Best buy – komentari i analize

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Best buy – komentari i analize

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


ma kog tamo boli qurac za BDI? i uopće za brodare kao sektor?

Ej ej ej… [huh]
Sve bi seke ljubile mornare…
a ne građevinare i sladoledare, to kao prvo.
Uspoređivat USA i HR u bilo čemu je uspoređivanje jabuka i slonova, koliku važnost brodari imaju u grčkoj, norveškoj recimo?

James, nisi me shvatio… burze idu gdje ide američka burza. A američka burza, budi uvjeren, ne gleda BDI niti im taj index išta znači.

I'LL BE BACK


James, nisi me shvatio… burze idu gdje ide američka burza. A američka burza, budi uvjeren, ne gleda BDI niti im taj index išta znači.



A nije mi jasno ni zašto se slijepo prati BDI.
Neki dan je netko skrenuo pažnju na to da je BDI kompozitni index i da su za naše brodare u stvari bitne dvije komponente koje rastu.
Osim toga BDI je na visinama na kojima je bio u razdoblju od 90ih do rasta u 00tima (vidim samo zadnjih 15ak godina).
Ne znam da li je došlo do bitnog povećanja troškova: ako nije, ne vidim mjesta za negativnu prognozu.

Ostalo su normalna kolebanja cijena na burzi.

Ni meni nije jasno zašto se slijepo prati BDI, ajde za anticiparenje kretanja cijene dionice brodara. To je ajmo reć OK.. ali za donositi zaključke o globalnoj ekonomiji na osnovu tog indeksa…smiješno.

A ja znam zašto je to tako. BDI na pijedestal dižemo mi u RH zato jer su nam brodari jedan od drivera burze, što po likvidnosti što po popularnosti, što po ponderu u indexu. I onda pokušavamo donijeti neke zaključke na osnovu kretanja tog index-a. Ne znam da li ekipa zna, ali u Americi,primjerice…brodarski sektor ima važnost kao kod nas recimo Badel ili Puljanjka. ma kog tamo boli qurac za BDI? i uopće za brodare kao sektor?
[/quote]
BDI ne treba slijepo pratiti zato što ima uspone i padove koji su sezonskog karaktera, ali ne možeš reći da on nije dobar pokazatelj.
Klizanje BDI-a prošlog ljeta je nagovijestilo svjetsku recesiju, isto tako pokazalo se da je dno recesije bilo kad je BDI bio na najnižoj razini u 12mj.
Da bi se dobio dobar zaključak o globalnoj ekonomiji treba znati kombinirati više pokazatelja, tj. ako je više pozitivnih nego negativnih pokazatelja trend je pozitivan i stanje se popravlja.



James, nisi me shvatio… burze idu gdje ide američka burza. A američka burza, budi uvjeren, ne gleda BDI niti im taj index išta znači.



A nije mi jasno ni zašto se slijepo prati BDI.
Neki dan je netko skrenuo pažnju na to da je BDI kompozitni index i da su za naše brodare u stvari bitne dvije komponente koje rastu.
Osim toga BDI je na visinama na kojima je bio u razdoblju od 90ih do rasta u 00tima (vidim samo zadnjih 15ak godina).
Ne znam da li je došlo do bitnog povećanja troškova: ako nije, ne vidim mjesta za negativnu prognozu.

Ostalo su normalna kolebanja cijena na burzi.

Ni meni nije jasno zašto se slijepo prati BDI, ajde za anticiparenje kretanja cijene dionice brodara. To je ajmo reć OK.. ali za donositi zaključke o globalnoj ekonomiji na osnovu tog indeksa…smiješno.

A ja znam zašto je to tako. BDI na pijedestal dižemo mi u RH zato jer su nam brodari jedan od drivera burze, što po likvidnosti što po popularnosti, što po ponderu u indexu. I onda pokušavamo donijeti neke zaključke na osnovu kretanja tog index-a. Ne znam da li ekipa zna, ali u Americi,primjerice…brodarski sektor ima važnost kao kod nas recimo Badel ili Puljanjka. ma kog tamo boli qurac za BDI? i uopće za brodare kao sektor?
[/quote]
BDI ne treba slijepo pratiti zato što ima uspone i padove koji su sezonskog karaktera, ali ne možeš reći da on nije dobar pokazatelj.
Klizanje BDI-a prošlog ljeta je nagovijestilo svjetsku recesiju, isto tako pokazalo se da je dno recesije bilo kad je BDI bio na najnižoj razini u 12mj.
Da bi se dobio dobar zaključak o globalnoj ekonomiji treba znati kombinirati više pokazatelja, tj. ako je više pozitivnih nego negativnih pokazatelja trend je pozitivan i stanje se popravlja.
[/quote]

Kolki je bio BDI na dnu prošle recesije u USA tj. nakon dot.com sloma? Ovaj je puta to koincidiralo, drugi puta neće. Kao što ni svaka kriza nije ista. Ovo je bila svjetska _financijska_ kriza gdje su banke širom svijeta u jednom trenutku prestale davati novac i kredite, pa tako i za prijevoz tereta. I naravno, slomilo se tržište vozarina (kao što su se slomili i mnogi drugi sektori) ali kako vidimo, to je trajalo kratkog daha. Sada stvari idu svojim tokom. BDI _nije_ pokazatelj svjetskog gospodarstva, a pogotovo ne Američkog, koje je pak prva premisa za oporavak burze i tečajeva dionica na ostalim burzama (uz eventualnu iznimku azijata). Te stvari naprosto nemaju veze jedna s drugom.

I'LL BE BACK


Ne znam sve, ali znam neke. I neću ti ih reći, tako da me nemoj niti pitati. Ove su godine imali minuse zato jer im je dio flote vezan za spot market i nisu ih u žiži krize uspjeli dogovoriti na neki mid period koji bi bio barem oko breakevena ili nešto niži, što je i normalno da nisu uspjeli. Neki su im brodovi nesretno kasnili i imali su stvarno peh (ne svojom krivicom ,već krivicom kineskih brodogradilišta). Mislim kak me uopće možeš pitati takvu glupst? Pa upravo ta struktura ugovora im je za 2008 generirala 600 mil kuna dobiti. Ej?? Pa naravno da im tržište nije dozvolilo da se switchaju na drugačiju strukturu ugovora u trenu. Kad završi 2009, napravit ćemo presjek ove dvije godine da vidimo kolika je dobit na prosjeku od dvije godine. Uzet ćemo bilo kojeg drugog brodara u RH i napraviti isto. Što misliš kakve ćemo rezultate dobiti? Sposobnost neke brodarske kompanije da generira novu vrijednost ne smije se gledati na frejmu od godine dana zbog volatilnosti vozarina. Nego ovako: lijepo ti uzmi flotu Atlantske u 2004 i flotu kakva će biti u 2010 i onda vidi dal to valja ili ne valja. Prpadanje cijene dionice ATPL u ambis ne buš gledo [bye]

Dakle trenutni problem ATPL jest što im je prevelik dio flote na spotu.
A za brodare još oporavak ne djeluje blizu.
ATPL je možda brutalno zaradila kad je BDI bio na vrhu, to su dobro iskoristili i svaka im čast na tome, ali očito je da su se loše pripremili za moguću krizu jer nisu na vrijeme prešli na dugoročne ugovore.

Vidjeli smo nedavno da kad je naša burza brutalno rasla, ATPL je stajala u mjestu. Ostaje vidjeti što će se desiti ako burza brutalno padne?



Ne znam sve, ali znam neke. I neću ti ih reći, tako da me nemoj niti pitati. Ove su godine imali minuse zato jer im je dio flote vezan za spot market i nisu ih u žiži krize uspjeli dogovoriti na neki mid period koji bi bio barem oko breakevena ili nešto niži, što je i normalno da nisu uspjeli. Neki su im brodovi nesretno kasnili i imali su stvarno peh (ne svojom krivicom ,već krivicom kineskih brodogradilišta). Mislim kak me uopće možeš pitati takvu glupst? Pa upravo ta struktura ugovora im je za 2008 generirala 600 mil kuna dobiti. Ej?? Pa naravno da im tržište nije dozvolilo da se switchaju na drugačiju strukturu ugovora u trenu. Kad završi 2009, napravit ćemo presjek ove dvije godine da vidimo kolika je dobit na prosjeku od dvije godine. Uzet ćemo bilo kojeg drugog brodara u RH i napraviti isto. Što misliš kakve ćemo rezultate dobiti? Sposobnost neke brodarske kompanije da generira novu vrijednost ne smije se gledati na frejmu od godine dana zbog volatilnosti vozarina. Nego ovako: lijepo ti uzmi flotu Atlantske u 2004 i flotu kakva će biti u 2010 i onda vidi dal to valja ili ne valja. Prpadanje cijene dionice ATPL u ambis ne buš gledo [bye]

Dakle trenutni problem ATPL jest što im je prevelik dio flote na spotu.
A za brodare još oporavak ne djeluje blizu.
ATPL je možda brutalno zaradila kad je BDI bio na vrhu, to su dobro iskoristili i svaka im čast na tome, ali očito je da su se loše pripremili za moguću krizu jer nisu na vrijeme prešli na dugoročne ugovore.

Vidjeli smo nedavno da kad je naša burza brutalno rasla, ATPL je stajala u mjestu. Ostaje vidjeti što će se desiti ako burza brutalno padne?
[/quote]

Dosta je brodova na spotu jer nisu htijeli riskirati sa lošim dugoročnim ugovorima,mislim da vozarine za brodove šta ATPL ima neće više padati jer brodari neće više voziti za badava,bio je članak na Lloydsu u vezi panamaxa prije više od mj. dana o tome i od onda nema većih oscilacija cijena,sve ovisi koliko će novogradnji biti isporučeno i one će odrediti kretanje vozarina,bio članak u Lideru od prošlog tijedna,prilog transport,razgovor sa kap. Jekovićem i koji je kaže da su firma i njihovi brodovi na vrlo dobrom glasu i da su prepoznati ko kvaliteta u pomorskom svijetu.Akad gledaš njihovu stranicu svi brodovi su uvjek zaposleni samo ih hebe niske vozarine
Po meni su ključne novogradnje,ako svi brodovi budu isporučeni bit će sranje a ako bude ka šta sad se zadnje priča da više od 40% novogradnji neće biti isporučeno onda će biti dobro
Evo već jučer je bio manjak Supramaxa na spotu pa su vozarine skočile na više cijene nego šta Capesize zarađuje
STRONG demand for supramaxes shipping small dry bulk cargoes from ports with restricted draughts has pushed rates close to levels that charterers are paying for ships three times larger.

China and India could save dry bulk, says Fortis
Bank warns of mass newbuild cancellations, but predicts demand for iron ore will keep owners satisfied

By Rajesh Joshi – Friday 25 September 2009

ABOUT 40% of the world’s outstanding dry bulk orderbook might never be delivered, Fortis Bank Nederland has said.

As well as delivering this prediction, a panel of Fortis experts also told Capital Link’s dry bulk webinar that demand from China and India might prove surprisingly strong, and that scrapping of the last wave of mass-ordere…

http://lloydslist.com/ll/news/china-and-india-could-save-dry-bulk-says-fortis/1253789674256.htm

When wealth is lost, nothing is lost; when health is lost, something is lost; when character is lost, all is lost. ~Billy Graham


mislim da vozarine za brodove šta ATPL ima neće više padati jer brodari neće više voziti za badava,bio je članak na Lloydsu u vezi panamaxa prije više od mj. dana o tome i od onda nema većih oscilacija cijena,sve ovisi koliko će novogradnji biti isporučeno i one će odrediti kretanje vozarina,bio članak u Lideru od prošlog tijedna,prilog transport,razgovor sa kap. Jekovićem i koji je kaže da su firma i njihovi brodovi na vrlo dobrom glasu i da su prepoznati ko kvaliteta u pomorskom svijetu.

Aha, sigurno će brodarima plaćati skupe vozarine da bi mogli financirati svoju prezaduženost… how yes no [rolleyes]

Zna se koliki je OPEX brodova. To što su mnogi brodari zagrizli više nego što mogu prožvakati su si sami krivi.

Da su PRAVA firma i da nemaju što skrivati onda bi javno objavili po kakvim točno ugovorima im voze brodovi.
Da živim blizu Dubrovnika onda bih sigurno kupio par dionica ATPL prije sljedeće skupštine i kao dioničar zahtjevao uvid u njih.


Dakle trenutni problem ATPL jest što im je prevelik dio flote na spotu.
A za brodare još oporavak ne djeluje blizu.
ATPL je možda brutalno zaradila kad je BDI bio na vrhu, to su dobro iskoristili i svaka im čast na tome, ali očito je da su se loše pripremili za moguću krizu jer nisu na vrijeme prešli na dugoročne ugovore.

Vidjeli smo nedavno da kad je naša burza brutalno rasla, ATPL je stajala u mjestu. Ostaje vidjeti što će se desiti ako burza brutalno padne?

Ne, nije trenutni problem što su svi na spotu. To je _bio_ problem u vrijeme kulminacije krize kada su vozarine bile i do preko 50% niže nego sada. Tada nisu htjeli ugovarati dugoročne ( i dobro da nisu)nego su odradili te niske vozarine na spotu ( od tuda loš rezultat prvog kvartala, i već puno puno bolji drugi kvartal). ATPL je stajala dok je burza "brutalno [rolleyes]" rasla jednako kao što je stajala od 2005 do proljeća 2007 kao mrtvac na razinama od cca 900 kuna dok je godinu i pol dana sve živo raslo i to puno "brutalnije" nego sada ovih pišljivih 20-ak% index-a. A stajala je upravo zato jer je i BDI stagnirao. Prema tome to nije ništa čudno. Ono što je čudno je da vi očekujete da sve dionice jednako rastu i/ili padaju a to samo pokazuje vaše burzovno neznanje i očekivanja. Kao drugo, ne znam odakle vam da će burza "brutalno" pasti, jer nema nikavih elemenata za to. Manja korekcija je u svakom slučaju dobrodošla. Ja znam da vi očekujete "brutalni pad" i navijate za to, kao i što se iz vaših postova osjeća kontinuirano bočno drukanje na dolje još od proljeća, i priznajem da me zbog toga izrazito nervirate.

I'LL BE BACK

Ja ne očekujem da sve dionice jednako rastu ali za razliku od stranih brodara, ATPL nije popratila rast matične burze.
Tebi to možda nije razlog za zabrinutost ali to onda govori o tome koliko u stvari nisi spreman uzeti na razmatranje i dobre i loše aspekte neke dionice, to jest poduzeća, nego samo drukaš na gore.

Što se drukanja tiče, takvi drukeri poput tebe su proteklih godina naivce navukli da ostave gaće na štapu. Zato se nadam da će svaki ulagač prvo razmisliti svojom glavom umjesto da posluša nešto što je pročitao na nekom forumu. Ja ne pozivam na pad nego samo na oprez u svakom trenutku.
To što zabijaš glavu u pijesak ne znači da će se problemi našeg gospodarstva samo tako riješiti sami od sebe.

A živciram te zato što nikako ne možeš naći prave argumente… [lol]

Kolega, pa ja niti nemam ATPL niti je mislim kupovati u skorije vrijeme upravo zato jer ne nalazim indikatore za rast cijene ATPL.Isto tako ne nalazim niti indikatore za pad. za razliku od vas koji uvijek imate argumente za pad. Nikada za rast. Moji su argumenti pravovaljani, a nedostatak argumenata je eventualno na vašoj strani. Kad smo kod ostavljanja gaća na štapu sjećam se kako ste otišli u cash na crobex ispod oko 1300 i ostavili samo HT. Kasnije ste počeli pričati kako treba trgovati samo u Americi jer da ovdje nema nikakvih osnova za rast. Od tada su se cijene gotovo svih dionica u RH uduplale. Ja priznam da sam pogriješio u nekim procjenama tokom 2008 i to baš sa ATPL.Ne sramim se priznati da sam tada o nekim stvarima znao puno manje nego sada. Nikada nisam nikoga savjetovao da kupi ili proda, ali ne skrivam da želim rast. Ali rast do nekih fundamentalnih fer vrijednosti svake dionice. Neke dionice IMHO na ovim cjenovnim razinama nemaju osnove za rast, neke imaju za pad, a neke imaju za veoma visok rast. No vama to očito ne igra ulogu. Vi bi htjeli da se sve kreće jednako u RH… prema dolje… jer eto… "BDP će biti niži nego u istim periodu lani".

Živciraš me zato jer konstantno u rukavicama drukaš na dolje, pogotovo za tržište u RH i praviš se pametan, a argumenti su ti u najmanju ruku blesavi. Budi iskren i drukaj ko ostali navlakači na pad. Ta me ekipa uopće ne nervira, dapače cijenim ih jedno 10 puta više nego ovakve poput tebe.

I'LL BE BACK

Pričaš kao da čitaš svaki moj post na svakoj temi a u stvari bezveze generaliziraš… [rolleyes]

Ja sam na Crobexu 1300-2200 većinu vremena bio 100% u dionicama. Onda sam jedan ponedjeljak skoro sve prodao. I zatim opet kupovao oko 1700 a ostatak love prebacio u USA. Zaradio vrlo pristojno kod nas i više stotina % u USA.

Što se tiče mog pisanja o USA opet pričaš gluposti. Sve što sam rekao jest da tamo ima daleko više mogućnosti za trgovanje, može se zaraditi i na padu, likvidnost je odlična i da su moguće zarade daleko veće nego u HR. A to se pokazalo istinitim.

Dakle to što BDP pada i što ljudi ostaju bez posla po tebi nema nikakvog utjecaja na to što će se dešavati na burzi? U USA su pokazatelji malo po malo bolji, a kod nas sve gori.
Sljedeće godine trebamo otplatiti skoro 2x veći iznos vanjskog duga nego ove godine. Ni to nije razlog za brigu?
Naša vlada ponovo kao i prošle godine fantazira o nerealnom rastu BDP i ponovo ne planiraju smanjiti rashodovnu stranu proračuna. I dalje je sve ok?
Imamo najveće namete na plaće u Europi, možda i u svijetu. Ni to nije razlog za brigu?
EU traži da iskorijenimo korupciju i da konačno stvorimo dobre uvjete za poslovanje stranih poduzeća. Po tebi je sve ružičasto?


Pričaš kao da čitaš svaki moj post na svakoj temi a u stvari bezveze generaliziraš… [rolleyes]

Ja sam na Crobexu 1300-2200 većinu vremena bio 100% u dionicama. Onda sam jedan ponedjeljak skoro sve prodao. I zatim opet kupovao oko 1700 a ostatak love prebacio u USA. Zaradio vrlo pristojno kod nas i više stotina % u USA.

Ne generaliziram ja ništa i jako dobro znam što pričam i ne muljam za razliku od tebe.

Kolega Rocky 12.03.2009 na temi "što smo danas tržili"

Protrgovao sa IGH i prodao dio ATPL po 640 i kusur.
Cash-r-a ima sve veći udio.

Kolega Rocky 13.03.2009 na temi "što smo danas tržili"

Prodao dio ATPL i malo KOEI što sam imao, kupio HT oko 204 i kusur. Cash preko 50%.

Dakle portfelj na dan 13.03 je Cash koji je preko 50% i HT. Niti 12.niti 13.03 nije ponedjeljak nego četvrtak i petak


Dakle to što BDP pada i što ljudi ostaju bez posla po tebi nema nikakvog utjecaja na to što će se dešavati na burzi? U USA su pokazatelji malo po malo bolji, a kod nas sve gori.
Sljedeće godine trebamo otplatiti skoro 2x veći iznos vanjskog duga nego ove godine. Ni to nije razlog za brigu?
Naša vlada ponovo kao i prošle godine fantazira o nerealnom rastu BDP i ponovo ne planiraju smanjiti rashodovnu stranu proračuna. I dalje je sve ok?
Imamo najveće namete na plaće u Europi, možda i u svijetu. Ni to nije razlog za brigu?
EU traži da iskorijenimo korupciju i da konačno stvorimo dobre uvjete za poslovanje stranih poduzeća. Po tebi je sve ružičasto?

Gle stari, svi ti pokazatelji koje nabrajaš i o kojima premanentno lupetaš već mjesecima… u 2008. su bili jako dobri za RH. Istovremeno je burza pala za 80%. Znaš li ti uopće na kojim pretpostavkama burze padaju i rastu i što je u cijenama anticipirano, a što ne? Uopće se ne mislim više natezati sa tobom jer smatram da nemaš blage veze s vezom. Ae bok.

I'LL BE BACK

New Report

Close