Bok,
Nisam puno pisala na forumu do sada, ali vas vrlo rado pratim. Već me neko vrijeme interesira kompanija Brodospas iz Splita (BDSS-R-A). Jos sam ranije kupila nesto njihovih dionica, a tada sam odluku o kupnji temeljila na njihovim fin izvještajima unazad nekoliko godina. Nakon ovog posljednjeg vala rasta, krenula sam malo istrazivati i pronasla njihovo polugodisnje izvjesce za 2006. godinu. Iz prilozenih izvjesca mozete izvuci zakljucak o potencijalu rasta ove dionice. Ocito da se vlasnik Batinica zbog novog pomorskog zakona odlucio na barem malo transparentniji prikaz poslovanja. Medutim buduci se radi o nekonsolidiranim podacima, oni su jos uvijek daleko od ocrtavanja prave vrijednosti.
Inace firma posjeduje 372.331 dionicu i isplatila je vecinu dobiti u dividendu. Glavnina prihoda dolazi iz vrlo profitabilnog sektora opsluživanja naftnih platformi u Sjevernom moru. Unatoc isplati cijelog temeljnog kapitala uspijevaju uredno servisirati sve obveze, a trenutno imaju u izgradnji nekoliko novih brodova u vrijednosti od preko 30 mil USD. Obratite pozornost da njihova vrijednost mnogostruko prelazi dosadasnju neto dobit, ali i premašuje trenutnu trzisnu kapitalizaciju kompanije.
Kad malo pogledate podatke javite ako imate kakav komentar. Bilo bi mi drago citati od vas.
Po mom misljenju radi se o vrlo perspektivnoj kompaniji, slicne kompanije koje opsluzuju brodove u sj. moru vrijede par puta vise (kod uspredbe p/e, p/b), a navodno su dobili i vrijedne poslove kod izgradnje mosta prema Peljescu. Upravo iz tih razloga je i imam u portfelju.
vidim da mi s privicima bas i ne ide. morat cu jos vjezbati:-)
Prethodno razdoblje Tekuće razdoblje (2006-06)
Prihodi od prodaje u zemlji 20.968.693,00 21.909.001,00
Prihodi od prodaje u inozemstvu 52.424.614,00 59.991.589,00
Prihodi od poslovnog najma nekretnina, postrojenja, opreme i sl. 19.237,00 18.859,00
Ukupni prihodi 75.219.325,00 83.295.047,00
Materijalni troškovi 13.244.709,00 13.615.055,00
Ostali vanjski troškovi (troškovi usluga) 33.871.330,00 35.115.286,00
Troškovi osoblja 7.552.828,00 7.782.695,00
Nadnice i plaće (neto) 4.491.703,00 4.604.854,00
Ukupni rashodi 73.323.829,00 75.392.252,00
Potraživanja od kupaca 38.658.737,00 47.322.021,00
Obveze prema dobavljačima 24.880.881,00 21.414.446,00
Prosječan br zaposlenih 157,00 155,00
Prosječan broj zaposlenih na temelju sati rada 155,00 150,00
Vrijednost ostvarenih investicija u dugotrajnu imovinu 872.192,00 2.090.479,00
Ostale građevine i zgrade 178.928,00 1.420.470,00
BDSS je slažem se firma s vrlo dobrim osnovama i mogućnostima za rast. Prema mojim informacijama ( a one su u potpunosti vjerodostojne ) u tijeku je, a i u pripremi investicijski ciklus u firmi od cca 60mil USD baziran na ugovorima za gradnju novih brodova. Poznavajući pomorski biznis zasigurno je trećina tog ulaganja kapital firme što mislim dosta govori samo za sebe uzimajući u obzir da je tržišna kapitalizacija firme oko 22 mil USD ( cijena dionice 348kn ).
Po mom mišljenju ovaj forum na kojemu se o dobrim dionicama baš ne priča, a ulaganja se temelje na špekulacijama, o kojemu je tema “Ulaganje u RS” ispljucana i mrtva da bi prinosi na njoj istovremeno bili upravo luđački, na kojemu je tema Crnogorci otvorena kao reklama za ulazak u CG taman kad je vrijeme za izlaska iz CG, dakle ovdje nije mjesto BDSS-u. Mislim, mjesto je obzirom da je kompanija totalno netransparentna i da niko nema pojma šta ima, a većina ljudi u gradu ni ne zna čime se bave osim spašavanja brodova i ljudi. Mjesto bi joj ovdje moglo biti i jer je malo slobodnih dionica koje je lako napucati.Ali obzirom na poslovanje, na prošlost, sadašnjost i budućnost i kompanije i dionice, mjesto joj nije na ovom forumu, barem ne pri ovom smijehu od cijena.
Kao ilustracija da im je i onaj bruto book (totalno su ga izamortizirali par puta, pa su ga onda stavili u revalorizacijske; bilo je smiješno da cijela firma vrijedi ko polovni Fiat Punto) od 300 milja kn smiješan najbolje sugeriraju zadnja dva retka iz posta #3 na ovoj temi. (usporedba koliko bruto vode materijalnu imovinu po stavkama i koje nekretnine imaju u gradu u svom vlasništvu je ono na što ciljam).
Al eto, plovi svojim smjerom i tu se ne može puno učiniti (a meni i odgovara, jer ga planiram prodati i pare prebaciti u RS). Ugodnu plovidbu svima unutra,
net
Net,
ti kad nesto napises nema vise odgovora :-).
Moram priznati da vrlo rado citam tvoje postove (zbog toka svijesti koji kola retcima, ponekad pomislim citam li ja to hrvatskog james joice-a) jer su prepuni korisnih infomacija i bez obzira na potencijal koji neka dionica ima, navodis njene pro i contra strane.
Posebno mi je zanimljiv ovaj dio tvojeg posta o nekretninama Brodospasa. Nedavno sam bila u Splitu i naravno da nisam mogla ne primijetiti zgradu Brodospasa na Lazaretima. Jako impresivno. Koje nekretnine su jos u njihovom vlasnistvu i na koliko procijenjujes njihovu vrijednost?
Tvoj post je jedan od dokaza da odgovora ima. 🙂
Ma da, a kad me vide ljudi pomisle “vidim li ja to hrvatskog James Bonda”. Ovo ti je isto kao kad neko kaže da pišem besmislene tone smeća (možda je najbliža ona da podsjećam na onu Šeparovićku). Da sad ne duljim sa sobom i s tim kako su informacije korisne samo onima koji ih znaju naći u tekstu, idem na topic:
-Napisao sam na Mom novcu, pa pogledaj.
Pozdrav,
net
ps: Igore (moderatorima), ajd pliz stavite kad se napiše “:)” ili “:-)” da on to automatski prebaci u smajli. Inače tih nekoliko osnovnih smajlija :-p, :-D, 😎 nema smisla (kad ostaju isti ručno uneseni)
Evo nešto o vrijednosti BDSS flote i imovine, imaju 8 ‘suppliera’ od kojih se tri najbolja (Sun,Star,Moon), procjenjuju na ukupno 35 mil usd, dva sistera ( Storm i Rainbow ) na ukupno 12mil usd, Ibis vrijedi cca 3mil usd, a dva otpisana Bura i Jugo ukupno 2mil usd. Pored njih vredniji dio flote čine tegljači Jaki i Smjeli, te Alioth i Alkaid. BDSS ima u vlasništvu i veći broj barži i lučkih tegljača pa zasigurno taj dio flote vrijedi cca 8 mil usd. Ovome treba dodati novi ‘crew boat’ čija se isporuka oćekuje u prvom kvartalu iduće godine, njegova vrijednost je cca 5mil usd. Dakle cjelojupna vrijednost flote BDSS je 65 mil usd ( računajući i crew boat koji je većim djelom isplaćen, ostatak novca je osiguran ). Dvije najvrednije nekretnine BDSS su poslovna zgrada u elitnom dijelu Splita cca 1000m2 i skladišni prostor u Kopilici (gdje se oćekuje premještanje glavnog željezničkog kolodvora ) od cca 5000m2. Skromna procjena vrijednosti je 8 mil usd. Ukupna zaduženja iznose cca 12mil usd, a financijska imovina društva zasigurno nije manja od 10mil usd.
Kada se sve zbroji i oduzme statički gledano BDSS danas vrijedi cca 70 mil usd (greška u procjeni nije veća od 5%), a tržišna kapitalizacija je s cijenom dionice 320kn cca 20 mil usd.
Rekao bih da je greška u procjeni veća. Da te citiram:
“zasigurno nije manja od 10mil usd”. 🙂
Jeb. tržišnu kapitalizaciju. Pa većina ljudi na burzi nikad nije ni čula za ovu firmu (da je tako najbolje govori ovaj topic.), a to se najbolje vidi kroz likvidnost. Neka njih, samo polako. Doće ljudi već na ovu dionicu. Prije ili kasnije. Ako nitko, sam gazda će je kupovati jednom, a kad to bude, ako dotad ne prodam svoje dionice (i opet ih ne kupim kasnije), na ovu cijenu mu mogu samo zavariti (on je pametan pa zna da je slobodnih još vrlo malo). Pozdrav,
net
Velik dio prihoda BDSS ostvaruje izvan RH, a u usporedbi s slicnim kompanijama (konkurentima) je poprilicno podcjenjena.
Sad izgleda ne treba staviti nikakav prilog koji bi potkrijepio vase navode. Ili se to podrazumijeva kad to vi tvrdite?
Ili je dovoljno da cartmann kaze – vau kakva dionica.