@gigicu&co
gledaj, kao prvo ne vidim gdje se to moglo odlično zaraditi?! možda aludiraš na atpl…ali njen rast nije posljedica rasta vozarina…već nekih drugih okolnosti…
a čitaj sada ovo…stalno ponavljate i zazivate neku budućnost…lijepo vam je na palubi…jer će se lijepe stvari dogoditi za shipping…na jesen…iduću godinu…ne znam ni sam kad…
glavni argument za to su vam…ako se ne varam…da order book nikad nije bio manji…što će s vremenom rezultirati povećanjem cijena vozarina…itd…
naslušao sam se na ovom forumu, od tebe i tvojih kompanjona o nadolazećem rastu i o tome kako ne treba gledati u prošlost…a vidiš, tu radite ključnu grešku…jer prošlost je, i ono što se u njoj događalo, itekako bitna za shipping i rast vozarina…a sad ću ti objasniti i zašto…
od 1979. godine…kad se Kina počela otvarati prema svijetu, bilježila je cca 30 godina rast GDP-a od 10% i više…
pa je tako recimo 2010. godinu imala gospodarski rast veći od 10%…
samo sedam godina kasnije…taj rast je usporio…i postoje projekcije za 2017. godinu da će taj rast na godišnjoj razini biti negdi između 6.5-6.9%….
znači imali smo 30 godina gospodarski rast Kine na razini od 10 i više %, da bi se u proteklih 7 godina taj rast smanjio za cca 35%…a projeckije za dalje nisu dobre…i predviđa se i daljnji pad tog rasta…
pa tako IMF predviđa da će do 2020. godine stopa rasta biti ispod 6%…
E, vidiš…kad je rast bio preko 10%…svi brodari su naručivali nove brodove i povećavali flotu…budući je postojala za istima potreba…a brodovi se ne rade od danas do sutra….nego plove izvjestan niz godina…samo primjera radi…jadroplov vam u svojoj floti ima brodove Trogir i Bene, koji su izgrađeni 2001. godine i još plove…a da ne kažem da Split datira iz 1998. godine…
i koliko god vi nama ovdje servirali naručene analize…i crtali grafove i tehnicirali…veličina je bitna…a ona se smanjuje iz godine u godinu GDP Kine pada…a brodovi naručeni i napravljeni iz vremena kada je Kina imala 10% gospodarski rast i dalje plove…i trenutna niska narudžba novogradnji to neće zaustaviti…i upravo zato neće doći do oporavka cijena vozarina….za to je potrebna ekspanzija gospodarskog rasta Kine…dokle god će rast Kine padati, oporvka za brodare nema….
S time…da ukoliko i dođe do kratkotrajnog oporavka vozarina…automatski će se povećati narudžbe novih brodova, manje brodova će se rashodovati…a to uz ovakav rast Kine za brodare nije nikako dobro…i ne ostavlja ama baš ništa prostora za rast cijena vozarina…pogotovo ne nikakav stabilan o kakvome vi ovdje pričate…
i zato vam ne stoji ona da treba gledati u budućnost…to vam u ovom sektoru ne vrijedi…jer brodovi su napravljeni da plove po 20-ak godina prije negoli odu u rezalište…i puno puno godina će biti potrebno da knjiga narudžbi bude na minimumu i da se rashode stari brodovi, prije negoli cijene vozarina dođu na željene razine…i naravno pod pretpostavkom ekspanzije Kine…a ne njenim usporavanjem…
https://knoema.com/loqqwx/china-gdp-growth-forecast-2015-2020-and-up-to-2060-data-and-charts
Dakle nastojao sam biti dobronamjeran, ali sa velikim žaljenjem moram ustvrditi da doista ništa ne razumiješ. Razlike u stopama rasta uzimaju kao bazu prethodno razdoblje, pa je primjerice rast Kine od 6.7% u I kvartalu značajno veći nego rast Kine od 10% prije 10 godina. Relativni rast je indikacija , a apsolutni stvarna mjera. Primjerice Korf/Rivp je rastao od svog ATL cca 2630%, multipla 27.30. Vidiš tako je onom tko je tada uložio nevjerovatno važan budući rast od cca 50% u slijedećih godinu dana nevezano što je jako usporio. Tako su i sadašnje brojke kod Kine enormne i Super obečavajuće. Čujemo se za godinu dana Slatkišu kada sve nataste dodatnih 100%. A što se tiče Atpl tebi je očito promaklo da je zahvaljujući nizu faktora te objektivnih i subjektivnih okolnosti ogroman gubitak preokrenut u značajnu dobit. 👍👏😎💥😃
Dakle nastojao sam biti dobronamjeran, ali sa velikim žaljenjem moram ustvrditi da doista ništa ne razumiješ. Razlike u stopama rasta uzimaju kao bazu prethodno razdoblje, pa je primjerice rast Kine od 6.7% u I kvartalu značajno veći nego rast Kine od 10% prije 10 godina. Relativni rast je indikacija , a apsolutni stvarna mjera.
ma jasno…zato im je Moody’s i snizio kreditni rejting za dugoročno zaduživanje u domaćoj i stranoj valuti…jer im je sadašnjih 6 i kusur % jačih od onih 10% koji su imali prije 7 godina…
jel ti to nas želiš uvjeriti da je crno bijelo…i da je 6 veće od 10?
Dakle nastojao sam biti dobronamjeran, ali sa velikim žaljenjem moram ustvrditi da doista ništa ne razumiješ. Razlike u stopama rasta uzimaju kao bazu prethodno razdoblje, pa je primjerice rast Kine od 6.7% u I kvartalu značajno veći nego rast Kine od 10% prije 10 godina. Relativni rast je indikacija , a apsolutni stvarna mjera.
ma jasno…zato im je Moody's i snizio kreditni rejting za dugoročno zaduživanje u domaćoj i stranoj valuti…jer im je sadašnjih 6 i kusur % jačih od onih 10% koji su imali prije 7 godina…
jel ti to nas želiš uvjeriti da je crno bijelo…i da je 6 veće od 10?
[/quote]
Vidiš Marcipančiću ja to samog sebe već vrlo uspješno 20 godona uvjeravam da je crno bijelo i.ne žalim se. U suprotnom bi i ja bio samo Marcipan.Tako sam između ostalog kupovao Atpl baš kada je bila.na samo dnu. A prodavat ću je kada će biti vrlo blizu vrha u ovom i slijedećem ciklusu rasta. A šta mogu nekako mi je prešlo u naviku 👍✌😎
Dakle nastojao sam biti dobronamjeran, ali sa velikim žaljenjem moram ustvrditi da doista ništa ne razumiješ. Razlike u stopama rasta uzimaju kao bazu prethodno razdoblje, pa je primjerice rast Kine od 6.7% u I kvartalu značajno veći nego rast Kine od 10% prije 10 godina. Relativni rast je indikacija , a apsolutni stvarna mjera.
ma jasno…zato im je Moody's i snizio kreditni rejting za dugoročno zaduživanje u domaćoj i stranoj valuti…jer im je sadašnjih 6 i kusur % jačih od onih 10% koji su imali prije 7 godina…
jel ti to nas želiš uvjeriti da je crno bijelo…i da je 6 veće od 10?
[/quote]
Vidiš Marcipančiću ja to samog sebe već vrlo uspješno 20 godona uvjeravam da je crno bijelo i.ne žalim se. U suprotnom bi i ja bio samo Marcipan.Tako sam između ostalog kupovao Atpl baš kada je bila.na samo dnu. A prodavat ću je kada će biti vrlo blizu vrha u ovom i slijedećem ciklusu rasta. A šta mogu nekako mi je prešlo u naviku 👍✌😎
[/quote]
Problem je sto je on prodao na samom dnu tebi i drugima…meni nije jer sam ja poceo ulaziti tek na 140
@ marcipan
ne bih brinuo za Kinu, znadu oni što rade i biti će prije ili kasnije broj 1 u svijetu, prvo gospodarski, a onda i vojno.
Ono što može pokvariti nastavak oporavka dry bulka je prvenstveno pohlepa – navala na novogradnje, od brodovlasnika i fondova. Mogu oporavak naručivanjem novogradnji namjerno minirati i drugi akteri, npr. distributeri (Cargill) i rudari (Vale), kojima bi bilo najljepše da im brodari prevoze za 0 USD po danu.
Što vrijedi rast bdp-a Kine i od 10%, ako se ovi odluče na bjesomučno naručivanje novogradnji? Iz tog razloga nije bezvezno navođenje podataka o tankoj knjizi narudžbi i zasad zadovoljavajućoj samokontroli brodara. Pomažu im u tome i bankari, koji su se opekli , pa ne hrle udovoljavati zahtjevima za kreditima.
Upućenji kažu i da sad počnu veće narudžbe da jednostavno nema kapacitete za to napravit i da sljede ozbiljna restrukturiranja po brodogradilištima…
Upućenji kažu i da sad počnu veće narudžbe da jednostavno nema kapacitete za to napravit i da sljede ozbiljna restrukturiranja po brodogradilištima…
Stoji i ta. Hvala na dopuni. Vrlo mali broj brodogradilišta u svijetu je dobilo nove narudžbe u 2017.
Upućenji kažu i da sad počnu veće narudžbe da jednostavno nema kapacitete za to napravit i da sljede ozbiljna restrukturiranja po brodogradilištima…
Stoji i ta. Hvala na dopuni. Vrlo mali broj brodogradilišta u svijetu je dobilo nove narudžbe u 2017.
[/quote]
Vrlo je važno znati i status naruđžbi, kao i činjenicu koliki je ciklus izrade broda. Neupitno je da je značajan broj brodogradilišta u stand byu, znači u hladnom pogonu. Orderbook od cca 60 mil tona za sada izgleda optimalno pogotovo uzevši u obzir trend koji je i dalje padajući. Netto prirast flote za 2018 i 2019 biti će oko ili ispo 1%, a vjerovatni rast volumena tona milja između 3 i 4%.Mala razlika između ponude i potražnje znači eksponencijalan rast cijene vozarina.
Pametnom dosta. Pardon ima još, restrukturirane tvrtke koje su preživjele reagirat će vrhunskim rezultatima odmah i sada. Koliko vidim unutar peer grupe za sada je to prvenstveno i isključivo AP.
Prelijepo je na palubi.
😃👍✌😎💥👏