Za dežurne pesimiste bez argumenata:
Samo bez komentara tipa: Opet tamo neki zločesti analitičar prodaje maglu.Ja sam puno stručniji od njega.Vozarine će padati, ne znam zašto, ali sigurno hoće.
“Our expected China slowdown is happening,” said Callum Henderson, a managing director for Asia-Pacific at Eurasia Group in Singapore. “Import growth was the weakest since December and now retail sales are the weakest since October. The lesson is that political and economic stability for China – and more specifically solid, but not excessive growth – does not necessarily equate to market stability for those exporting to China.”
Eto…ovo što dam ti ovdje linkao mi više vrijedi od 100 vaših analiza ovakvih onakvih…i mišljenja analitičara…ovo su vam egzaktne brojke…a one govore da vam je Kina u padu…a to nije i ne može biti dobro…pogotovo ne za shipping…
dakle radi se o laganom usporenju rasta gospodarstva Kine, a ne o padu. S time da je gospodarki rast Kine u 2017., ako se ne varam, iznad planskih vrijednosti iznijetih od strane kineskih vlasti za ovu godinu.
Uz to treba uzeti u obzir i koliko su neutralni zapadni/američki analitičari po pitanju Kine, i za što/koga oni navijaju. Stoga, kao što treba uzeti s rezervom analize dry bulka, tako treba činiti i sa svim ostalim analizama.
Bumo vidli, rekli su slijepi…
Norveški državni fond s 970 milijardi dolara imovine, ide u globalni šoping dionica
Nacija inače voli brodarske kompanije i biznis…
@ brodolomac
apsolutno se slažem s tobom…to je i bila poanta…budući da je falco prozvao zašto se ne stavljaju linkovi…ima linkova na tonu…koliko ti srce želi…od onih u ružičastim tonovima do crnjaka…
ali…sve ih treba uzeti s dozom rezerve…iako…ono što se zanemaruje…a to su brojke koje ukazuju da Kina usporava…
kada sam rekao da je u padu…mislio sam na pad rasta…jest da još uvijek rastu…ali usporavaju…a to bi mogao biti jedan od prvih znakova slabljenja te ekonomije…čija bi anemija mogla dovesti ponovno do nove krize svjetskih razmjera…
nitko ne očekuje da se to dogodi preko noći..ali ovo je naznaka da bi se moglo dogoditi…kao i indikator koji ne ide u prilog između ostaloga ni brodarima…sigurno bi pozitivnije bilo da su brojke bolje i da se razvija i napreduje više od očekivanog…a ne da usporava…
@ brodolomac
apsolutno se slažem s tobom…to je i bila poanta…budući da je falco prozvao zašto se ne stavljaju linkovi…ima linkova na tonu…koliko ti srce želi…od onih u ružičastim tonovima do crnjaka…
ali…sve ih treba uzeti s dozom rezerve…iako…ono što se zanemaruje…a to su brojke koje ukazuju da Kina usporava…
kada sam rekao da je u padu…mislio sam na pad rasta…jest da još uvijek rastu…ali usporavaju…a to bi mogao biti jedan od prvih znakova slabljenja te ekonomije…čija bi anemija mogla dovesti ponovno do nove krize svjetskih razmjera…
nitko ne očekuje da se to dogodi preko noći..ali ovo je naznaka da bi se moglo dogoditi…kao i indikator koji ne ide u prilog između ostaloga ni brodarima…sigurno bi pozitivnije bilo da su brojke bolje i da se razvija i napreduje više od očekivanog…a ne da usporava…
Marcipan imaš problem u pristupu i ocjeni tajminga.
Zašto? Poanta je u ciklusima i trendu
Npr. onaj tko je prepoznao dno BDI mogao je do sada izvrsno zaraditi, u čemu se valjda slažemo! Procjena ciklusa i trenda općenito je vrlo važna, a u shippingu je presudna. Naravno stvari si enormno kompleksne, pa time i rizici. Ali za razliku od nekih drugih grana budućnost i stvarna potreba je apsolutno neupitna.
Odat ću ti malu tajnu, Ovaj trenutak danas je definitivno rani početak dugotrajnog uspona dry bulka, sa puno manje klasične euforije i dramatične volatilnosti kretanja vozarina u odnosu na prethodni/e cikluse. To je upravo ono što je vjerovatno i presudno kod ulaganja dugoročnih velikih investitora. Slobodno izdvoji ovaj post, pa mi ga stavi pod nos za godinu dana.
Voli te forumski drug 😃👍✌
@gigicu&co
gledaj, kao prvo ne vidim gdje se to moglo odlično zaraditi?! možda aludiraš na atpl…ali njen rast nije posljedica rasta vozarina…već nekih drugih okolnosti…
a čitaj sada ovo…stalno ponavljate i zazivate neku budućnost…lijepo vam je na palubi…jer će se lijepe stvari dogoditi za shipping…na jesen…iduću godinu…ne znam ni sam kad…
glavni argument za to su vam…ako se ne varam…da order book nikad nije bio manji…što će s vremenom rezultirati povećanjem cijena vozarina…itd…
naslušao sam se na ovom forumu, od tebe i tvojih kompanjona o nadolazećem rastu i o tome kako ne treba gledati u prošlost…a vidiš, tu radite ključnu grešku…jer prošlost je, i ono što se u njoj događalo, itekako bitna za shipping i rast vozarina…a sad ću ti objasniti i zašto…
od 1979. godine…kad se Kina počela otvarati prema svijetu, bilježila je cca 30 godina rast GDP-a od 10% i više…
pa je tako recimo 2010. godinu imala gospodarski rast veći od 10%…
samo sedam godina kasnije…taj rast je usporio…i postoje projekcije za 2017. godinu da će taj rast na godišnjoj razini biti negdi između 6.5-6.9%….
znači imali smo 30 godina gospodarski rast Kine na razini od 10 i više %, da bi se u proteklih 7 godina taj rast smanjio za cca 35%…a projeckije za dalje nisu dobre…i predviđa se i daljnji pad tog rasta…
pa tako IMF predviđa da će do 2020. godine stopa rasta biti ispod 6%…
E, vidiš…kad je rast bio preko 10%…svi brodari su naručivali nove brodove i povećavali flotu…budući je postojala za istima potreba…a brodovi se ne rade od danas do sutra….nego plove izvjestan niz godina…samo primjera radi…jadroplov vam u svojoj floti ima brodove Trogir i Bene, koji su izgrađeni 2001. godine i još plove…a da ne kažem da Split datira iz 1998. godine…
i koliko god vi nama ovdje servirali naručene analize…i crtali grafove i tehnicirali…veličina je bitna…a ona se smanjuje iz godine u godinu GDP Kine pada…a brodovi naručeni i napravljeni iz vremena kada je Kina imala 10% gospodarski rast i dalje plove…i trenutna niska narudžba novogradnji to neće zaustaviti…i upravo zato neće doći do oporavka cijena vozarina….za to je potrebna ekspanzija gospodarskog rasta Kine…dokle god će rast Kine padati, oporvka za brodare nema….
S time…da ukoliko i dođe do kratkotrajnog oporavka vozarina…automatski će se povećati narudžbe novih brodova, manje brodova će se rashodovati…a to uz ovakav rast Kine za brodare nije nikako dobro…i ne ostavlja ama baš ništa prostora za rast cijena vozarina…pogotovo ne nikakav stabilan o kakvome vi ovdje pričate…
i zato vam ne stoji ona da treba gledati u budućnost…to vam u ovom sektoru ne vrijedi…jer brodovi su napravljeni da plove po 20-ak godina prije negoli odu u rezalište…i puno puno godina će biti potrebno da knjiga narudžbi bude na minimumu i da se rashode stari brodovi, prije negoli cijene vozarina dođu na željene razine…i naravno pod pretpostavkom ekspanzije Kine…a ne njenim usporavanjem…
https://knoema.com/loqqwx/china-gdp-growth-forecast-2015-2020-and-up-to-2060-data-and-charts
iz prezentacije NM:
20-Year BDI average: 2,287
8/17/2017 BDI: 1,247
2/10/2016 BDI: 290 (historic low)
BDI increased 330% since February 2016
BDI must increase 83% to reach 20-Year Average
kako ne
bci -4.8%
bdi -2.2% 1222
pnmx -2.5% 10510
supre +1.2% 9556