Best buy – komentari i analize

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Best buy – komentari i analize

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.




e Ivana, a kog briga za ATPL i njene promjene cijene od 10 kuna na dnevnoj razini i tako mjesecima? ATPL je flat line dok god se ne mrdu vozrine nešto ozbiljnije. Moja procjena je da će se ATPL kretati u kanalu od 1000 do 1200 kuna sljedećihdva kvartala, ako ne i duže.

Moguće. Dolazi jesen a to znači da će se obujam građevinskih radova u Kini smanjiti.
[/quote]

s druge strane, ide sezona grijanja i bit će pojačan prijevoz ugljena. Ja se ne bojim za potražnju, ona će možda biti nešto slabija u jesen nego u proljeće zbog tih kineskih kombinacija i odluka kad pune stockove a kad ne. Ono na čemu ne temeljim neki bull na brodarima su novogradnje koje bi mogle izbalansirati potražnju. ATPL neće imati ugroženo poslovanje, ali neće imati niti neke posebno dobre rezultate. Mogla bi to postati jedna vrlo dosadna dionica na neki srednji rok, što joj nije strano ako pogledate samo nekoliko godina unazad.
[/quote]

Kad sam pročitao Twixerov komentar, pomislio sam da se zaje…a
Moguće je da se i governor zaj…, no evo jedan ‘ozbiljni’ komentar:

Ne vjerujem da se može banalno objašnjavati porast ili pad potražnje na ovaj način.

A nije mi jasno ni zašto se slijepo prati BDI.
Neki dan je netko skrenuo pažnju na to da je BDI kompozitni index i da su za naše brodare u stvari bitne dvije komponente koje rastu.
Osim toga BDI je na visinama na kojima je bio u razdoblju od 90ih do rasta u 00tima (vidim samo zadnjih 15ak godina).
Ne znam da li je došlo do bitnog povećanja troškova: ako nije, ne vidim mjesta za negativnu prognozu.

Ostalo su normalna kolebanja cijena na burzi.


Evo šta je s tim mostom:

da bi država izgradila most morala je ili a) uzeti porezom novac za taj most ili b) odustati od nekog drugog projekta

c) zadužili su se, prodali su obveznice kinezima

Most je bitan jer izgradnja zapošljava ljude (k tome demokratske glasače jer građevinski radnici u 90% slučajeva glasaju za demokrate) i jer bolja infrastruktura smanjuje troškove poslovanja odnosno čini lokalne firme konkurentnijim. Zaposleni ljudi plaćaju porez kojim se otplaćuju kineske obveznice. Da nisu zaposleni kupili bi 70% plaće kroz jobless benifites. Bilo bi još bolje kada ne bi morali prodavati obveznice da zaposle ljude, ali to je u ovom trenutku nemoguće.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan



Kad se zaduži država to je kao da si se i ti zadužio jer ćeš ti taj dug vraćati. A dali bolje iskoristiš zaduženu lovu ti sam ili država u tvoje ime procjeni sam.

Kakvo spašavanje ekonomije od većeg pada? pekar A radi kao konj, budi se u 4 ujutro, peče kruh i prodaje ga. pekar B spava do 11, kupi kruh u konzumu i prodaje kao svoj. ljudi sve više idu kupovat kod pekara A i pekar B upadne u probleme i pred zatvaranjem je. i onda dođe jadranka kosor i da pekaru B bespovratni poticaj da ga se spasi i svi sretni jer je jadranka spasila radno mjesto. A pekar B će iduće godine opet doć po svoj poticaj…. sposobniji će primjetiti i da bi pekar A dobio nove mušterije i povećao svoj biznis da je jaca pustila pekara B da propadne. Nakon nekog vremena bi i zaposlio novog radnika… al ovako ništa od toga. jaca sretna, pekar B sretan, ekonomisti sretni… i onda na nekom forumu dođe neki twixer i veli pogledajte kako se spašavaju radna mjesta…

malo sam karikirao al to je suština

Ne govorimo o istoj ekonomiji, ja govorim o US ekonomiji. Dakle dođe Obama i kaže da će graditi most u Baltimoru (bilo na TV-u). Javi se 50 kompanija i posao dobije ona sa najpovoljnijom ponudom. Zaposli ljude. Niko ne gubi posao zbog toga. Broj mostova u izgradnji se povećao za jedan.

Ili produži jobless benifits za 13 mjeseci za ljude koji su izgubili posao i koji aktivno traže posao. Ne daje pare onima koji godinama ne rade niti onima koji ne traže posao.

Slažem se što se tiče hrvatske ekonomije. Državni poticiji i subvencije su uveliko ugušili zdrav dio ekonomije koji se mogao razvijati i otvarati nova radna mjesta. Jadranka uzima od jednih da bi dala drugima. U konačnici to daje više štete nego koristi.

Obama uzima od Kineza i Japanaca da otvori nove poslove u US, on nije povećao namete i poreze.

[/quote]

klap klap [thumbsup]





e Ivana, a kog briga za ATPL i njene promjene cijene od 10 kuna na dnevnoj razini i tako mjesecima? ATPL je flat line dok god se ne mrdu vozrine nešto ozbiljnije. Moja procjena je da će se ATPL kretati u kanalu od 1000 do 1200 kuna sljedećihdva kvartala, ako ne i duže.

Moguće. Dolazi jesen a to znači da će se obujam građevinskih radova u Kini smanjiti.
[/quote]

s druge strane, ide sezona grijanja i bit će pojačan prijevoz ugljena. Ja se ne bojim za potražnju, ona će možda biti nešto slabija u jesen nego u proljeće zbog tih kineskih kombinacija i odluka kad pune stockove a kad ne. Ono na čemu ne temeljim neki bull na brodarima su novogradnje koje bi mogle izbalansirati potražnju. ATPL neće imati ugroženo poslovanje, ali neće imati niti neke posebno dobre rezultate. Mogla bi to postati jedna vrlo dosadna dionica na neki srednji rok, što joj nije strano ako pogledate samo nekoliko godina unazad.
[/quote]

Kad sam pročitao Twixerov komentar, pomislio sam da se zaje…a
Moguće je da se i governor zaj…, no evo jedan ‘ozbiljni’ komentar:

Ne vjerujem da se može banalno objašnjavati porast ili pad potražnje na ovaj način.

A nije mi jasno ni zašto se slijepo prati BDI.
Neki dan je netko skrenuo pažnju na to da je BDI kompozitni index i da su za naše brodare u stvari bitne dvije komponente koje rastu.
Osim toga BDI je na visinama na kojima je bio u razdoblju od 90ih do rasta u 00tima (vidim samo zadnjih 15ak godina).
Ne znam da li je došlo do bitnog povećanja troškova: ako nije, ne vidim mjesta za negativnu prognozu.

Ostalo su normalna kolebanja cijena na burzi.

[/quote]

Mislim da postoje sezonske varijacije u potražnji rasutih tereta. Međutim to ne bi trebalo značajnije utjecati na cijenu dionica, ali može utjecati više na BDI. Kako je BDI neusporedivo jače koreleriran sa odnosom ponude i potražnje od cijene neke brodarske dionice onda je moguće da ove dvije krivulje ponekada ne prate jedna drugu. Investitori su morali već odavno uračunati pad građevinske aktivnosti preko zime.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan



Evo šta je s tim mostom:

da bi država izgradila most morala je ili a) uzeti porezom novac za taj most ili b) odustati od nekog drugog projekta

c) zadužili su se, prodali su obveznice kinezima

Most je bitan jer izgradnja zapošljava ljude (k tome demokratske glasače jer građevinski radnici u 90% slučajeva glasaju za demokrate) i jer bolja infrastruktura smanjuje troškove poslovanja odnosno čini lokalne firme konkurentnijim. Zaposleni ljudi plaćaju porez kojim se otplaćuju kineske obveznice. Da nisu zaposleni kupili bi 70% plaće kroz jobless benifites. Bilo bi još bolje kada ne bi morali prodavati obveznice da zaposle ljude, ali to je u ovom trenutku nemoguće. [/quote]

Ako zaduživanje i gradnja mostova tim novcem mogu izvuć zemlju iz recesije zašto onda jednostavno ne naprave 1000 mostova, mogu i jedan do drugog, i problem riješen?

Nije taj most problem, on je efektivno spašavanje današnjice da ostane na naviknutom nivou življenja a koja dolazi na naplatu sutra. Npr kao dizanje kredita da se ode na ljetovanje. Ne mora loše završit al u principu nije najpametnija stvar.

Druga je priča kako će taj dug kinezima završiti i dali će kinezi dobiti samo bezvrijedne papiriće. Ako je to sve dio master plana onda svaka čast Obami i vjerojatno još puno mostova

The cure for low price is low price. Demand goes up, supply comes down, the price goes up.


Ako zaduživanje i gradnja mostova tim novcem mogu izvuć zemlju iz recesije zašto onda jednostavno ne naprave 1000 mostova, mogu i jedan do drugog, i problem riješen?

Nije taj most problem, on je efektivno spašavanje današnjice da ostane na naviknutom nivou življenja a koja dolazi na naplatu sutra. Npr kao dizanje kredita da se ode na ljetovanje. Ne mora loše završit al u principu nije najpametnija stvar.

Druga je priča kako će taj dug kinezima završiti i dali će kinezi dobiti samo bezvrijedne papiriće. Ako je to sve dio master plana onda svaka čast Obami i vjerojatno još puno mostova

Jednom im je to već uspjelo. Možda uspiju opet. Vrlo moguće da u ovom trenutku grade 1000 mostova.

Vrlo bitno je država plati na vrijeme izgradnju tih mostova, inače mjera nema pozitivnih efekata.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan


dajte kolega ne lupetajte, ATPL ne ide ni u kakvu provaliju jer ne znate strukturu ugovora brodova i rokova. ATPL će stajati kao ravna crta kako sam i rekao, do daljnjeg. Ukoliko BDI kolabrira, kao što je bilo prošle jeseni na 700 bodova,onda će ATPL u provaliju. Sada su na cca breakevenu a trže se na razini kapitala. Prema tome nikakve provalije nema do daljnjeg.

A jel ti znaš točnu strukturu ugovora?
Pitao sam to na ATPL temi bar 5 puta i nitko nije znao odgovoriti. Da imaju dobru strukturu ugovora onda ove godine ne bi imali minus.

Evo primjer kako treba izgledati pravo izvješće:
Vaš link

Ako tržište u USA ovako nastavi još par dana, mogao bi DRYS opet doći do 5.50-5.75, ja tamo počinjem kupovati. A ako padne ispod 5$ onda ću to smatrati stvarno odličnom prilikom.

Još koji tjedan pa počinju izvješća u USA.
Preporučujem držati na oku:
29.9. Nike, Walgreen
7.10. Alcoa, Costco
12.10. Charles Schwab
13.10. Intel, J&J
14.10. Abbott, JPM
15.10. Citigroup, IBM
16.10. BAC, GE

To će odrediti smjer njihove burze pa lako moguće i naše.

Evo da se "pohvalim" da sam završio s dokupom Badela, nažalost nemam više love za kupovinu. Ovo mi je jedina nelikividna dionica u portfelju. Nisam ni sam siguran koliko ću čekati za skok, nadam se da bi mogao uslijediti barem mali pomak nakon godišnje skupštine. Ovu dionicu smatram dugoročnim ulaganjem (best buy). Vrijeme će pokazati da li sam bio u pravu.

Iz Uprave Badela kažu kako je došlo do pogreške prilikom objave dnevnog reda.
Nova Glavna skupština zakazana je za 17. listopada 2009. u 11 sati.

Prije nego potrošim i 1 lipu pogledam da li je proizvod hrvatski ili uvozni, i kupim hrvatski!


To će odrediti smjer njihove burze pa lako moguće i naše.

Smjer naše burze je poprilično izvjestan.

Keš je trenutno princ, do kraja godine biti će kralj a u 2010 car ili diktator!



dajte kolega ne lupetajte, ATPL ne ide ni u kakvu provaliju jer ne znate strukturu ugovora brodova i rokova. ATPL će stajati kao ravna crta kako sam i rekao, do daljnjeg. Ukoliko BDI kolabrira, kao što je bilo prošle jeseni na 700 bodova,onda će ATPL u provaliju. Sada su na cca breakevenu a trže se na razini kapitala. Prema tome nikakve provalije nema do daljnjeg.

A jel ti znaš točnu strukturu ugovora?
Pitao sam to na ATPL temi bar 5 puta i nitko nije znao odgovoriti. Da imaju dobru strukturu ugovora onda ove godine ne bi imali minus.
[/quote]

Ne znam sve, ali znam neke. I neću ti ih reći, tako da me nemoj niti pitati. Ove su godine imali minuse zato jer im je dio flote vezan za spot market i nisu ih u žiži krize uspjeli dogovoriti na neki mid period koji bi bio barem oko breakevena ili nešto niži, što je i normalno da nisu uspjeli. Neki su im brodovi nesretno kasnili i imali su stvarno peh (ne svojom krivicom ,već krivicom kineskih brodogradilišta). Mislim kak me uopće možeš pitati takvu glupst? Pa upravo ta struktura ugovora im je za 2008 generirala 600 mil kuna dobiti. Ej?? Pa naravno da im tržište nije dozvolilo da se switchaju na drugačiju strukturu ugovora u trenu. Kad završi 2009, napravit ćemo presjek ove dvije godine da vidimo kolika je dobit na prosjeku od dvije godine. Uzet ćemo bilo kojeg drugog brodara u RH i napraviti isto. Što misliš kakve ćemo rezultate dobiti? Sposobnost neke brodarske kompanije da generira novu vrijednost ne smije se gledati na frejmu od godine dana zbog volatilnosti vozarina. Nego ovako: lijepo ti uzmi flotu Atlantske u 2004 i flotu kakva će biti u 2010 i onda vidi dal to valja ili ne valja. Prpadanje cijene dionice ATPL u ambis ne buš gledo [bye]

I'LL BE BACK


A nije mi jasno ni zašto se slijepo prati BDI.
Neki dan je netko skrenuo pažnju na to da je BDI kompozitni index i da su za naše brodare u stvari bitne dvije komponente koje rastu.
Osim toga BDI je na visinama na kojima je bio u razdoblju od 90ih do rasta u 00tima (vidim samo zadnjih 15ak godina).
Ne znam da li je došlo do bitnog povećanja troškova: ako nije, ne vidim mjesta za negativnu prognozu.

Ostalo su normalna kolebanja cijena na burzi.

Ni meni nije jasno zašto se slijepo prati BDI, ajde za anticiparenje kretanja cijene dionice brodara. To je ajmo reć OK.. ali za donositi zaključke o globalnoj ekonomiji na osnovu tog indeksa…smiješno.

A ja znam zašto je to tako. BDI na pijedestal dižemo mi u RH zato jer su nam brodari jedan od drivera burze, što po likvidnosti što po popularnosti, što po ponderu u indexu. I onda pokušavamo donijeti neke zaključke na osnovu kretanja tog index-a. Ne znam da li ekipa zna, ali u Americi,primjerice…brodarski sektor ima važnost kao kod nas recimo Badel ili Puljanjka. ma kog tamo boli qurac za BDI? i uopće za brodare kao sektor?

I'LL BE BACK


Ne znam da li ekipa zna, ali u Americi,primjerice…brodarski sektor ima važnost kao kod nas recimo Badel ili Puljanjka. ma kog tamo boli qurac za BDI? i uopće za brodare kao sektor?

[thumbsup] hehehe odlična usporedba, ipak vani rokne BD aI kod nas se pritom dižu brodari i LKPC, al zato rokne Maistra, Ledo, Ernt, LRH, Adrs i drugi sektori koji su izvrsno posloženi [thumbsup]

PORTFELJ U GIPSU ... PRODAJEM NAJBOLJEM PONUĐAČU !!!

New Report

Close