
Ne poznajem firmu ali letimičnim pogledom na financije ne vidim niti jedan razlog zašto bi bili best buy.
U odnosu na 2003g imaju pad prihoda od prodaje 50%, zašto bi se baš ove godine dogodio nekakav prekret. Takav pad prihoda znči da je ovo jako loša firma.
P/B 0,21 i P/E 6,91 jesu neki pokzatelji podcijenjenosti ali ovo nije baš likvidno pa mislim da se taj rizik ne isplati.
[/quote]
Evo par razloga za kupiti: ova dionica daje svake godine dividendu što je na ovu cijenu oko 5%,
Knjigovodstvena vrijednost je preko 2000 kn a dug je manji od 50 %;
firma ostvariva manju dobit i padaju prihodi ali posjeduje preko 150 mil.kn zadržane dobiti, 60 mil.kn temeljni kapital-dakle 231 mil.kn kapital i rezerve a Mcap je sada 47 mil.kn!
Sve godine do sada ostvaruju prosječnu dobit na razini od 2,5 mil-20 mil kn. U 2008 su prikazali veliki gubitak, ali koji se nije dogodio iz poslovanja, nego su te godine kupili firmu Banovac, pa su čisteći bilancu kupljenje firme iskazali veliko "vrijednosno usklađenje i rezerviranje (36 mil), pa kad bi od gubitka (26 mil) odbili to usklađenje ispalo bi da je dobit bila 8-9 mil kn.
Dobar dio izvozi u Europske zemlje kao što su Francuska, Italija, Belgija, Švicarska, Grcka i Rusija. Po prihodima prodaja u inozemstvu varira na razini 11 – 13 milijuna kn.
Razlog pada prihoda je u konkurenciji koja je prisutna ali i zbog kompenzacija.
Program robe široke potrošnje proizlazi iz višestrukih kompenzacija (jedna od varijanti naplate) koje su jako zastupljene na našem tržištu pesticida i kreću se u vrijednosti 10.000.000,00 – 15.000.000,00€.
Sumirajući ono što su napravili u recesijskoj 2009. godini dolazim do ovih saznanja: ostvarili su dobit od 6,9 mil kn, isplatili dividendu i kupili vlastite dionice u vrijednosti 5 mil. Kn. Značajniji poslovni događaj koji se zbio je stjecanje preostalog vlasništva nad dionicama Banovaca d.d., tako da je Chromos agro d.d. vlasnik 99,97% dionica Banovaca d.d.
Što bi bilo da nije recesije, kad su ovo sve dogodilo kad im je teško?!
P.S.na linkovima imate detaljno više i na temi chag(na ovom forumu), nije nagovor na kupnju ili prodaju dionice, više kao diskusija premda nisam objektivan jer dionicu posjedujem
Evo, u nastavku je popis najboljih 10 dionica unazad godinu dana.
Oznaka Tržište Datum Cijena Promjena
ADPL-R-A ZSE 05.03.2010. 92,00 +174,63%
KOEI-R-A ZSE 05.03.2010. 460,00 +155,57%
JNAF-R-A ZSE 05.03.2010. 3.099,90 +140,28%
LEDO-R-A ZSE 05.03.2010. 6.300,00 +125,08%
LKPC-R-A ZSE 05.03.2010. 1.569,00 +122,55%
BLSC-R-A ZSE 05.03.2010. 550,00 +119,99%
ATGR-R-A ZSE 05.03.2010. 701,99 +106,49%
KNZM-R-A ZSE 05.03.2010. 160,00 +105,73%
LKRI-R-A ZSE 05.03.2010. 185,00 +105,56%
Tko je imao nos kupiti početkom ožujka 2009. godine i držati godinu dana gornje dionice nije se pokajao jer je svakako odradio posao bolje od ostatka tržišta. Dakle, nema tu HT-a, nema banaka, nema PODR, nema građevine, nema brodara… jednostavno svakakve djelatnosti, a većina ih baš i nije popularna. Nisu prva liga likvidnosti, ali su zato top 10 zadnjih godinu dana.
Da li netko ima ideju koja je dionica sa potencijalom +100% za slijedeću godinu?
Prema pisanju na ovom forumu ogromna većina kolega je 07.03.2009. bila 100% u cashu, a onda ih je nešto prosvijetlilo i slijedeci dan su bili 100% u dionicama. U slucaju takvog scenarija ova je lista mjerodavna i pokazuje koje su dionice bile najbolji pickovi.
Prema pisanju na ovom forumu ogromna većina kolega je 07.03.2009. bila 100% u cashu, a onda ih je nešto prosvijetlilo i slijedeci dan su bili 100% u dionicama. U slucaju takvog scenarija ova je lista mjerodavna i pokazuje koje su dionice bile najbolji pickovi.
Ja sam bio sve do 10.03 i tada me prosvijetlio rast amera od čini mi se 6% u jednom danu, na objavu da Citigroup u prvom kvartalu posluje pzitivno. Ukrcao sam JDPL po 90kn i LKPC po 700 kn. Jedini problem je bio što sam od tada imao mali miljon trejdova.
Napravio 5-6 mil kuna prometa u godinu dana pa provizije pojele zaradu. Ipak u šest mjeseci od tada sam uspio natući 100%. Na kraju ispada da bi imao istu zaradu da nisam ništa dirao, bez stresa nerviranja, praćenja amera, futuresa, mozganja i sanjanja dionica.
Zato će Antiša sada, dionice koje kupi držati ako treba desetljeće, jer znaš kako se kaže:
– što gluplji seljak to bolji krompir!!!
Evo, u nastavku je popis najboljih 10 dionica unazad godinu dana.
Oznaka Tržište Datum Cijena Promjena
ADPL-R-A ZSE 05.03.2010. 92,00 +174,63%
KOEI-R-A ZSE 05.03.2010. 460,00 +155,57%
JNAF-R-A ZSE 05.03.2010. 3.099,90 +140,28%
LEDO-R-A ZSE 05.03.2010. 6.300,00 +125,08%
LKPC-R-A ZSE 05.03.2010. 1.569,00 +122,55%
BLSC-R-A ZSE 05.03.2010. 550,00 +119,99%
ATGR-R-A ZSE 05.03.2010. 701,99 +106,49%
KNZM-R-A ZSE 05.03.2010. 160,00 +105,73%
LKRI-R-A ZSE 05.03.2010. 185,00 +105,56%
Tko je imao nos kupiti početkom ožujka 2009. godine i držati godinu dana gornje dionice nije se pokajao jer je svakako odradio posao bolje od ostatka tržišta. Dakle, nema tu HT-a, nema banaka, nema PODR, nema građevine, nema brodara… jednostavno svakakve djelatnosti, a većina ih baš i nije popularna. Nisu prva liga likvidnosti, ali su zato top 10 zadnjih godinu dana.
Da li netko ima ideju koja je dionica sa potencijalom +100% za slijedeću godinu?
Prema pisanju na ovom forumu ogromna većina kolega je 07.03.2009. bila 100% u cashu, a onda ih je nešto prosvijetlilo i slijedeci dan su bili 100% u dionicama. U slucaju takvog scenarija ova je lista mjerodavna i pokazuje koje su dionice bile najbolji pickovi.
[/quote]
Ovo se na mene ne odnosi.Ja sam gotovo uvijek u dionicama.Samo ako me pomete krajem dana i
nemam vremena za kupnju,a nemam ideju za tuć po asku prenočim u kešu.Od 2007.od kada sam
na burzi ovo fantastično funkcionira,jedino 2008.Ne ponovila se.
Sada sam u dionicama 100%.Uobičajeno.Imam jedan nalog na kupnji od 600 kn ostatka ,koji je djelomično izvršen.Koristiti ću ga za stres kupnju po asku,ako moja nada počme tonuti.Ivana 7 koja
me prati u stopu će znati tko je taj "veliki"kupac.Čak će pogoditi i dionicu.Pardon ,imam još jedan
djlomično izvršen nalog od 1.600 kn.
Prema pisanju na ovom forumu ogromna većina kolega je 07.03.2009. bila 100% u cashu, a onda ih je nešto prosvijetlilo i slijedeci dan su bili 100% u dionicama. U slucaju takvog scenarija ova je lista mjerodavna i pokazuje koje su dionice bile najbolji pickovi.
Ja sam bio sve do 10.03 i tada me prosvijetlio rast amera od čini mi se 6% u jednom danu, na objavu da Citigroup u prvom kvartalu posluje pzitivno. Ukrcao sam JDPL po 90kn i LKPC po 700 kn. Jedini problem je bio što sam od tada imao mali miljon trejdova.
Napravio 5-6 mil kuna prometa u godinu dana pa provizije pojele zaradu. Ipak u šest mjeseci od tada sam uspio natući 100%. Na kraju ispada da bi imao istu zaradu da nisam ništa dirao, bez stresa nerviranja, praćenja amera, futuresa, mozganja i sanjanja dionica.
Zato će Antiša sada, dionice koje kupi držati ako treba desetljeće, jer znaš kako se kaže:
– što gluplji seljak to bolji krompir!!!
[/quote]
Prošle godine da nisam pomješa listu prvih dioničara VLDS i VABE i uletio na VLDS na 28_29,
a izaša na 21 bio bi skinuo oko 230%.Tako samo 150%.Sa milijun trejdova.Ovu godinu nastavljam isto.Ide mi bolje nego lani.Građevinare sam izbjegava,i dalje ću,brodare isto do sada u koje se sada lagano ukrcavam.Plan 20_40% do prvog maja u brodarima..Trejdanje je zakon,ali za svaku dionicu treba naći optimum.
Treba koristiti male naloge koji ne izazivaju velike kupce ili prodavače i normalno da je bitno da ne postoji minimalna provizija po nalogu od 100 ili 150 kn.I burek po burek .Skupi se,jer ovo
pračenje u živo se mora naplatiti.Mislim da će nam to uskoro zabraniti i da će nam te brze
kupnje i prodaje početi oporezivati.I zato to treba koristiti dok traje.Jedino ljeti ova šema ne
funkcionira.Vlada totalno mrtvilo.
Brodari su sigurna investicija.Nakon katastrofalne 2009.vozarine su toliko visoke da svi naši brodari
imaju zagarantirani opstanak,a o dobiti u brodarstvu još je prerano govoriti.Treba preferirati
kupnju brodara koje imaju cijenu dionica manju od BV,a za dobre poznavaoce je NAV još bolji pokazatelj.
Koga kupiti:
—————————————————————–P/BV—-
BV=330.698:662.416=499,23 P=164,90 ———-0,33 LPLH
BV=1.353.914:1395.520=970,02 P=1012,05 ——-1,04 ATPL
BV=548.106:544.636=1.006,37 P=648————–0,64 ULPL
BV=1.596.230:615.385=2.594 P=1.575———–0,61 TNPL
BV=670.560:1.636.674=409,71 P=177,40———0,43 JDPL
Što manji koeficijent dionica je podcijenjenija.I obrnuto.
Pošto me često nazivaju drukerom namjerno nisam stavio o kom se brodaru radi.Ipak za napomenu
radi se o pet naših brodara:ATPL,TNPL,ULPL,JDPL i LPLH.
Najvažnija napomena.
Ovaj sa P/BV je brodar sa koeficijentom 1,04 je najskuplji.
Ovaj sa koeficijentom o,33 je najjeftiniji
1,04:0,33= 3,15 ne posto nego puta skuplji. ATPL/LPLH
Nagradno pitanje:Pogodite što radije kupujem?
Sobzirom da je većina forumaša u svetoj kravi potrudio sam se da vam dopunim spisak i sa oznakom
pojedinog brodara.
Međutim,brodari su bolja kupnja od građevinara jer ovaj nivo vozarina garantira opstanak na tržištu
i uredno servisiranje kredita.U ova krizna vremena bi bilo uputno utvrditi ukupno zaduženje u odnosu
na ukupnu imovinu i usporediti ih.
———-AOP 028——AOP o29 — ukupno zaduženje——aktiva———%zaduženosti
ATPL 370.377——1.141.588——1.511.965————–2.909.108————-51,97
JDPL 47.797———–91.976——-139.773—————–841.269————–16,61
LPLH 62.931———233.112——-296.025—————–755.740————–39,17
TNPL 140.056—–1.267.456—–1.407.257—————3.014.264————46,70
ULPL 149.147——681.640——–830.787—————1.446.276————-57,44
Ovo su izračuni sa stanjem 31.12 za ATPL,ULPL,i JDPL
i 30.09.2009.za LPLH i TNPL koje još nisu dostavile izvješće.
Naravno da su ovi pokazatelji kratkoročni i da je u međuvremenu došlo do nekih promjena ili će se
to dogoditi.
JDPL sa plačanjem ostatka obveza za dva nova broda iz splitskog brodogradilišta će malo pokvatiti
ovaj skor jer mora uzeti kredit da bi platio sve,ali će i pored toga biti najzeleniji.
ATPL sa naruđbom 7 novih brodova bi trebala ostati u istoj zoni zaduženosti i uz ovakve vozarine i
pozitivna nula u poslovanju u slijedeće dvije godine je dobar rezultat.
TNPL je već ubacio dva suha i povečava flotu za još pet brodova,ali ni kod TNPL zaduženost nebi trebala rasti i ima stabilno poslovanje,a uz ovakve tankerske vozarine i očekivanja i negativna nula u slijedečih dvije godine je dobar rezultat.
ULPL ugovara nove brodove,ima male vlastite rezerve,ali kako pozitivno posluje s obzirom na
desetogodišnje ugovore i bez obzira na veliku kreditnu izloženost,koja će se i pogoršati dugoročno najrizičniji brodar.
LPLH uz ovakvu kreditnu izloženost nema nikakvih problema i ima zagarantirano servisiranje kreditnih obveza koje će biti sve manje.Smatram da to nije dobro i da će aktivno ući u obnovu
flote.Najavljuje se kupnja novog broda.Ja bih volio dva polovna,ali ne baš kao ove stare kante
stare minimalno 24 god.Rađe dva od 15 god nego jedan novi.U svakom slučaju čekaju nas lijepe vijesti.
Zaključak:Naši brodari bez velikih potresa prebrodili kriznu 2009,2010,dobro brode i imaju dobru budućnost.Kupnjom brodara kupujemo sigurnost,a kada dođu visoke vozarine i profitabilnost,a tada će biti svi daleko skuplji.
Ja sam bio sve do 10.03 i tada me prosvijetlio rast amera od čini mi se 6% u jednom danu, na objavu da Citigroup u prvom kvartalu posluje pzitivno. Ukrcao sam JDPL po 90kn i LKPC po 700 kn. Jedini problem je bio što sam od tada imao mali miljon trejdova.
Napravio 5-6 mil kuna prometa u godinu dana pa provizije pojele zaradu. Ipak u šest mjeseci od tada sam uspio natući 100%. Na kraju ispada da bi imao istu zaradu da nisam ništa dirao, bez stresa nerviranja, praćenja amera, futuresa, mozganja i sanjanja dionica.
Zato će Antiša sada, dionice koje kupi držati ako treba desetljeće, jer znaš kako se kaže:
– što gluplji seljak to bolji krompir!!!
[/quote]
Prošle godine da nisam pomješa listu prvih dioničara VLDS i VABE i uletio na VLDS na 28_29,
a izaša na 21 bio bi skinuo oko 230%.Tako samo 150%.Sa milijun trejdova.Ovu godinu nastavljam isto.Ide mi bolje nego lani.Građevinare sam izbjegava,i dalje ću,brodare isto do sada u koje se sada lagano ukrcavam.Plan 20_40% do prvog maja u brodarima..Trejdanje je zakon,ali za svaku dionicu treba naći optimum.
Treba koristiti male naloge koji ne izazivaju velike kupce ili prodavače i normalno da je bitno da ne postoji minimalna provizija po nalogu od 100 ili 150 kn.I burek po burek .Skupi se,jer ovo
pračenje u živo se mora naplatiti.Mislim da će nam to uskoro zabraniti i da će nam te brze
kupnje i prodaje početi oporezivati.I zato to treba koristiti dok traje.Jedino ljeti ova šema ne
funkcionira.Vlada totalno mrtvilo.
[/quote]
E moj Lopina…
Ko igra za lovu a za taktiku mu se svira, zavrsit ce karijeru na kraju Sibira. [bye]
Međutim,brodari su bolja kupnja od građevinara jer ovaj nivo vozarina garantira opstanak na tržištu
i uredno servisiranje kredita.U ova krizna vremena bi bilo uputno utvrditi ukupno zaduženje u odnosu
na ukupnu imovinu i usporediti ih.
———-AOP 028——AOP o29 — ukupno zaduženje——aktiva—%zaduženosti AOP 008 koef likv
kr.imovina
ATPL 370.377——1.141.588——1.511.965————–2.909.108————-51,97–382.465———1,03
JDPL 47.797———–91.976——-139.773—————–841.269————–16,61–157.364———3,29
LPLH 62.931———233.112——-296.025—————–755.740————–39,17–157.785———-2,51
TNPL 140.056—–1.267.456—–1.407.257—————3.014.264————46,70–407.257———2,90
ULPL 149.147——681.640——–830.787—————1.446.276————-57,44–58.663———-o,39
Ovo su izračuni sa stanjem 31.12 za ATPL,ULPL,i JDPL
i 30.09.2009.za LPLH i TNPL koje još nisu dostavile izvješće.
ATPL sa koeficijentom likvidnosti nešto preko jedan uz ovakve vizarine koje su dostatne za servisiranje postoječih dugova ima stabilno poslovanje.Novih sedam brodova je kaparirano sa 110
mil $ tako da budući krediti za postepeno uvođenje ovih brodova u flotu neće predstavljati
nerješiv problem.
JDPl sa ovim koeficijentom od 3,29 predstavlja kukavičje jaje jer će se slika potpuno promijeniti
sa podizanjem kredita za dva nova broda iz splitskog brodogradilišta,ali stabilno poslovanje osigurano uz ovakve vozarine.Budućnost izvrsna.
TNPL uz ovakve vozarine ima osigurane stabilne uvjete za otplate kredita i servisiranje tekućih
troškova.Sa popravkom tankerskih vozarina osigurana i velika dobit.
ULPL po ovom pokazatelju jako loša.Ali vozarine i dobit iz poslovanja garantiraju stabilnost.
Ipak ako se pojavi i najmanja šansa nova dokapitalizacija sigurna.
LPLH uz ovakav koeficijent stabilnija od stine.Mislim da moraju u obnovu flote.Ni previše keša
nije dobro.U vrijeme krize što ga je više to bolje.Ali kriza ne traje vječno.S obzirom na ova dva
pokazatelja BV i koeficijent likvidnosti neuporedivo najbolja kupnja od svih brodara.
Pitanje:Da li sam se već ukrca u LPLH sa svojim malim brzim kapitalom?
Kratkotrajna imovina brodara je uglavnom keš,a samo u manjem dijelu potraživanja.To je naplačeno i ovi koeficijenti imaju daleko veću težinu nego recimo kod građevinara kod kojih je niz potraživanja upitno i čini daleko veće stavke.Što je stavka kratkotrajne imovine kod brodara veća to bolje,a kod građevinara to gore,jer postoji veća šansa da se i ne naplate.Da se razumijemo što je koeficijent likvidnosti veći to bolje i za brodare i građevinare.Čak ako je i kratkotrajna
imovina veća za brodare je to bolje,ali što god je kod građevinara ta potraživanja veća to
gore.Od građevinara bježim ko đavo od tamjana.Dosta mi je DKVS kao rizična investicija.
Međutim,brodari su bolja kupnja od građevinara jer ovaj nivo vozarina garantira opstanak na tržištu
i uredno servisiranje kredita.U ova krizna vremena bi bilo uputno utvrditi ukupno zaduženje u odnosu
na ukupnu imovinu i usporediti ih.
Lopina ti pričaš o opsanku firmi koje posluju već 50-60 godina i prošle su puno veće krize od ove današnje.
Opstanak brodara pri vozarinama 3000-4000 bodova? Koliko znam prije 2004g vozarine su bile konstantno ispod 3000 bodova, pa te firme rade već više od pola stoljeća.
Građevinari su 2006-2008g imale boom, ali nisu to firme od jučer te firme posluju više od pola stoljeća, apsurdno mi je uopće pričati o stečaju bilo koje građ. firme.
Ja se držim toga da su građevinari trenutno puno bolja investicija od brodara, samo treba znati birati.
Ajde uvjeri me da DLKV nije bolja investicija od ATPL?
Lopina ti pričaš o opsanku firmi koje posluju već 50-60 godina i prošle su puno veće krize od ove današnje.
U zadnjih 50-60 godina nije bilo krize veće od današnje.