A BDRY roni li ga roni. Danas trenutno -5,44%. Pa tko bi to rekao 🙃
.
Ali nije sve tako crno, target je relativno blizu pa bismo uskoro mogli mozda vidjeti i nekakav konkretniji odbijanac.
Da vidimo i danasnje vozarine… samo cca 2.000 USD ispod break evena… ajd dobro, znalo je biti i gore.
.
BCI 5 T/C routes 180000 20367 -909
BPI 5 T/C routes 82500 12619 -390
BSI 10 T/C routes 58328 12160 -75
BHSI 7 T/C routes 38200 11371 -52
BDI INDEX 1558 -50
.
Znam, grozan sam, znam takav biti kada me se provocira. Ali necu vise, ugodan vikend.
A BDRY roni li ga roni. Danas trenutno -5,44%. Pa tko bi to rekao 🙃
.
Ali nije sve tako crno, target je relativno blizu pa bismo uskoro mogli mozda vidjeti i nekakav konkretniji odbijanac.
Evo nas danas trenutno na -7,38%. Target je na dohvat ruke.
.
U mjesec dana smo vidjeli minus veci od 30% 🙃
.
Moram se mali nasladjivati jer me ekipa ovdje na temi stalno proziva da drukam na pad… kad ono, gle stvarno pada. Decki, ja vam samo kazem kako je, a to sto vi vidite selektivno zelenilo nije moj problem.
.
Decki, sta kazete?
BDRY je trenutno na razinama gdje je bio u jesen prošle godine (u špici sezone), i jako blizu dna iz veljače ove godine.
.
U međuvremenu smo ispratili kinesku novu godinu, dočekali smo i EEXI, Kina se otvorila, COVID je prošlost, imamo pozitivne disrupcije vezane za Ukrajinu, uvoz ugljena je u porastu, Australija opet izvozi u Kinu, rekordno nizak orderbook, cijena čelika raste, cijene brodova rastu… dakle, dočekali smo sve te okolnosti za koje su nam govorili da su super pozitivne i da će snažno podići vozarine, ali vozarine su i dalje na niskim granama i baš i ne mrdaju.
.
Dajte malo pozitive, šta očekujemo da će podići vozarine… dajte da se imamo za nešto uhvatiti.
.
Mudraci (znaju oni na koga se to odnosi), šta kažete?
Igramo igru “Pronađi uljeza”. Hint – više je mogućih odgovora.
(da pojasnim Adminu jer mi je obrisao prijašnji post – prikazana je usporedba grafova naših i stranih brodara).
Decko je mlad i nadobudan. I mi smo bili takvi.
Samo vec kad crta te grafove, volio bih da jos opsirnije analizira i razjasni, jer kad citam nedostaje mi srž i zavrsni touch.
Zanima me jel ti stvarno ne vidis nista zabrinjavajuce u cinjenici da su vozarine trenutno na oko 11.000, sto je dobrih 3.000 USD ispod break-evena (prema zadnjem FI-u od ATPL), a Q3 koji je sezonalno najbolji pocinje za svega 10-ak dana?
.
Ne zelim ovime provocirati niti zapocinjati svadju, stvarno me ovo zanima. Sto ja to tu ne vidim? U cemu je kvaka? Jel ocekujes da ce se u sljedeca dva mjeseca vozarine poduplati? Na cemu je temeljeno takvo ocekivanje? Neka vozarine zbog sezonalnosti i porastu cca 30% to ce biti taman dovoljno da brodari koji su na spotu voze za pozitivnu nulu. Sto ja to ne vidim? Sta bi to trebalo biti trigger snaznom rastu vozarina u sljedecim mjesecima? Ne pricam o rastu 20-30 ili 40% koji ce se vrlo vjerojatno dogoditi, vec o znacajnom rastu koji bi opravdao ova visoka ocekivanja od brodarskih dionica.
.
Vozarine danas:
BCI 5 T/C routes 180000 17459 -308
BPI 5 T/C routes 82500 11001 -111
BSI 10 T/C routes 58328 11846 -85
BHSI 7 T/C routes 38200 11018 -32
BDI INDEX 1384 -18
Kako Q3, koji jest sezonalno uz Q4 najbolji, pocinje za 10 dana? U ostalom se manje vise slazem, ali gledam tako da je iza nas losija polovica godine, i kad su se brodari uspili odrzati na dosta visokim razinama, da sad ocekujem i rast. Da budemo na cisto, za dry bulk ne ocekujem vatromet nego pozitivnu osrednju godinu, dok za tankere ocekujem vatromet.
Da, pardon, izgubljen sam u prostoru i vremenu… nije za 10 dana, vec za mjesec i 19 dana.
Vidi na prvom grafu koliko je ova godina do sada bitno losija u odnosu na proslu. Prosle godine ta ocekivana sezonalnost uopce nije dosla do izrazaja, vozarine su bile najvise otprilike u ovo doba godine i kontinuirano su padale prema kraju godine. Ubrzano smanjenje zagusenosti u lukama je nadvladalo sezonalno povecanje prometa pa je neto efekt bio ustvari negativan.
.
Zanimljivo je vidjeti i da je cijena novogradnji danas manja u odnosu na proslu godinu, unatoc rastu cijena zadnjih mjeseci (druga slika).
.
Forward krivulja vozarina – futuresi – bas nisu optimisticni, ne ocekuju znacajniji rast ove godine (slika 3).
.
Gledam i ovu svjezu tablicu od Cleavesa koja pokazuje financijske pokazatelje jednog generickog bulkera… break even je generalno porastao na vrlo visoke razine, nije tu samo ATPL iznimka. Trebat cemo puno vislje vozarine ako mislimo vidjeti nekakav konkretan profit.