Ako se pogleda krivulja BDI sa krajem veljače (600) do skoka sredine ozujka (1600).
Sada je trenutno BDI 1120 te sve projekcije kazu da je dno skoro, te ocekujem u par tjedana rast na 1800-1900.
Kako sam rekao prije Kini mora krenut po zalihe zeljezne rude jer su joj na povijesnom minimumu.
A kad u 3Q krene nekretninsko trziste koje jednostavno mora reagirati, radi se sve na tome. Jednostavno je sve stopirano.
Jeli bilo prestrasno kad je od krajem veljače do sredine ozujka BDI skocio u par tjedana sa 600-1600?
Ma da, a onda će brzo i kineska Nova
Ovo je, bar meni poprilično zastrašujuće i trenutno izgleda kjao da ode mast u propast…
Evo i priloga, ako prođe..
Nažalost BDI je opet otišao ispod 1000 bodova, a koliko
vidim po padu na futuresima i očekuje se i dalje nastavak
pada vozarina 🙁
BCI 5 T/C routes 180000 10099 -3122
BPI 5 T/C routes 82500 9405 -406
BSI 10 T/C routes 58328 9691 -319
BHSI 7 T/C routes 38200 10292 -180
BDI INDEX 977 -146
Dry Bulk
Capesize: down ~8%
Panamax: down ~4%
Tankers
VLCC: down ~1%
Suezmax: down ~2%
Nažalost BDI je opet otišao ispod 1000 bodova, a koliko
vidim po padu na futuresima i očekuje se i dalje nastavak
pada vozarina 🙁
BCI 5 T/C routes 180000 10099 -3122
BPI 5 T/C routes 82500 9405 -406
BSI 10 T/C routes 58328 9691 -319
BHSI 7 T/C routes 38200 10292 -180
BDI INDEX 977 -146
Ove vozarine su sada cca 5.000 USD ispod breakevena. Bud, pogledaj koliki je breakeven u zadnjem FI, nije 12.000 kako navodis, puno je veci. Porasli su svi troskovi – sirovine, place, amortizacija, financiranje…
.
Ovi vani i danas udaraju po bidu. BDRY je -6,90%, futuresi -6%, jedan bluechip GOGL danas opet veliki minus (-4,35%)… Dosta ruzno za gledati.
.
Danas su napokon i nasi brodari imali nekakav susret sa stvarnoscu… nasi se zbog nelikvidnosti mogu koprcati neko vrijeme, ali tako samo odgadjaju neizbjezno. Svi ti brodari plove istim morima, u istim trzisnim uvjetima, naivno je misliti da ce Sindikat pisanjem po forumu moci spasiti stvar. Glava moze u pijesku biti samo neko vrijeme…
5000 USD ispod breakeven-a…uhhh ovo je strašno ako se vozarine tu zadrže ili ako još dodatno potonu…
Mitkko hvala na sugestiji za breakeven, budem pogledao u FI.
Znači Mitkko, ako sam dobro skužio po tvojoj računici ispada da je breakeven sa trenutnim zaduženjima i porastom kamata oko 14 500 USD?
Da, za ATPL je konkretno 14.445. Pisao sam o tome nedavno na temi ATPL. Nije to “moja” racunica, to je jednostavni izracun iz FI podataka.
.
“Ono što brine je da je break even jako visok, puno više od 11.500-12.000 USD koji se ovdje često spominju. Ako znam da im 99% prihoda dolazi od osnovne djelatnosti, i to od Time chartera (izračun ne komplicira trošak potrošnje goriva) onda mogu prilično precizno doći do break evena tako da jednostavno zbrojim poslovne i financijske rashode i podijelim ih sa brojem raspoloživih dana. Rashod je 12.041.820 €, broj raspoloživih dana 917, što nam daje break even od 13.132€ po danu, odnosno visokih 14.445 USD po danu.”
.
Evo link na taj post:
Kako je danas stanje?