A joooj i jutarnji rješava globalne krize. Nije moguće, svaštaa, onda je baš ozbiljno kad se i oni bave ovom tematikom. Udarni članak danas.
3rd wave is going to be more epic. Now the Suez canal is partially blocked by a stuck ship. A joooj uvijek nešto iznenadi…
Zašto su cijene rasutog tereta porasle u studenom
Jedan od pokretača skupa suhih rasutih tovara — posebno za Panamaxe i Supramaxe koji prevoze američke žitarice za izvoz u Aziju — su ograničenja na Panamskom kanalu.
“Svi o tome pričaju od ljeta. Sada konačno ima učinka”, rekao je Kartsonas. Brodovi koji prevoze američko žito idu dužom rutom preko Sueskog kanala , a brodovi za rasuti teret suočavaju se s velikim kašnjenjima pri povratku u Atlantik iz Azije preko Panamskog kanala.
Ograničenja Panamskog kanala povećavaju neučinkovitost flote uzrokovanu višemjesečnim velikim zagušenjem u brazilskim žitnim lukama. Braemar je izvijestio da još uvijek ima 113 Panamaxa i bulkera koji čekaju na utovar u brazilskim lukama, što je pad od najvećeg broja od 168, ali više nego dvostruko više od prije godinu dana.
Yemen’s Houthi regime widened the list of ships it threatens to attack in the Red and Arabian Seas to include any merchant vessel heading towards Israel, regardless of their nationality.
Teško razdoblje…
BCI 5 T/C routes 180000 38082 1607
BPI 5 T/C routes 82500 17968 -470
BSI 10 T/C routes 58328 16280 -284
BHSI 7 T/C routes 38200 16116 208 BDI INDEX 2551 +42
Dry Bulk Capesize: up ~6%
Panamax: flat
Prosječno vrijeme čekanja na jugu za brodove bez rezervacija doseglo je vrhunac od 11,4 dana 29. studenog — 5,4 puta više nego 2. studenog. Vrijeme čekanja smanjeno je na osam dana u srijedu, 30% niže od najvišeg.
Prosječno vrijeme čekanja za brodove koji plove prema sjeveru bez rezervacija dostiglo je vrhunac od 15,2 dana 6. prosinca, također 5,4 puta više nego početkom studenog. Od tada je pao 53% na sedam dana u srijedu.