BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Indeks pomorskog prijevoza rasutog tereta Baltičke burze ojačao je četvrti tjedan zaredom, što je njegov najbolji tjedan od kraja veljače, dok su stope u segmentima plovila dosegnule vrhunce u više mjeseci.


Ukupni indeks, koji uračunava stope za capesize, panamax i supramax brodove, porastao je za 255 bodova, ili 8,7%, na 3.192 u petak. Porastao je oko 52% u tjednu.


Glavni indeks više se nego udvostručio u studenom i dostigao vrhunac u godinu i pol.


Capesize indeks skočio je za 608 bodova, ili 10,8%, na 6.237. Skočio je oko 84% u svom najboljem tjednu od ožujka.


Prosječna dnevna zarada za capesize, koji obično prevoze terete od 150.000 tona kao što su željezna rudača i ugljen, porasla je za 5.046 dolara na 51.727 dolara.


”Nestašica capesizea u Atlantiku mogla bi potrajati do kraja godine, i kao takve bi vozarine mogle ostati visoke u prosincu”, rekao je Filipe Gouveia, analitičar tržišta brodarstva u BIMCO-u. Panamax indeks dodao je 122 boda ili 5,5 posto na 2.341. Ovaj je tjedan dobio 13% na najvišu razinu od srpnja 2022.


”Zagušenja u Brazilu i ograničenja u Panamskom kanalu najviše su utjecali na segment panamax, ograničavajući opskrbu”, rekao je Gouveia, dok je nizak vodostaj rijeke Amazon ostavio 157 panamax brodova, oko 5% flote, čekajući u brazilskim lukama. 


Prosječna dnevna zarada za panamaxe, koji obično prevoze ugljen ili žitarice od oko 60.000 do 70.000 tona, porasla je za 1.092 dolara na 21.067 dolara.


Među manjim plovilima indeks supramax porastao je za 64 boda ili 4,5%, na 1489. Tjedno je porastao za oko 16%.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.

Moj osvrt na rast vozarina i na nase brodare.

Po svim  trenutnim prognozama rast vozarina nastavit ce se i u prosincu, što ce pozitivno utjecati i nase brodare.

Ulpl ima mjesovitu izvedbu brodova, ali ce isto utjecati na cijenu dionice.

Atpl, ima trenutnu blokadu na cijenu dionice nama iz poznatih razloga. Iako mislim da dalji rast vozarina mora utjecati na rast dionice.

Jdpl, iako ga imam u svom portfelju,ce najvise profitirati po mom misljenju. Dionica je u kratko vremena doslo skoro do 10€,jer na prodaji nema naloga. Ima otvoreni put prema 10+…

Po meni ovaj rast nije ni u zacetku. Veci rast trgovanja ocekujem na 10+.

Moja preporuka ne prodavati prije 15€.

Ciljana cijena je kroz mjesec dana 15-18€.

Nije nagovor na kupnju ni prodaju.

Svim onima koji su zadrzali ovu dionicu kad je bilo tesko, kad smo imali strpljenja do sada, ne jos prodavati, napisao sam koja je ciljana cijena. 🙏🙏🙏

Moram priznati da je bilo pametno prodati pa sad ponovno ući na ovom padu. Uspio sam to dijelom napraviti neki su bili i pametniji ali bolje išta nego ništa. Dosta ljudi ne prati ovo poput nas pa možda ranije prepoznamo neke stvari, tako da su mnogi već nestrpljivi kako ne raste, kako ovo, kako ono. Jednostavno smo takvo tržište plitko sporo to sve ide. Sad će i naši novinari početi prepisivati članke o brodarima, panamskom kanalu, kini i ostalome onda kada krene trgovanje masa će kupovati samo zato što se tu nešto eto događa. Ne treba biti nestrpljiv ubrzo će cijena naših brodara ulpl i jdpl doći na željene razine. Atpl bi već bila na 65 da nije ovoga sa tankerskom. Kada ponuda propadne vozarine ostanu visoke cijena ide gore. Tempirali su kinesku novu godinu ali izgleda da se neke stvari mijenjaju u globalnoj ekonomiji. Smanjiš sa 38 na 18 prolaz brodova u panamskom i eto vraga, tko kaže da neće nešto drugo uletjeti. Ruski rulet su brodari🙃

Činjenica je da ovo što se događa nije normalno stanje. Hoće li potrajati to ne znam..

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.

Milijarder, 01.12.2023. u 21:23

 





TAKA, 30.11.2023. u 17:16



 

Nego nesto nema komentara od ekipe (mittk9, budfox, hugh)….

 



 

Nema se vremena!

Kupuje se!

 

Ja sam sretan ako ste mi vi sretni. Mora vam se odati priznanje za upornost, stisnuli ste zube i istrpili godinu i pol konstantnog pada tako da mi je drago vidjeti vas opet nasmijane. Šteta je samo što su nam ga Gospari u međuvremenu spakovali, inače gdje bi nam bio kraj. Ovako je to sve nekako bitter sweet.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Znaci nisam imao brodare godinu dana. Počelo ludilo koje je samo ekipa s poslovnog i drugog foruma predvidjela i ja ušao u brodare prije nekih tjedan dana. Možda fulao svega par % rasta. Ništa izgubio na padu tijekom godine. Da sam drzao, još ne bih nit iz minusa izašao. E sad, tko je tu pametan, nemam pojma.

Eto fino se dalo zaraditi mada nije još kasno…

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.

Panamski ograničenja zbog vodostaja, Crno more zbog rata, Sueski izgleda da zbog novih događanja eskaliraju problemi sa napadima dronovima.

https://www.tradewindsnews.com/bulkers/houthis-step-up-red-sea-attacks-targeting-string-of-merchant-and-naval-vessels/2-1-1564737

Cape Index +2,857 to 54,584

BCI 5 T/C routes 180000 54584 2857

BPI 5 T/C routes 82500 21966 899

BSI 0 T/C routes 58328 16788 410

BHSI 7 T/C routes 38200 14393 485

BDI INDEX 3346 +154

https://www.tradewindsnews.com/tankers/panama-canal-disruption-could-linger-into-2025-warns-clarksons-steve-gordon/2-1-1564975

 

Pa dobro brze će ta 2025.ta do tada će i tankerska ponudu poslati za atpl. Jdpl i ulpl prate rast. Kraljica se umirovila…

Izgleda da je to bilo to od ovog rasta. Idemo sada vidjeti gdje ce biti dno u Q1. Do tada letargija.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

New Report

Close