BDI – Indikator budućnosti

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska BDI – Indikator budućnosti

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Manufacturing PMI, zanimljivo, je u kontrakciji vec osmi mjesec za redom.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@TAKA

Svi ti analiticari predvidjaju rakete zadnje dvije godine, a onda kada se te prognoze ne ostcare jednostavno samo prolongiraju ocekivanja. Ako stvarno zelis uci malo dublje u ovu temu odi lijepo pogledaj njihove prognoze od prije 6 mjeseci, pa od prije 12 mjeseci, pa od prije 18 mjeseci… ciljevi su uvijek bullish, targete konstanrno pomalo smanjuju, a rokove za realizaciju tih svojih prognota konstantno prolongiraju – tako je 2022. trebala biti raketa, pa onda 2023., a sada vidim da se vec pomicu i na 2024. godinu. Pogledaj bilo kojeg analiticara, pa i onog Joakima i Clevaes koje su neki svakodnevno ovdje citirali.

.

Kako god bilo, nista ne pada vjecno, doci ce opet vrijeme kada ce ovo trziste dozivjeti rast i ja se nadam da cu to na vrijeme prepoznati i prikljuciti se vlakicu. Do tada ovo promatram sa strane.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@TAKA

I onda kada sve to procitas ces malo drugacije gledati na projekcije tih analiticara. Vecina analiticara nema pojma sta radi, kako u svijetu bulkera, tako i opcenito. Znamo da se stvari u pravilu odviju u smjeru suprotnom od konsenzusa. Taj konsenzus je zeznuta stvar… ima cijela teorija zasto je to tako… ako si promasio prognozu, a ona je bila u skladu sa konsenzusom, nece te se puno razvlaciti… puno gore ces proci ako se kladis protiv konsenzusa i promasis, to je instant otkaz i urusavanje reputacije. Taj konsenzus ti dodje kao svojevrstan alibi…

.

Takodjer, koliko god ja mnogima ovdje bio iritantan i nesimpatican (pretezito zato sto ste zaglavili u ovim dionicama, a nitko ne voli da mu drugi ukazuje na vlastite greske) ne mozete osporiti da sam ja svo ovo vrijeme po pitanju bulkera bio u pravu, a da su vecina njih gadno “masili ceo fudbal”. 🤷‍♂️😋

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

A vidi ovih budala predvidjaju rast BDI u slijedecih par godina preko 200% a shodno tome i GOGL target na 18 dolara. Koje budale, nemaju oni Mittka kao mi, taj uvijek ubode…😁

 

ABG Sundal adjusts Golden Ocean upwards to NOK 193

Otherwise, ABG Sundal Collier writes in an update on Friday that the fundamentals in the dry bulk market are better than what is suggested by the spot rates. The brokerage points out that Chinese iron ore imports are up 8 percent so far this year as domestic production is down 8 percent. In the coal market, the brokerage points out that China has increased its imports by 90 percent so far this year as international prices have come down.

”Therefore, we continue to model increasing dry bulk rates into the fourth quarter of 2023″, the brokerage house writes.

The brokerage expects Golden Ocean to post an EBITDA of $78 million in the second quarter of 2023, which is in line with consensus. However, the brokerage house’s ebitda estimates for 2024 and 2025 are respectively 78 percent and 140 percent above consensus. The brokerage house’s price target is adjusted up to NOK 193 per share, from NOK 192 per share, and the buy recommendation is repeated.

 

mitkko, 03.07.2023. u 17:06

BDRY danas novi veliki pad, trenutno -4,68%.

.

Od vrha u jesen 2021. do danas je kontinuirano padao i do dana dozivio brutalan pad od tocno 87,5%. Ovo izgleda kao tipican graf prosjecnog shitcoina u bear marketu. Full retracement.

.

Superciklus, samo ne onaj kojem smo se nadali.


@TAKA

Da i ovo apdejtam jer je bas zanimljivo. Dan je zavrsio sa jos vecim minusom, -6,85%.

.

Nema sta, pravi bull market. Pad 87,75% od vrha iz Q3/21. Zanimljivo je da su svo to vrijeme svi redom analiticari prognozirali stabilni rast trzista, visoke razine vozarina, i brutalni rast dionica. Kako su samo brutalno pogrijesili. Zamisli, te prognoze rasta su bile konsenzus, i upravi taj konsenzus je brutalno zakazao. Kako to drugacije nazvati osim brutalnih promasajem. Ovo je u rangu onih promasaja iz 2008. kada su junk obveznicama davali trostruki A rejting. Brutalni promasaj. Umjesto rasta vozarina smo svjedocili padu od skoro 90%, a dionice umjeato da su se poduplale, one su se prepolovile.

.

Pa ti i dalje prati te analiticare. Lako je davati prognoze kada sve raste, tada dokazano i majmun moze pogoditi dionicu koja ce rasti… ali za prepoznati veliki zaokret u trendu treba ipak imati malo vise mozga.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

@TAKA

Iskomentirat cu jos jedan detalj za razmisljanje.

.

Gore si citirao analiticare:

“The brokerage points out that Chinese iron ore imports are up 8 percent so far this year as domestic production is down 8 percent. In the coal market, the brokerage points out that China has increased its imports by 90 percent so far this year as international prices have come down.

”Therefore, we continue to model increasing dry bulk rates into the fourth quarter of 2023″, the brokerage house writes.”

.

Kako i zasto ovo netko tumaci kao bullish vijest? Vidim da su ove iste informacije prenijeli i na drugom forumu i uz to crtali rakete. Pazi, uvoz rude i ugljena je snazno porasla… dok su vozarine u tom istom periodu brutalno pale. Sta je tu bullish kada taj snazni porast nije uspio sprijeciti vozarine da tako brutalno padnu? Tonje sve samo ne bullish, to je bearish do jaja. Sta ce biti kada se zalihe popune (koje nisu neogranicene) i taj snazni rast posustane? Oni temeljem ovih podataka prognoziraju rast? Zasto? Dakle, zalihe sirovina su znacajno povecali, proizvodnja je istovremeno znacajno pala, svjetsko gospodarstvo stagnira, flota brodova se povecava brze nego sto raste potraznja za brodovima… pa taman da se i sutra preko noci opet gospodarstvo zalaufa (sto nije ni teoretski moguce, gospodarstvo je ipak doata troma jedinka), pa jel nije za ocekivati da ce ove silne zalihe ipak djelovati kao svojevrsni damper po pitanju potraznje za robama i nihovim prijevozom, koji ce sprijeciti veliko divljanje cijena vozarina i roba koje ti brodovi prevoze. Ta velika potraznja ce morati potrajati neko duze vrijeme da bi to vozarine osjetile, tako da ce biti vremena za to prepoznati i ponovo uci u pozicije. Nece nista pobjeci.

.

Kinezi su pametni znaju sta rade – drzavne zalihe se gomilaju kada je prilika kupiti jeftino, ovo nije obnavljanje zaliha zbog velike potrosnje uslijed velike proizvodnje. Velika je to razlika.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Upravo iz razloga koje @mitkko navodi se nikada nisam upuštao u ikakave ekshibicije s brodarima. Kod nas je to, ali vidim i vani…u stilu – nema se pojma, ali bitno da se ima stav.

Jedina sretna okolnost je da se nekim čudom kod nas te cijene dionica drže pa oni unutra nisu baš toliko zaglavili. Naravno, ovisno o količini koju se ima.

Iz istih razloga sam ja antipatičan i iritantan kad pričam o turističkim dionicama. Ne o hrvatskome turizmu, da se razumijemo. Nego baš o dionicama velikih hotelskih kompanija s neefikasnim kapitalom.

Disclaimer… ovo je sve samo moje osobno misljenje bazirano na zdravom razumu i provjerenim informacijama koje sam pohvatao iz raznih pouzdanih izvora. Ovo moze biti i skroz pogresno, ne znam, mislite svojom glavom. Nikoga nikada ni na sto ne nagovaram, samo iznosim svoje misljenje, neka pati koga smeta 🙂

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Kolega mittko, vi sami dajete odgovore na pitanja. Jednostavno rijetko tko pogodi dno, a sav ovaj pad BDI mora jednom okrenuti. I dok neki cekaju drugi vec ulaze ili nadokupljuju jer vjeruju da je preokret blizu. Sretno!

@TAKA

Naravno, jednom ce i BDI morati napokon okrenuti. Samo je pitanje hoce li zaokrenuti, malo porasti i tu dugo stagnirati na razinama koje su brodarima dovoljne za pozitivnu nulu, ili ce zaokrenuti i vinuti se u nove vrhove pa cemo opet crtati rakete. Prva varijanta bi devastirala dionice, dok se drugoj varijanti svi nadamo.

.

Taman bi se moglo dogoditi, a tako mi se barem za sada cini da ide u tom smjeru, da recesija ofsetira daljnji napredak porasta vozarina i tako zapravo zezne ovaj zamah koji smo svi ocekivali, a koji je bio baziran na pozitivnom efektu trenutno niske razine narudzbi novogradnji i drugim efektima koje je trebala donijeti zelena politika.

.

Tako bismo u sljedecih godinu-dvije mogli vidjeti stagnaciju gospodarstva, dok ce u tom periodu flota prilicno porasti jer ce taman tada na vodu doci veliki broj novogradnji koje su narucene u zadnje dvije godine. I tako bismo zbog toga mogli vidjeti jos koju godinu mucenja, jer ce trebati opet docekati povoljan supply/demand balans.

.

Konstantno kupovati brodare koji su zadnje gotovo dvije godine u stalnom padu (ustvari u padu su od 2008., uz kratki period post covid euforije) i onda drzati fige i nadati se nekom preokretu jer “jednom mora okrenuti” mi se ne cini bas mudra strategija. Ja to sebi recimo nikako ne mogu dopustiti, to nije my-cup-of-tea. Jel nije bolje pricekati da nam trzisni uvjeti postanu ipak malo naklonjeniji? Pa taman i propustio odredjeni pocetni rast, ali tako onda sa vecom vjerojatnoscu mogu ocekivati da necu zaglaviti u dionici, a ipak cu uhvatiti veci dio tog novog trenda. Risk/reward je ovako puno bolji.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Nastavlja se pad BDI-a…i futuresa…

 

BCI 5 T/C routes 180000 13279 -413

BPI 5 T/C routes 82500 8891 -239

BSI 10 T/C routes 58328 8219 -2

BHSI 7 T/C routes 38200 7834 -162

BDI INDEX 1044 -24

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

@BudFox3

A dionice brodara rastu.

Kako to objasnujes sa svog aspekta? Pokusaj bit realan.

New Report

Close